aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

leuke discussie..ik denk dat voor allebei wat te zeggen valt
(al ben ik technisch niet zo geleerd in deze..)
voor een ieder wordt de hifi weg weer anders bewandeld denk ik maar

ik heb devialet mogen horen..ik vond t zozo
techniek vind ik wel mooi bedacht..

scrutinizer

We gaan weer terug naar af...

Kraaltjes en spiegeltjes.....

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

YamahaRXV

Citaat van: morca op december 31, 2015, 13:22:59
Euhh     hoe ga ik je dit uitleggen.

Het is heel simpel als je zelf speakers bouwt of je erin verdiept snap je het
,er is niet meer Xmax/luchtverplaatsing.
En als je die pfd even leest en naar beneden scrolt komt het systeem daar op neer. ;)

Daarbij waarom spreek je mij aan als Abel ,Ed,Camiel ,Thanatos en zo nog veel meer leden zo denken....
Ik spreek jouw niet aan,maar het systeem.

Wel goed dat je er een DIY sub nog wel bij hebt  :thumbs-up:
Die je wel goed in kan regelen zie ik,werkt dat systeem auto of moet je dat met REW zelf instellen?
Maar dat heeft nog steeds niks te maken met het totaal overnodig zijn /of zelf niet goed zij van dat systeem.
Zo Laag kan je niet boosten,daar word het nooit echt beter van.
16 hz is onzin jammer dat je dat niet inziet.
Speakers zijn niet voorniks 35 of 40 hz,dat heeft met de belastbaarheid van het systeem/ontwerp te maken.

Als je je iets meer in speaker ontwerp en wat mogelijk is met een bepaalde driver zou je snappen dat dit lucht is wat ze verkopen......jammer.

Wat de zienswijze van anderen is boeit mij eerlijk gezegd niet zo, belangrijker is wat een systeem doet en hoe de werking daarvan is opgezet.
Dat het klankmatig gezien een positieve bijdrage levert is voor mij een bewezen feit, dat heb ik meerdere keren kunnen horen en zo ook weer bij Maz eergisterenavond, primair gezien ging het daar ook eigenlijk over in dit topic en dan is het jammer te moeten constateren dat er door een aantal personen niet inhoudelijk ingegaan wordt op de positieve belevenissen die door drie personen zijn ervaren en beschreven, maar er een negatieve wending wordt gegeven aan iets (een systeem) wat juist klankmatig een zeer mooie bewezen bijdrage leverde.

Citaat van: maz op december 30, 2015, 18:32:58
Wat de SAM functie betreft. Om het simpel te verwoorden , alles gaat met een tikkeltje dynamischer en grootser klinken.
Eigenlijk is dit niet de juiste verwoording voor SAM maar gevoelsmatig lijkt het op een LOUDNESS knopje die je vroeger had. Alles heldert  een tikje op en de dimensies worden  wat groter.alles krijgt een duwtje in de rug de betere kant op.

Met SAM op 100% kan het bij bepaalde opnames iets teveel van goede worden maar met SAM op 50 /60% was de balans met kharma helemaal naar mijn smaak.

Met de SAM uit klonk alles nogsteeds heel boeiend en indrukwekkend maar dan een tandje relaxer en terughoudender.(absoluut geen zonde om aan te horen) maar met de SAM is het allemaal net iets "dynamischer"/"levendiger".

Of iets klankmatig wel of niet je ding is heeft puur te maken met persoonlijke smaak en voorkeur, en dat zijn zaken waar al legio discussies over zijn gevoerd, kom je never nooit uit.
Met systemen en de opgezette werking daarvan ligt het anders omdat daar aan de hand van metingen etc. toch een veel meer objectieve beeldvorming uit voort komt.
Hoe en waarop de werking van SAM is gebaseerd blijken dus veel zienswijzen te zijn, feit is wel dat nagenoeg alle reviews van luistersessies die er te vinden zijn waarbij ook de werking van SAM is getest louter positief zijn, dus ergens doen ze toch wel iets goed bij Devialet ondanks dat het door sommigen als ''gebakken lucht'' gezien wordt...
Primair gezien draait het toch om de klankmatige belevenis, verder denk ik niet dat ze er bij Devialet op zitten te wachten om claims aan hun broek te krijgen van speakerfabrikanten die door één of ander waardeloos systeem van een versterkermerk aan de lopende band drivers zien stuk gaan bij consumenten...  :angel: Als dat zo zou zijn waarom denk je dan dat nagenoeg alle betere speakermerken volledige medewerking verlenen aan Devialet om hun speakers te laten SAM-en en deze ter beschikking te stellen ??  ;)

Iedereen alvast een goede en aangename jaarwisseling toegewenst, en dat uw dromen en wensen voor het jaar 2016 werkelijkheid mogen worden  :thumbs-up:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Het is altijd lastig als mensen iets negatiefs vinden over spullen van een ander. Op de een of andere manier wordt dit door veel audiofielen slecht getrokken.

Als het werkt en jij bent er blij mee...mooi dan toch. Neemt niet weg dat mensen er dan wat van mogen vinden.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

De vraag hoe het merk de sub,s inregeld is niet ter sprake gekomen.
Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk ,
Auto/handmatig.
Kan je dsp toepassen.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op december 31, 2015, 14:46:10
Het is altijd lastig als mensen iets negatiefs vinden over spullen van een ander. Op de een of andere manier wordt dit door veel audiofielen slecht getrokken.

Als het werkt en jij bent er blij mee...mooi dan toch. Neemt niet weg dat mensen er dan wat van mogen vinden.

Gr Hans

Ja
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Iedereen een gezond 2016 toegewenst vanuit de mooiste stad van NL .;)

Maz & Oliya
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

YamahaRXV

Voor jou en Oliya ook een mooi, voorspoedig, en gezond 2016 toegewenst vanuit 19 km verwijderd van de mooiste stad van Nederland  ;D

Bama

Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2016, 03:09:58
Voor jou en Oliya ook een mooi, voorspoedig, en gezond 2016 toegewenst vanuit 19 km verwijderd van de mooiste stad van Nederland  ;D

Ik wist niet dat jij ook in Brabant woonde.

YamahaRXV

Citaat van: Bama op januari  1, 2016, 04:32:09
Ik wist niet dat jij ook in Brabant woonde.

Zo,n 38 km bij jou vandaan Ton, maar is geen Brabant  ;D

Bama

Dan kan het nooit de mooiste stad zijn ;D

CZ79

Ik dacht als eerste wat Maz nou in Amsterdam deed :D
Jullie ook de beste wensen voor 2016
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Roksan

Citaat van: cz79 op januari  1, 2016, 08:57:22

Dan maakt ie eindelijk eens een echte upgrade 😉😁
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

sultankat

Citaat van: Roksan op januari  1, 2016, 09:08:28

Maz heeft Amsterdam niet nodig: in Rotterdam verdient hij het geld EN hij geeft het er uit  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Bama op januari  1, 2016, 04:59:34
Dan kan het nooit de mooiste stad zijn ;D
Ga meteen je mond spoelen ton. Lol
Zal wel aan de nieuwe vivid k1 liggen die teveel in je hoofd bonkt.;)
Citaat van: cz79 op januari  1, 2016, 08:57:22
Wat zeg je me nou Chris?  maz in AMSTERDDDD AM .
Daar wonen alleen criminelen. Lol
Citaat van: Roksan op januari  1, 2016, 09:08:28
Als dat een upgrade moet zijn dan ga ik van armoe maar down graden.
Citaat van: sultankat op januari  1, 2016, 10:26:14
Maz heeft Amsterdam niet nodig: in Rotterdam verdient hij het geld EN hij geeft het er uit  ;)
De eerste gedeelte klopt maar dat laatste iets minder.
Voorlopig gaat het meest naar BREDA. lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Citaat van: maz op januari  1, 2016, 22:44:34
Wat zeg je me nou Chris?  maz in AMSTERDDDD AM .
Daar wonen alleen criminelen.

Enne ... bedankt Maz / Ook jij een voorspoedig 2016 gewenst
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op januari  1, 2016, 22:55:41
Enne ... bedankt Maz / Ook jij een voorspoedig 2016 gewenst
Dit geld niet voor jouw lex. ;) . Jij bent NEDERLANDS. LOL.hahaha

LABO

Citaat van: maz op januari  1, 2016, 23:02:18
Dit geld niet voor jouw lex. ;) . Jij bent NEDERLANDS. LOL.hahaha

Haha geboren en getogen Maz (alleen mijn vrouw niet maar dat weet je).
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink

Mr.M

Citaat van: LABO op januari  1, 2016, 23:04:19
Haha geboren en getogen Maz (alleen mijn vrouw niet maar dat weet je).
Dan ben je de drukte al gewend. Voor mij is het TE druk daar en parkeren is haadt onmogelijk.Niet dat Rotterdam heel rustig is maar vergeleken met Amsterdam valt het reuze mee.

DofN

Ik heb een paar jaren met plezier in Amsterdam gewoond, en ik kom er nog geregeld voor theater/muziek en het is een leuke stad om af en toe toerist te spelen, maar Rotterdam vind ik een veel leukere en interessantere stad om te wonen :)

Als ik terug zou moeten is dat geen straf, maar zolang ik de keuze heb blijf ik in Rotterdam.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

LABO

Ach ik woon heerlijk rustig in een voormalig klooster met een paar tennisbanen voor de deur en voldoende parkeer gelegenheid dus ik blijf maar lekker hier :-)

Mr.M

Citaat van: LABO op januari  2, 2016, 00:37:30
Ach ik woon heerlijk rustig in een voormalig klooster met een paar tennisbanen voor de deur en voldoende parkeer gelegenheid dus ik blijf maar lekker hier :-)
Als ik in de buurt ben geef ik wel een seintje lex.:)

gerzom

3 maanden in 010 gewoond, vervolgens 20 jaar in 020 , nu alweer bijna 5 jaar in 040, het kan verkeren in je leven  ;D

Oh ja, ben geboren in Limburg  :blink:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.