aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

eduard

Toch jammer dat klasse d hier zo vaak aangevallen word. Ik geniet zelf al jaren (sinds 2002) van mijn accoustic reality klasse D (ice)versterkers in combinatie met mijn floating synthese II speakers.
Misschien weet ik niet wat ik mis maar ik ben hier zeer te vreden mee. Ben wel geintreersteerd wat een leuke buizen stereo voorversterker met HT passthrough eventueel zou doen met het geluid.

Eduard

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 11, 2015, 16:59:40
;D Zover is het nog niet Theo.
Zijn nog wat zaken die ik even rustig wil bekijken en die bepalen gewoon welke keuze ik ga maken  ;)

Mocht het de Devialet kant op gaan dan kan ik op basis van mijn inmiddels redelijk uitgebreide bevindingen zeer goed leven met een D 200 aan de Kharma,s waarna evt. later nog een "slave" 200 unit als upgrade toegevoegd zou kunnen worden.
De D 200 is overigens alleen nog in het blackchroom verkrijgbaar...

Geniet van de reis Jan. Ik weet dat jij die nét zo leuk vindt als de bestemming ;)

morca

Citaat van: eduard op september 11, 2015, 20:41:04
Toch jammer dat klasse d hier zo vaak aangevallen word. Ik geniet zelf al jaren (sinds 2002) van mijn accoustic reality klasse D (ice)versterkers in combinatie met mijn floating synthese II speakers.
Misschien weet ik niet wat ik mis maar ik ben hier zeer te vreden mee. Ben wel geintreersteerd wat een leuke buizen stereo voorversterker met HT passthrough eventueel zou doen met het geluid.

Eduard
Ik doelde op het merk of meer op dat correctie systeem beter gezegd.
Klasse D werkt soms erg goed ,ik weet het.

Mr.M

Zowww dan. Net terug uit Nijmegen en jeetje wat klinktdeze pathos reference  goed.
Hen de arc sp16 L ernaast gezet en hij speelde hem compleet zoek.
In alle fronten de betere versterker.

Net alles uitgepakt en zometeen aansluiten hier.
Ze zijn in ieder geval waanzinnig om te zien. Ook de relais stappen regelaar is een snoepje.
Mooie kleur en passend bij de aankomende kharmas. Diamant zwart met een acryl doorzichtig bovenplaat.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Vooruit..lol

Pathos reference INCONTROLE VOORVERSTERKER. in huize maz.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: chansig op september 12, 2015, 00:21:30
Mooie foto.. :D

Gr Hans
Hoop het. Heb de nieuwe s6 edge gehaald en hij maakt hele mooie foto's.  Of je dat ook terug kan zien ??? Ik heb niet de reputatie om de mooiste foto's te maken.lol..

De pathos staan aan en is zijn eerste minuten aan doorbrengen in huize maz.

Moet zeggen dat het echt mooi gebouwd is en hij past precies in me rek.

Maandag krijg ik de nieuwe kharma MP 150 mono blokken.  Ben benieuwd hoe dat matched

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mr.M

Citaat van: Richi op september 12, 2015, 00:48:27
Wauw, dat ziet er echt heel mooi uit. Leuk man!
Tnx richi. ..

Even een klein eerste impressie. Met de eerste liedjes ( koud uit de doos ) was het allemaal droog / saai.

Kreeg even een heel onaangenaam en teleurgesteld gevoel .maargoed het is buizen en de pathos is nieuw ,dus moet even opwarmen en inspelen. ,

Na een klein half uur opwarmen begint alles op gang te komen lijkt wel. De pathos/sphinx heeft een half uur opwarmtijd nodig om los te komen blijkbaar.
Nu weer dezelfde liedjes aan spelen en alles komt stukken losser dan eerste half uur ,zo ken ik de pathos weer.

Stemmen  zijn vol en krachtig en de stage begint open te trekken aan alle kanten.

De platte beeld welke ik in de eerste 15 minuten had heeft nu een  behoorlijke diepte gekregen en de tinkeltjes zweven weer in de lucht en zijn los van de speakers.
Dit klinkt goed. Veel meer detail en resolutie en stabielere soundstage dan de arc.
De pathos laat wel meer detail door en is  iets minder warm dan de arc .
Het laag lijkt ook wat strakker dan de arc en heeft meer impact.

Ik moet je toegeven dat de arc Sp9 mk3 een behoorlijk muzikale versterker was , zeker voor de prijs. De midgebied van arc is zijn sterkste punt.

De pathos is de MOOIER  klinkende vv wat betreft soundstage en detail en laag weergave.

