aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Vik

:D  :D

Citaat van: Maro op juli 19, 2016, 17:03:29
Koopt Maz de E serie's neem ik deze f over voor een vriendenprijsje iedereen blij.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Klopt. Dus prima geregeld met de garantie die via Alex loopt (Passion4sound)

Citaat van: Roksan op juli 19, 2016, 16:44:51
Ik vermoed dat het om deze Sub gaat http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158875.0
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

DofN

Ik heb de Fantom gehoord in Antwerpen. Uitmuntende sub. Maar het was wel een paartje waar ik naar luisterde. Ik denk dat twee JL E-s beter gaan klinken dan 1 JL F.. Subs komen in paren!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Maro

Citaat van: doorofnight op juli 20, 2016, 11:23:32
Ik heb de Fantom gehoord in Antwerpen. Uitmuntende sub. Maar het was wel een paartje waar ik naar luisterde. Ik denk dat twee JL E-s beter gaan klinken dan 1 JL F.. Subs komen in paren!

Je hebt hem ook hier gehoord als het goed is maar hij is goed geïntegreerd zowel optisch als klankmatig dus kans bestaat idd dat je hem gemist hebt.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Citaat van: Maro op juli 20, 2016, 11:27:15
Je hebt hem ook hier gehoord als het goed is maar hij is goed geïntegreerd zowel optisch als klankmatig dus kans bestaat idd dat je hem gemist hebt.  :D

Had jij een JL-audio sub? Ik dacht dat je een velodyne had? Ik vond het idd prima bij jou en wist nog dat je een top subwoofer had staan

NB: zie het nu ook in je signature :) Dat geheugen ook..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

YamahaRXV

Je "droom auto" was hier (Puerto Banus, Marbella) vanmiddag de straten aan het onveilig maken Maz  :sneaky2:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Leeuwarden

Als je Audi's wil zien zou je eens op een terras in Ingolstadt moeten gaan zitten. Je ziet daar Audi's voorbij komen waarvan je het bestaan nog niet eens wist. Kennelijk worden ze daar dan ook met korting verkocht...

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 20, 2016, 17:26:37
Je "droom auto" was hier (Puerto Banus, Marbella) vanmiddag de straten aan het onveilig maken Maz  :sneaky2:

Die straten ken ik heel goed Jan. Vaak doorheen gereden. Door de haven met de auto  "rondjes"rijde voor de "show".lol.

Oefffff. Das toevallig , heb hem gister hier bij mij om de hoek geparkeerd zien staan. En gefotografeerd.
Bij mij achter heb je op 50 meter afstand de HAVENTJE van kop van zuid waar een paar mooie "bootjes" staan.
Hier zie je ook vaak hele mooie wagens lang de weg staan.
Citaat van: Leeuwarden op juli 20, 2016, 17:54:38
Als je Audi's wil zien zou je eens op een terras in Ingolstadt moeten gaan zitten. Je ziet daar Audi's voorbij komen waarvan je het bestaan nog niet eens wist. Kennelijk worden ze daar dan ook met korting verkocht...
Ben totaal geen audi mens.

Alleen de R8 cabrio .....[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Mooie Kenteken 8-zrz-28

330.000 kleine euries... [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji26] [emoji26] [emoji26] [emoji27] [emoji27] [emoji27] [emoji36] [emoji36] [emoji36] [emoji36]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli 20, 2016, 21:07:09
Die straten ken ik heel goed Jan. Vaak doorheen gereden. Door de haven met de auto  "rondjes"rijde voor de "show".lol.

Ja, is en blijft een leuk circus van "zien en gezien" worden daar bij Puerto Banus  :)
De Audi R8 Spyder rijder maakte het vanmiddag aardig bont met een aantal acceleratie sprintjes van stoplicht naar stoplicht en ik heb aardig wat mensen benen zien maken om een veilig heenkomen te zoeken... :D

Was weer eens leuk om daar te zijn na vele jaren. Wij hebben een goede kennis die daar tot een paar  jaar terug een dikke Sunseeker Predator in de haven had liggen en waar we regelmatig mee zijn wezen varen, waren echt mooie tijden  :wub

Vanmiddag maar weer in onze rental Citroën Cactus rustig teruggereden naar ons hotel  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

peterbig

Citaat van: maz op juli 20, 2016, 21:07:09

Alleen de R8 cabrio .....[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]
Deze audi is net een jaartje ingevoerd in NL, maar heeft al vele eigenaren gehad. De mooiste dame van de Reeperbahn zou jaloers zijn op zoveel klandizie. :pompom: :pompom:

Mr.M

Citaat van: hpapen op juli 20, 2016, 21:20:55
Deze is al gebruikt -/- 190500 euri's

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m1067153717-audi-r8-spyder-5-2-v10-fsi.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=3
Owwwww. Bijna "gratis" lol. Pfffffff. Wat een geld . 2 ton EURO....

Voor dat geld  koop je een leuk huisje. Zou het zelf nooit voor uitgwven denk ik.

Ik ben niet moeilijk met kopen maar zulke bedragen voor een auto is echt heeeel veeeel. Plus dat de afschrijving nig meer is.

70/75  k is wel een beetje de max wat ik voor een tweedehands auto uit zou geven.
Dus nog even wachten tot die van 2 to. Naar 75 zakt.hahahh.lol.
Hoop dat ik het nog oooit mee gaat maken.lol

Citaat van: YamahaRXV op juli 20, 2016, 22:43:57
Ja, is en blijft een leuk circus van "zien en gezien" worden daar bij Puerto Banus  :)
De Audi R8 Spyder rijder maakte het vanmiddag aardig bont met een aantal acceleratie sprintjes van stoplicht naar stoplicht en ik heb aardig wat mensen benen zien maken om een veilig heenkomen te zoeken... :D

Was weer eens leuk om daar te zijn na vele jaren. Wij hebben een goede kennis die daar tot een paar  jaar terug een dikke Sunseeker Predator in de haven had liggen en waar we regelmatig mee zijn wezen varen, waren echt mooie tijden  :wub

Vanmiddag maar weer in onze rental Citroën Cactus rustig teruggereden naar ons hotel  ;D
Blijft een van mijn favoriete spaanse plaatsen Marbella.

Aantal vrienden zijn met de hele familie  permanent  daarheen verhuisd en moet zeggen dat ik een beetje jaloers ben. "Gezond " jaloers moet ik wel erbij zeggen , want ik gun het ze.
Citaat van: peterbig op juli 20, 2016, 23:03:56
Deze audi is net een jaartje ingevoerd in NL, maar heeft al vele eigenaren gehad. De mooiste dame van de Reeperbahn zou jaloers zijn op zoveel klandizie. :pompom: :pompom:
Al was  ik de 20ste eigenaar  geweest  .... had het nog niet eens erg gevonden.
Als ik maar ooit eigenaar wordt van zoeen beest.[emoji7] [emoji7] [emoji7] [emoji7]

[emoji123] [emoji123] [emoji123] staaltje techniek en uiterlijk om verliefd op te worden.

We dromen door peet.

Mr.M

Ondertussen gekozen om  de JL AUDIO FANTOM F112  toch noet te ruilen voor de BRYSTON aangezien ik voor de bryston al een koper had met cash€€€...

Heb pas de velodyne gehaald en nog niet eens aan toe gekomen om het in te stellen om te kijken hoe en wat.
Vanavond even lekker gezeten en de velo ingeregeld .
Hij staat nu ook midden in de kamer naast de rechter speaker en het gaat daar goed.
Hij staat op kantel frequentie 30 hz aangezien de mini tot 30 kan zakken .
Moet erbij zeggen je hoort niets maar merkt wel dat het bij bepaalde frequentie (als muziek behoorlijk laag gaat) dst er toch iets meer gewicht aan hangt.
Moet zeggen verschil is niet heel erg groot te noemen , dat in de zin van:,  als die uit zou staan zou ik hem niet echt missen . De mini doet het behoorlijk goed.

Wie kan mij helpen met de instellen van fase?....
0 90 180 270??? Hoe weeet ik welke goed is.
En is 30 hz kantel frequentie beetje laag? Want hij staat op zijn minst nu met de volume op minimaal ( 5 ) op de schaal van velodyne..

Sub " goed "instellen valt echt niet mee.
Moet wel zeggen dat de velo vergeleken met de REL wat ik had behoorlijk sneller en droger is qua defenitie.

Sirius666

Dat van die 30Hz haalde ik heel wat pag's terug eerder aan toen je die Kharma sub had gehaald. Er is niet veel muziek die zo laag gaat. Icm met jouw geweldige Mini's die simpelweg al goed diep gaan (afhankelijk van wat je luistert) zal het effect van een sub niet heel groot zijn. Een sub zorgt echter niet enkel voor het laag maar een meer volledig stereobeeld. Beetje lastig uit te leggen.

Als ik m'n eigen situatie aan mag halen:

De Jamo's (bookshelfs) gaan tot 38Hz en m'n sub geeft het geheel meer body terwijl ik mij tegelijkertijd soms afvraag of dat ding uberhaupt aanstaat. Uiteraard afhankelijk van het genre dat ik luister want dat gaat alle kanten op. Een sub complimenteert het eea.

Of het bij jou helemaal goed gaat vraag ik mij wel wat af aangezien de sub nu dus in het midden van de kamer staat toch? Dus niet tegen een wand aan?

Mr.M

De sub staat tegen de rechter zijwand naast de speaker , wel in midden van de kamer en niet in een hoek.
Op de eerste foto rechts van de speakers.

Sirius666

Mooie foto die 3e!

Klopt het dat de Mini's niet even ver van de muur afstaan of zie ik dat verkeerd? Qua plaatsing kan je niet meer met de sub.

Wat de phase betreft hier eerst wat info:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57769.0

fanny

Welk type audio research voorversterker gebruik je op dit moment?

Mr.M

Citaat van: Sirius666 op juli 21, 2016, 12:15:17
Mooie foto die 3e!

Klopt het dat de Mini's niet even ver van de muur afstaan of zie ik dat verkeerd? Qua plaatsing kan je niet meer met de sub.

Wat de phase betreft hier eerst wat info:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57769.0
Tnx 666 , duidelijk verhaal.

Citaat van: fanny op juli 21, 2016, 19:42:14
Welk type audio research voorversterker gebruik je op dit moment?

17se.

pvd_66

Ziet er goed uit , blijf t gave speakers vinden en dan heb ik ze nog niet eens gehoord ;D
En netjes gestoft ook nog op de vloer :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op juli 21, 2016, 21:01:27
Ziet er goed uit , blijf t gave speakers vinden en dan heb ik ze nog niet eens gehoord ;D
En netjes gestoft ook nog op de vloer :clapping:
Tnx pvd.   Mijn vriendin heeft schoonmaak tik. Dus alles is altijd goed afgestofd en gepoetest.

Voor mij is belangerijk dat de speakers afgestofd zijn en schoon. Verder kijk ik niet.lol

Bama

Ik ga ook een beetje rommelen Maz, kijken wat het beste klinkt bij mij in de kamer :)

bert50

Oh oh die witte Ton geweldig

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Bama

Ik heb mijn K1 laten spuiten en met dank aan BB&G laten voorzien van nieuwe tweeter en basdrivers dus die zijn nu echt als nieuw.

Roksan

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 21:29:30
Ik heb mijn K1 laten spuiten en met dank aan BB&G laten voorzien van nieuwe tweeter en basdrivers dus die zijn nu echt als nieuw.

Kijk weer eens wat anders dan een standaard kleur. Ziet er erg mooi uit!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO