aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

Staan alweer te koop, dus ik denk dat Maz zijn besluit al heeft genomen....jammer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op september 28, 2014, 17:47:10
Staan alweer te koop, dus ik denk dat Maz zijn besluit al heeft genomen....jammer

Zo snel kan het gaan... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

sultankat

Citaat van: YamahaRXV op september 28, 2014, 17:45:58
Kijk, dat bedoel ik  ;)  Er wordt meteen gesuggereerd dat de Avalons debet zijn aan de blijkbaar tegenvallende performance, maar ik zal er niet vreemd van opkijken als er met een andere voor- en eind combinatie wel eens een veel betere match verkregen kan worden.... gewoon een kwestie van testen/vergelijken. (componenten zat in huis toch...?)
Je kunt de Avalons niet vergelijken met Harbeth,s doordat eerstgenoemde veel minder ''een eigen sound'' hebben en gewoon haast genadeloos laten horen hoe je de zaken voor mekaar heb in de rest van de keten . Is dus m.i. meer een kwestie van een goed stukje huiswerk verrichten qua in te zetten bron en vooral versterking  ;)   

Dit zeggende omdat ik deze Avalons bij Rhapsody heb horen spelen, aangestuurd door een Pass Labs voor- en eind combinatie en dat klonk toch wel erg goed, en verre van dun, emotieloos, en zonder problemen qua plaatsing etc.  :angel:

+1 Ik heb echter begrepen dat Avalons erg gevoelig zijn voor plaatsing. onder meer van Chattelin in Den Haag. De Ascendant is binnen de range van Avalon wel een wat gemakkelijker inpasbaar type.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Ik ben gewoon makkelijk of is het geluid mijn geluid of niet... Heb geen half jaar nodig om aan te wennen.
Ik wil er niet aan wennen ik wil het horen en zeggen ja dit is het. Dit klinkt lekker.
Dat deed de HARBETH en kharma wel toen ik ze hoorde en is me altijd bij gebleven.

De avalons zijn heel mooi ook kwa sound alleen te transparant in de zin van je hoort alle kleine verschillen in opnames... Het heeft niet mijn voorkeur...
Heb je goede opname dan val je van je stoel.heb je een slechte opname dan irriteer ik me mateloos....
Plus dat de plaatsing niet gemakkelijk is.. Heb het geprobeert en was er zeker onder de indruk van voorall de monitors alleen ik was er niet weg van....

Dus niet helemaal mijn smaak kwa sound karakter...

En als me niet bevalt is het simpel... Exit! En wat anders proberen ,zo makkelijk gaat het bij mij... Maar dat was all duidelijk....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: Maro op september 28, 2014, 17:54:17
Gaat nergens over dit topic imho.

Dat kan best, voorlopig hebben de mensen die het leuk vinden om te bekijken / volgen er lol aan.daarnaast maak ik hier en daar wat forumgenoten heel blij met koopjes verkoop...

Ik ben zelfs door een winkelier benadert of ik de spullen eerst aan hem wilt aanbiedsen voordat ik ze tekoop zet,, blijkbaar zien zij brood in mijn scharrel prijzen....
Maargoed ik maak liever een particulier blij, ik krijg toch het zelfde bedrag...

Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Kerkhoffd

Harry en Michel (Hilversum) hebben hun demo Kharma S7 luidsprekers te koop staan. Wat voor jou Maz?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Citaat van: maz op september 28, 2014, 18:51:14
Ik ben gewoon makkelijk of is het geluid mijn geluid of niet... Heb geen half jaar nodig om aan te wennen.
Ik wil er niet aan wennen ik wil het horen en zeggen ja dit is het. Dit klinkt lekker.
Dat deed de HARBETH en kharma wel toen ik ze hoorde en is me altijd bij gebleven.

De avalons zijn heel mooi ook kwa sound alleen te transparant in de zin van je hoort alle kleine verschillen in opnames... Het heeft niet mijn voorkeur...
Heb je goede opname dan val je van je stoel.heb je een slechte opname dan irriteer ik me mateloos....
Plus dat de plaatsing niet gemakkelijk is.. Heb het geprobeert en was er zeker onder de indruk van voorall de monitors alleen ik was er niet weg van....

Dus niet helemaal mijn smaak kwa sound karakter...

En als me niet bevalt is het simpel... Exit! En wat anders proberen ,zo makkelijk gaat het bij mij... Maar dat was all duidelijk....

Je hebt groot gelijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Heb gekeken net..

10k is nog buiten mijn budget...alsner eenbtweedehands jomt voor rond 8 dan is die van mij...liefst 7...

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Robiwan

Citaat van: Kerkhoffd op september 28, 2014, 20:22:50
Prachtige luidspreker die S7. DB7 ook. En fijne winkel.

DB7 is toch een auto en wel een Austin Martin :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

hpapen

De revel ultima studio die hier te koop staan, hoe klinken die? Misschien iets voor jou? Ik zie in dit topic  veel speakers voorbij komen vandaar mijn vraag.

sultankat

Citaat van: LPlover op september 28, 2014, 20:37:00

DB7 is toch ook een auto en wel een Austion Martin

smiley stond neem ik aan voor de woordgrap, want zo'n mooie auto verdient een correcte spelling.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: LPlover op september 28, 2014, 20:37:00
Scheelt weinig..
Dit is de aston martin onder de speakers.haha

@hpapen.
De revel ken ik niet kwa sound...

Kingpin

Citaat van: maz op september 28, 2014, 18:51:14
Bose 123 dan maar ::)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

martin778

Te transparant....blijkbaar kan dat dus wel  :o
Transparantie is precies wat ik zoek, vandaar dat ik alleen maar met studiomonitoren speel.

Mr.M

Citaat van: martin778 op september 28, 2014, 23:58:57
Te transparant....blijkbaar kan dat dus wel  :o
Transparantie is precies wat ik zoek, vandaar dat ik alleen maar met studiomonitoren speel.
Gelukkig ,anders zouden we allemaal met studio monitors aan spelen zijn...

Daarom heeft iedereen in de audioland kwa smaak en geluidsbeleving een persoonlijke voorkeur..

Zou wel vet zijn een forum showcase met iedereen topic dezelfde monitors...haha lol..

Mr.M

Blijkbaar ben ik zo goedkoop met verkoop van de spullen welke ik niet wil houden in mijn set dat ik all 2x door winkeliers ben benadert deze week...

Op forum ben ik nog goedkoper dan marktplaats.....

Beste maz

Ik heb een beetje bijgehouden wat je de laatste tijd op het internet aanbied, heb je een bedrijf?  Als ik interesse zou hebben in het kopen van jouw apparatuur lever je die dan met een factuur (inclusief KvK- en BTW nummer)?

Groet,

Xxxx naam hou ik even er buiten...

Wie iets van mij koopt viaia forum is dus gegarandeert goedkoop af.hahaha. lol...

scrutinizer

Citaat van: YamahaRXV op september 28, 2014, 17:45:58
Kijk, dat bedoel ik  ;)  Er wordt meteen gesuggereerd dat de Avalons debet zijn aan de blijkbaar tegenvallende performance, maar ik zal er niet vreemd van opkijken als er met een andere voor- en eind combinatie wel eens een veel betere match verkregen kan worden.... gewoon een kwestie van testen/vergelijken. (componenten zat in huis toch...?)
Je kunt de Avalons niet vergelijken met Harbeth,s doordat eerstgenoemde veel minder ''een eigen sound'' hebben en gewoon haast genadeloos laten horen hoe je de zaken voor mekaar heb in de rest van de keten . Is dus m.i. meer een kwestie van een goed stukje huiswerk verrichten qua in te zetten bron en vooral versterking  ;)   

Dit zeggende omdat ik deze Avalons bij Rhapsody heb horen spelen, aangestuurd door een Pass Labs voor- en eind combinatie en dat klonk toch wel erg goed, en verre van dun, emotieloos, en zonder problemen qua plaatsing etc.  :angel:

Ik suggereer niets, RXV.
En mijn opmerking was niet gerelateerd aan Avalons maar op de wat baude uitspraak over een AudioNote preamp.

Avalon is buiten kritisch voor versterking (zeer) gevoelig voor akoestiek en plaatsing.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

cardas49

Citaat van: doorofnight op september 26, 2014, 16:58:53
En MediaMonkey.
Persoonlijk vind ik media monkey, mediaportal en foobar verbleken naast jriver mediacenter. Deze heeft ook de Geluidskwaliteit van eerder genoemden, maar is veel verder qua features, support etc. Kost wat, maar daar krijg je veel voor terug.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Nahpets

Citaat van: mark235 op september 29, 2014, 08:09:12
Persoonlijk vind ik media monkey, mediaportal en foobar verbleken naast jriver mediacenter.
^^
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

lynch1979

cardas49

En ik zie net dat er nu ook een goeie Android Jriver Remote app is. Dat was eigenlijk het enige wat nog ontbrak.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

Mr.M

Tnx voor info..ik ga straks even kijken hoe het allemaal werkt.