aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  7, 2015, 21:15:46
Moet je de arc's maar eens een flinke toe in geven en dat de tweeters net voor de luisterpositie kruisen. Zo heb ik ze voorheen ook opgesteld en de klank was echt beter dan recht of een klein beetje toe in. Maar ik zou daar echt mee experimenteren ;).
Is een tip of je het klankbeeld mooier op vind worden kan ik niet over beoordelen. ;).
OK, ga zo doen ..ben benieuwd... Vind ze best goed klinken de kleine dondertjes..

Beter dan de pios in mijn ruimte...ik weet niet wat er was maar ik kreeg de pios niet goed opgesteld, gekoppeld aan de ruimte.. Terwijl ik altijd goede ervaringen heb met monitors...(de pios zijn eigenlijk geen monitors..) dat zijn volwaardige speakers op een voetje. Zo groot zij die dingen..en loei zwaar...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2015, 20:58:10
Volgens mij technisch ook erg hoogstaand
Maz heb je Sonus Faber wel eens gehoord?
De nieuwe olimpica series heb ik goed beluisterd in las Vegas CES van 2014  .(vloer staandes) olimpica series.

Was niet bepaald onder de indruk van de olympica tijdens de show ze speelde  samen met (MC tosch).
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op april  7, 2015, 21:20:46
Ik heb de sinus Faber guarneri palladio limited (nummer 100van 100) hier gehad . dat was een hele mooie speaker. Een laag weergave waar je u tegen zegt ( gezien de formaat van bass unit).
Hele mooie speaker ,alleen vond de tweeter heeeeeeel af en toe hard klinken.

Prijzige knetters waren dat zeg voor een monitor, nieuw 12000.-

Wel de mooiste monitors die ik heb gehoord..

Heb ze toen verkocht voor 5350.- ofzo.. Waren van een audio kennis van me. Achteraf , had veel meer voor kunnen vragen.. De laatste guarneri palladio ooit.
Niet de minste :D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2015, 21:36:11
Niet de minste :D
Persoonlijk vind ik vivids de beste monitors die ik ooit heb gehoord naast de guarneries...

Gezien de prijs verschil is de vivid meer waard voor zijn geld..

Maikel_audionerd

Citaat van: maz op april  7, 2015, 21:43:00
Persoonlijk vind ik vivids de beste monitors die ik ooit heb gehoord naast de guarneries...

Ik heb nooit Vivids gehoord en als ik jou mag geloven zou ik dat eigenlijk wel eens moeten doen, maar.... Ik heb op dit moment een set die heel mooi in balans is. Volgende maand ga ik verhuizen, ben wel heel benieuwd wat een nieuwe akoestiek dan doet. Het wordt een aanzienlijk grotere ruimte, dus ik hoop maar dat m'n speakers zich enigszins 'staande' kunnen houden. Spannend!!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

tompj

Citaat van: maz op april  7, 2015, 21:43:00

Ooit een uitgebreide vergelijking gedaan tussen die Vivids, de Guarneri's en Focal Micro Utopia. De Vivids zijn Inderdaad heel erg fraai. Voor mij zijn de Guarneri's lekkerder echter. Kan me wel voorstellen dat sommigen voorkeur voor de Vivids zouden hebben. Neutraler, maar wel muzikaal.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mr.M

Citaat van: Maikel_audionerd op april  7, 2015, 21:46:24
Ik heb nooit Vivids gehoord en als ik jou mag geloven zou ik dat eigenlijk wel eens moeten doen, maar.... Ik heb op dit moment een set die heel mooi in balans is. Volgende maand ga ik verhuizen, ben wel heel benieuwd wat een nieuwe akoestiek dan doet. Het wordt een aanzienlijk grotere ruimte, dus ik hoop maar dat m'n speakers zich enigszins 'staande' kunnen houden. Spannend!!
Vivids staan samen met kharmas op nummer een...als ik de ruimte had en geld dan zou ik eerder voor vivids gaan denk ik...
Heel eigewijs en bijzonder in het uiterlijk en knetters goed kwam klank.
De giya is voor mij de ultieme speakers....

Wat die dingen kunnen ....  Helaas ver buiten budget ...en geen ruimte voor ze..[emoji31] [emoji30]

Mr.M

Ik baal er nog steeds van dat de vivids uit Duitsland stuk waren...dat was de ideale speaker voor mijn ruimte.

