aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: eddy135 op september 10, 2015, 21:40:43
Een superkoopje, gezien de neupreis... ;)
Super koopje is het niet maar de normale dag waarde.
Laatst had toni van highendaudio.nl er een voor 4850. - en dat prijs voor een handelaar.
Koopje zou 4000 zijn.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: eddy135 op september 10, 2015, 21:40:43
Een superkoopje, gezien de neupreis... ;)
Das ist ein Fehlanzeige :D

Nou goed, maar even uitleggen dan :D.  De nieuwwaarde staat vermeld als €120000........

YamahaRXV

Citaat van: chansig op september 10, 2015, 21:17:19
The rest of the spectrum ? Maar er wordt alleen gemeten aan de woofer/bas unit ?

Gr Hans

Ja, inderdaad het frequentie spectrum onder de 150 Hz.
Als ik zo onderstaande tekst lees dan kan ik ook niet zo snel de link zien tussen het beoogde frequentie spectrum tot 150 Hz en de overige weergegeven informatie. Heb sterk het gevoel dat de schrijver van het stuk tekst het ook niet helemaal kan rijmen  :wacko:
Wat ik wel weet is dat ik niet eerder hier zo,n strak laag heb mogen ervaren en dat SAM mijn vriend was for the time beiing  :D

SAM processing works in the time domain, and only below 150Hz. Although it's difficult to figure out from Devialet's white paper precisely what SAM is doing, I found one sentence illuminating: "SAM prevents any delay between bass and the rest of the spectrum, avoiding the effect of the phase rotation at the vicinity of the natural low-frequency cut-off of the loudspeaker."

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

Citaat van: twani op september 10, 2015, 21:51:29

Nou goed, maar even uitleggen dan :D.  De nieuwwaarde staat vermeld als €120000........
En bedankt... ;) Altijd wel iemand die de clou verklapt!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 10, 2015, 21:51:29

Heb sterk het idee dat deze Gryphon Tsjech óf in beschonken toestand de advertentie heeft opgesteld, óf de kluit belazert  :D
Staan laatste tijd trouwens erg veel Gryphon Diablo,s te koop.... ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Duck Twacy

Mr.M

Citaat van: Duck Twacy op september 10, 2015, 23:45:37
Ik zou zijn Noorse neef kopen, die heb je nieuw voor dat bedrag

http://www.hegel.com/images/reviews/H360hifichoiceuk.pdf
Klopt.  Maar dan heb je weer een hegel, ;).  lol.

Ik wordt al warm van de benaming van gryphon. Dat is ook wat waard.;)

hegel? Hmmmmmm ,hegel ,hegel,hegel,  nee wordt er niet warm van.heb niet de neiging om het te google laat maar staam om halve Europa voor rond  rijden.  Haha

Roep maar gryphon en de stoppen slaan haast door hier.lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

Hoop geblaat om iets simpels als DSP dus :D tis gewoon de zoveelste digitale EQ
[

quote author=YamahaRXV link=topic=145469.msg2835211#msg2835211 date=1441905822]
De beoogde werking van SAM is niet gebaseerd op het verbeteren van de gebruikte speakers of akoestische tekortkomingen.
Je zou het simpelweg het optimaliseren van het signaal wat naar de speakers uitgestuurd wordt kunnen noemen.
Aan de hand van gerichte metingen die gebaseerd zijn op een aantal specifieke kenmerken/gedrag van speakers wordt dus via software geanticipeerd en de versterker feitelijk beter ''matchend'' gemaakt aan de speaker.

