aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 13:06:15
zegt me niets ...even googlen

Hier een linkje van een set die te koop staat: http://audio-life.nl/node/1770
Maar er zijn er ook andere zoals deze: http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv300bsm_e.html
Op dit forum zijn er meer mensen die met een Sun Audio buizenversterker spelen. Voor mij muzikaal gezien echt de top op buizenversterker gebied. Alleen nooit meer dan een watt of 15....
Zelf heb ik deze : http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv2a3pe_e.html

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Citeeriets verder terug is er iemand die SUN Audio aanraadt, maar dan alleen de monoblokken met de 300b, een 2A3 in singele ended komt vast lucht te kort op de speakers van Maz met maar 3,5W.

Inderdaad, ik zou gewoon voor een setje monoblokken gaan, 6, 8 of 15 watt, beetje afhankelijk van de uitvoering. Of met 300B of met 2A3 in pushpull....
Helaas voor MAZ is mijn setje niet te koop... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Thanatos

Kerkhoffd

Mooi! Staat ook bij high-end broker wat met buizen. Ben er echter onvoldoende in thuis om te zien of het wat voor Jou is Maz.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sebassie

Een kleine duit in t zakje: Is de Manley Neo Classic SE/PP 300b niet iets? 12w single ended of 25 pushpull (eventueel icm de 300b pre van Manley). Nooit gehoord trouwens, maar heb zelf de EL84 monoblokjes gehad en die hadden wel power.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Zodiac

Overzicht kwijt: wat is de stand van zaken qua bezit d.d 12-8-2015? (Gold note nog actueel?)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Pjotr27

Citaat van: sebassie op augustus 11, 2015, 16:37:29
Een kleine duit in t zakje: Is de Manley Neo Classic SE/PP 300b niet iets? 12w single ended of 25 pushpull (eventueel icm de 300b pre van Manley). Nooit gehoord trouwens, maar heb zelf de EL84 monoblokjes gehad en die hadden wel power.

Manley kan heel mooi zijn, maar dan meteen echt vermogen: Manley Snapper, hier een setje voor een leuke prijs: http://www.2ememain.be/tv-hi-fi-vid%C3%A9o/hifi-audio/amplificateurs-ampli-syntoniseurs/manley-snapper-243708820.html, in de prijs zit vast nog wel wat rek. ( hij adverteert ook op Marktplaats)...

Wijx wondere wereld

Mis eigenlijk Jadis in de rijtjes. Een muziekale buizenversterker met een frisse klank.

http://www.jadis-electronics.com/fr/ja80-21.php

De heb ik in het verleden gehad en is het muziekaalste wat hier in huis geweest is. Alleen het stroomverbruik was niet zo fijn
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

djoeri

Citeerhttp://link.marktplaats.nl/m954711047

maar die had ie vast al gezien. :D

Alleen jammer van die golden dragon, moet toch wel een Valve art in anders kun je het net zo goed niet doen.

dre73

Dus de hele versterker om zeep omdat er geen Valve Art in zit? :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

djoeri

CiteerDus de hele versterker om zeep omdat er geen Valve Art in zit?     

Ja daar ben ik wel stellig in. Audio note gebruikt vaak zilver componenten en dat kan al snel hard worden en dat doen de golden dragon ook. Heb daardoor ooit bijna m'n ai 500 het raam uit gegooid totdat ik andere buizen van philips ging proberen.

Gr. Djoeri  ;)

dre73

O,en als er geen zilver in zit of een ander merk koppelcondensator?

djoeri

Citeer.   O,en als er geen zilver in zit of een ander merk koppelcondensator?   

Hèhè, dan nog steeds ;D

Er zit waarschijnlijk geen zilver in zie ik, dus dat is ook opgelost.

Gr. Djoeri

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

VTL MB185 Signature II monoblokken, sloten power en buizen :)

Ik denk ook nog steeds aan een Plinius 103 en een buizenvoorversterker, Plinius beviel al toch Maz?

Ben ook wel benieuwd naar de Pass X600 mono's, dat zijn ook buffels van versterkers ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

erik s.

Citaat van: djoeri op augustus 11, 2015, 19:11:35
Ja daar ben ik wel stellig in. Audio note gebruikt vaak zilver componenten en dat kan al snel hard worden en dat doen de golden dragon ook. Heb daardoor ooit bijna m'n ai 500 het raam uit gegooid totdat ik andere buizen van philips ging proberen.

Gr. Djoeri  ;)
Als het de zilvet versies van de Conquest waren had het er wel bijgestaan,  die kosten flink meer dan de 11750 euro van de standaard versie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

djoeri

CiteerAls het de zilvet versies van de Conquest waren had het er wel bijgestaan,  die kosten flink meer dan de 11750 euro van de standaard versie.     

Dat is waar, al wordt er veel "gemodificeerd" met audio note versterkers.

Gr. Djoeri

dre73

Mr.M

Ik heb de eigenaar van de audionote 300b mail gestuurd  kijken hoe en wat.

@erik wat kost deze monoblokken van audionote nieuw?

Er is bitter weinig over te vinden.
Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op augustus 11, 2015, 19:49:23
VTL MB185 Signature II monoblokken, sloten power en buizen :)

Ik denk ook nog steeds aan een Plinius 103 en een buizenvoorversterker, Plinius beviel al toch Maz?

Ben ook wel benieuwd naar de Pass X600 mono's, dat zijn ook buffels van versterkers ;)
De pass labs gaat niet door. Er was iemand me net voor helaas.

De plinius sa 50 beviel heel goed. Warm en lekker vol geluid.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 11, 2015, 20:34:25
De pass labs gaat niet door. Er was iemand me net voor helaas.

De plinius sa 50 beviel heel goed. Warm en lekker vol geluid.

O das jammer!

Misschien dus eens verder naar Plinius kijken?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

dre73

djoeri

Er staat een prijslijst op audio life ze beginnen bij 4650 tot 7800 afhankelijk van uitvoering.

Gr. Djoeri