aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Roksan

En zo is weer een mooi hoofdstuk aan het audio boek van MAZ toegevoegd. Ziet er weer fraai uit!!  :wub:
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Bas Akkerman

Vergis je ook niet in de rol van de versterker. Misschien dat de Boulder ook wat strakker en meer pinpoint speelt dan de Bryston.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

patsijb

lifetime guarantee..zoals t hoort
misgien tog n midi kopen haha

Vik

Dat is een behoorlijk gewicht zeg! Ze hebben er flink werk van gemaakt.

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 23:51:33
Ik wist dat deze kleine krengen zwaar waren maar zo zwaar. 120 kg.   !!!!
Pffff ff...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

Citaat van: maz op juli 12, 2016, 23:10:27
Ps, als je met een triple focus (trifocaal) glas loopt dan had je  bijvoorbaat al geen multifocale glazen geadviseerd moeten worden.
Bij mij had je advies gehad / geen multi te nemen omdat je ik al weet dat je daar niet aan gaat wennen als je trifocaal heb gehad. Iemand met een trifocaal/bifocaal of long line glas kan NIET  met multifocale glazen omgaan.
Ik zou je nooit een multi glas verkopen mits je koppig bent en graag een keer dit wilt uitproberen.
Had je bij mij niet geslaagd dan had ik je glazen retourgenomen en een een paar trifocaal glas voor je in plaats gegeven.

De multi glazen kunnen namelijk retour onder "niet wenning" naar de fabrikant als je dit heb afgesproken als winkelier met je leveranciers .(wat meeste particulieren hebben zoeen afspraak). Daarvoor terug geeft een goede particulier samen met de glasfabrikan je een gratis vervangend glas . Iets waar je wel blij van wordt gezien je een aankoop heb gedaan met de doel : goed zicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
ik heb nu een klein half jaar digilife van Nikon in een Jaguar montuur, ik had 2 apparte brillen maar werd gek van het wisselen, digilife werkt in huis perfect. Het enige probleem is diepte in de periferie, zoals bijv bij in / uitparkeren auto, helemaal wanneer je asferische spiegels hebt, je moet dan echt de tijd nemen om GOED te kijken en te draaien met je hoofd, even vanuit je ooghoek kijken kan grote gevolgen hebben :D dat vind ik het enige nadeel. Verder nagenoeg perfect. Duurde wel bijna 3mnd voordat ik eindelijk kon vergeten dat ik hem op had.
Mooie setup zo Maz. Kan je trots op zijn!
JBL PRX Power!

holco

Ik vindt variofocus zwaar overrated, voor mijn werk als meubelmaker ben ik erg afhankelijk van mn bril en trifocaal 30cm / 80cm / oneindig werkt in mijn geval veel beter, volle breedte zicht in alle gevallen zonder enige vertekening.

Citaat van: Raphie op juli 13, 2016, 08:47:54
ik heb nu een klein half jaar digilife van Nikon in een Jaguar montuur, ik had 2 apparte brillen maar werd gek van het wisselen, digilife werkt in huis perfect. Het enige probleem is diepte in de periferie, zoals bijv bij in / uitparkeren auto, helemaal wanneer je asferische spiegels hebt, je moet dan echt de tijd nemen om GOED te kijken en te draaien met je hoofd, even vanuit je ooghoek kijken kan grote gevolgen hebben :D dat vind ik het enige nadeel. Verder nagenoeg perfect. Duurde wel bijna 3mnd voordat ik eindelijk kon vergeten dat ik hem op had.
Mooie setup zo Maz. Kan je trots op zijn!
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2016, 01:50:07
Ik kan mij een goede voorstelling maken van de verschillen tussen de DB7 S en de Exquisite Mini zoals jij ze beschrijft Maz.
De DB7 klonk bij jou naar mijn belevenis destijds met veel body, ruimtelijkheid, en een rijkelijk timbre, maar vooral ook heerlijk ''vergevingsgezind'' en volledig zonder analytische trekjes.
Vergevingsgezind noem ik als bewoording omdat ik mij destijds eerlijk gezegd wel sterk heb verbaasd over de minimale verschillen in SQ tussen de bronnen (Spotify via laptop vs het CEC CD loopwerk) die m.i. naar voren kwamen.
Zoals je nu de verschillen tussen Spotify en het CD loopwerk beschrijft zo ken ik ze dus ook en het geeft dus duidelijk weer dat de Exquisite een aanzienlijk ander (eerlijker/neutraler) karakter heeft als de DB7 wanneer het aankomt op een stukje resolutie, plaatsing, etc.
Het betekent wel dat je hierdoor (indien je er gevoelig voor zou zijn) meer gedwongen wordt om de overige zaken in de set (vooral de kwaliteit van de bron) goed voor mekaar te hebben  ;)

