aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: Richi op januari 16, 2021, 22:59:50
Lekker aan de knutsel zie ik.  :music:
Jazeker.:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17926
Even terugkomend op de Conrad CJ12 monos......

Ik denk dat de cj12 en sp11 elkaar niet zo mogen , lol. De 11 heeft heel hoog gain en CJ stelt dat niet op prijs. Resultaat is dat je met heel weinig volume heel hard speelt waardoor je niet verder komt dan 9uur op de Sp11.

vorige eigenaar had ze op een setje Hoogrendement avant-garde duo staan met impedantie van 18ohm maar daartegen speelt hij met 1 - 2 watt max. Dus die impedantie is niet zo van belang dan.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Alleen 2, 4, 8 en 16. Standaard 4 ohm. Check ff
Conny J heeft die tendens nou eenmaal.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#17928
Citaat van: scrutinizer op januari 17, 2021, 14:39:49
Alleen 2, 4, 8 en 16. Standaard 4 ohm. Check ff
Conny J heeft die tendens nou eenmaal.
Cj Staat standaard op 8ohm . Dus dat is all niet op zijn optimaalst maar moet niet veel verschil maken denk ik.  Op de Arc speel ik 4ohm. Als ik daar de tap op 8 zet dan verandert het wel een beetje qua sprankel maar valt allemaal mee.

Even de Passive pre erop gezet kijken  wat gebeurt met de setup .

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#17929
De passieve voortrap zit  nu tussen dac en CJ12 , eerste wat opvalt is dat de volume nu met  kleine stapjes regelbaar is.

De CJ12 doet het met de Passive amp best goed! Liefst zou ik hier een gebufferd passieve pre op willen want zo ben je heel erg afhankelijk van je kabels en de lengtes daarvan.

Nu speel ik met een 1.5 meter interlink van Dac naar Pre en vanaf pre nog eens 1.5 meter naar Amp. Dat is een totaal van 3 meter met een passieve potmeter tussen. Dat is eigenijk te lang voor een passieve setting. Je verliest veel door de lengte van de kabels.






Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

phy

wat is de uitgangs impedantie van je dac? de ingangs imp. van je eindversterkers ?
en wat is het voor passive vv? pot en wat is de imp. daarvan ?
of is het een tvc/ autoformer?

twani

Waar is die foto met die geblakerde printplaten eigenlijk heen?  Die stond hier toch eerder wel een paar Posts terug?

Ga ik nou hallucineren? :D

Peerless Monster

Citaat van: twani op januari 18, 2021, 17:22:05
Waar is die foto met die geblakerde printplaten eigenlijk heen?  Die stond hier toch eerder wel een paar Posts terug?

Ga ik nou hallucineren? :D

🤣

Ja die viel mij ook in de gaten.... maar hij is verdwenen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mr.M

#17933
Citaat van: twani op januari 18, 2021, 17:22:05
Waar is die foto met die geblakerde printplaten eigenlijk heen?  Die stond hier toch eerder wel een paar Posts terug?

Ga ik nou hallucineren? :D
Ding ziet er keurig uit hoor. Niets op aan te merken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Peerless Monster

Citaat van: maz op januari 21, 2021, 18:57:11
Ding ziet er keurig uit hoor. Niets op aan te merken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk


Precies. Met de hand gemaakt 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mr.M

Inmiddels staat de set  de hele dag aan en het lijkt een aardig open te trekken.

Ik heb ook een beetje kunnen achterhalen door verschillende gain /level setting te proberen combi het beste matched met de Cj12 gezien de Arc sp11 een vaiabel gain en level uitput heeft. Echter als je de Gain of level te laag zet dan verlies je Dynamiek en je geluid gaat uit balans.

Alles heeft nu iets meer gewicht  en beter ruimtelijkheid.
Echter blijft de Gain van Sl11een beetje aan de hoge kant voor de CJ12 al is het Variabel.

Hoe kan ik de CJ sound best beschrijven.... het is een Relax , Rond,Siss vrij amp met genoeg reserve om haast alles aan te sturen. Ben je allergisch voor gesis en scherpe randen? Dan is dit je AMP. Lol.

Audio research is ook Buizen maar heeft ook wat van een Transistor vergeleken met CJ.

Conrad Johnson is een buize amp met absoluut geen scherpe randen.  Zelfs opnames die ik met de Arc wat gesis gewend ben lijken nu wat minder Sissig. Dus het is een haast SIS VRIJ amp.   
Het is een heel ander sound dan Audio Research . Ik denk dat met de juiste voortrap dit Amp veel meer tot zijn recht komt dan met Audio Research sp11.

Als je op de forums van VS bezoek zie je ook dat Arc en CJ andere aanhangers hebben met verschillende sound voorkeur.

Je leest hier en daar dat de nieuwere Arc voortrappen wat beter doen qua gain en match dan de oudere Arcs mocht je ze aan een CJ Amp hangen maar die heb ik helaas niet momenteel en mijn sp11 wil ik nog niet wegdoen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ben ook bezig met iets anders. Als het goed dis hoor ik vanavond of we een de hebben.

Als dat doorgaat dan komt binnenkort een Jadis Da88s naar huize Maz om te proberen.


Maz is weer goed bezig. Lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#17937
 ::)...voor een kwartje op de eerste rij
Denk dat gezien de mini2 de JP80MC/ JA80's meer op hun plaats zijn. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Geen blijvertjes denk ik de CJ's als ik het zo lees?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op januari 21, 2021, 22:31:54
::)...voor een kwartje op de eerste rij
Denk dat gezien de mini2 de JP80MC/ JA80's meer op hun plaats zijn. ;)
Ik ben even gaan kijken  voor een Ja80 /jp80mc maar die zijn er momenteel niet.

Maar ik zoek nu even verder... ik op de eerste rij komen als het kan. Lol
Citaat van: Mitch-- op januari 22, 2021, 15:11:58
Geen blijvertjes denk ik de CJ's als ik het zo lees?
Niet met de Sp11. De sp11 heeft een te hoge gain voor de CJ12.

Geen match made in heaven .. stiekem wist ik het wel(Scruut had het me me gezegd)maar  eigenwijs dat ik ben en  nieuwsgierig . Moest het toch proberen.

Kan het beter gedaan hebben en spijt en niet gedaan hebben en spijt. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

D3 Jadis da88s gaat niet door. Eigenaar heeft het ingeruild ipv verkoop.

We gaan naar de volgende. Lol


Zoeken naar JaDis Ja80 eindblokken en JP80 pre.

Jaartje of twee terug had Lokesh een mooie setje Ja80 voor 6k. Bood hem 5500 maar hij wilde niet. :(

Hij had ook een Guarneri naast staan. Om het interessant te maken bood ik hem 10 voor beide maar dat wilde hij ook niet. Moest 11 hebben.

Jammer , want die Ja80 was een hele mooie exemplaar.  Die had ik moeten nemen toen. Dingen waren 20k nieuw denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Nog geen 'CAT'  overwogen?

Vlgs mij droeg met name Anton dit versterkermerk een warm hart toe

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: genesis op januari 23, 2021, 01:12:27
Nog geen 'CAT'  overwogen?

Vlgs mij droeg met name Anton dit versterkermerk een warm hart toe

Genesis
Bij Cat moet je je kabels aan plafond hangen met speciale anti magnetisering aarde draadjes. Die heb ik niet. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

ruud2

bij NAT hoeft dat niet......)informeer bij Anton(
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Citaat van: maz op januari 23, 2021, 10:50:27
Bij Cat moet je je kabels aan plafond hangen met speciale anti magnetisering aarde draadjes. Die heb ik niet. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Ow, joh....Draadjes jij het over hebt hangen me schilderijen aan.
Voor je het weet word je als malloot weggezet..... :lookaround:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#17946
Citaat van: scrutinizer op januari 23, 2021, 14:08:52
Ow, joh....Draadjes jij het over hebt hangen me schilderijen aan.
Voor je het weet word je als malloot weggezet..... :lookaround:

waarom zitten  je schilderijen dan aan de bovenkant van de draadjes en de kabels onderaan ? Of werkt zwaartekracht bij jouw thuis omgekeerd? Want ik kan me niet herinneren op plafond te lopen toen ik binnen liep:).

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Ah  gij spreekt over mijn kabel lingerie ....
Heb begrepen op dit forum dat het luisteren met zicht gepaard gaat. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....