aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Dat wordt een nieuw rack voor onder de kerstboom. Machtig mooie eindversterker hoor :thumbs-up:.

Citaat van: maz op december 15, 2015, 22:45:36
Dit is echt een bakbeest zeg..Pffffff
50 kilo ofzo.
Dit ziet er in ieder geval spannend en mannelijk uit.
Dit past qua uiterlijk goed bij de rest van de set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: dre73 op december 16, 2015, 21:35:31
Maar hoe speelt het nu? :lookaround:
Ik heb even geluisterd maar niet 100% ervoor gezeten want ik heb gemerkt dat ik een HOOGFREQUENTE  piep hoor als ik in absolute stilte zit.
Eerst dacht ik dat er een trafo aan piepen was Of computer , dus heb alles afgekoppeld en weer gezeten en het bleef.

In de slaapkamer heeft mijn tv wel een bijna onhoorbaar hoogfrequent toontje als die op standby  staat en die hoor je alleen s nachts als er absolute stilte is.
Nu heb ik die toon constant als ik in donker zit ,ik was dus even paar dagen geïrriteerd  en heb niet meer muziek geluisterd.

Hopelijk gaat het weg. Anders moet ik het maar accepteren.

Ik had TON(bama) niet zoveel moeten pesten  met zijn gehoor problemen. Lol

Ton!!!!!  sorry sorry sorry , ik wordt gestraft denk ik. Lol
Citaat van: twani op december 16, 2015, 21:41:45
Uhh.....belangrijk? Glimt toch :D
Precies! Moet dit nog herhaald worden ieder keer? Hahahah
Citaat van: dre73 op december 16, 2015, 21:44:55
En hij past niet....... :D
Das wel vervelend en Hij ligt alweer naast de rack.
Citaat van: michel69 op december 16, 2015, 22:42:11
+1 ben heel erg benieuwd hoe hij presteert tov de Kharma monoblocks en niet te vergeten de Pass Oleph waar Maz toch wel aardig van gecharmeerd was... ;) ;D
Om even een kort impressie te geven, ongeacht de lichte pieptoon in me oor kan ik alles gewoon goed horen.

Ik doe gewoon alsof de pieptoon in de opname zit.lol

Heb de pass "goed" beluisterd na 2 uur opwarmtijd en weer kom ik op de zelfde conclusie.

Ook hier herken ik de zachte layback geluid welke ik had ervaren met de int 150.

Ik denk dat pass sound gewoon niet mijn sound is. Of de synergie tussen de set en de pass versterker is niet goed.

Voor mijn smaak wordt het geluid van me

De singel ended pass klasse A in combi met de buizen vv is te tam voor mijn smaak.

Citaat van: morca op december 16, 2015, 22:59:01
Dat is echt met recht een mooie eindbak Maz.
Op alle vlakken  :music:
Qua looks is het echt een vette bak. Ik ben helemaal weg van de looks.
Citaat van: JeroenGRT op december 17, 2015, 06:10:06
Prachtige eindversterker, ben benieuwd hoe doe deze het doet in je set!
In een woord TAM. De combinatie met de rest van de set resulteert in een voor mij te relax weergave.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

katwax

Maz volgens mij is er maar 1 upgrade bij de eindversterker die misschien beter zou uitpakken dan de blokjes die je nu hebt en dat is een eindversterker met Hypex nCore in.
Want als ik het goed lees zit in de Kharma blokjes Ucd technologie.

Eerlijk gezegd kon ik weinig verschil merken op mijn luidsprekers toen ik van ucd naar ncore ben gegaan, maar op papier zou dit toch een upgrade moeten zijn :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

patsijb

zo zie je maar Maz groter hoeft niet beter te zijn idd
maar ja voor een ander was t geluid wel goed geweest

kheb zelf buizen eindtrappen op db7 gehoord en dat vond ik erg mooi

martin778

Ik denk dat mijn Croft heel leuk zou kunnen klinken op Kharmas. Heb je al naar Transcendent of Atma Sphere gekeken Maz?

Hans47

ahhhh gelukkig het kijk eens hoe groot mijn p....s draadje is nog steeds aan de gang, stel je voor dit zou gemist worden op dit kwaliteitsforum  ;D

Maar blijft leuk het scheelt mij minimaal 1 kaartje Kleine Komedie want bescheuren kan ik mij wel met de teksten in dit draadje, want een geweldige onzin kan de mens toch spuien: 

Andy warhol: "everyone will be world famous for 15 minutes"

Helaas heeft de gemiddelde audiofiele man het niet door hoe lang 15 minuten zijn en gaat het gezever over niets eeeeeeeeeeindeleoooooooos door.
Then again, facebook, twitter, instagram and so on staat er vol mee, beschaving in de 21ste eeuw, we zijn een eind gekomen met zijn allen....

Gelukkig ben ik gek en heb ik een badeend, voor de rest: slaap lekker en luister vooral niet naar muziek maar naar apparaten......

Enjoy says the fool and why so serious..... (waar heb ik mijn bril nu ook al weer gelaten, wat zit die stoel raar)

Mr.M

Citaat van: Hans47 op december 18, 2015, 16:54:34
ahhhh gelukkig het kijk eens hoe groot mijn p....s draadje is nog steeds aan de gang, stel je voor dit zou gemist worden op dit kwaliteitsforum  ;D

Maar blijft leuk het scheelt mij minimaal 1 kaartje Kleine Komedie want bescheuren kan ik mij wel met de teksten in dit draadje, want een geweldige onzin kan de mens toch spuien: 

Helaas heeft de gemiddelde audiofiele man het niet door hoe lang 15 minuten zijn en gaat het gezever over niets eeeeeeeeeeindeleoooooooos door.
Then again, facebook, twitter, instagram and so on staat er vol mee, beschaving in de 21ste eeuw, we zijn een eind gekomen met zijn allen....

Gelukkig ben ik gek en heb ik een badeend, voor de rest: slaap lekker en luister vooral niet naar muziek maar naar apparaten......

Enjoy says the fool and why so serious..... (waar heb ik mijn bril nu ook al weer gelaten, wat zit die stoel raar)
Gelukkig heb je zelf ook humor hans en ook jij kan het niet laten om je zegje te doen.

Heerlijk topic/forum dit. Audio/auto/hall of fame/bling bling/klokjes/sorry horloges/ gezeur/gezeik/comedie/muziek/apparatuur,aandacht trekkerij/opschepperij/mijn p.k is langer dan die jouwe en mijn AMP is dikker dan de jouwe , enz enz....

Allemaal voor de lol van een ander.

Welcome to the digital world my friend...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: patsijb op december 18, 2015, 14:58:37
zo zie je maar Maz groter hoeft niet beter te zijn idd
maar ja voor een ander was t geluid wel goed geweest

kheb zelf buizen eindtrappen op db7 gehoord en dat vond ik erg mooi
Dat zeg ik steeds tegen me vriendin ,maar zij kijkt me steeds met een raar kop aan als ik dat zeg.

Jij snapt het tenminste.

Mr.M

Citaat van: Xander32 op december 17, 2015, 06:48:59
Dat wordt een nieuw rack voor onder de kerstboom. Machtig mooie eindversterker hoor :thumbs-up:.
Of een ander amp.;)

Mr.M

Citaat van: katwax op december 18, 2015, 12:55:47
Maz volgens mij is er maar 1 upgrade bij de eindversterker die misschien beter zou uitpakken dan de blokjes die je nu hebt en dat is een eindversterker met Hypex nCore in.
Want als ik het goed lees zit in de Kharma blokjes Ucd technologie.

Eerlijk gezegd kon ik weinig verschil merken op mijn luidsprekers toen ik van ucd naar ncore ben gegaan, maar op papier zou dit toch een upgrade moeten zijn :)
Klopt kharma heeft ucd. Ncore komt ook aan de buurt.
Kwestie van tijd

Mr.M

Citaat van: martin778 op december 18, 2015, 15:16:59
Ik denk dat mijn Croft heel leuk zou kunnen klinken op Kharmas. Heb je al naar Transcendent of Atma Sphere gekeken Maz?
Nee Martin heb nog geen van die amps gehoord.

AudioEnZo

Citaat van: maz op december 18, 2015, 12:42:11
Ik heb even geluisterd maar niet 100% ervoor gezeten want ik heb gemerkt dat ik een HOOGFREQUENTE  piep hoor als ik in absolute stilte zit.
Hopelijk geen tinnitus?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

Mr.M

Citaat van: AudioEnZo op december 18, 2015, 17:55:37
Hopelijk geen tinnitus?
Hoop het niet.  Gelukkig valt het nog mee en het is niet een hele vervelende pieptoon . Hij staat nu nog op heel laag volume want in normale omstandigheden  heb ik er geen last van.
Alleen bij absolute stilte. Ik moet maar accepteren dat er momenteel een zachte toontje in ieder opname zit tijdens dedicated music luisteren.

YamahaRXV

Citaat van: Hans47 op december 18, 2015, 16:54:34

......is het weer eens zover ?  :(
Wat een blijkbare frustratie toch weer zeg, wel eens aan gedacht dat niet iedereen dezelfde ziens/denkwijze en voorkeuren heeft als jou ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: maz op december 18, 2015, 12:42:11
Qua looks is het echt een vette bak. Ik ben helemaal weg van de looks.In een woord TAM. De combinatie met de rest van de set resulteert in een voor mij te relax weergave.

Ik was er al bang voor... De Pass X250 (en ook de X250.5) staat bekend als één van de minst dynamisch klinkende uit de Pass eindversterker reeks en zeker i.c.m. een buizenpre komt het gewoon niet ''los''. In combinatie met de Pass XP10 pre gaat het nog redelijk omdat deze wat dynamischer en minder warm klinkt.

Op basis van ''de looks'' en het formaat zouden velen de Pass X250 in vergelijking met de kleine Kharma MP 150 klasse D monoblokken meteen als dé absolute outperformer classificeren, maar zoals je zelf al hebt geconstateerd is dit niet zomaar even aan de orde.
Klasse D wordt trouwens maar al te vaak zwaar onderschat....

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2015, 22:41:17
Ben echt benieuwd hoe je dit gaat ervaren en of je het niet te ''laid back'' gaat vinden...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bama

Citaat van: YamahaRXV op december 18, 2015, 18:46:20
Wat een blijkbare frustratie toch weer zeg, wel eens aan gedacht dat niet iedereen dezelfde ziens/denkwijze en voorkeuren heeft als jou ?  ;)

En ook iedere keer weer het zelfde verhaaltje inclusief het interessante gedoe in het Engels. :yawnee:

vanzomereng

Maz

Ik weet nog voor een mooi prijsje een combi buizenvoorversterker Van de Leur '002' en Class-D eindversterker Van de leur '402'
te koop.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2015, 22:44:11
Maz

Ik weet nog voor een mooi prijsje een combi buizenvoorversterker Van de Leur '002' en Class-D eindversterker Van de leur '402'
te koop.

MAZ eist goeie wederverkoopbaarheid van z'n apparatuur. Vd Leur is aan de straatstenen niet kwijt te raken zo is in het recente verleden gebleken...

Of je moet er voor een habbekrats aan kunnen komen...

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 18, 2015, 22:57:24
MAZ eist goeie wederverkoopbaarheid van z'n apparatuur. Vd Leur is aan de straatstenen niet kwijt te raken zo is in het recente verleden gebleken...

Of je moet er voor een habbekrats aan kunnen komen...

......vandaar het genoemde mooie prijsje  :D

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 18, 2015, 18:46:20
Welcome to my topic;).  Was al een poos geleden maar het is weer zover. Lol

The saga continieus. Hahha

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 18, 2015, 19:35:20
Ik was er al bang voor... De Pass X250 (en ook de X250.5) staat bekend als één van de minst dynamisch klinkende uit de Pass eindversterker reeks en zeker i.c.m. een buizenpre komt het gewoon niet ''los''. In combinatie met de Pass XP10 pre gaat het nog redelijk omdat deze wat dynamischer en minder warm klinkt.

