Nvidea FX5700 / FX6600 de nieuwe HTPC videokaart ?

Gestart door Albert N, februari 18, 2004, 19:49:38

Vorige topic - Volgende topic

Johan Van Gompel

Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

ehum maar dat is toch een hele andere kaart ???
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Johan Van Gompel

Johan Van Gompel
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Erik

had juist even naar boven gescrolled om te zien of ik er een reden was, en toen zag ik niks, niou ja zeker niet goed gekeken ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Johan Van Gompel

Citaat van: Erik op september  9, 2004, 16:26:30
had juist even naar boven gescrolled om te zien of ik er een reden was, en toen zag ik niks, niou ja zeker niet goed gekeken ;)

Zucht... Zie post #23. ::)
Johan Van Gompel

Erik

Citaat van: Johan Van Gompel op september 10, 2004, 16:32:57
Zucht... Zie post #23. ::)
Niet zo snel zuchten, ik gaf je in mijn vorige post juist gelijk.

(had = verleden tijd dus de vorige sessie ;)  )
- Winston Churchill

gervenr

Ik ben ook op zoek naar een grafische kaart voor in een nieuwe HTPC en heb met veel interesse deze tread en links gelezen. Nu zijn er na de FX5700 weer een hele reeks nieuwe grafische kaarten uitgekomen (FX5900, FX5950, 6800, 6600, ATi X800 etc.).

Een aantal dingen zijn zeker van deze kaarten; ze zijn duurder, hebben meer transistoren, kunnen meer frames p/s berekenen, verbruiken meer stroom en worden warmer. Maar, levert dat alles ook een betere beeld kwaliteit ? (even los van de prijs/kwaliteit verhouding)

Een tweede vraag die ik heb is: Heeft de 'buffering' aan de uitgangen veel invloed op de beeld kwaliteit ? Zoals de eindtrap in een audio versterker. Hoe meer power, des te stabieler het signaal, minder gevoelig voor (wisselende/zware) belasting of lange kabels. Of is dat effect minimaal met een DVI uitgang ?

mvg, Richard.

Albert N

Op dit moment lijkt de FX6600 de beste keus, maar niet de goedkoopste. Snellere videokaarten zijn (nog) niet nodig voor een htpc.
quote van Theatertek forum
http://www.theatertek.com/forums/showthread.php?p=36518#post36518

Citeer
For all of you trying to decide on video cards, here's some important information.

If you're interested in an nVidia card, the card you should be considering is the 6600 series or NV43 chipset, not the 6800 series. The reason for this is that ONLY the 6600 has the new VP (Video Processor) that is capable of some pretty awesome stuff, not to mention WMV-HD acceleration. I know it's only PCIe right now, but the AGP version should be available soon and the price is right at $200 or less.

OK?
Andrew