aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

#16975
Citaat van: J o e p op juni 21, 2019, 10:05:12
Dacht even dat het hier net als het Marantzforum ook een ingedut forum was geworden, niet dus.
Moest ik even uittesten, dank voor het reageren.  ;D


Waar het mij om gaat is dat iedereen lekker die set moet kopen waar hij zelf voor kiest.
Een set of persoon afbreken enkel en alleen omdat zijn set een hoog bedrag heeft gekost of het plan heeft er zo een aan te schaffen is pure onzin.
Als de die MAZ trots is op zijn set, levensstijl of wat dan ook dan moet hij dat toch lekker zelf weten. Hij werkt er zelf voor.
En zoals ik al zei, ben blij  dat er ook eens setjes voorbij komen die meer gekost hebben dan 15.000 euro die zijn er al genoeg.
Er is leven in de tent! En maz zit met een kater van Dubai tot Rotterdam.

Welcome to the "ht forum" club joep.  Hoop dat je het hier langer vol houdt dan Marantz forum.
Je moet dingen hier niet te serieus nemen (doe ik ook niet).

Had laatst  een hele KHARMA  EXQUISITE HT aangeschafd maar heb het niet eens gepost hier.
Wel zonde want was er best antoujast over. Alleen heb me laten lijden door andermans bescheidenheid. ;).

Zo zie je maar dat je jezelf toch beperk door anderen met wat je wel en niet kan/ mag laten zien hier in NL.

En dan vragen waarom is het stil in de topic van maz .

Er komt genoeg moois  bij Maz over de vloer alleen niet meer zo antoujast om te posten omdat het meer negatiefs brengt dan positief.

Ook snap ik waarom mensen met serieus mooie setje liever niets laten zien en horen , over de top/boven modaal handelen is moeilijk accepteren en wordt als "Showoff" gezien met alle gevolgen van dien.

@ joep ... onlmdat je mooie dure dingen kan warderen post ik nu "exclusief "  fotos van de Kharma EXQUISITE speaker set wat bedoelt was om een mooie Ht te bouwen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

J o e p

Beste MAZ, zat al meer dan twaalf jaar bij het Marantzforum. Helaas blijven er van die figuren mij hier ook achtervolgen.

Waar ik kwaad om ben is dat door het gedrag van een paar jaloerse personen mij het genot ontnomen is om jouw bevindingen hier te kunnen lezen. Jouw ervaringen geven het forum hier zoveel meerwaarden. Dacht je dat ik nu echt zit te wachten op het zoveelste Marantz setje? Echt niet.
Ik wil ook mijn set zo nu en dan verbeteren en daar hebben we mensen zoals jou voor nodig als referentie.
Laat je a.u.b. niet weerhouden je mening over deze zaken te ventileren.

Zij met kritiek zijn jouw aandacht niet waard!
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

Mr.M



Citaat van: J o e p op juni 20, 2019, 22:04:05
Prima, dank je wel.


[emoji23][emoji23][emoji23][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji23][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Hoi Mazke welke pre is dat van ARC? kan het niet goed zien grt Mich

en sterkte met je hoofd  ;D :headbanging:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: TabCam op juni 21, 2019, 09:11:58
Negeren is beter dan overreageren! (Hmmmm kan ik nu ook niet beter negeren :tongue2:)
Heb je het door? Lol.  Ik ben daar zo goed in geworden dat ik er vaak niet eens meer ben op de forum. L

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: sultankat op juni 21, 2019, 09:27:17
na het Marantzforum nu het Htforum voor Joep......
[emoji23][emoji23][emoji1787][emoji23][emoji23][emoji23][emoji1787][emoji23][emoji23][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: jahtari op juni 21, 2019, 09:56:46
Nederland op zijn smalst hier blijkbaar. Ik vind het helemaal prima dat er mensen zijn met veel meer geld dan ik heb. Ook als mensen waanzinnig dure en exotische sets hebben en dat hier delen. Top. Geen enkel probleem mee.

Jaloezie is idd shit.

Nederland is echt - jammer genoeg - het land waar je niet met je kop boven het maaiveld mag uitsteken. Bah. De middelmaat regeert.
Dacht iedereen maar zo Jahtari... leven en laten leven is nig maar een uitspraak geworden. Vroeger was het een daad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Wow Maz, dat is vet die HT Kharma set! Heb je dat spul nu staan of reeds doorverkocht? Gr. Walter

Mr.M

Citaat van: Contour op juni 21, 2019, 11:53:17
Wow Maz, dat is vet die HT Kharma set! Heb je dat spul nu staan of reeds doorverkocht? Gr. Walter
Zoals altijd liep ik mezelf voor op de zaken en heb eerst de set aangeschafd en daarna gedacht aan "ruimte".  Door een flizo trap kharmas naar boven sjouwem zat er echt niet in dus heb besloten om de woning eerst volledig te verbouwen, muren doorbreken , kamers verhogen , vaste trap bouwen om de 3de verdieping goed toegangkelijk te maken voor een ht. Dus heb een deel weggedaan om verbouwing in orde te maken . Nu is alles klaar en huis is zo goed als 90% af en kan maz beginnen aan opbouw van HT. ;).



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16984



Citaat van: michel69 op juni 21, 2019, 11:32:11
Hoi Mazke welke pre is dat van ARC? kan het niet goed zien grt Mich

en sterkte met je hoofd  ;D :headbanging:
LS17SE Miech. Hele mooie voortrap , vooral als je met een ARC eindtrap combineert zoals de ref eindtrap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16985
Citaat van: J o e p op juni 21, 2019, 11:13:56
Beste MAZ, zat al meer dan twaalf jaar bij het Marantzforum. Helaas blijven er van die figuren mij hier ook achtervolgen.

Waar ik kwaad om ben is dat door het gedrag van een paar jaloerse personen mij het genot ontnomen is om jouw bevindingen hier te kunnen lezen. Jouw ervaringen geven het forum hier zoveel meerwaarden. Dacht je dat ik nu echt zit te wachten op het zoveelste Marantz setje? Echt niet.
Ik wil ook mijn set zo nu en dan verbeteren en daar hebben we mensen zoals jou voor nodig als referentie.
Laat je a.u.b. niet weerhouden je mening over deze zaken te ventileren.

Zij met kritiek zijn jouw aandacht niet waard!


Altijd Leuk om te horen dat er ook "waardering" is voor de hobby zoals ik het beoefen.  :)

Wat de set verbeteren betreft ,daar  ben ik nu nog mee bezig en het is een oneindigende strijd  tussen akoestiek , match van spullen, gebruikte interface(kabels) en persoonlijke voorkeur.

Dat duur niet perse "beter" hoef te zijn ben ik het helemaal eens met velen . Ook ben ik van mening dat "duurder" vaak wel een beter/hoger bouw kwaliteit bied en vooral exclusiever is. End at laatste spreekt me aan. Ik wil anders zijn dan anderen.
Persoonlijk vind ik dat het oog ook wat wilt en JA ik ben Merkgeil  Lol. Als ik 2 slippers zie staan van zelfde kwiteit maar een met merk maar wel 20x duurder dan ga ik voor het merk.

Men zegt vaak moet doen waar het voor bedoelt is maar daar ben ik niet mee eens.

Het moet doen wat je ervan verwacht.

Ik verwacht van een slipper dat die mooi is en mij voet siert naast dat ik er op moet kunnen lopen, en daar wil ik graag extra voor betalen.

Zo is met audio , auto, huis, voedsel enz enz. Veel spullen wat we hebben is voor ons gemak niet zozeer een noodzaak.

Ik kijk nu voor me uit en er vaart en prachtig jacht, Moest die beste man perse een "10 miljoen"  jacht om af en toe op te varen? Wat een idioot zouden veel van ons denken die niet in zijn schoen staan.

Ik denk eerder zonde! Zoeen mooie jacht moet een Heli dek. Lol.


**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Meer dan een miljoen per meter moet je rekenen Maz dus 10 miljoen is veel te laag ingeschat.
Ik loop regelmatig op dit soort boten rond en je kijkt je ogen uit.
Ik was pas op een schip waar een tv op het achterdek werd gemaakt die in het dek kon verzinken( 5 m scherm) en alleen die ombouw was al vele miljoenen.

Mr.M

Citaat van: Bama op juni 21, 2019, 14:29:40
Meer dan een miljoen per meter moet je rekenen Maz dus 10 miljoen is veel te laag ingeschat.
Ik loop regelmatig op dit soort boten rond en je kijkt je ogen uit.
Ik was pas op een schip waar een tv op het achterdek werd gemaakt die in het dek kon verzinken( 5 m scherm) en alleen die ombouw was al vele miljoenen.
En dit is nog maar de kleinste die hier rondvaart. Lol.

Gister was hier een hele gekke....

Heb ergens een foto van...

Niet raar dan dat ze voor een Tafel bij club Penthouse boven V hotel voor een fles grey choose en wat red bull 1500 euro rekennen. Lol.

Mensen hebben het geld en willen het graag uotgeven.

Was wel een dure kater vanochtend besef ik me nu. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Geld moet rollen Maz, als het kan, waarom niet!

Ik ben benieuwd hoe je huis eruit ziet, als de verbouwingen klaar zijn. En natuurlijk wat voot HT set er gaat komen.

Gr. Walter

genesis

Citaat van: maz op juni 21, 2019, 14:37:18
En dit is nog maar de kleinste die hier rondvaart. Lol.

Gister was hier een hele gekke....

Heb ergens een foto van...

Niet raar dan dat ze voor een Tafel bij club Penthouse boven V hotel voor een fles grey choose en wat red bull 1500 euro rekennen. Lol.

Mensen hebben het geld en willen het graag uotgeven.

Was wel een dure kater vanochtend besef ik me nu. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Herken ik wel, vroeger ook 'gek'  gedaan, maar geen 1500 euri voor wat drank in een club ;D, toendertijd nooit spijt van mijn uitspattingen gehad :)

Maar tegenwoordig kijk naar wat iets kost, hoelang ik er voor moet werken en hoeveel plezier ik er voor krijg en hoelang het mee gaat, dat bevalt me veel beter, heb daardoor nog steeds dezelfde voldoening maar heb wel zeeen van vrije tijd voor terug gekregen en dat is by far voor mij persoonlijk de grootste winst :)

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: genesis op juni 21, 2019, 15:07:31
Herken ik wel, vroeger ook 'gek'  gedaan, maar geen 1500 euri voor wat drank in een club ;D, toendertijd nooit spijt van mijn uitspattingen gehad :)

Maar tegenwoordig kijk naar wat iets kost, hoelang ik er voor moet werken en hoeveel plezier ik er voor krijg en hoelang het mee gaat, dat bevalt me veel beter, heb daardoor nog steeds dezelfde voldoening maar heb wel zeeen van vrije tijd voor terug gekregen en dat is by far voor mij persoonlijk de grootste winst :)

Genesis
Gooie oude tijden Genesis. Lol.

Tegenwoordig kost een mooie tafel zelfs in een simpel discotheek in NL al gauw 500 euro en je hebt maar een 750 ml flesje en 5 redbull.

Dan is1500 euro voor een tafel voor 4 in een van de exclusievste clubs van Dubai op de Palm waar iedereen met Lambo en Rolls aan komt kakken niet zo gek. Zeker gerekende dat dit een 1.5 liter fles was.

Laatst waren we met wat ondernemers uit Rotterdam een avondje stappen in Amsterdam(Mad fox) en die zijn nog erger en hanteren alleen maar tafels voor de heren. ( simpel entree om een drankje te doen is niet mogelijk voor de heren).

Je betaald 500 euro per man en krijgt een tafel en een  krediet ( 500 euro)  om op te maken . Wat je niet opmaakt is pech ! Lol.

We waren met 8 man en wat dames,  rekening aan eind van de rit 4000 euro van 00.30 tot 04.30 , En het was zo vol dat je amper kon lopen. Do the math.  Lol. En dat voor een Hokje onder de grond in Amsterdam.


Nu zaten we  op een prachtig Penthouse locatie met uitzicht op Dubai, Tuurlijk is dit veel geld maar je doet het ook niet dagelijks. Gezien het rijke publiek  wat hier rondloopt  is dit een meevaller voor de gene die erheen gaan.



Ps Bama deze bedoelde ik ... Dit was een hele gekke. Kwamen jetskies en van alles uitrollen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Met 500 euro entree per persoon hou je in ieder geval de zwervers buiten, en mogelijk ook 99% van de HT forumleden...  :laugh:

genesis

Citaat van: maz op juni 21, 2019, 15:45:40
Gooie oude tijden Genesis. Lol.

Tegenwoordig kost een mooie tafel zelfs in een simpel discotheek in NL al gauw 500 euro en je hebt maar een 750 ml flesje en 5 redbull.

Dan is1500 euro voor een tafel voor 4 in een van de exclusievste clubs van Dubai op de Palm waar iedereen met Lambo en Rolls aan komt kakken niet zo gek. Zeker gerekende dat dit een 1.5 liter fles was.

Laatst waren we met wat ondernemers uit Rotterdam een avondje stappen in Amsterdam(Mad fox) en die zijn nog erger en hanteren alleen maar tafels voor de heren. ( simpel entree om een drankje te doen is niet mogelijk voor de heren).

Je betaald 500 euro per man en krijgt een tafel en een  krediet ( 500 euro)  om op te maken . Wat je niet opmaakt is pech ! Lol.

We waren met 8 man en wat dames,  rekening aan eind van de rit 4000 euro van 00.30 tot 04.30 , En het was zo vol dat je amper kon lopen. Do the math.  Lol. En dat voor een Hokje onder de grond in Amsterdam.


Nu zaten we  op een prachtig Penthouse locatie met uitzicht op Dubai, Tuurlijk is dit veel geld maar je doet het ook niet dagelijks. Gezien het rijke publiek  wat hier rondloopt  is dit een meevaller voor de gene die erheen gaan.



Ps Bama deze bedoelde ik ... Dit was een hele gekke. Kwamen jetskies en van alles uitrollen. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik heb zo'n 8 jaar geleden 2 weken Dubai gedaan voor mijn bedrijf, alle (uitgaans)kosten waren voor mijn bedrijf, dus dat heeft me nix gekost, moest het alleen doen met een Honda Accord

Wel lachen, de Honda hadden we een lekke band mee, rental company gebeld daarvoor omdat er geen krik was in de auto, komen ze gewoon de auto omruilen ;D

Ook nog naar Abu Dhabi geweest de Moskee daar is zeer de moeite waard

Voor de rest vind ik Dubai niet echt interessant, zou er nooit op eigen kosten naar toe zijn gegaan, maar voor een 1ste keer is het best leuk

Genesis
Carpe Diem

Mr.M

Citaat van: Contour op juni 21, 2019, 16:00:03
Met 500 euro entree per persoon hou je in ieder geval de zwervers buiten, en mogelijk ook 99% van de HT forumleden...  [emoji23]
Dat is waarschijnlijk ook het hele opzet. En het was Bom vol...

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16994
Citaat van: genesis op juni 21, 2019, 16:12:56
Ik heb zo'n 8 jaar geleden 2 weken Dubai gedaan voor mijn bedrijf, alle (uitgaans)kosten waren voor mijn bedrijf, dus dat heeft me nix gekost, moest het alleen doen met een Honda Accord

Wel lachen, de Honda hadden we een lekke band mee, rental company gebeld daarvoor omdat er geen krik was in de auto, komen ze gewoon de auto omruilen ;D

Ook nog naar Abu Dhabi geweest de Moskee daar is zeer de moeite waard

Voor de rest vind ik Dubai niet echt interessant, zou er nooit op eigen kosten naar toe zijn gegaan, maar voor een 1ste keer is het best leuk

Genesis

Vet als je alle kosten zakelijk kan innen. :)  , ik vraag me af of mijn boekhouder de kosten van deze trip accepteerd als ik een doos brillen zakelijk koop en terug meeneem naar NL. lol.

Abu Dhabi ga ik morgen heen . :)

Dit was voor mij ook de eerste keer Dubai, vrienden van mij wonen hier en doen zaken over de hele wereld met 0.00 % belasting! Hoe ziek is dat. 100% verdiensten voor jezelf. Zo kan je dus lambos en feraaries kopen in heel korte tijd.

Als ik hier had gewoond had ik waarschijnlijk nu ook een lambo ipv Porsche met de zelfde verdiensten. Lol.

Verder is het geen spannend plek om te zitten, veel te warm .


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Staaled

Citaat van: Contour op juni 21, 2019, 14:45:17
Geld moet rollen Maz, als het kan, waarom niet!

Ik ben benieuwd hoe je huis eruit ziet, als de verbouwingen klaar zijn. En natuurlijk wat voot HT set er gaat komen.

Gr. Walter
Eens wat verder kijken dan Kharma is zeker de moeite waard.
En dat hoeft niet minder duur of exclusief te zijn. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VlisChris

#16996
Citaat van: Bama op juni 21, 2019, 14:29:40
Meer dan een miljoen per meter moet je rekenen Maz dus 10 miljoen is veel te laag ingeschat.
Ik loop regelmatig op dit soort boten rond en je kijkt je ogen uit.
Ik was pas op een schip waar een tv op het achterdek werd gemaakt die in het dek kon verzinken( 5 m scherm) en alleen die ombouw was al vele miljoenen.

Op het werk ligt nu de Aurora Borealis. Een nieuwbouw van 220ft ofwel zo'n 67 meter.
De opdrachtgever heeft het schip te koop gezet voordat ze opgeleverd is, en de eerste prijs verlaging is doorgevoerd.

De vraagprijs ligt nu op €83.000.000


Kom je ook wel eens in Vlissingen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

genesis

Citaat van: VlisChris op juni 21, 2019, 19:30:00
Op het werk ligt nu de Aurora Borealis. Een nieuwbouw van 220ft ofwel zo'n 67 meter.
De opdrachtgever heeft het schip te koop gezet voordat ze opgeleverd is, en de eerste prijs verlaging is doorgevoerd.

De vraagprijs ligt nu op €83.000.000


Kom je ook wel eens in Vlissingen?

Mooi bootje, ik mijn tijd toen ik werkzaam was bij Alfa Laval kwam ik met enige regelmaat op dit soort schepen, de grootste was 110 meter

De luxe was soms onvoorstelbaar,  zoals gouden deurgrepen en kranen, moderne keuken apparatuur die je alleen nog maar in tv programma's over toekomst zag

Was leuk om te zien, net zoals glanzend spierwitte machinekamers ;D

Genesis
Carpe Diem

VlisChris

Ik heb de laatste tijd wat heerlijk eten toegestopt gekregen tijdens mijn die sten.
Dat wordt bereid in zo'n alles-kan-oven van 30K. Bizar.

Machinekamer: inderdaad prachtig wit dat alles is. Ieder krasje moet nog aangepakt worden. Heel bijzonder.

Ook bijzonder: hoe gigantisch de MK op jachten kan zijn. Er ligt nog een grotere momenteel (AIS is weer uitgezet overigens). Net als de Aurora 2 verdiepingen. Maar dan nog een stuk dieper, en met nog meer mechanische ruimtes aan boord.
Pas als je gaat zoeken zie je pas hoeveel techniek er verborgen zit op die schepen :inlove:

Oh. Crew heeft vanochtend echte Zeeuwse Bolussen van me gehad als bedankje voor het eten hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Citaat van: genesis op juni 21, 2019, 19:49:25
Mooi bootje, ik mijn tijd toen ik werkzaam was bij Alfa Laval kwam ik met enige regelmaat op dit soort schepen, de grootste was 110 meter

De luxe was soms onvoorstelbaar,  zoals gouden deurgrepen en kranen, moderne keuken apparatuur die je alleen nog maar in tv programma's over toekomst zag

Was leuk om te zien, net zoals glanzend spierwitte machinekamers ;D

Genesis

Ik dacht altijd dat Alfa Laval alleen maar melk machines maakte :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey