aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Verhoogde kans van inkoppeling en toename in eigenresonanties.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december  2, 2014, 12:35:09

Is het dan geen 'verstandige' optie gewoon een cartridge aan te schaffen die ruim binnen specs ligt....

Het is niet de combinatie die het meest voor de hand ligt, maar dat is helemaal aan maz.
Op zijn verzoek heb ik de arm en onder andere het toerental afgesteld. Aan de scope liet de combinatie arm/element uitstekende resultaten zien. Ook een luistertest gaf aan dat de combinatie zeer goed klonk.
Wat er daarna mee is uitgespookt is aan maz. Als hij vindt dat het zoals hij het heeft ver/ont-sierd beter klinkt is dat aan hem.

Deleted Member 2

Jumping Jack

Ik zou je ook geen seconde van dergelijke ingreep verdenken Henk.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op december  2, 2014, 12:52:00
wat bedoel je met 'inkoppeling'?
Dat deze veer (soldeertin wrap) een eigen leven gaat leiden i.s.m. de toonarm, aangestoten door de luchtverplaatsing vanuit de luidsprekers. (Feedback)

Maar het valt allemaal onder de mantel van de hobby ... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december  2, 2014, 12:54:39
Dat deze veer (soldeertin wrap) een eigen leven gaat leiden i.s.m. de toonarm aangestoten door de luchtverplaatsing vanuit de luidsprekers. (Feedback)

Maar het valt allemaal onder de mantel van de hobby ... ;)

Dank. ;)

Mr.M

Ik zou ik niet zijn als ik geen rarigheid zou uithalen  onder de benaming : hobby.. Doktor Henk zei: LP speler instellen is een kwestie van fout en error en ervaring.
Ik ben ervaring aan het opdoen momenteel...;)

Ik heb geen flauw idee of dit slim is of niet en misschien heb ik wel teveel gewicht aan gehangen.want de tegengewicht staat aan eind van de balans schacht...nog een draai en hij kan er af..
Dus inderdaad handig om te verminderen denk ik....
Niet gedacht dat het de platen kan beschadigen...gezien je het arm eerst balanceert en dan de naalddruk bepaald. Je zou denken dat de naalddruk onder het zelfde blijft?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Han S

Maar het naaldje dat de groef aftast heeft hoegenaamd geen massa en de arm zelf weegt duizenden malen meer dan het naaldje. Genoeg is genoeg zei mijn oma altijd.

brtram

Michell heeft bij de Technoarm, een gemodificeerde RB250, juist het gewicht verminderd door gaten te boren  ;)

http://www.michell-engineering.co.uk/tonearms/technoarm/

Mr.M

Klopt de Michel arm is in gewicht vergelijkbaar met mijn rb600.. Alleen voor de demon dl103 is een iets zwaardere arm net iets fijner zeggen ze..ik heb net de gewicht op arm aanzienlijk verminderd...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Zoziet die eruit zonder de dichte omwikelling aan het begin van arm..

Joris1971

Kun je niet beter je draaitafel door een professional laten afstellen ipv zelf te prullen?

Mr.M

Zo staat de draaitafel op action deurstopper, 2rubber speeltuin matten van gamma a6euro..met daaronder sorbotain schijfjes om de matten van de tafel te tillen...
Als het de bedoeling dat de trillingen van de tafel niet de platenspeler bereiken dan werkt dit perfeft.want als je je hand op de platen speler legt en je tikt op de kast dan voel je helemaal niet dat resonantie doorkomen.
Had ik de draaitafel op de tafeltje zonder all die rommel dan voel je meteen de tik op de tafel op je platenspeler doorkomen...
Misschien ben ik ook (vast wel)helemaal verkeerd bezig hoor. Maag goed het klinkt goed....daar gaat het om...

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op december  2, 2014, 13:47:38
Kun je niet beter je draaitafel door een professional laten afstellen ipv zelf te prullen?
Henk heeft de denon dl103 voor me erop gemonteerd en afgesteld...
De denon juist richten om de groed te volgen ken ik niet. Maar gewichten veranderen enzo kan ik wel..
Ik wil zelf ooit proffecioneel worden.... dat kan alleen door lekker te prutsen...ik ben eenmaal nieuwsgierig welke verschillen ik hoor bij welke veranderingen...

En er is maar een manier om achter te komen....doen...

scrutinizer

Citaat van: maz op december  2, 2014, 13:55:50
Ik wil zelf ooit proffecioneel worden.... dat kan alleen door lekker te prutsen...ik ben eenmaal nieuwsgierig welke verschillen ik hoor bij welke veranderingen...

En er is maar een manier om achter te komen....doen...

Precies!!!...Njoy.
Doe mij alleen een plezier .... Wacht even met de aanschaf van duurdere elementen tijdens deze drift of ....post het dan niet. ;)

:D 

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december  2, 2014, 13:59:07
Precies!!!...Njoy.
Doe mij alleen een plezier wacht even met de aanschaf van duurdere elementen tijdens deze drift of ....post het dan niet. ;)

:D

+1

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op december  2, 2014, 13:47:38

Van de "professional" ben ik ook wel wat "prullen" tegen gekomen.

Mr.M

Hahaha daarom prul ik met de demon ..als de naald hiervan breekt krijg ik geen hartaanval...
Ik moet zeggen de audionote m2 met de AN -  s2 MC trap klinkt echt goed...

Alleen weet nog niet war de feedback knopje doet van de phono ingang op de m2???

Mr.M

scrutinizer

Citaat van: maz op december  2, 2014, 14:07:00
Hahaha daarom prul ik met de demon ..als de naald hiervan breekt krijg ik geen hartaanval...
Ik moet zeggen de audionote m2 met de AN -  s2 MC trap klinkt echt goed...

Alleen weet nog niet war de feedback knopje doet van de phono ingang op de m2???

Heeft met interface te maken. Wanneer je een hoge ingangsgevoelige eindversterker en/of lage ingangs impedantie.
Jouw combi is net binnen specs....Feedback UIT!!

Jumping Jack

Uit de handleiding (handig hoor, staat soms nuttige info in):

"Feedback Switches
Two feedback switches are located next to the ground terminal on the rear panel; these are used for matching the output of the M2 Phono to the input of the following power amplifier. Set the switches to the ʻonʼ position if any of the following apply:
- The volume control is too sensitive, and output is too high. If the interconnects between the M2 Phono and the following power amplifier are longer than 3 meters. If the power amplifier has an input impedance of less than 50KOhms.
When in doubt, choose the setting that provides the best sonic performance."
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zodiac

Citaat van: maz op december  2, 2014, 13:53:38
Zo staat de draaitafel op action deurstopper, 2rubber speeltuin matten van gamma a6euro..met daaronder sorbotain schijfjes om de matten van de tafel te tillen...

Maz goes low-end! Prima oplossingen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Citaat van: Onder013 op december  2, 2014, 14:02:25
Van de "professional" ben ik ook wel wat "prullen" tegen gekomen.

Dat zijn dan geen professionals

Deleted Member 2