Op basis van ''de looks'' en het formaat zouden velen de Pass X250 in vergelijking met de kleine Kharma MP 150 klasse D monoblokken meteen als dé absolute outperformer classificeren, maar zoals je zelf al hebt geconstateerd is dit niet zomaar even aan de orde.
Klasse D wordt trouwens maar al te vaak zwaar onderschat....

Ik was altijd al weg van de kharma klasse d monos.

De kharmas  D's matchen zo goed met mijnhuidige set dat ik eigenlijk benieuwd ben wat er gebeurt als er meer kracht achter komt.
Vandaag peter van kharma gesproken en even gevised  naar de MP350 van kharma want dat is de volgende stap in de kharma range.
Alleen de stap is heel groot mp150 met 5k en kharma exquisite Mp350 met zijn 30k.:(

Of een dubelle  matrix dus 2 per kant en met elkaar bridgen.
Dan krijg je 300 watt als je 2 monos per kant gebruik.
Dat word ook heel vaak gedaan door klanten  bij de grotere kharmas.

Dan is de aanschafprijs aanzienlijk minder dan de Mp350  als je 2 set mp150 koop .

Maargoed mezelf kennende zou ik toch heel graag een setje mp350 willen. Als ik ergens een mooie tweedehandsje  kan vinden voor een "redelijke" prijs zou heel mooi zijn.

Ik ga vandeweek wel even nog  2 mono blokken mp150  proberen ergens te ritselen  om te Kijken hoeveel dat nou uitmaakt .

Wat de pass betreft , het is zeker een mooie amp met een mooi sound, alleen je moet hem goed matchen met je set en je moet van het sound houden.
Ik ben altijd een  (let op bama) "THRILL  SEEKER" geweest , dus de pass is niet echt voor mij bestemd.
Ben je een rust en kracht zoeker dan is de pass je ding. Want dat ding heeft genoeg kracht en controle.

Voorlopig lekker door hobbyen en me 15 minuten of fame VERLENGEN. ;)

Mr.M

Citaat van: Bama op december 18, 2015, 20:15:20
En ook iedere keer weer het zelfde verhaaltje inclusief het interessante gedoe in het Engels. :yawnee:
Yes sirrrrr. Welcome to the Wonderful  SHOWCASE  of the awesome  maz.hahahaha lol

Put me in the spot light please;) and please sit on your glasses cause  I need a mp350.
Maz

te koop.

Tnx voor de "HEADS  UP" en zie post van theo.

Dit scheelt mij veel getik zeg. Tnx twani

Mr.M

Maz

te koop.

Kan ik bij van de leur niet de lege kast kopen  en mijn mp150 daar in steken? Daar wil ik wel voor betalen. Haha

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op december 18, 2015, 23:01:03
......vandaar het genoemde mooie prijsje  :D
3k is niet bepaald een prijsje , Maargoed in de wereld van kharma heb je daar niet meer dan een interlinkje voor dus het is maar hoe je het bekijkt.

Mr.M

http://www.audio-creative.nl/achtergrond/klasse-d-versterkers/
Voor het geval sommige dit NOG niet wisten.

QUOTE:
"De volgende letter in het alfabet voor een audioversterker is dus de 'D' en zo worden versterkers die volgens het zogenaamde schakelende principe (ook wel switch-modegenoemdof PWM (van puls breedte modulatie)vermogensversterkers genoemd werken aangeduid. Door de minder handig gekozen letter 'D' en het bestaan van digitale versterkers (onder meer van NAD, TacT en Lyngdorf Audio) denkt men vaak dat de 'D' voor digitaal staat. Een klasse D versterker is echter niets meer dan een schakelende ANALOGE versterker.

Beter zou het zijn geweest om een klasse G in leven te hebben geroepen bij het schakelende versterkerprincipe. Zowel in onze taal als in het buitenland luid en duidelijk: Groen, Green, Grun. Hoe gemakkelijk kan het soms zijn om niet moeilijk te doen..."