aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

take5

Gefeliciteerd met (weer) een paar fantastische speakers Maz! Ze lijken zo op de foto's al erg mooi, en ik kan me voorstellen dat ze in het echt nog veel mooier zijn. Persoonlijk zou ik ze denk ik wel liever zien zonder die zilveren plaatjes op de voor- en zijkant. Ook al die Kharma logo's rondom iedere unit vind ik iets te overdreven. Maar daar zijn dan die frontjes weer handig voor..

Geniet lekker van het luisteren!

Mr.M

Citaat van: ducman748 op december  9, 2015, 07:57:11
waanzinnig Maz wat een mooie luidspreker heb je staan, hoe is het laag alles onder controle? :clapping:
Laag is helemaal onder controle. Zolang je een stevige versterking achter hang is het geen probleem.
Heb gister een buizen bak achter gehangen van een kennis en dat was niet zoeen succes met de controle.
Maar met de mp150 is het heel erg strak en droog.
Citaat van: twani op december  9, 2015, 08:36:09
Tijd voor mij om te downgraden qua versterking lees ik :D
Media markt had een mooie laatst. Net een schoendoos. Past precies bij de shl5. :)
Citaat van: patsijb op december  9, 2015, 09:17:44
ik heb de db7 ook eens mogen beluisteren en inderdaad dat geluid is echt geweldig
mijn budget was niet toereikend en mijn ruimte ook niet
anders had ik de s7 ook niet gehad haha
wie weet in de toekomst maar daar denk ik maar niet aan..
Als je ruimte dat toelaat is het echt een upgrade.
Ik had een Veel kleiner verschil verwacht maar dit heeft me echt verbaasd.

Of hij reageert gewoon beter met mijn ruimte(meer tot mijn smaak).

Dit was meteen een match met alle apparatuur en ruimte terwijl ik met de s7s in begin moeite had on hem goed aan zingen te krijgen.
Citaat van: take5 op december  9, 2015, 09:44:06
Gefeliciteerd met (weer) een paar fantastische speakers Maz! Ze lijken zo op de foto's al erg mooi, en ik kan me voorstellen dat ze in het echt nog veel mooier zijn. Persoonlijk zou ik ze denk ik wel liever zien zonder die zilveren plaatjes op de voor- en zijkant. Ook al die Kharma logo's rondom iedere unit vind ik iets te overdreven. Maar daar zijn dan die frontjes weer handig voor..

Geniet lekker van het luisteren!
Tnx . Ik was vanochtend weer aan kijken en ze worden met de uur mooier lijkt wel.

Ook de formaat is wat mooier(naar mijn mening) dan de S7.  Hij is wat sierlijker door de grotere proporties en dubbele woofer.

Ik ben in ieder geval helemaal in de wolken van de db7.. Gister avond heb ik veel oude muziek opnieuw beluisterd en de eene klonk mooier dan de ander.

De s7s is denk ik iets eerlijker denk ik in weergeven van opname verschillen en bij de db7 klinken de mindere opnames ook aangenaam.

Ik heb naar muziek geluisterd gister welke door de s7s niet echt boeiend klonken  en met de db7 was het gewoon lekker luisteren zonder te  scrollen na 30 seconde muziek.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kerkhoffd

Ben je dan niet bang als je alsnog naar de db7s overstapt je eenzelfde effect gaat krijgen als met de s7s? Of ga je toch voor de 'gewone' db7 na deze eerste goede ervaringen. Prachtig om te zien overigens weer.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Citaat van: Kerkhoffd op december  9, 2015, 14:40:30
Ben je dan niet bang als je alsnog naar de db7s overstapt je eenzelfde effect gaat krijgen als met de s7s? Of ga je toch voor de 'gewone' db7 na deze eerste goede ervaringen. Prachtig om te zien overigens weer.
Daar zat ik zelf ook aan te denken gister.  Maar nee.  De db7s en S7 zijn totaal anders, ook qua soundstage, podium .
Het is een compleet andere speaker.

De podium van de s7s is wat dunner in klank en wat meer naar achter geplaatst.

De db7 is wat voller en upfront er en instrumenten zijn wat voller en rijker in klank.

De klank signiture van de db7 en db7s is grotendeels zelfde (want soort filtering /kast formaat /aantal woofers  impedantie/enz enz.) Is zelfde .

Alleen bij de db7s krijgt de kast een aantal upgrades ,bv een anti resonantie behandeling intern welke de exquisite serie vroeger alleen kreeg, enigma bekabeling, De woofers uit de exquisite lijn en nog een aantal kleine upgrades.

Dat resulteert  in een sneller en droger bas weergave,  iets rijker midgebied en iets meer resolutie en snelheid.

Dus de eigenschappen van db7 maar dan net iets verfijnder en beter.

De db7 klinkt echt waanzinnig in zijn normale vorm.
De db7s zou in principe nog iets beter zijn vooral in laag en mid. Sneller en strakker laag en rijker mid..

Dit vraag moet je eigenlijk aan murena stellen , die heeft zijn db7 ingeruild voor een db7s ... persoonlijk heb ik e niet naast elkaar gehoord.maar dat komt straks als ik de db7s krijg.
DAN weet ik eerste hand Hoe en wat.

Ben zeer benieuwd.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kerkhoffd

Komt vast helemaal goed. Zit hier plaatsvervangend te genieten. Ga er zelf maar nooit naar luisteren. Ver boven mijn Budget ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Cyreg

Citaat van: maz op december  9, 2015, 18:28:32
...De klank signiture van de db7 en db7s is grotendeels zelfde (want soort filtering /kast formaat /aantal woofers  impedantie/enz enz.) Is zelfde ...

...Dat resulteert  in een sneller en droger bas weergave,  iets rijker midgebied en iets meer resolutie en snelheid.

Dus de eigenschappen van db7 maar dan net iets verfijnder en beter.

De db7 klinkt echt waanzinnig in zijn normale vorm.
De db7s zou in principe nog iets beter zijn vooral in laag en mid. Sneller en strakker laag en rijker mid...

@Maz, mooie dingen die DB7 en ik vind ook het model er mooier uitzien als die S7s

En toch zou ik het niet willen gokken of die theoretische verschillen in de praktijk bij jouw thuis op jouw installatie, ook goed zullen gaan uitpakken  :unsure:

Ik zou die DB7s uitvoering eerst zelf thuis willen horen, juist nu die gewone DB7 zo goed bevalt  :D
Zou toch jammer zijn als je weer verder moet gaan zoeken naar de juiste versterkers met zo'n DB7s model

Misschien ff uitproberen met die van die HTforum DB7s bezitter (wel 'n hoop gesleep weer!)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Xander32

Het zwart metallic spreekt mij het meest aan. Maar ongeacht de kleur; beauty's zijn het. Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: Cyreg op december  9, 2015, 20:00:50
@Maz, mooie dingen die DB7 en ik vind ook het model er mooier uitzien als die S7s

En toch zou ik het niet willen gokken of die theoretische verschillen in de praktijk bij jouw thuis op jouw installatie, ook goed zullen gaan uitpakken  :unsure:

Ik zou die DB7s uitvoering eerst zelf thuis willen horen, juist nu die gewone DB7 zo goed bevalt  :D
Zou toch jammer zijn als je weer verder moet gaan zoeken naar de juiste versterkers met zo'n DB7s model

Misschien ff uitproberen met die van die HTforum DB7s bezitter (wel 'n hoop gesleep weer!)

Opzich ben ik nu helemaal happy met de db7. En bij een verandering, (ook is het op paier verbetering) is de kans dat de "betere"(  db7s) iets minder "de soundeigenschappen" bevat die de db7 voor mij bijzonder maakt. Aangezien ik hem persoonlijk niet heb gehoord is dat altijd een risico bij een switch. Want je verandert namelijk wel het geluid iets, op moment dat je andere units gebruikt en aan de kast gaat sleutelen.
Mocht het echt zo zijn dat de db7s mij minder aanspreekt dan de db7 dan lost kharma dat vast wel op.
Ze laten je echt niet met een speaker zitten nieuw die niet naar zin is terwijl de goedkopere broertje in jouw smaak beter klinkt.

Mocht dat toch zo  zijn  denk ik dat ik terug stap naar de db7 (dsn hou ik gewoon hun demo en met de prijsverschil zoek ik wel wat anders bij kharma wat ik nodig heb.

Of ik ruil mijn mp150 in + het verschil tussen de db7 en db7s en wat bijbetaling en ik neem de Mp350  exquisite monoblokken..

Volgens mij hadden ze nog een demo paar staan...
Citaat van: Xander32 op december  9, 2015, 20:05:01
Het zwart metallic spreekt mij het meest aan. Maar ongeacht de kleur; beauty's zijn het. Have fun.
TNX  XANDER.

Ik vind ze allemaal mooi en de db7 klink waanzinnig en daar ben ik het meest verliefd op.
Maakt me eigenlijk niet uit welke kleur als het maar klinkt zoals het nu klinkt.;)

Persoonlijk vind ik de obergien het mooist denk ik.
Diamant zwart ook eigenlijk,en wit ook....wat een luxe probleem zeg.

Mr.M

We gaan het vanzelf meemaken , het verschil tussen de db7 en de db7s...

patsijb

die monoblokken zijn idd wel gaaf ja..

Mr.M

Citaat van: patsijb op december 10, 2015, 08:19:05
die monoblokken zijn idd wel gaaf ja..
Idd, totdat je de prijs hoort.hahaha dsn genees je ineens.

gerzom

Citaat van: maz op december 10, 2015, 14:38:49
Idd, totdat je de prijs hoort.hahaha dsn genees je ineens.
Persoonlijk zou ik eerder voor die andere amps op de foto gaan: Boulder 2050 :inlove:  (maar ja, die Boulders kosten per stuk hetzelfde als een stereo setje Kharma's... :crazy: )

Ach ja......... een mens moet toch kunnen dromen  ;)   en nu weer gewoon luisteren naar een stukje Pass Labs klasse A "geweld" hier thuis  :inlove:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Mr.M

Citaat van: gerzom op december 10, 2015, 14:52:24
Persoonlijk zou ik eerder voor die andere amps op de foto gaan: Boulder 2050 :inlove:  (maar ja, die Boulders kosten per stuk hetzelfde als een stereo setje Kharma's... :crazy: )

Ach ja......... een mens moet toch kunnen dromen  ;)   en nu weer gewoon luisteren naar een stukje Pass Labs klasse A "geweld" hier thuis  :inlove:
Jij hebt niets te klagen gerzon met je warmte radiatoren.
Ik zit hier met twee lucifer doosjes .lol

Voordeel is : kost geen ruk aan stroom om alles lekker te laten inspelen.

Ik zou stressen als ik met een set pass labs eindbakken een vv moet laten inspelen 500 uur...lol

Ik moet zeggen , ben niet zoeen  klasse d fan maar de mp150 heef me nooit teleurgesteld.
Nu ook weer het gemak dat je ze gewoon aan kan laten staan (wat de bedoeling is eigenlijk met deze monoblokken)
De voeding is wel klasse a dacht ik maar blijft heel gewoon lauw .

Ook nu weer is die in staat om de kharma db7 uitermate stabiel en muzikaal aan te sturen.
Eigenlijk ben ik nu ook tevreden. Met de match in me set.
Doet natuurlijk geen pijn om af en toe wat anders te willen , al ben je tevreden zoals ik nu ben. ;)

Mr.M

Ps wat  de boulder betreft , tjaaaaa    draag mij maar weg...
Wat een prachtstuk  is dat.
Zoals je zegt , we moeten ergens van dromen ..... audiofielen (m.u.v harbeth eigenaren)lol zijn niet gauw tevreden.... haahha

patsijb

ni mijn ding die boulder..
kan zo meevliegen als Borg haha

VlisChris

Die Boulders kosten 2e hands een €22.000 euro.

Dat is een beste bak centjes :D  :ohmy:  :headbanging:

Mr.M

Alweer een paar dagen verder en de db7 heeft me steeds meer en meer kunnen overtuigen.de match met de ruimte is goed en de klankeigenschappen helemaal tot mijn voorkeur.
Nu nog een kleur zoeken en hopen dat de db7s de db7 weet te overtreffen zonder de klankeigenschappen te verandert.