Onderstaand stukje tekst bevestigt ook grotendeels de werking van SAM  ;)

In addition to the new models, Devialet also announced, in Germany, their Speaker Active Matching (SAM) processing: a loudspeaker-specific DSP operation that, Devialet claims, fundamentally improves the performance of the connected speakers in clearly audible ways. In order for SAM to work with your particular speaker model, Devialet must be able to measure a sample of it. Once that's done, Devialet makes available on their website a SAM file for that speaker. The Devialet owner then goes into the online SAM database, downloads the file for that loudspeaker to an SD card, and inserts the SD card into his or her Devialet to upload the data. SAM processing is then available via the Tone button on the Devialet remote control. Having a pair of Magico S1s -- one of the 15 speaker models for which SAM processing was available when I wrote this -- I was ready to give SAM a whirl, to see just what improvement, if any, it might work in the sound of that already fine product.

SAM processing works in the time domain, and only below 150Hz. Although it's difficult to figure out from Devialet's white paper precisely what SAM is doing, I found one sentence illuminating: "SAM prevents any delay between bass and the rest of the spectrum, avoiding the effect of the phase rotation at the vicinity of the natural low-frequency cut-off of the loudspeaker."

With SAM activated in the Devialet 120, its effect on the Magico S1s was clearly audible from the first note of bass guitarist Jonas Hellborg's solo album The Silent Life (16-bit/44.1kHz ALAC, Day Eight Music). If you like listening to a solo bass guitar, this disc is for you -- and, as you might imagine, it has copious amounts of content below 150Hz. It's powerful in its sound, and rhythmically nuanced -- from the bass guitar! The music sounded deeper, cleaner, and fuller in the bass. It also seemed a touch louder, though there was no change in SPL as measured from my listening seat. In short, the bass range was improved in every performance parameter. Hellborg's bass guitar was easier to track, minute dynamic fluctuations were more discernible, and any hint of nonmusical sounds from the speaker were lessened. Although SAM is not a room-correction system, it sounded as if all my room's bass nodes had been removed. It was quite something.
[/quote]
JBL PRX Power!

Mr.M

Inderdaad , eigenlijk is het gewoon een digitale EQ.  weleens waar voor geprogrammeerd  maar gewoon een digitale EQ.

YamahaRXV

Citaat van: Raphie op september 11, 2015, 07:22:41

Ach, voor jou is alles geblaat, behalve de ''wijsheid'' die je zelf altijd op de welbekende manier verkondigt.
Anyway, het maakt mij eigenlijk geen f*ck uit hoe het werkt, als de methodiek maar werkt, en dat doet het.

Mr.M

Als het werkt dan werkt het. EQ of dsp /roomcorrect of speakers correct systeem,lol.

Blijkbaar werkt de "tweak" van davialet voor sommige en zoals altijd, er  zullen voor en tegenstanders zijn van een bepaald aanpak. Maar dat is niets nieuws in audio land.

chansig

Het leest alsof veel speakers opknappen van SAM. Ik zou wel eens een speakerfabrikant willen zien reageren op het verhaal van SAM.

Want het corrigeert als ik het dus goed begrijp het laag van de speaker, niet de speaker in combi met de ruimte. Zoals ik het bij de Wilson las, kreeg deze 10Hz in het laag erbij met een toename van 10dB. Ik kan het plaatje niet meer vinden...maar dat kost enorm veel stroom en energie van de versterker...toch ?

En als het laag opknapt is dat inderdaad wel erg prettig.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Sirius666

Citaat van: Dynky op september 10, 2015, 21:38:12
yep, met tussenstop in Zurich, waar ik natuurlijk controle kreeg vd handbagage door de douane.
de complete verpakking had ik platgevouwen en in een koffer gestoken die met de gewone bagage meeging.
De douanier van dienst kneep letterlijk een oogje dicht toen hij na het uitpakken vd losse unit uit het deken waarin ik hem had gestopt en een kleine toelichting van mijn kant, begreep dat het om een "Swiss made" Nagra PL-L ging...dat detail kon hij blijkbaar wel appreciëren  ;D

Voor mijn volledigheid;

Had je de Nagra officieel eerst aan moeten geven? Mij staat bij van wel, bewijslast voor de terugweg. In jouw geval gold dat alleen natuurlijk niet...

Duck Twacy

Citaat van: maz op september 10, 2015, 23:56:39
Klopt.  Maar dan heb je weer een hegel, ;).  lol.

Ik wordt al warm van de benaming van gryphon. Dat is ook wat waard.;)

hegel? Hmmmmmm ,hegel ,hegel,hegel,  nee wordt er niet warm van.heb niet de neiging om het te google laat maar staam om halve Europa voor rond  rijden.  Haha

Roep maar gryphon en de stoppen slaan haast door hier.lol
Je hoeft er helemaal niet voor te rijden, hij kan gewoon thuis bezorgd worden (net als die 2e hand gryphon dus).

Ik snap ook wel dat het merk Gryphon meer uitstraling heeft (alleen dat embleem al.., van de Hegel zou ik liefst willen dat ze de naam wat kleiner op het front zetten).

Toch, als het mijn geld zou zijn ging ik voor de Hegel (tenzijn mn speakers onder de 2 ohm duiken). Lekker eenvouding en de ingebouwde DAC is ook niet slecht en alles is perfect op elkaar afgestemd. Dus in feite kost het  nog geen 1/3 van de Gryphon en goede dac (nieuwprijzen).
http://www.soundstagehifi.com/index.php/opinion/871-the-best-of-high-end-2015-electronic-components

Overigens wel opvallend dat er nog zoveel goede scandinavische high-end merken zijn: Gryphon, Hegel, Bladius, Electrocompaniet, Primare om een paar grotere te noemen. En dan zijn er nog net zoveel luidspreker fabrikanten die het ook niet slecht doen. En dat vergeleken met bv Nederland...

twani

Citaat van: YamahaRXV op september 11, 2015, 09:11:48
Ach, voor jou is alles geblaat, behalve de ''wijsheid'' die je zelf altijd op de welbekende manier verkondigt.
Anyway, het maakt mij eigenlijk geen f*ck uit hoe het werkt, als de methodiek maar werkt, en dat doet het.

Welke kleur neem je Jan? ::)

YamahaRXV

Citaat van: twani op september 11, 2015, 16:39:32
Welke kleur neem je Jan? ::)

;D Zover is het nog niet Theo.
Zijn nog wat zaken die ik even rustig wil bekijken en die bepalen gewoon welke keuze ik ga maken  ;)

Mocht het de Devialet kant op gaan dan kan ik op basis van mijn inmiddels redelijk uitgebreide bevindingen zeer goed leven met een D 200 aan de Kharma,s waarna evt. later nog een "slave" 200 unit als upgrade toegevoegd zou kunnen worden.
De D 200 is overigens alleen nog in het blackchroom verkrijgbaar...

morca

Citaat van: Raphie op september 11, 2015, 07:22:41
[

quote author=YamahaRXV link=topic=145469.msg2835211#msg2835211 date=1441905822]
De beoogde werking van SAM is niet gebaseerd op het verbeteren van de gebruikte speakers of akoestische tekortkomingen.
Je zou het simpelweg het optimaliseren van het signaal wat naar de speakers uitgestuurd wordt kunnen noemen.
Aan de hand van gerichte metingen die gebaseerd zijn op een aantal specifieke kenmerken/gedrag van speakers wordt dus via software geanticipeerd en de versterker feitelijk beter ''matchend'' gemaakt aan de speaker.

Onderstaand stukje tekst bevestigt ook grotendeels de werking van SAM  ;)

In addition to the new models, Devialet also announced, in Germany, their Speaker Active Matching (SAM) processing: a loudspeaker-specific DSP operation that, Devialet claims, fundamentally improves the performance of the connected speakers in clearly audible ways. In order for SAM to work with your particular speaker model, Devialet must be able to measure a sample of it. Once that's done, Devialet makes available on their website a SAM file for that speaker. The Devialet owner then goes into the online SAM database, downloads the file for that loudspeaker to an SD card, and inserts the SD card into his or her Devialet to upload the data. SAM processing is then available via the Tone button on the Devialet remote control. Having a pair of Magico S1s -- one of the 15 speaker models for which SAM processing was available when I wrote this -- I was ready to give SAM a whirl, to see just what improvement, if any, it might work in the sound of that already fine product.

With SAM activated in the Devialet 120, its effect on the Magico S1s was clearly audible from the first note of bass guitarist Jonas Hellborg's solo album The Silent Life (16-bit/44.1kHz ALAC, Day Eight Music). If you like listening to a solo bass guitar, this disc is for you -- and, as you might imagine, it has copious amounts of content below 150Hz. It's powerful in its sound, and rhythmically nuanced -- from the bass guitar! The music sounded deeper, cleaner, and fuller in the bass. It also seemed a touch louder, though there was no change in SPL as measured from my listening seat. In short, the bass range was improved in every performance parameter. Hellborg's bass guitar was easier to track, minute dynamic fluctuations were more discernible, and any hint of nonmusical sounds from the speaker were lessened. Although SAM is not a room-correction system, it sounded as if all my room's bass nodes had been removed. It was quite something.
Een speaker zou als hij goed is juist vlak moeten meten.
Dit merk beweert dus eigenlijk dat alle speakers niet goed zijn in freq verloop , en daarbij laten ze een meting terplekke van de speakers in de ruimte liggen.

Mannen geloof mij nou 1 ding,dit verkoop praatje en degene die het test heeft terdege GEEN kennis van dsp/roomcoorectie.
En durft dat ook nog in er verkoop praatje te zetten ,onder het mom dat een boel mensen die dsp en de correcte werking er van kennen zullen gaan denken dat het anders is.
DIe man van dat dure merk zegt dat immers,dus een simpele ziel als ik zal wel niks van dsp /roomcorrectie en speakers bouwen weten ...... :clapping:

Dit is weer een tenenkrommende verkoop techniek ,net doen of je iets heeeel aparts hebt.

Ik zou hier wel eens wat grote speakermerken willen zien reageren dat al hun speakers niet goed zijn.
En zonder ruimte invloeden zo ever correctie word toegepast.

Als doorgewinterde dsper ,en hoe bepaalde zaken werken mbt dsp, bv ruimte invloeden.
Vind ik dit bijna de grootste kolder die ik op het forum gelelzen heb in die 6 jaar......
Voor de duidelijkheid van dat merk niet persoonlijk naar 1 vd leden .

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

paaj

Dat doen ze met kleine subjes toch ook om <20Hz te halen? Het lijkt me een nuttige manier om het overschot aan vermogen in te zetten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

morca

Citaat van: paaj op september 11, 2015, 18:23:13
Dat doen ze met kleine subjes toch ook om <20Hz te halen? Het lijkt me een nuttige manier om het overschot aan vermogen in te zetten.
Dat is een linkwitz die berekend is,en daarna word de dsp nog in de vorm van ADSY of AM toegepast voor de roommode/akoestiek invloeden.
Die linkwitz gebruik ik nooit voor mijn systemen ,en in een goeie ruimte na dsp komt het wel tot de 15 hz in een  meting.

Dus die denkwijze gaat niet op imo ivm dikgemaakte hierboven
Plus welke speaker is er GOED op gebouwd om 10 hz weer te geven zoals ik in 1 vd reacties lees.
De meeste sub,s doen dit nog niet eens.....

YamahaRXV

Citaat van: morca op september 11, 2015, 17:42:40
Dit merk beweert dus eigenlijk dat alle speakers niet goed zijn in freq verloop , en daarbij laten ze een meting terplekke van de speakers in de ruimte liggen.

Mannen geloof mij nou 1 ding,dit verkoop praatje en degene die het test heeft terdege GEEN kennis van dsp/roomcoorectie.
En durft dat ook nog in er verkoop praatje te zetten ,onder het mom dat een boel mensen die dsp en de correcte werking er van kennen zullen gaan denken dat het anders is.
DIe man van dat dure merk zegt dat immers,dus een simpele ziel als ik zal wel niks van dsp /roomcorrectie en speakers bouwen weten ...... :clapping:

Dit is weer een tenenkrommende verkoop techniek ,net doen of je iets heeeel aparts hebt.

Ik zou hier wel eens wat grote speakermerken willen zien reageren dat al hun speakers niet goed zijn.

Als doorgewinterde dsper ,en hoe bepaalde zaken werken mbt dsp, bv ruimte invloeden.
Vind ik dit bijna de grootste kolder die ik op het forum gelelzen heb in die 6 jaar......

Don't shoot the messenger Morca  ;)  Het is niet mijn wijsheid en ben ook beslist geen ''shareholder'' van Devialet....
Ik weet alleen dat het erg goed kan klinken, en dat is voor mij eigenlijk genoeg.

http://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opinion-menu/494

Staaled

Citaat van: morca op september 11, 2015, 17:42:40

Ik ben het helemaal met je eens dat hetgeen D doet "op één been hinkt", en nog wel het zwakste. ;)

Echter veel , ook dure en of gerommeerde ,speakers kennen afwijkingen.
Bewust ( voicing) of onbewust ( toleranties).

Voor het laag , ben ik van mening, moet een speaker idd intrinsiek vlak zijn. :thumbs-up:
Als DSP daarvoor compenseert, soit. :yinyang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Roksan

En ook nog beluisterd? Of heb ik je verslag gemist?

Citaat van: maz op september 10, 2015, 10:00:07
Onverwacht alweer wat mooies en vrij zeldzaam gezien en meteen gekocht.
Q

Ja,  maz blijft bezig.

nu nog ophalen een deze dagen.

Nieuw in huize maz:

http://www.pathosacoustics.com/controleng.htm

PATHOS IN CONTROLE!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Dirk

Citaat van: Sirius666 op september 11, 2015, 09:57:14
Voor mijn volledigheid;

Had je de Nagra officieel eerst aan moeten geven? Mij staat bij van wel, bewijslast voor de terugweg. In jouw geval gold dat alleen natuurlijk niet...
werkelijk geen idee, maar de reactie van de beambte sprak boekdelen, hij apprecieerde duidelijk dat ik ff op en neer vloog om wat uit zijn land op te halen.
de begroeting toen ik weer vertrok zei wat dat betreft ook genoeg, "geniet volgende keer even wat langer van ons land, er is hier meer dan enkel mooie hifi" ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Citaat van: YamahaRXV op september 11, 2015, 19:09:42
Don't shoot the messenger Morca  ;)  Het is niet mijn wijsheid en ben ook beslist geen ''shareholder'' van Devialet....
Ik weet alleen dat het erg goed kan klinken, en dat is voor mij eigenlijk genoeg.

http://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opinion-menu/494
Daarom zij ik ook, niks tegen een lid of de poster bedoeld.
Ik wilde alleen een punt maken dat er iets goed spaak is aan dit zogenaamde speaker correctie systeem.
Niet ten koste van iemand hier verder ,maar juist ter info van naar jullie toe.

Citaat van: Staaled op september 11, 2015, 19:19:23
Ik ben het helemaal met je eens dat hetgeen D doet "op één been hinkt", en nog wel het zwakste. ;)

Echter veel , ook dure en of gerommeerde ,speakers kennen afwijkingen.
Bewust ( voicing) of onbewust ( toleranties).

Voor het laag , ben ik van mening, moet een speaker idd intrinsiek vlak zijn. :thumbs-up:
Als DSP daarvoor compenseert, soit. :yinyang:

Idd niet alle speakers zijn correct ,dat zal ik niet ontkennen   ;DD

Mooi omschreven .....
Hoe D op ze zwakste been hinkt Ed  :clapping: