aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

ik snap helemaal dat je dit zo mooi vin..
enorm verschil met marten..
marten zie ik als leuk
kharma als geweldig

botsen

Wat een superlatieven voor de Kharma's.

Ik vind de Martens mooier.  :coffee:

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

Citaat van: botsen op maart 18, 2015, 08:57:56

Uiterlijk wel.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: botsen op maart 18, 2015, 08:57:56

ik heb zelf gister avond ook goed zitten kijken en vergelijken en beide hebben een bepaalde eigen karakter en uitstraling.

de marten is imposant en staat als een buldozer vast . hij vraagd om respect en aandacht door zijn strakke vorm.

de kharma daartegen is een design voorwerp, een soort vrouwen verlijdend speaker met mooie vormen , sjiek uitstraling en  detail.

ik vind ze beide mooi om te zien , zowel de marten als kharma. ik snap dat daar de meningen over verdeelt zijn.
twee speakers welke kwa uiterlijk totaal anders zijn maar beide mooi en imposant op eigen manier.

kwa sound::

de kharma is wat warmer geworden kwa sound als ik het mag vergelijken met de oude  kharma ceramique.
de oude kharma was meer op de tinkeltje en tankeltje en zeer hoog resolutie. waarbij een woww effect heel snel in zicht was.

de nieuwe kharma is heel wat relaxer en romantieker in het geluid. de focus lijkt meer op muzikaliteit en betrokkenheid te gaan dan audiofiel ieder tinkel, tankel onder een loep te horen.

de oude kharmas waren zeer zeker muzikaal vergis je niet in mijn woorden alleen door de hoge mate van resolutie welke heel aanwezig naar je toe kwam werd ik vaak verleid/afgeleid, uit het romantieke sfeer  van muziek.
de muzikant op de achtergrond was te aanwezig voor mij tov de soloist welke voor je neus speelt.
misschien moeilijk te herkennen dit voor iedereen maar je kan echt afgeleid worden van de totaalplaatje door kleine details in het geluid. je verbaasd je namelijk dat je dat zo goed hoort.. dat is zeer positief voor de een maar in mijn persoonlijke voorkeur was het te audiofiel.

De nieuwe kharma heeft dezelfde verfijning en detail weergave , alleen een decibelletje meer layback. kleine tinkeltje op achtergrond blijft op achtergrond zonder de aandacht af te halen van de soloist welke zijn kunst vertoond.

het komt uiteindelijk op smaak van de luisteraar terecht, beide kharmas zijn prachtige speakers, waarbij de nieuwe kharma wat romantischer en neutraler is dan de oude.

kharma vs marten

ik herken in de martens de oude kharmas.  marten heeft een beetje de stijl en looks van kharma maar dan anders. hun lijnen lopen niet ver uit elkaar en de hogere series lijken verdomd veel op elkaar.

ook kwa sound was de oude kharma en martin te herkennen.
voordeel van marten is dat de speakers makkelijker plaatsbaar zijn in wat kleinere ruimtes.
dat merk ik nu ook , een rechtralende speaker is gewoon wat kritischer dan een speaker welke een dikke toe in nodig heeft.

deze kleine kharmas waren gister een weer moeilijke jongens om op hun plaats te krijgen, ik ben er nog niet uit waar ze het best moeten staan en of ze al goed staan.

hierin waren de vivids de baas en mijn absolute favoriet,,(  mag ik eigelijk niet vergelijken met een vloerstaande want de vivids waren monitors)maar goed het gaat om de prestatie van een speaker in mijn ruimte, en tot nu toe waren de vivids de makkelijkste en minst kritische speakers om te plaatsen. Helaas kwamen ze de laatste octaven tekort en dat was voor mij een probleem.
de kharmas zijn niet groot ivm de martens maar kunnen een zeer mooi en doortekend laag neerzetten.ik vind dit de mooiste kharmas welke ik tot nu toe heb mogen horen.
het zijn de kleinste maar ook de best klinkende kharmas. balans van de ze speakers is absoluut perfect.mooie hoge tonen zonder scherpe randen, vol midgebied en heerlijk strak en doortekend laag , en belangerijkste ze zijn muzikaler/romantischer en wat meer meesleurend dan de ceramique kharmas.

mijn comlimenten voor kharma dat ze dit in eigen huis voor elkaar hebben met eigen conus ontwerp en tuning.

ik ben benieuwd of ze nog beter gaan klinken deze week na wat uren te hebben gedraaid, ik moet ze ook wat beter leren kennen de kharmas . ik heb tot maandag de tijd om ze te beluisteren en daarna is het keuzes maken.

GA IK SETELLEN MET EEN SPEAKER OF BLIJF IK DE BIJTJE WELKE VAN BLOEM NAAR BLOEM STRUIKELT. hahaha
dat was ook wat mijn vriendin zei, (maz een deel van je hobby zal dan eindigen als je dit koopt want het is geen snelle handel zonder verlies als je wat anders wil) en daar heeft zij gelijk in. dit is voor mij buiten het  boek werken. haha

Citaat van: sultankat op maart 18, 2015, 09:40:24
Uiterlijk wel.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

chansig

Goed verhaal Maz. En voor mij herkenbaar wat je zegt over de tingels en tangels die je eigenlijk afleiden van de muziek.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

patsijb

mijn ervaring ook met de S7 Maz..
muzikaliteit nr1
zeker voor hun kleinste speaker..

enjoy..ben benieuwd wat je gaat doen..

Mr.M

Citaat van: patsijb op maart 18, 2015, 10:40:49
mijn ervaring ook met de S7 Maz..
muzikaliteit nr1
zeker voor hun kleinste speaker..

enjoy..ben benieuwd wat je gaat doen..

wat ik wil is niet moeilijk, had ik overschot aan centen dan had ik ze gekocht.. echter blijft dit veel geld, heeeel veeeel geld .

ik ben niet vies van een paar duizend uitgeven voor een speaker maar om  de 4 cijferige reeks in te gaan is echt wel een drempel voor me.

hier is de prijs toch echt de SFEER KILLER..:(
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Ernst Jan

Citaat van: maz op maart 18, 2015, 11:29:29

wat ik wil is niet moeilijk, had ik overschot aan centen dan had ik ze gekocht.. echter blijft dit veel geld, heeeel veeeel geld .

ik ben niet vies van een paar duizend uitgeven voor een speaker maar om  de 4 cijferige reeks in te gaan is echt wel een drempel voor me.

Wat moeten ze dan kosten?

Mr.M

Citaat van: Ernst Jan op maart 18, 2015, 11:42:27
Wat moeten ze dan kosten?
17a18000.- en ja het zijn euros... :nopompom:

je kan er natuurlijk altijd wat vanaf lullen maar de helft zal je niet lukken.. :clapping: :clapping:

Ernst Jan

Citaat van: maz op maart 18, 2015, 11:49:44
17a18000.- en ja het zijn euros... :nopompom:

:crazy:    Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb.  :hehe:

Mr.M

Citaat van: Ernst Jan op maart 18, 2015, 11:52:11
:crazy:    Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb.  :hehe:

hier nog een dan. voel je voorall niet alleen...

Cobraatje

Prachtige speakers die Kharma's, ik verwacht dat je ze gaat kopen :).

Ik ga een laatste poging tot advies(en besparing) doen voor deze 'koopofiel'.
Weet dat het waarschijnlijk tegen beter weten in is ;).

Voordat je beslist om de Kharma's wel/niet aan te schaffen, ga een set Vivids met 1 of 2 zeer goede subs(b.v. JL Audio, Rythmik) uitproberen.
Gooi als extra bonus een stukkie vloerbedekking in je kamer en schaf goede gordijnen aan.
Laat een professional(b.v. een Ron of Martijn) komen om je de speakers en subs perfect te plaatsen en in te regelen.
Grote kans dat je (veel) geld bespaard en beter klinkende set krijgt.

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

Raphie

Het gaat Maz minstens net zo veel om design als klank. Hij geniet er ook van als ze uitstaan. Dat er geluid uit komt is bonus zeg maar :D
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Raphie op maart 18, 2015, 13:56:11
Het gaat Maz minstens net zo veel om design als klank. Hij geniet er ook van als ze uitstaan. Dat er geluid uit komt is bonus zeg maar :D
inderdaad...ik ben een audiofiel met gebruiksaanwijzing..

Mr.M

Citaat van: Cobraatje op maart 18, 2015, 12:31:21
Prachtige speakers die Kharma's, ik verwacht dat je ze gaat kopen :).

Ik ga een laatste poging tot advies(en besparing) doen voor deze 'koopofiel'.
Weet dat het waarschijnlijk tegen beter weten in is ;).

Voordat je beslist om de Kharma's wel/niet aan te schaffen, ga een set Vivids met 1 of 2 zeer goede subs(b.v. JL Audio, Rythmik) uitproberen.
Gooi als extra bonus een stukkie vloerbedekking in je kamer en schaf goede gordijnen aan.
Laat een professional(b.v. een Ron of Martijn) komen om je de speakers en subs perfect te plaatsen en in te regelen.
Grote kans dat je (veel) geld bespaard en beter klinkende set krijgt.

dat had een optie geweest. helaas is die optie vervlogen. hahaha..

maargoed ik heb nog geen definitieve actie genomen en het geluid van de vivid monitors en de match met mijn ruimte staat als nummer 1 in de lijst beste speakers in mijn kamer.
eigelijk had ik inderdaad de stap moeten zetten om een goed sub neer te zetten en goed instellen en dan kijken wat er gebeurt..

misschien weer eens een project voor de toekomst..

bij mij weet je het toch nooit..

Joris1971

Citaat van: maz op maart 18, 2015, 11:29:29

Je wist toch neem ik aan van te voren wat die luidsprekers zouden kosten?

Citaat van: maz op maart 18, 2015, 10:18:04
deze kleine kharmas waren gister een weer moeilijke jongens om op hun plaats te krijgen, ik ben er nog niet uit waar ze het best moeten staan en of ze al goed staan.

Wat mij bevreemd/verbaasd is dat je (dure) luidsprekers op demo neemt en deze niet perfect hebt laten opstellen door het bedrijf dat deze luidsprekers levert.
Een fatsoenlijke dealer doet dat...zijn geen goedkope jongens die je als demo hebt, miz had je ze beter gelijk goed laten positioneren.

michel69

Hoi Maz aangezien je al hebt aangegeven dat de Kharma's volgende week terug gaan(logisch want het kost een pak duiten) en je de Martens te koop hebt gezet en het mij heel stug lijkt dat je zonder muziek thuis gaat zitten  ;D wat gaat er voor de Martens terug komen(ga er maar vanuit dat je door gaat sparen voor de Kharma's)?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 18, 2015, 18:16:46
Je wist toch neem ik aan van te voren wat die luidsprekers zouden kosten?

...

Wat mij bevreemd/verbaasd is dat je (dure) luidsprekers op demo neemt en deze niet perfect hebt laten opstellen door het bedrijf dat deze luidsprekers levert.
Een fatsoenlijke dealer doet dat...zijn geen goedkope jongens die je als demo hebt, miz had je ze beter gelijk goed laten positioneren.

ja dat wist ik zeker Joris  en ik zou het met alle liefde willen kopen, nu is het wat moeilijker \onverstandiger (niet onmogelijk) om ze te kopen want dan moet ik aan me reserves zitten en dat wil ik niet.
als de kharmas me bevallen zal ik ze zeker kopen alleen waarschijnlijk over een half jaartje. vandaar dat ik ze wil demoen , dan weet ik of ik er geld voor aan de kant moet zetten of niet

wat de opstelling betreft, ik heb genoeg ervaring met kharmas om ze zelf op te stellen, en wat de dealer ook doet ik ga ze toch verschuiven om te kijken of het niet beter kan, de dealer kent de speakers en niet mijn ruimte en mijn smaak kwa geluid.

je kan aardig tunen aan je sound door ze heen en weer te verplaatsen maar dat wist je al.. iemand die wat meer bas wilt zal ze dichter bij de achter muur zeten en iemand die wat strak en droog laag wilt zal ze meer de kamer in trekken, dus ja,, wat wil je???

alleen ik weet wat ik lekker vind klinken dus opstellen zal ik niet aan een ander over laten...

Citaat van: michel69 op maart 18, 2015, 20:56:33
Hoi Maz aangezien je al hebt aangegeven dat de Kharma's volgende week terug gaan(logisch want het kost een pak duiten) en je de Martens te koop hebt gezet en het mij heel stug lijkt dat je zonder muziek thuis gaat zitten  ;D wat gaat er voor de Martens terug komen(ga er maar vanuit dat je door gaat sparen voor de Kharma's)?

ik ben aan overwegen om de martens te laten staan totdat ik de kharmas gaat kopen want voor die prijs koop je niets beters. als  ik zover ben om de kharmas te kopen dan zal ik ze weer te koop aanbieden.

ben nog niet helemaal uit wat te doen.

ik ga ieder geval niet een half jaar\jaar naar shitspeakers luistere als tussen oplossing.

stel voor dat ik binnen kort termijn iemand heb voor de martind , dan ga ik weer een setje vivid v1,5 kopen tot iki de kharmas heb. want die vond ik toch echt lekker klinken..zo blijf ik lekker rouleren met speakers en versterkers en doorhobbyen tot ik de kharmas heb... hahaha :pompom: :pompom:

Raphie

Is gewoon alles eens 6mnd houden en dan je droomspeakers geen oplossing al dat sidegraden en flirten met diverse setups kost alleen maar geld. Hand op de knip en ff doorbijten gaat véél sneller
JBL PRX Power!

Matthijs1973

Citaat van: Raphie op maart 19, 2015, 10:51:58
Is gewoon alles eens 6mnd houden en dan je droomspeakers geen oplossing al dat sidegraden en flirten met diverse setups kost alleen maar geld. Hand op de knip en ff doorbijten gaat véél sneller

dat is allemaal leuk en aardig (en een goed advies) maar wat hebben wij dan nog te kijken in dit wonderlijke topic?  ;D ;)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Mr.M

Citaat van: Matthijs1973 op maart 19, 2015, 11:13:37
dat is allemaal leuk en aardig (en een goed advies) maar wat hebben wij dan nog te kijken in dit wonderlijke topic?  ;D ;)

:clapping: :clapping: :clapping: :clapping: hahahahahaha

Mr.M

Citaat van: Raphie op maart 19, 2015, 10:51:58

dat geld kosten valt reuze mee raphie..kost meer tijd en moeite dan verlies.

mijn verlies is beperkt moet ik zegen tot op heden vergeleken met wat ik allemaal heb gedaan..

ik denk dat je mijn verlies niet hoger is dan 1500.- na all dit geschuif in de jaren.ik koop altijd tweedehands en comform marktwaarde zodat ik ze met minimale verlies door kan verkopen wanneer ik er uitgekeken op ben.
di is voor mij een deel van hobby, vind all dat rouleren en testen en ervaren heel erg leuk, luisteren en genieten van muziek is een deel van hobby...

Raphie

Citaat van: maz op maart 19, 2015, 11:22:22
dat geld kosten valt reuze mee raphie..kost meer tijd en moeite dan verlies.

mijn verlies is beperkt moet ik zegen tot op heden vergeleken met wat ik allemaal heb gedaan..

ik denk dat je mijn verlies niet hoger is dan 1500.- na all dit geschuif in de jaren.ik koop altijd comform marktwaarde zodat ik ze met minimale verlies door kan verkopen.
di is voor mij een deel van hobby, vind all dat rouleren en testen en ervaren heel erg leuk, luisteren en genieten van muziek is een deel van hobby...
en dat is prima toch? Ging mij er meer om dat wanneer je écht deze speakers wilt, je het snelst je doel bereikt zónder omwegen ;)
JBL PRX Power!

Mr.M

Citaat van: Raphie op maart 19, 2015, 11:23:54
en dat is prima toch? Ging mij er meer om dat wanneer je écht deze speakers wilt, je het snelst je doel bereikt zónder omwegen ;)

ahhh zo. das waar , verlies lijden terwijl je aan sparen bent is niet de slimste zet hahaha.