Nu nog een kleur zoeken....
Gelukkig heb ik beperkt keuze ,kharma heeft maar keuze uit 1400 kleuren als je de kleur sjablonen ziet.lol

Mr.M

Een fotototje...

Ik zie de nut niet eens van fotograferen van deze speakers...

Je ziet alleen een zwarte vlek..lol

De witte was veel eleganter op foto's.

lynch1979

Ik vind zwart veel mooier, ze vallen minder op in het geheel.

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op december 12, 2015, 20:40:29

+1 Daar sluit ik mij bij aan.

Wit is absoluut mooi te noemen, maar ik denk dat zwart metallic of hoogglans piano zwart op de lange duur de meest vertrouwde keuze is zonder spijtgevoelens te gaan krijgen of de kleur zat te zijn/worden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

WillyP

Volkomen off-topic, maar ik vraag me al enige tijd af wat daar staat: een aquarium, terrarium of paludarium? En wat of wie zit(ten) daarin?

Groet,

WillyP

michel69

+1 en hoe mooi ik ook de parelwitte uitvoering vind staat zwart/donkere uitvoeringen veel mooier in huize Maz....... rustgevender plaatje zeg maar en hopelijk heeft het dezelfde werking als het om het geluid gaat......... ;) ;D

Edit zie ik het nu goed Maz maar zijn de akoestische panelen aan het plafond weer weg gehaald? bracht het niet het gewenste resultaat of teveel?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Robiwan

ik vind de witte mooier passen bij met name de witte muren :) De zwarte ogen erg massief, in mijn ogen dan.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mr.M

Sowieso als ik in de donker zit ...;) met de witte speaker zag je alsnog de speakers staan. Nu is het echt luisteren /kijken naar een donker gat/podium...

Citaat van: YamahaRXV op december 12, 2015, 21:06:53
+1 Daar sluit ik mij bij aan.

Wit is absoluut mooi te noemen, maar ik denk dat zwart metallic of hoogglans piano zwart op de lange duur de meest vertrouwde keuze is zonder spijtgevoelens te gaan krijgen of de kleur zat te zijn/worden  ;)
Ik vind de donkere kleuren sowieso sjieker.

Dus het wordt diamant zwart of obergien metallic.
Citaat van: WillyP op december 12, 2015, 21:15:16
Volkomen off-topic, maar ik vraag me al enige tijd af wat daar staat: een aquarium, terrarium of paludarium? En wat of wie zit(ten) daarin?

Groet,

WillyP
De eerste is een panorama aquarium welke ik van meneer "Van Perzie" heb gehad voor me verjaardag .

Nu zwemmen er een boel Malawi cichliden in.

De kooi daarachter is van mijn edel  papegaai "Mina".

Citaat van: michel69 op december 12, 2015, 21:19:13
+1 en hoe mooi ik ook de parelwitte uitvoering vind staat zwart/donkere uitvoeringen veel mooier in huize Maz....... rustgevender plaatje zeg maar en hopelijk heeft het dezelfde werking als het om het geluid gaat......... ;) ;D

Edit zie ik het nu goed Maz maar zijn de akoestische panelen aan het plafond weer weg gehaald? bracht het niet het gewenste resultaat of teveel?
Vind ik ook.    Maak dst maar me vriendin wijs...
Niet dat haar input veel uitmaakt in mijn keuze Maargoed , Tis leuk als ze af en toe mee doet.;)

Ze mag kiezen dit keer.   Diamant zwart of obergien zwart.:)   hahaha.
Citaat van: LPlover op december 12, 2015, 21:38:14
ik vind de witte mooier passen bij met name de witte muren :) De zwarte ogen erg massief, in mijn ogen dan.
Zo denk dus mijn vriendin ook.... beide kleuren staan mooi hier bij mij. Dus het is echt een kwestie van smaak.

PS de panelen hangen nog. Want het is gewoon mooi.

Geluidsmatig heb ik toen wel wat verschil gehoord maar viel daar niet van om.

Dus heb ze maar laten staan voor de sier.. Ze doen wel wat maar om te zeggen Tis  grote een sprong vooruit..... nou nee.

Hier een foto van wit vs zwart vanuit de zelfde hoek. ..
Heb even wat dingen aan tel instelling verandert en de foto's moeten iets beter zijn...