aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Tnx heren.
Dit had ik nog niet gelezen. Top.
Hij snapt exact wat ik bedoelde toen ik schreef deze spakers deden alles opeen mgische manier .steeds als ik een goede high end speaker in huis haalde (kharma 2 , vivid , Sonus faber guarneri,martens, harbeth, enz  denk je wauwww dit klinkt waamzinnig, en dat klinkt ook daadwerkelijk waanzinnig, ieder speaker had zijn sterke punten en karakter welke uitblinkt in een bepaald gebied.
De kharma2.3 had waaaanzinnig strak laagwergave
De Guarneri was meester in solos en stemmen.
De harbeth shl5 had een warm aantrekkelijk midgebied.
De kharma 3.2 had een goede match met kamer.
De vivids hadden een magische verdwijnings truk , meesleurend en accuraat plaatsing .
Dus ieder speaker die ik heb gehad was goed in zijn eigen manier. sterk in bepaalde punten  en zwak in andere punten.
Liefst had ik de beste van ieder speaker eruitgehaald en in een box gestopt.;) daar was ik ook denk ik opzoek ..Dat is  KHARMA GELUKT,  EN DAT NOGEENS HIER OM DE HOEK IN ONS KLEIN KIKKER LANDJE.

CHAPO JONGENS....  HOLLANDS GOT TALENT...

HET is kharma gelukt om alle mooie in een last te stoppen.
De verdwijning van reference monitor zoals de guarneri,de strak laag weergave van een multiway vloerstaande de midgebied en meesleurende van de beste studio monitors en een soundstage van ogelofelijke dimensie...

Voor mij de absolute nummer 1 tot nu toe.
Ullie kennen mij langer dan vandaag en NIEUW ongebruikt  spul kopen doe ik zelden..maar hier wilde ik geen jaren op wachten tot dat er een tweedehandse op de markt komt.
Zou zonde zijn van de genot die ik misloop zonder de s7sgniture.;)
Ik hoop alleen dat ze in mijn nieuwe inrichting het goed doen.

**UNDER CONSTRUCTION**

paaj

Die laatste zin snap ik niet, toch nog een leuk speeltje voor tussendoor?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli  5, 2015, 11:41:01
Tnx heren.
Dit had ik nog niet gelezen. Top.
Hij snapt exact wat ik bedoelde toen ik schreef deze spakers deden alles opeen mgische manier .steeds als ik een goede high end speaker in huis haalde (kharma 2 , vivid , Sonus faber guarneri,martens, harbeth, enz  denk je wauwww dit klinkt waamzinnig, en dat klinkt ook daadwerkelijk waanzinnig, ieder speaker had zijn sterke punten en karakter welke uitblinkt in een bepaald gebied.
De kharma2.3 had waaaanzinnig strak laagwergave
De Guarneri was meester in solos en stemmen.
De harbeth shl5 had een warm aantrekkelijk midgebied.
De kharma 3.2 had een goede match met kamer.
De vivids hadden een magische verdwijnings truk , meesleurend en accuraat plaatsing .
Dus ieder speaker die ik heb gehad was goed in zijn eigen manier. sterk in bepaalde punten  en zwak in andere punten.
Liefst had ik de beste van ieder speaker eruitgehaald en in een box gestopt.;) daar was ik ook denk ik opzoek ..en tot nu to is dat  Gelukig  KHARMA GELUKT,  EN DAT NOGEENS HIER OM DE HOEK IN ONS KLEIN KIKKER LANDJE.

CHAPO JONGENS....  HOLLANDS GOT TALENT...

HET is kharma gelukt om alle mooie in een last te stoppen.
De verdwijning van reference monitor zoals de guarneri,de strak laag weergave van een multiway vloerstaande de midgebied en meesleurende van de beste studio monitors en een soundstage van ogelofelijke dimensie...

Voor mij de absolute nummer 1 tot nu toe.
Ullie kennen mij langer dan vandaag en NIEUW ongebruikt  spul kopen doe ik zelden..maar hier wilde ik geen jaren op wachten tot dat er een tweedehandse op de markt komt.
Zou zonde zijn van de genot die ik misloop zonder de s7sgniture.;)
Ik hoop alleen dat ze in mijn nieuwe inrichting het goed doen.




maar dan ik eens  kom je iets tegen die net  Soundstage die bij de buren begon van links naar rechts een een waanzinnig resolutie en midgebied.

Graag gedaan  ;D

Maar nu de hamvraag.... wanneer kan ik ze komen bewonderen (visueel en gehoormatig) Maz ?  :D
Als jij met de S7,s zo tevreden ben als ik met de 3.2,s dan komt het helemaal goed  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli  5, 2015, 12:05:24
Graag gedaan  ;D

Maar nu de hamvraag.... wanneer kan ik ze komen bewonderen (visueel en gehoormatig) Maz ?  :D
Als jij met de S7,s zo tevreden ben als ik met de 3.2,s dan komt het helemaal goed  :thumbs-up:
Ze zouden vorigeweek bij kharma arriveren en meteen inelkar gezet worden . Dan nog een dag of twee testen ...du ik verwacht ze ieder moment deze week eigenlijk.
Dan begint de inspeeltijd.

En wat de 3.2 betreft , ze zitten onder de2 serie als je het rangschikt maar in mijn beleving en ruimte  waren ze beter match, ze waren eigenlijk veel beter dan ik had verwacht in mijn ruimte.

De 3.2 (black) van kharma en de s 7series zijn een van de beste "full range" tweeweg speakers  welke ik ken.
.
Enige wat ik van de oude 3 serie minder nar mijn smaak  vond waren de titanium tweeters.
De ceramique tweeter heeft mijn absolute voorkeur.
De titanium vond ik altijd iets TE sprankelig. De revelator beetje aggresieve (beperkt ruimtelijkheid)als je verkeerde versterker achter hing en de ceramique het meest in balans ,goed in ruimtelijkheid  en resulutie. de berrylium is  het beste. resolutie, ruimtelijheid,staging en perfect in balans met een hogere mate van muzikaliteit (meesleuremdheid).

Als ik de tweeters van kharma mag beoordelen dan.:
Diamant
Berrylium
Ceramique
Titanium
Revelator

Zodra ik de s7s in huis heb geef ik je een gil jan. Kom je lekker drankje doen en luisteren.




**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Citaat van: maz op juli  5, 2015, 12:33:25
Zodra ik de s7s in huis heb geef ik je een gil jan. Kom je lekker drankje doen en luisteren.

Is prima, doen we zeker  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Citaat van: maz op juli  5, 2015, 21:07:07
Met Jan kan je Zeke een  gezellig drankje done. ;)

Neem aan dat je "doen" bedoelt?...jij wel, moet er persoonlijk niet aan denken.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: Maro op juli  5, 2015, 21:10:56
Neem aan dat je "doen" bedoelt?...jij wel, moet er persoonlijk niet aan denken.  :thumbs-up:

Niet...? Verklaar je nader ?
Kom anders eens richting het Rotterdamse, kan je zeker sympathieke mensen treffen; ze zijn daar in het algemeen wel lekker ''recht voor z,n raap'' zodat je i.r.l. precies weet wat je aan ze hebt, en dat is dan wederzijds natuurlijk... :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Citaat van: YamahaRXV op juli  5, 2015, 21:32:25
Niet...? Verklaar je nader ?
Kom anders eens richting het Rotterdamse, kan je zeker sympathieke mensen treffen; ze zijn daar in het algemeen wel lekker ''recht voor z,n raap'' zodat je i.r.l. precies weet wat je aan ze hebt, en dat is dan wederzijds natuurlijk... :thumbs-up:

Ik ken zeker sympathieke Rotterdammers. Maar ik nodig jullie allebei hier bij uit om eerst hier eens een andere kijk op hifi te ervaren. Zelfs ik val mee IRL.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: Maro op juli  5, 2015, 21:42:48
Ik ken zeker sympathieke Rotterdammers. Maar ik nodig jullie allebei hier bij uit om eerst hier eens een andere kijk op hifi te ervaren. Zelfs ik val mee IRL.  :thumbs-up:

Prima voorstel hoor, ik sta voor veel dingen open  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

Citaat van: YamahaRXV op juli  5, 2015, 21:54:34
Prima voorstel hoor, ik sta voor veel dingen open  ;)

Als je toch onderwwg bent ,pik mij maar ook op. ;)

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Stil zitten is achteruitgaan dusss.... nieuw in huize maz
Resonessence labs dac, invicta...
Voor velen onbekende maar in Azië  een van de meest gewilde dacs. :tounge:

om zeker te zijn dat ik mijn kharmas straks kan aansturen met een power house ,ter vergelijking heb ik de
Kharma exquisit mini stereo eind blok in huis gehaald . :inlove:

Ben benieuwd welke de betere match vormt met de s7sjes..
**UNDER CONSTRUCTION**

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

Citaat van: felix01 op juli  7, 2015, 00:13:06
mooi spul weeral!!
Tnx.
In me antujasme meteen aangesloten de Dac....en pffff wat een verschil maakt een Dac.
De audio notes spelen meteen meter meer in de breedte   naast de speakers en gooien en veel dieper geluidsbeeld neer.

Wat een waanzinnige Dac. De audio notes klinken ineens velen malen beter ....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Nu speel ik met de 300b ,straksde kharma eindrap eraan en als niet te laat is hang ik de hybridegeintegreerde adion aan ...
Ben weer lekker bezig. Hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Citaat van: maz op juli  7, 2015, 00:35:54
Nu speel ik met de 300b ,straksde kharma eindrap eraan en als niet te laat is hang ik de hybridegeintegreerde adion aan ...
Ben weer lekker bezig. Hahah
Als je maar plezier hebt :-)

Groetjes, Lex
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Ikke wel lex.   Altijd gehad .... :) tnx

Revieuwtje,   

Voor mij was dit een totaal onbekende merk en een zeer audiofiel bekende had hem staan en wees mij erop. En mu kan ik hem zelf beoordelen. :pompom:

Heb even op de site gekeken en  dit model is gewoon de huidige model en vers leverbaar  voor met een  behoorlijk nieuwprijs.wel een behoorlijk prijs verhoging sinds 2013.hij is maar liefst 1000$ duurdeer geworden in 2/3jaar. Inflatie van canadezen gaat hard zeg.


http://www.stereomojo.com/Resonessence%20Labs%20Invicta%20DAC%20Review/ResonessenceLabsInvictaDACReview.htm



**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

En ik maar denken dat ik zo'n beetje alle merknamen kende..........Fantastische aankoop zo te zien en te lezen.
Hoezo zomerreces?!? Maz gaat gewoon door! :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op juli  7, 2015, 07:48:59
3,9995 koopje toch ?  :D

Gr Hans

In europa is het veel erger hans. Wij hebben de belastingdienst nog. Ned heeft geen verkooppunten.

http://www.resonessence.co.uk/resonessence-invicta-mirus-dac.html

Dan betaal je dit.
Schande als je vergelijk met de amerikaanse prijzen.....

4500.- engelse pond hans...als je ze nieuw koopt. +_ 6k euro ... stukken meer dan onze amerikaanse audioliefhebbers betalen. :(

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: sultankat op juli  7, 2015, 07:00:50
En ik maar denken dat ik zo'n beetje alle merknamen kende..........Fantastische aankoop zo te zien en te lezen.
Hoezo zomerreces?!? Maz gaat gewoon door! :clapping:

Ik dacht ook dat ik best veel merken kende rogier maar dan komt iemand weer hiermee aan. In azie en vs /canada is dit als een van de beste dacs gezien.
Dit omdat de ontwerpers dezelfde mensen zijn die de beste dac chip hebben ontworpen welke in de beste dacs zit.

Ik kende deze merk ook niet maar man wat ben ik onder de indruk van deze dac.
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

De komma had een punt moeten zijn..tenminste in de link die jij gaf. Maar misschien is dat de Canadese/Amerikaanse wijze.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

larsonator

Citaat van: maz op juli  7, 2015, 09:21:01
In europa is het veel erger hans. Wij hebben de belastingdienst nog. Ned heeft geen verkooppunten.

http://www.resonessence.co.uk/resonessence-invicta-mirus-dac.html

Dan betaal je dit.
Schande als je vergelijk met de amerikaanse prijzen.....

4500.- engelse pond hans...als je ze nieuw koopt. +_ 6k euro ... stukken meer dan onze amerikaanse audioliefhebbers betalen. :(
Met zo'n verschil zou ik 2 vliegtickets kopen, en er met zijn 2tjes een vakantie van maken. Wel pas de DAC ophalen, een dag voor je naar huis gaat. Anders zit je al die dagen op je hotelkamer te staren naar dit mooie apparaat ;)

erik s.

Citaat van: larsonator op juli  7, 2015, 09:36:45
Met zo'n verschil zou ik 2 vliegtickets kopen, en er met zijn 2tjes een vakantie van maken. Wel pas de DAC ophalen, een dag voor je naar huis gaat. Anders zit je al die dagen op je hotelkamer te staren naar dit mooie apparaat ;)
Ze zijn bij de douane niet gek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B