aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Wellicht geeft juist het (aan-/ver-) kopen van componenten, Maz (kortdurend) voldoening?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

@xander

Daar heb je helemaal gelijk in duur en exclusief is niet per se beter...

Maar dat geld voor meer dingen bij mij.

Zo ben ik ook met klokies,,, van de week 2 van me horloges verkocht om een andere te kunnen kopen welke ik heel lang all zoek en nu gevonden...

De nieuwe klok welke ik ga kopen is echt niet akurater kwa tijdweergave dan de andere welke ik had, gaat mij om de uurwerk welke er in zit en de idee en complicatie erachter om de tijd te kunnen weergeven...,dit zijn waardevaste KUNSTWERKEN....(zoals een mooi ingewikkeld draaitafel zoals van Labo of henk)dat zijn kunstwerken om te zien met achter ieder onderdeel en bepaalde gedachte.
Ik hou daar nou eenmaal van, noem het een tik of hobby het doet me plezier om moeite te doen om iets te kunnen vinden en hebben  wat zeldzaam is.. Zo ook met audio ....

Ben raar af en toe , ik weet het..

Ik vind het gewoon leuk om te hanessen en testen en doen en luisteren en vergelijken....

Plus dat ik er niet armer van wordt... De platenspeler heb ik voor 600 op de kop getikt..waard om een dagje uit van te maken.
Hierdoor heb ik een leuk dagje uit... Lekker na belgie ,hapje eten in antwerpen ,terrasje en bioscoopje.
En een mooir platenspelertje onderweg ophalen...

Lekker aan hobbyen...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: doorofnight op oktober  4, 2014, 09:20:14
Stomme vraag van me ook.. Waarom zou je platen kopen als je geen platenspeler hebt, en waarom een platenspeler als je geen platen hebt. :)

^^

Je moet er in groeien zeggen ze... En ik ben volop in de groei.... O0
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: doorofnight op oktober  4, 2014, 09:20:14
Stomme vraag van me ook.. Waarom zou je platen kopen als je geen platenspeler hebt, en waarom een platenspeler als je geen platen hebt. :)

audiofiele variant op "de kip en het ei"
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Deleted member

Feli met de mooie draaitafel, Maz! Koel dat je het kunt combineren met een leuke dag. Bovendien volgens mij ook een zeer schappelijk prijsje!

Heb je al een phono pre trouwens, of zit die al ergens bij in?
Stereo-fan for life!

Xander32

Maak er een mooie dag van!    :thumbs-up:

Citaat van: maz op oktober  4, 2014, 09:27:57
...

Plus dat ik er niet armer van wordt... De platenspeler heb ik voor 600 op de kop getikt..waard om een dagje uit van te maken.
Hierdoor heb ik een leuk dagje uit... Lekker na belgie ,hapje eten in antwerpen ,terrasje en bioscoopje.
En een mooir platenspelertje onderweg ophalen...

Lekker aan hobbyen...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Citaat van: technative op oktober  4, 2014, 09:40:35
Feli met de mooie draaitafel, Maz! Koel dat je het kunt combineren met een leuke dag. Bovendien volgens mij ook een zeer schappelijk prijsje!

Heb je al een phono pre trouwens, of zit die al ergens bij in?
Ik heb een phonotje liggen hier, tis niets bijzonders een instap model...

Ik ga eens de wereld van pick ups instruimen....

Zo blijf ik bezig...
@xander   tnx   gaat goedkomen vandaag. Zon schijnt duss....

chansig

:D

Ik ben benieuwd of je het iets gaat vinden. Daarnaast is een DT een leuk ding maar de software...man, man daar werd ik zo onrustig van. Iedere week wel een nieuwe plaat of een mooie box te koop.

In ieder geval veel plezier.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Cyreg

Citaat van: maz op oktober  3, 2014, 22:36:54
  .... is een michell platenspeler , met rega 250 arm en orthofoon red element, met clearaudio upgrade van bekabeling en tegengewicht....

Als het allemaal nog netjes werkt is dat echt 'n prima prijs  :exclamation:

TecnoDec is prima draaitafel (zonder brom > DC motorsturing) en makkelijk in de setup.
DC motor, draaiplateau(nu zonder gewichten) en hoofdlager zijn dezelfde als vd Gyro  ;)

Klinkt m.i. ook echt goed met gebruik vd record clamp; ik luister nog steeds met veel plezier.
Als je 'n nieuw/ander element nodig hebt, probeer dan maar 'n Nagaoka MP110 (€100)

Laat maar 'ns weten hoe het klinkt, tenminste als je LP-tjes hebt  :D Succes!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Mr.M

Jullie zeggen dat ik niet spoor met veel spullen in huis. Maar na vandaag voel ik me helemaal normaal....
Moest je kijken wat die man in huis had.....en jiets was tekoop behalve deze omdat er feen ruimte voor was en vrouwlief was beetje boos aan worden dat het beetje teveel van gooie is....
Draaitafels waren net zijn kinderen...alles was als nieuwww....
Er lagen overall dure armpjes en ellementen en fono... niet normaal....en hij wilde mijbgeen een foono verkopen  van de 7...

Mr.M

Draaitafel hemel bij een belg thuis.

Mr.M

Bama

Altijd fijn om iemand te ontmoeten die nog erger is ;)

VlisChris

Dat weet ik zo net nog niet.
Maz koopt in en verkoopt weer. Deze koopt alleen maar in zo te zien, en verkoopt maar weinig :P

Maz zijn huis staat nog niet vol met draaitafels :P

Xander32

Mitch--

wat een beroerde speaker opstelling ook tussen al die apparatuur.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: Mitch-- op oktober  4, 2014, 20:39:24
wat een beroerde speaker opstelling ook tussen al die apparatuur.

Inderdaad... Ook lekker dicht tegen de muur.

LABO

Citaat van: Christiaan S op oktober  4, 2014, 20:38:08
Maz zijn huis staat nog niet vol met draaitafels :P
Als Maz nu die hele partij opkoopt dan heeft Bas wat te testen :P
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mr.M

Ik dacht dat ik gek werd daar.. kwam voor de goedkoopste maar als hij die vpi /michel of clearaudio had verkocht hadik het ook gekocht....
Zo mooi....

Xander32

Jumkie  O0

Citaat van: maz op oktober  4, 2014, 21:01:02
Ik dacht dat ik gek werd daar.. kwam voor de goedkoopste maar als hij die vpi /michel of clearaudio had verkocht hadik het ook gekocht....
Zo mooi....

Mr.M

Owjaa dit heb ik ook opgehaald vandaag...
De paeadepaardje van denon...

Avr 4250.... :clapping:

Mr.M

Mijn michel is opgesteld... :headbanging:

Mr.M