Ben benieuwd hoe de kharma monos het zullen doen met de pathoa/s7s.

Hopelijk is dat een nog betere match dan de pathos/sphinx combi.

patsijb

ah die pathos met zilver front is wel mooi
dat hout erop vond ik niet zo mooi

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 11, 2015, 21:01:10
Geniet van de reis Jan. Ik weet dat jij die nét zo leuk vindt als de bestemming ;)

Zekers  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Oud lid

Maz, die Leben CS 300 bij Toni. Is dat de Leben die jij hebt gehad?

Erwin B

Mr.M

..

newday

Citaat van: YamahaRXV op september 10, 2015, 22:03:07
Heb sterk het idee dat deze Gryphon Tsjech óf in beschonken toestand de advertentie heeft opgesteld, óf de kluit belazert  :D
Staan laatste tijd trouwens erg veel Gryphon Diablo,s te koop.... ???

Hier nog een, of was die al langs gekomen?
http://www.audiowoof.com/show_ad.php?AdId=592

Mr.M

Bas Akkerman

Merk ik daar wat metaalmoeheid? Dat bedoel ik absoluut niet cynisch hoor. Ik kan me alleen voorstellen dat je periodes kent waarin je minder energie hebt voor alles wat er met een uitgebreide zoektocht te maken heeft. Zoals het doorverkopen van verschillende spullen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op september 12, 2015, 13:23:59
Merk ik daar wat metaalmoeheid? Dat bedoel ik absoluut niet cynisch hoor. Ik kan me alleen voorstellen dat je periodes kent waarin je minder energie hebt voor alles wat er met een uitgebreide zoektocht te maken heeft. Zoals het doorverkopen van verschillende spullen.

Als er iedere keer weer geld bíj moet kost dat inderdaad ook heel veel energie Bas. 

Alléén van geld verdienen krijg je energie :)

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op september 12, 2015, 13:23:59

heb je het door bas?  wordt ook een dagje ouder.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op september 12, 2015, 13:33:45
Als er iedere keer weer geld bíj moet kost dat inderdaad ook heel veel energie Bas. 

Alléén van geld verdienen krijg je energie :)
Van wat ik gelezen heb van Maz denk ik dat dat niet de reden is. Dat Maz moet toeleggen in plaats van verdienen bedoel ik.

Citaat van: maz op september 12, 2015, 13:46:23
heb je het door bas?  wordt ook een dagje ouder. hahah of ik kies comfort over geld. dat kan ook he :).

Waren dit hele dure dingen, dan had ik ze zelf aangeboden. Anders had ik er teveel op verloren , maar hier ging het om veel kleine spullen en als ik ze allemaal een voor een zou aanbieden dan zou het me teveel dagen kosten en vrije tijd en heb daar gewoon geen zin en tijd meer voor.

Een artikel van 5k verkopen en 500 besparen is de moeite wel waard want je bent maar een dag kwijt aan verkopen, \luistere\bezichtigen\ophalen door de klant maar 6 artikelen verkopen en 6 dagen of meer insteken(dat als iedereen ook daadwerkelijk de artikel gaat kopen ipv zeiken en zeuren en nadenken en terugkome,lol) voor 500 euro is het me niet waard MEER. vroeger wel maar nu niet meer ;).
Omdat ik me de ervaring van het samenstellen van mijn eigen set wel je uitgebreide zoektocht begrijp, leek het me een logisch gevolg. Op een gegeven moment besloot ik dat wat ik als referentie had goed genoeg was. En nog steeds ben ik blij met mijn uiteindelijke keuze, dus ik zat er niet naast.
Het is geen advies of een richting waarin ik je wil dwingen, maar gewoon even een hart onder de riem van een ex-lotgenoot. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

Citaat van: maz op september 12, 2015, 00:05:18
Zowww dan. Net terug uit Nijmegen en jeetje wat klinktdeze pathos reference  goed.
Hen de arc sp16 L ernaast gezet en hij speelde hem compleet zoek.
In alle fronten de betere versterker.

Net alles uitgepakt en zometeen aansluiten hier.
Ze zijn in ieder geval waanzinnig om te zien. Ook de relais stappen regelaar is een snoepje.
Mooie kleur en passend bij de aankomende kharmas. Diamant zwart met een acryl doorzichtig bovenplaat.

Don't wanna say "told you so"
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

peterbig

Hi Maz,

wat ik nu even niet begrijp? je hebt toch nieuwe Kharma's?
wat komt er dan binnenkort naar je toe? ga je ze weer vervangen, of komt er wat bij  :clapping:

gr,

Peter