Zit met genot naar de arcs te luisteren en ze hebben mijn verwachtingen overtroffen voor een klein speaker..
De pass Labs klinkt heerlijk op de arcs , beter dan de kharmas.. De kharmas klonken weer beter op de pioneers..hahahaha... Raar hobby met tal van mogelijkheden..

eddy135

^^
Citaat van: maz op april  7, 2015, 22:15:57
Ik baal er nog steeds van dat de vivids uit Duitsland stuk waren...dat was de ideale speaker voor mijn ruimte...
En dan toch sparen voor de (veel) duurdere Kharma's...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  7, 2015, 22:53:32
^^En dan toch sparen voor de (veel) duurdere Kharma's...?
Ja...[emoji41]   de vivids die ik wil kosten echt niet minder...de goedkoopste giya begint bij 30k plus dat ze ruimte nodig hebben. .de kharma s7 signiture kost de helft en heeft minder ruimte nodig...

eddy135

Citaat van: maz op april  7, 2015, 22:55:59
Ja...[emoji41]   de vivids die ik wil kosten echt niet minder...de goedkoopste giya begint bij 30k plus dat ze ruimte nodig hebben. .de kharma s7 signiture kost de helft en heeft minder ruimte nodig...

Zeg dan niet dat de 'Vivid's uit Duitsland' de ideale zijn; want je bedoelt dus heel andere Vivid's...

Waarvan ik overigens denk dat je er ook niet de ruimte voor hebt... :-\

Zelf trouwens ook een enorme Vivid-fan hoor... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op april  7, 2015, 23:02:48
Zeg dan niet dat de 'Vivid's uit Duitsland' de ideale zijn; want je bedoelt dus heel andere Vivid's...

Waarvan ik overigens denk dat je er ook niet de ruimte voor hebt... :-

Zelf trouwens ook een enorme Vivid-fan hoor... ;)
Je heb gelijk. Wat ik bedoelde : voor de beschikbare budget op dat moment de ideale vivids Voor mijn ruimte..

Was een duizenden of 4.500.- .. voor een b1 is dat een koopje,(te mooi om waar te zijn) en dat was het ook. Gemiddeld kosten ze boven de 6500.- minimaal..

Mij droom is ooit een GIYA...om dat te realiseren moet ik eerst een paar ton in een fatsoenlijk huis stoppen met een flink woonkamer.[emoji7] [emoji7]
Met een extratje aan hypotheek voor "verbouwing" (giyas)..haha

Mr.M

Jullie gaan lachen,,,, heb net een setje kharma 3 serie gekocht bij een forum genoot.
Dat leek me een goede optie tot ik uitgespaard ben voor de s7 signiture..
Morgen avond in huize maz ..setje CE 3 serie black label.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

,  Dit was een absolute record snelheid kwa verwisselen van speakers. Binnen 4 uur twee nieuwe speakers in huize maz. Me vriendin kan er gelukkig om lachen. Dit zal ik niet gauw overtreffen denk ik...

CZ79

Ik ben ervan overtuigd dat jij je eigen PR nogmaals weet te breken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

michel69

Citaat van: maz op april  8, 2015, 00:47:51
Jullie gaan lachen,,,, heb net een setje kharma 3 serie gekocht bij een forum genoot.
Dat leek me een goede optie tot ik uitgespaard ben voor de s7 signiture..
Morgen avond in huize maz ..setje CE 3 serie black label.
[/quote

:clapping: Nice Maz  ;D
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Jumping Jack

Citaat van: maz op april  7, 2015, 22:55:59

De Giya 4 kost 22k.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op april  8, 2015, 09:11:55
De Giya 4 kost 22k.

klopt ik las het laatst... had ik maar een groter ruimte... de zijwoofers zijn dodelijk als je ze geen ruimte geeft. zou ze zo graag willen...

misschien over paar jaar las er een tekoop aangeboden wordt tweedehand...

Raymond187

Zullen er wel speakers zijn die in jouw ruimte tot hun recht komen?

Mr.M

Citaat van: Raymond187 op april  8, 2015, 10:43:19
Zullen er wel speakers zijn die in jouw ruimte tot hun recht komen?

ja, de kharma s7 en de vivid v1.5  communiceerde tot zover het best met mijn ruimte....

Mr.M

wat een beauty zijn die vivids  :inlove: :google:...  :clapping:  ;)

Mr.M

jammer dat bij kharma de vormen iets rechter zijn. ;)

waren de kharmas zo opgesteld bij mij thuis dan had ik uit de reserve pot die 17500 getrokken en de kharmas laten staan...

geen enkel twijfel....

patsijb

Mr.M

Citaat van: patsijb op april  8, 2015, 12:24:17
komt die dame erbij?

als die erbij zat dan had ik hier een surround opstelling 12.2 vivids met mij in een stoel op de SWEET SPOT.. :clapping: :clapping: :clapping: :pompom: :pompom: :pompom: