aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op december 27, 2014, 14:04:01

^^

Gaan we er weer zo'n mooie Rotterdam showtopic van maken als laatst? ;D ;D ;D

Iemand die mogelijk niet uit de regio Rotterdam komt heeft zich daar flink in verslikt :angel: :angel:

Groet,
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december 27, 2014, 14:24:53
Gaar we er weer zo'n mooie rotterdam showtopic van maken als laatst? ;D ;D ;D

Iemand die mogelijk niet uit de regio Rotterdam komt heeft zich daar flink in verslikt :angel: :angel:

Groet,
Henk

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Thanatos

Ik heb de Vivid's zojuist even mogen horen en begrijp direct waarom Maz zo enthousiast is.

Ze integreren perfect in zijn akoestiek. Het laag is zoals je kunt verwachten van een 2weg monitor en daardoor wordt het mid niet zo overschaduwd. Tel daarbij op dat ze een mid/neutraliteit hebben to die for. Ik moest direct denken aan de Rogers LS3/5A die dit ook zo realistisch kunnen laten klinken.

Daarnaast geven ze een mooi niets verhullend stereobeeld met hele goede plaatsing.

Kleine subje erbij om het laag te ondersteunen en het is af.

Zeer mooie weergevers Maz  :thumbs-up:

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december 27, 2014, 14:24:53
Gaan we er weer zo'n mooie Rotterdam showtopic van maken als laatst? ;D ;D ;D

Groet,
Henk
;)
Citaat van: Nahpets op december 27, 2014, 18:48:40
Lol! Wat heb je nu weer gekocht? :D
Niets gekocht , was in onderhandeling voor de grote zus van de vivids uit Engeland en het is op niets uitgelopen.

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 18:54:57
Of verkocht?  Luidsprekers?  ;D
Meer. De vivids gaan nergens heen. Eerder de grotere erbij..;)

De sonus Faber guarneries zijn vandaag verkocht en morgen worden ze opgehaald.
De vivids klinken in mijn beleving realistischer dan de sonus ,terwijl de guarneries all ongelovig goed zijn..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 20:58:07
;)Niets gekocht , was in onderhandeling voor de grote zus van de vivids uit Engeland en het is op niets uitgelopen.
Meer. De vivids gaan nergens heen. Eerder de grotere erbij..;)

De sonus Faber guarneries zijn vandaag verkocht en morgen worden ze opgehaald.
De vivids klinken in mijn beleving realistischer dan de sonus ,terwijl de guarneries all ongelovig goed zijn..

Grote zus ?   ;D

Ga nu eerst eens lekker genieten....  ;)

Mr.M

Citaat van: Thanatos op december 27, 2014, 19:14:54
Ik heb de Vivid's zojuist even mogen horen en begrijp direct waarom Maz zo enthousiast is.

Ze integreren perfect in zijn akoestiek. Het laag is zoals je kunt verwachten van een 2weg monitor en daardoor wordt het mid niet zo overschaduwd. Tel daarbij op dat ze een mid/neutraliteit hebben to die for. Ik moest direct denken aan de Rogers LS3/5A die dit ook zo realistisch kunnen laten klinken.

Daarnaast geven ze een mooi niets verhullend stereobeeld met hele goede plaatsing.

Kleine subje erbij om het laag te ondersteunen en het is af.

Zeer mooie weergevers Maz  :thumbs-up:
@john , was weer leuk dat je er was.. Was heel erg benieuwd naar je ervaring en of je het zelfde zou ervaren als ik .
Gelukkig was de wauw factor bij jouw ook meteen gewekt..

Inderdaad zou ik voor het mooie een klein sub moeten hebben die net dat stuk onder de 35hz op zich neemt en GOED integreerd met de vivids...
Dan is het feest compleet...uber wauwww..

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 21:06:58

Inderdaad zou ik voor het mooie een klein sub moeten hebben die net dat stuk onder de 35hz op zich neemt en GOED integreerd met de vivids...
Dan is het feest compleet...uber wauwww..

Al wat op het oog?

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 21:00:30
Grote zus ?   ;D

Ga nu eerst eens lekker genieten....  ;)
Oww geloof mik geniet er volop van.

Tegelijk geniet ook van zoeken naar de grotere zus broer .
Deze heeft 3 jaar geduid voordat ik eentje vond en als ik in de zelfs tempo ga zal ik over jaartje of 3 de grotere vinden...haha

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 21:08:54
Oww geloof mik geniet er volop van.

Tegelijk geniet ook van zoeken naar de grotere zus broer .
Deze heeft 3 jaar geduid voordat ik eentje vond en als ik in de zelfs tempo ga zal ik over jaartje of 3 de grotere vinden...haha

;D

De laatste maanden ligt je tempo aardig hoog...  ;D

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 21:08:12
Al wat op het oog?
Nee geen flauw idee. John adviseerde een klein sub met een goed dsp... Dat heb ik zelf ook op het oog. En aanzezien ik de grote sub heb verkocht aan een forum vriend heb ik weer ruimte voor een sub...

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 21:10:47
Nee geen flauw idee. John adviseerde een klein sub met een goed dsp... Dat heb ik zelf ook op het oog. En aanzezien ik de grote sub heb verkocht aan een forum vriend heb ik weer ruimte voor een sub...

Misschien dat Garmtz of Bjorn je op weg met een keuze kunnen helpen?  ;)

Mr.M

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 21:11:48
Misschien dat Garmtz of Bjorn je op weg met een keuze kunnen helpen?  ;)
Dat kunnen ze zeker wel. Echter ,,ik koop haast nooit iets nieuws. Als ze iets leuks hebben (demo,ingeruild) dan heb ik intresse anders heeft het voor mij geen zin.
Ik laat liever een ander de volle prijs betalen. Als die ingespeeld is na een jaar dan koop ik hem wel over voor de helft. haha lol :)

Ik hou er niet van om bij winkeliers misbruik te maken van de service terwijl ik niet van plan ben om te kopen bij ze.
Advies vragen kan altijd natuurlijk ....

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 21:32:49
Dat kunnen ze zeker wel. Echter ,,ik koop haast nooit iets nieuws. Als ze iets leuks hebben (demo,ingeruild) dan heb ik intresse anders heeft het voor mij geen zin.
Ik laat liever een ander de volle prijs betalen. Als die ingespeeld is na een jaar dan koop ik hem wel over voor de helft. haha lol :)

Ik hou er niet van om bij winkeliers misbruik te maken van de service terwijl ik niet van plan ben om te kopen bij ze.
Advies vragen kan altijd natuurlijk ....

Klopt, ze hebben ongetwijfeld je aankopen gevolgd  ;)

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 21:35:30
Klopt, ze hebben ongetwijfeld je aankopen gevolgd  ;)
Ik ben er ook altijd eerlijk over geweest en voor  iemand als ik die zo snel van spullen verandert is het gewoon niet mogelijk om alles nieuw te kopen. Dan ben ik binnen kortste tijd blut .

Echter zie ik nu weinig kans dat ik kan upgraden in de vivid
Lijn en ik ben heel erg tevreden met de sound van de vivids.
Een goede sub met een goed dsp rond de 1000 euro zou een goed optie zijn...
Ik weet alleen niet of ik dat red met 1000tje voor sub met dsp???

ajbeefde

Citaat van: maz op december 27, 2014, 21:40:31
Ik ben er ook altijd eerlijk over geweest en voor  iemand als ik die zo snel van spullen verandert is het gewoon niet mogelijk om alles nieuw te kopen. Dan ben ik binnen kortste tijd blut .

Echter zie ik nu weinig kans dat ik kan upgraden in de vivid
Lijn en ik ben heel erg tevreden met de sound van de vivids.
Een goede sub met een goed dsp rond de 1000 euro zou een goed optie zijn...
Ik weet alleen niet of ik dat red met 1000tje voor sub met dsp???

Jij komt overal aan dus wie weet waar je tegen aan loopt....  ;D

Mr.M

Citaat van: ajbeefde op december 27, 2014, 21:42:02
Jij komt overal aan dus wie weet waar je tegen aan loopt....  ;D
;).  Lol.  Wie zoekt ,zal vinden...

Heeft iemand een suggestie vo een sub rond 1000 (tweedehands of demo of misschien wel nieuw als ik echt niets leuks vind tweedehands)
Budget blijft rond de 1000...

Mr.M

Enige op marktplaats met dsp en in die koers is deze VN triple m Audio..

Definitive Technology Supercube 8000 subwoofer,

-Huge bass from a compact enclosure; only 15-13/16" x 15-1/4" x 15-13/16" (40.2cm x 38.6cm x 40.2cm)
-56 bit Digital Signal Processor(DSP)preamp stage
-All-new 1500 Watt digital tracking power amplifier
-Wireless connectivity (with purchase of optional SCW-100 wireless kit)
-Performance Optimizer Remote control for convenient and precise system tweaking
-High gloss lacquer finish complements any d'cor
-Quick, tight accuracy for full music enjoyment
-Explosive bass response for movies
-Disappearing alpha-numeric display

Prijs 1699 euro, nu voor maar 1299 euro.

morca

Citaat van: maz op december 27, 2014, 22:06:07
Enige op marktplaats met dsp en in die koers is deze VN triple m Audio..

Definitive Technology Supercube 8000 subwoofer,

-Huge bass from a compact enclosure; only 15-13/16" x 15-1/4" x 15-13/16" (40.2cm x 38.6cm x 40.2cm)
-56 bit Digital Signal Processor(DSP)preamp stage
-All-new 1500 Watt digital tracking power amplifier
-Wireless connectivity (with purchase of optional SCW-100 wireless kit)
-Performance Optimizer Remote control for convenient and precise system tweaking
-High gloss lacquer finish complements any d'cor
-Quick, tight accuracy for full music enjoyment
-Explosive bass response for movies
-Disappearing alpha-numeric display

Prijs 1699 euro, nu voor maar 1299 euro.
Ik zal eens kijken zo Maz of dat wat is.
Ik denk....is een Rytmik niks voor je.
Moet je wel importeren maar die schijnen echt super te klinken en niet te duur,lijkt me wat voor jouw.
Jij zoek een zeer direct spelende sub met zo,n dure stereo setup.

Dan heb je iemand nodig om hem perfect af te stellen voor jeen een dsp.
Als je eens een DIY JL wilt horen ben je van harte welkom.
Heb je een idee wat te verwachten na goeie dsp en intregatie.

Mr.M

Citaat van: morca op december 27, 2014, 22:16:34
Ik zal eens kijken zo Maz of dat wat is.
Ik denk....is een Rytmik niks voor je.
Moet je wel importeren maar die schijnen echt super te klinken en niet te duur,lijkt me wat voor jouw.
Jij zoek een zeer direct spelende sub met zo,n dure stereo setup.

Dan heb je iemand nodig om hem perfect af te stellen voor jeen een dsp.
Als je eens een DIY JL wilt horen ben je van harte welkom.
Heb je een idee wat te verwachten na goeie dsp en intregatie.
Hoi morca bedankt voor je hulp en Andacht ,wordt gewaardeerd.
sub is iets geweest tot nu waar ik niet zo weg van was om te gebruiken in stereo .
Heb verschillende gehad en integreren was heel moeilijk.
Ik heb nooit eentje gehad  met een dsp en dat is misschien de reden geweest van slecht integratie.
Tot nu toe ook geen reden gehad om een sub te gebruiken voor stereo.
Maar nu dat ik de vivid  heb ben ik het aan overwegen om er een aan te schaffen om de octaven onder 35 Hz te weergeven ,gezien de rest van spectrum echt hemels klinkt hoeven ze van mij niet echt mee te doen maar enkel de gat onder 35 aan te vullen.

Rythmik zegt me niets en eerlijk gezegd heb ik liever een intern dsp ,scheelt weer een interlink ,stroomkabel en ruimte op het rek.
Zijn die dyi met een intern dsp of extern,?

morca

Citaat van: maz op december 27, 2014, 22:29:42
Hoi morca bedankt voor je hulp en Andacht ,wordt gewaardeerd.
sub is iets geweest tot nu waar ik niet zo weg van was om te gebruiken in stereo .
Heb verschillende gehad en integreren was heel moeilijk.
Ik heb nooit eentje gehad  met een dsp en dat is misschien de reden geweest van slecht integratie.
Tot nu toe ook geen reden gehad om een sub te gebruiken voor stereo.
Maar nu dat ik de vivid  heb ben ik het aan overwegen om de octaven onder 35 Hz te weergeven ,gezien de rest van spectrum echt hemels klinkt hoeven ze van mij niet echt mee te doen maar enkel de gat onder 35 aan te vullen.

Rythmik zegt me niets en eerlijk gezegd heb ik liever een intern dsp ,scheelt weer een interlink ,stroomkabel en ruimte op het rek.
Zijn die dyi met een intern dsp of extern,?
De interne dsp doet ook niet altijd goed ze werk.
Met de hand en REW een losse dsp inregelen is altijd beter,die heeft meer regeling en daarom beter af te stellen-intregeren met je front,s.
De enige dsp die ik het best wel goed zie doen is de ARO van JL ,maar een F113 kost 3500 tweedehand,s.
En de echte purist vind dan toch nog wel iets om bij te stellen ,maar dat kan de interne dsp niet.

Daar heb je losse dsp voor nodig,in een stereosetup belangrijk dat je alle regelingen zelf bij kan stellen.
Dus voor het best te verwachten geluid zou een losse Antimode 2 geen verkeerd doen.
En hulp om hem goed te zetten voor je.
Ik weet dat vraag je niet,maar gezien je stereosetup moet het perfect zijn.
Dus kan ik beter de beste manier aandragen heb ik iig me beste advies gegeven voor je geld uitgeeft  ;)

Oh ja±
http://www.rythmikaudio.com/F15HP.html
Hele site±
http://www.rythmikaudio.com/products.html
Rythmik is trouwens zonder dsp en gewoon Kant en klaar te koop.

Mooie dingen weer in de markt trouwens  ;D