aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

#16275
Citaat van: solitaire op oktober  6, 2018, 16:52:17
doel is een Dan D'Agostino Master Audio Systems Momentum Phono Stage

en dan één pickupje aansluiten :nowink:

Ik weer niet waar dit apparaat voor dient maar zou het zo als Schmuckstück de huiskamer neerzetten :inlove:

Gewoon mooi om naar te kijken.

Die draaitafel (die herken ik er wel in :D) daarentegen is baggerlelijk

DofN

Citaat van: maz op oktober  6, 2018, 14:18:24
Alles wat extra in het signaalpad komt haalt wat weg of voegt iets toe. Vooral een DSP. Anders kan je nooit een bult in een frequentie " weghalen".  Laatste keer dat ik een lezing kreeg was het een ellende om een gooie dSP te vinden die goed werk levert. En die kosten ook behoorlijk wat geld.

Dus zelfs tussen DSP"s zit dik verschil in weergave, dus on dan te zeggen dsp haalt niets weg en voegt niets toe.... ik weet het niet Abel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wat een DSP doet, net als fysieke akoestische aanpassingen, is de hoorbare invloed van de kamer verkleinen. Met name in het laag.

Een opname vertaalt zich door luidsprekers in geluidsgolven. Die spreken de kamer aan. De kamer reageert hierop, bijvoorbeeld door de weergave aan te dikken met veel laag of door juist laag te doen "verdwijnen" in bepaalde smal- of breedbandige frequentiegebieden.

De opname blijft ongewijzigd door een DSP, net zoals de opname niet wijzigt door een basstrap. Een DSP (of een goed uitgemeten en geplaatste basstrap) laten je juist meer van de opname horen.

Misschien ben je zo gewend aan wat kamers toevoegen aan de opname, dat als die invloed afneemt, je muziek kaal en koel vindt klinken. Terwijl je juist dan in essentie meer van de opname hoort en minder van de kamer.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op oktober  6, 2018, 20:21:00
Wat een DSP doet, net als fysieke akoestische aanpassingen, is de hoorbare invloed van de kamer verkleinen. Met name in het laag.

Een opname vertaalt zich door luidsprekers in geluidsgolven. Die spreken de kamer aan. De kamer reageert hierop, bijvoorbeeld door de weergave aan te dikken met veel laag of door juist laag te doen "verdwijnen" in bepaalde smal- of breedbandige frequentiegebieden.

De opname blijft ongewijzigd door een DSP, net zoals de opname niet wijzigt door een basstrap. Een DSP (of een goed uitgemeten en geplaatste basstrap) laten je juist meer van de opname horen.

Misschien ben je zo gewend aan wat kamers toevoegen aan de opname, dat als die invloed afneemt, je muziek kaal en koel vindt klinken. Terwijl je juist dan in essentie meer van de opname hoort en minder van de kamer.

Ach ja, akoestiek...... Welhaast nog controversiëler dan kabeldiscussies. 

Volgens mij vooral omdat de meeste mensen er (mezelf incluis) geen ruk van begrijpen.

Hoe vaak ik hier al mensen heb horen roepen dat hún akoestiek prima is :D.

Meestal geroepen dan zonder te meten...   

Één ding is zeker: als je op de bonnefooi lukraak een paar diffusie matten vóór je speakers op de vloer neerkwakt doe je dat slechts voor de lol, verder geen enkel doel diendend.

Maz heeft er lol aan, das wel belangrijk :)

peterbig

Hey Maz,
Alles OK?

Had jij niet ervaring met Bryston versterkers. Staat er nu een te koop en zou diepassen bij de kharma's?

Gr. Peter

Mr.M

Citaat van: peterbig op oktober  7, 2018, 13:15:32
Hey Maz,
Alles OK?

Had jij niet ervaring met Bryston versterkers. Staat er nu een te koop en zou diepassen bij de kharma's?

Gr. Peter
Hoi Peet...

Welke bryston hebben we het over?  Ik vond de 4bsst heel goed deed met de kharmas.

Ook een beetje afhankelijk van je voorversterking. Maar de 4bsst was een mooie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: chansig op oktober  6, 2018, 14:37:38
Maar je bent het nu wel met Abel eens ?

Gr. Hans
Tis maar net hoe je het wilt lezen Hans. ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16281
Citaat van: Paul Demo op oktober  6, 2018, 15:10:21
En die van Henk? Dat was al de betere die je in huis had


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Beide platenspelers van me zijn heel goed, ook heel anders van klank en opbouw.
Ik speel het liefst met de Weltempered labs reference platenspeler, die van Henk draai ik heel af en toe mee. Die staat meer voor de sier dan dat die muziek speelt.lol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#16282
Citaat van: maz op oktober  8, 2018, 10:15:35
Tis maar net hoe je het wilt lezen Hans. ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

:wacko:

Hoe ik het wil lezen is niet belangrijk. Daarom vraag ik het.

Maar prima...geen antwoord is ook een antwoord.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: DB628 op oktober  6, 2018, 16:11:10
Maz, kan je uitleggen, aan een leek, waarom er 2 armen op zitten? Ik zie dit vaker en zelfs met meer, maar vraag altijd af waar dit voor is?
Kan meerdere redenen hebben,

* voornaamste is dat er vroeger veel mono platen waren.
*Tweede belangrijkste : platen hebben verschillende diktes waardoor je met een arm niet alles optimaal kan afspelen, dus je kan kiezen om een arm af te stellen op 180 grammers en een arm op dunnere platen.

Of gewoon omdat je bij verschillend muziek soort verschillende elemente wil gebruiken die iets meer de charme hebben die jij lekker vindt met dat soort muziek.

Klassiek en jazz is toch heel anders in plaataftasting en element keuze...


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: solitaire op oktober  6, 2018, 16:52:17
doel is een Dan D'Agostino Master Audio Systems Momentum Phono Stage

en dan één pickupje aansluiten :nowink:
Oeef oefff oefff.. draag mij maar weg...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16285
Citaat van: chansig op oktober  8, 2018, 10:19:31
:wacko:

Hoe ik het wil lezen is niet belangrijk. Daarom vraag ik het.

Maar prima...geen antwoord is ook een antwoord.

Gr. Hans
Nee. Ik en Abel liggen niet op een lijn wat betreft DSP gebruik. Hij /jullie vinden dat een DSp geluid niet aantast en alleen de akoestiek problemen aanspreekt , ik vindt dat die naast de akoestiek aanspreken ook het geluidssignatuur aantast van de set waar die in toegepast wordt .

Dus net andere gedachten tov elkaar. Niets mis mee in mijn optiek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

alexander2

Citaat van: maz op oktober  8, 2018, 13:02:54
Nee. Ik en Abel liggen niet op een lijn wat betreft DSP gebruik. Hij /jullie vinden dat een DSp geluid niet aantast en alleen de akoestiek problemen aanspreekt , ik vindt dat die naast de akoestiek aanspreken ook het geluidssignatuur aantast van de set waar die in toegepast wordt .

Dus net andere gedachten tov elkaar. Niets mis mee in mijn optiek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Maz je hebt gewoon leuk spel en je houdt van experimenteren en dat kan ik alleen maar toejuichen.  :pompom: :pompom:

Mr.M

Citaat van: alexander2 op oktober  8, 2018, 13:36:23

Maz je hebt gewoon leuk spel en je houdt van experimenteren en dat kan ik alleen maar toejuichen.  :pompom: :pompom:
Ik vindt het veel leueker om te experimenteren met andere spullen  dan steeds met zelfde  microfoon de kamer te gaan meten en instellen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

#16288
En als het nou een audiofiel verantwoorde microfoon is met een gouwen randje en diamantsoldeer? :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: maz op oktober  8, 2018, 21:29:09
Ik vindt het veel leueker om te experimenteren met andere spullen  dan steeds met zelfde  microfoon de kamer te gaan meten en instellen.

Dat doe je doorgaans maar een keer....

Kun je daarna lekker van muziek genieten. En dat is waar 'we' het voor doen, nietwaar?

:music:

Mr.M

#16290
Citaat van: Baardmannetje op oktober  9, 2018, 07:06:47
Dat doe je doorgaans maar een keer....

Kun je daarna lekker van muziek genieten. En dat is waar 'we' het voor doen, nietwaar?

:music:
Ik zie het.... [emoji23][emoji1787][emoji23][emoji1787][emoji23][emoji23][emoji1787][emoji1787][emoji23] , ondertussen is de mic al versleten bij sommige die ik ken.
Dan verschuiven ze weer wat en gaan opnieuw meten omdat alles wat je cm verschuift  in de  kamer de akoestiek aantast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

eddy135

Citaat van: Baardmannetje op oktober  9, 2018, 07:06:47
Dat doe je doorgaans maar een keer....

Kun je daarna lekker van muziek genieten. En dat is waar 'we' het voor doen, nietwaar?

:music:
Jij bent hier nieuw zeker?  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

op eigen verzoek verwijderd.


Fransosowitz

Citaat van: maz op oktober  8, 2018, 10:21:51
*Tweede belangrijkste : platen hebben verschillende diktes waardoor je met een arm niet alles optimaal kan afspelen, dus je kan kiezen om een arm af te stellen op 180 grammers en een arm op dunnere platen.


Niet om de betweter uit te hangen, maar voor het perspectief:
Tussen 140 en 200 grams platen zit doorgaans nog geen millimeter verschil in dikte. Het verschil in deze dikte levert praktisch geen verschil in VTA op. Want bij een standaard 9 inch arm heb je, volgens de deskundigen, 4mm nodig om 1 graad verschil in VTA te krijgen. Dus wisselende plaatdiktes kan eigenlijk geen argument zijn voor een tweede arm lijkt mij.




Mr.M

Citaat van: doorofnight op oktober  9, 2018, 07:04:32
En als het nou een audiofiel verantwoorde microfoon is met een gouwen randje en diamantsoldeer? :)
Zit er ook audiofiel verantwoord kabels aan? Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

ducman748


Mr.M

#16297
Citaat van: Roksan op oktober 10, 2018, 19:14:49
Maz, is je spaarrekening nog een beetje gevuld?

https://rmsothebys.com/en/auctions/po18/the-porsche-70th-anniversary-sale/lots/r0010-2011-porsche-911-gt3-rs-40/693718
Oefff ... niet normaal hoe die dingen geprijsd worden...

Mazke heeft nog heeel wat te sparen voordat die zoiets kan bemachtigen.
100-150 k voor een auto is nog te doen,  maar bedragen zoals dat ...pfff , is enkel voor de Happy few... dit is echt meer een verzamelaars object voor mensen met TE VEEL geld.

Na wat ik de laatste 2 jaar heb gedaan is de spaarpot  voorlopig zo goed als leeg.lol

Ben laatse paar jaar echt heel hard gegaan met geld verbranden.

Huis gekocht, 2 verdiepingen verbouwd ,3x van Porsches verwisseld , vakanties en al die audio spullen die hier en daar liggen door hele huis... Mazke is nu helaas even blut...

Een troost...heb binnen 2 jaar een overwaarde van 150k aan me huis. Dus dat verzacht weer het pijn. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

#16298
Dat roep je zo ongeveer eens per maand, en we zien je blijven gaan :P

Dus. Wanneer?  :devil:





p.s. Overwaarde over 2 jaar is nu speculatieve lucht :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300