aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

RZeemering

Niet mee bemoeien, gewoon lekker meelezen met zijn avonturen :D
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

hvlemmi

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 16:40:48
Het eea komt een beetje chaotisch over... :D

Als ik jouw was zou ik de speakers eerst laten inspelen (ik weet niet hoelang Kharma daarvoor geeft). Ze dan op de juiste plek neerzetten en dan pas met versterking gaan spelen.

Als ze met de Spectral bak goed klinken op een bepaalde plek, dan zullen ze dat ook met een andere versterking doen.

Aangezien jij de verschillen hoort tussen kabels, versterkers etc zou ik dus eerst zorgen dat de basis goed is (dus de opstelling van je speakers) en dan lekker wisselen van spullekes.

Gr Hans

Ergens heb je een punt, een stabiele set zorgt voor minder variabelen; als je van alles veranderd weet je niet waar het geluid vandaan komt . Echter is het bekijken hoe een volledige buizenbezetting met de speakers om gaat nú al een interessante vraag... ook al is het om slechts het geluid even in het achterhoofd te hebben.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

HappySound

Beste Maz,

Wist je dat je de bekabeling (welke bekabeling dan ook) zeker 8 cm van het laminaat moet liften?
Voor de apparatuur minimaal 15 cm..   
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

Maro

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 22:17:47
Beste Maz,

Wist je dat je de bekabeling (welke bekabeling dan ook) zeker 8 cm van het laminaat moet liften?

Kun je uitleggen waarom?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HappySound

Citaat van: Maro op juli 13, 2015, 22:37:33
Kun je uitleggen waarom?
Statische elektriciteit.
Je audio set  kan hierdoor ook helemaal uit balans raken. Meestal hoor je dat pas na een paar dagen, na aansluiten.   
Meestal trekt het geluid dan naar de rechter speaker.

Geld trouwens ook voor verwarmingsbuizen/elementen,(elektromagnetisch veld)  dus niet alleen laminaat die het luistergenot kan verpesten.
Audio apparatuur is hier zeer gevoelig voor!
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

CZ79

Bij laminaat geen enkel verschil gehoord bij geen enkele set, bij vloerbedekking wel eens een verschil gehoord, wellicht met statische elketriciteit te maken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Maro

Ik heb een houten vloer met zand er onder (kruipruimte) ook nog nooit last gehad. Misschien in een flat als Maz wel hoor. Maar volgens mij heeft hij nu heel andere problemen  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

chansig

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 22:17:47
Beste Maz,

Wist je dat dit niet waar is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

HappySound

Het is gewoon een feit dat laminaat een zeer grote invloed heeft op audio gerelateerd spul!
Het is ook een feit dat je het niet meteen kan horen, want het statisch worden duurt meestal enkele dagen.   

chansig

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:05:36
Het is gewoon een feit dat laminaat een zeer grote invloed heeft op audio gerelateerd spul!
Het is ook een feit dat je het niet meteen kan horen, want het statisch worden duurt meestal enkele dagen.   

Het is een feit dat dit niet waar is.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Ernst Jan

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 23:06:31

Gr Hans

Ja maar jij bent doof én hebt een slechte set.  ;)

HappySound

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 23:06:31

Gr Hans

Je gaat hier weer behoorlijk de mist in  ;) Ga je er eerst maar is in verdiepen.

chansig

Citaat van: Ernst Jan op juli 13, 2015, 23:11:03
Ja maar jij bent doof én hebt een slechte set.  ;)

Zelfs dan... :D

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:12:00
Je gaat hier weer behoorlijk de mist in  ;) Ga je er eerst maar is in verdiepen.

Niet nodig...mijn ervaring zegt mij genoeg....

Maar even serieus. Want dat waren de vorige posts niet echt.

Maz heeft net gloednieuwe speakers staan, een andere versterker en andere kabels. Dan is het liften van de kabels mijn inziens niet de wijze waarop hij, in eerste of laatst instantie, het volle potentieel gaat halen uit zijn speakers/set.

Staat los van wat ik vind van kabels liften etc. Eerst de speakers inspelen, goed neerzetten, leuke/goede versterking erbij en dan helemaal los met stroom, draden liften etc.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:05:36

Een interessante... , en vloerbedekking ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HappySound

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 23:17:50
Zelfs dan... :D

Niet nodig...mijn ervaring zegt mij genoeg....

Maar even serieus. Want dat waren de vorige posts niet echt.

Maz heeft net gloednieuwe speakers staan, een andere versterker en andere kabels. Dan is het liften van de kabels mijn inziens niet de wijze waarop hij, in eerste of laatst instantie, het volle potentieel gaat halen uit zijn speakers/set.

Staat los van wat ik vind van kabels liften etc. Eerst de speakers inspelen, goed neerzetten, leuke/goede versterking erbij en dan helemaal los met stroom, draden liften etc.

Gr Hans

Zo gaat hij nooit weten wat de pretentie van zijn set is en dat vind ik zonde.

chansig

Je bent het hoop ik wel met mee eens dat de basis goed moet zijn ?

Of ga je nu zeggen dat het liften van de kabels, plaatsingsproblemen gaat oplossen ?

Zelfde als dat een goede stroomvoorziening akoestische aanpassingen of correctie overbodig maken.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

HappySound

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2015, 23:21:45
Een interessante... , en vloerbedekking ?  ;)
Meestal heeft vloerbedekking dit effect helaas ook.
Eigenlijk heeft bijna alles wat flexibel moet blijven een naar effect op het geluid.

YamahaRXV

Citaat van: HappySound op juli 13, 2015, 23:26:15
Meestal heeft vloerbedekking dit effect helaas ook.
Eigenlijk heeft bijna alles wat flexibel moet blijven een naar effect op het geluid.

Oké, dus als ik mijn speakerkabels zo,n 8 cm lift van het tapijt zou ik verschillen moeten kunnen waarnemen ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Laat het ajb even weten of je hoort ?

Jammer dat je dit soort dingen niet even snel blind kan testen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

HappySound

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 23:25:52
Je bent het hoop ik wel met mee eens dat de basis goed moet zijn ?

Of ga je nu zeggen dat het liften van de kabels, plaatsingsproblemen gaat oplossen ?

Zelfde als dat een goede stroomvoorziening akoestische aanpassingen of correctie overbodig maken.

Gr Hans
Als de ondergrond niet goed is kan dit het geluidsbeeld helemaal verpesten!! dan heeft een goede stroomvoorziening/goede akoestiek/basis imo ook eigenlijk totaal geen zin idd. 

chansig

Ik denk weet zeker dat ik nu afhaak.

Maz zal zijn weg wel vinden zonder of met liften...zo zijn de speakers ook op hun plek gekomen. :D

Gr Hans
Coax AQ Carbon

HappySound

Citaat van: YamahaRXV op juli 13, 2015, 23:30:15
Oké, dus als ik mijn speakerkabels zo,n 8 cm lift van het tapijt zou ik verschillen moeten kunnen waarnemen ?  :angel:
Probeer maar  ;) Moet je wel houten blokjes gebruiken en geen kunststof.
Je kan natuurlijk ook de kabellifters kopen die ervoor bedoeld zijn, maar hout is ook perfect (geen zachtboard) 
Maar dan moet je ook de netkabels liften.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op juli 13, 2015, 23:31:51
Laat het ajb even weten of je hoort ?

Jammer dat je dit soort dingen niet even snel blind kan testen.

Gr Hans

Wil je het echt weten Hans ?  :D

Ik sta open voor allerlei testen en geef pas mijn oordeel als ik het zelf daadwerkelijk getest heb. Maar dan nog is het slechts mijn oordeel, en dus subjectief  :)