klopt helemaal Jan, wat jij beschrijft over de db7s klopt helemaal. vooral dat vergevende karakter was een heerlijkheid om naar te luisteren. zelfs slechter opgenomen spotify bestanden hadden een charme en waren goed beluisterbaar.
Bij de mini is de vergevings factor er nog steeds, anders was ik niet blij geweest gezien ik veel spotify beluister en mij cd \hi res bestanden beperkt zijnmaar ga je over naar een beter kwaliteit bron dan wordt je meteen getracteerd op een heerlijk ervaring.

Dit betekend dus dat ik idd mijn bron moet gaan aanpakken. liefst wil ik een cd speler met intern dac want heb een beetje ruimte tekort op de rek en de tegenwoordige cd\dac combies zijn van uitmuntend kwaliteit.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Dus de vorige speakers waren niet in staat om de vermeende mindere kwaliteit van Spotify te laten horen ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 11:15:21
Dus de vorige speakers waren niet in staat om de vermeende mindere kwaliteit van Spotify te laten horen ?

Gr Hans

ik dacht al....Hans laat op zich wachten. ;D

^^
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik hoop dat je dezelfde verbazing ervaart zoals ik hem ervaar.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Roksan op juli 13, 2016, 05:42:49
En zo is weer een mooi hoofdstuk aan het audio boek van MAZ toegevoegd. Ziet er weer fraai uit!!  :wub:

tnx roksan,

dit is idd een hoofdstuk waar ik vroeger  alleen van kon dromen .  :pompom:

Citaat van: Bas Akkerman op juli 13, 2016, 07:05:52
Vergis je ook niet in de rol van de versterker. Misschien dat de Boulder ook wat strakker en meer pinpoint speelt dan de Bryston.

Daar heb ik al rekening mee gehouden bas. ik wacht eerst af tot dat het ingespeeld is en dan ga kijken welke amp de beste match geeft met de minis.

Wat ik van de bryston wel weet is dat het een lekker warm en rond geluid heeft wat minder accuraat is dan de boulder. dus het kan zomaar zijn dat de mini met de bryston heel anders reageert dan boulder. dus we zijn benieuwd.

Citaat van: vik op juli 13, 2016, 08:34:01
Dat is een behoorlijk gewicht zeg! Ze hebben er flink werk van gemaakt.

klopt , de mim=ni is zijn normale vorm is al behoorlijk aan gewicht, dit is net iets zwaarder denk ik omdat het een Signiture  is met meer demping en resonantie behandeling.
maar knap als je zoeen klein speaker 120kg zwaar kan krijgen.lol

Citaat van: holco op juli 13, 2016, 09:08:26
Ik vindt variofocus zwaar overrated, voor mijn werk als meubelmaker ben ik erg afhankelijk van mn bril en trifocaal 30cm / 80cm / oneindig werkt in mijn geval veel beter, volle breedte zicht in alle gevallen zonder enige vertekening.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

scrutinizer

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 11:22:18
Ik hoop dat je dezelfde verbazing ervaart zoals ik hem ervaar.

Gr. Hans

Yep!! ....het grijs hierin is wat ruim bemeten idd :)

Ik ga er ook van uit dat het hier 'dramatiseren'  betreft.......

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

fanny

Mooie speakers, maar 2 weg, ben benieuwd of je niets gaat missen, welke speakerkabel
gebruik je?

Mr.M

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 11:15:21

Gr Hans

zeker wel, hans alleen op een net iets lekkerder manier dan ik nu ervaar met de minis. maar dt kan ook door de boulder amp komen??? geen idee .

het is ook allemaal veelste vroeg om ""grote"" uitspraken te doen. en ik blaas alles een beetje op natuurlijk. verschillen zijn echt geen dag en nacht hans, de db7s was al een fenomenaal speaker in alle opzichten, IK DENK dat de DB7s tot nu toe de beste speaker is geweest in huize maz.(naar mijn smaak)

of de mini mij in langer termijn netzo blij gaat maken als de DB7s moet nog blijken,

ik heb hem net een haf dag aan gehad en hij is niet eens warm. :)

chansig

Oke...redelijk helder verhaal. Maar je bent dus niet direct uit je schoenen geblazen door het verschil ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op juli 13, 2016, 11:30:56
Yep!! ....het grijs hierin is wat ruim bemeten idd :)

Ik ga er ook van uit dat het hier 'dramatiseren'  betreft.......

Waarom nou altijd weer de mening of belevenis van een ander minimaal in twijfel trekken of erger nog: bekritiseren... :(
Zoals al meer gezegd; het is blijkbaar een zeer bijzondere ''gave'' om vanaf afstand zonder de betreffende set in kwestie ooit te hebben gehoord de mening of belevenis van notabene de eigenaar van de set in twijfel te trekken of het beter denken te weten  :angel:

Beetje jammer...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Niet om vervelend te doen maar Maz zelf geeft aan dat hij hier en daar de boel een beetje opblaa(s)t..(grappig bedoeld grapje).

Weliswaar nadat Scrutinezer het schreef...maar die beschikt dan ws over de door jouw genoemde "bijzondere" gave.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2016, 12:42:13
Waarom nou altijd weer de mening of belevenis van een ander minimaal in twijfel trekken of erger nog: bekritiseren... :(
Zoals al meer gezegd; het is blijkbaar een zeer bijzondere ''gave'' om vanaf afstand zonder de betreffende set in kwestie ooit te hebben gehoord de mening of belevenis van notabene de eigenaar van de set in twijfel te trekken of het beter denken te weten  :angel:

Beetje jammer...

Beetje jammer idd dat je mijn post niet leest voor wat er staat.
Nergens m.i bekritiserend ..... Wel aangevend dat eea wat dramatiserend gebracht werd om duidelijkheid te scheppen.

Is het een 'bijzondere gave' om beide systemen uitvoerig beluisterd en beleefd te hebben, onder verschillende condities, en daar vanuit mijn oordeel te vellen........? ::)

En sterker nog ...wat blijkt uit Maz zijn antwoord anders dan wat ik aangaf......

....of bekritiseer je mij in deze, RXV? ;)

scrutinizer

Anyway...Fun met deze beauties, Maz.
Neem aan dat jij mijn reaktie in deze op waarde weet te schatten. ;)

YamahaRXV

Citaat van: scrutinizer op juli 13, 2016, 13:04:23
Beetje jammer idd dat je mijn post niet leest voor wat er staat.
Nergens m.i bekritiserend ..... Wel aangevend dat eea wat dramatiserend gebracht werd om duidelijkheid te scheppen.

Is het een 'bijzondere gave' om beide systemen uitvoerig beluisterd en beleefd te hebben, onder verschillende condities, en daar vanuit mijn oordeel te vellen........? ::)

En sterker nog ...wat blijkt uit Maz zijn antwoord anders dan wat ik aangaf......

....of bekritiseer je mij in deze, RXV? ;)

Scutinizer, zonder er verder al te veel woorden aan te willen wijten; je weet volgens mij maar al te goed wat de kern was van mijn post  ;)
Dat je het woord ''bekritiseren'' meteen aangrijpt boven het door mij genoemde ''in twijfel trekken'' wat in dit geval passender is, tja daar kan ik ook niets aan doen... ::)

Anyway, verder met de boeiende zaken in dit toch altijd weer enerverende topic: Maz, veel luisterplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2016, 13:27:51
Scutinizer, zonder er verder al te veel woorden aan te willen wijten; je weet volgens mij maar al te goed wat de kern was van mijn post  ;)
Dat je het woord ''bekritiseren'' meteen aangrijpt boven het door mij genoemde ''in twijfel trekken'' wat in dit geval passender is, tja daar kan ik ook niets aan doen... ::)

Fijn dat je je post wat hebt aangepast, RXV.

We begrijpen elkaar.... ;)

YamahaRXV

Mr.M

Citaat van: chansig op juli 13, 2016, 12:08:29
Oke...redelijk helder verhaal. Maar je bent dus niet direct uit je schoenen geblazen door het verschil ?

Gr. Hans

nee , niet zoals ik de db7s me liet kietelen vergeleken met de s7s en de standaard db7.

de db7s is echt anders in weergave dan de s7s dus dat was echt een wauw gevoel.

ik was al door kharma gewaarschuwd dat als ik van een DB7s naar een maatje kleiner mini gaat de kans er is dat ik de grootsheid gaat missen wat de db7s heeft. maar daartegen krijg je meer verfijning, acurater weergave en beter plaatsing (alle dingen waar een tweeweg systeem goed kan). daarom zeiden ze , als je de db7s heel fraai vind klinken dan kan je misschien beter naar de GALILEO exquisite die is opzelfde principe gebouwd(formaat en unit aantal). die heeft en de grootstheid en de verfijning). maar goed koppig dat ik ben wilde perse eerst de mini in huis .lol

Dus al bij al was de GALILEO eigenlijk de beste keuze gezien mijn smaak. maar de mini bevalt ook heel erg goed hoor!

de mini  is iets anders in sound dan de db7s ,maar dat wist ik al. beter? weet ik niet , minder zeker niet, gewoon ANDERS. wel lekker anders, met meer verfijning  . met nadruk op "meer" in de zin van van 80% van maximale naar 90%. dus dat meer is een beperkt begrip in dit verhaal.
ik vergelijk nu twee top speakers met elkaar die al in de basis super klinken , dus er is geen sprake van beter of slechter.

Er is eerder sprake van ANDERS MOOI. alleen  dat klein beetje anders kost in dit geval een berg ,wat eigenlijk in het GELUID VERBETERING niet te RECHTVAARDIGEN is in mijn persoonlijke MENING.

Mr.M

ik denk als je de mini en de db7s achter twee doeken zet en laat spelen , dat er een 50 50 verdeling is van wat een luisteraar prefereert.

Beide zijn ongelofelijk goed, en net anders van elkaar. aleen de een kost dubbel duur. Dus scheef in verhouding,  gezien is de db7s in sommige vlakken (grootsheid) net iets  beter is dan de mini .

Maar goed de db7s is ook qua prijs  best misselijkmakend  voor sommigen, \ velen.

Mr.M

@ hans , betreft netzo lekker klinken als bij jouw......

denk het niet hans, heb hier geen 4 subs en geen dsp spelen om het laag strak te trekken  dus ook met de tig k MINI ga ik het niet halen om het zo te krijgen zoals het bij jouw klinkt. :clapping:

maargoed , ik heb de mini ook niet gekocht omdat ik mijn sound niet goed vond, ik wilde ze gewoon hebben. punt. dus geluidsmatig was ik zelfs bang dat het tegen zou vallen. lol