aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

#16025
Citaat van: genesis op september  7, 2018, 21:59:28
Ik heb van Audion een one of a kind' voorversterker, die is me ooit eens gegund door een goede vriend 8)

Genesis
You lucky bastard....Hahahah...

Mocht je het willen verkopen geef maar een gil. De  kerstman komt  met een dikke zak vol met gekleurde briefjes binnen no time voor je deur staan.lol

Eerlijk is eerlijk Genesis , het  is toch fijn om met zo iemand bevriend te zijn. Lol.

Dit wat ik heb staan hier  is ook een "beetje" te danken aan de ervaringem van een ander  ;).
Soms is het makkelijker als je gebruik kan maken van andermans levenservaringen.

Jong geleerd , van een "oud gedaner" is veel gemakkelijker dan het zelf te laat ontdekken .

Maakt leven er niet makkelijker op , ieder keer dingen zoeken die Haast onvindbaar zijn maar dat maakt de hobby ook wat spannender en leuker. Vooral als het je lukt om iets heel zeldzaams tevinden.

Als ik nu terugkijk naar alles wat ik heb gehad, en het geld voor had om ze te kunnen bewaren dan had ik de volgende stukken nooit weggedaan :

Kondo KSL Dac
Lamm ML2 Eindtrap
Lamm L2 reference VV

Als je me nu vraag wat  je grootste les is geweest in audio dan is dat : correct matchen van componenten en kabels.

We praten heel vaak over "matchen" van spullen met elkaar, maar ik denk dat 90% van ons niet eens beseft en weet wat dat betekent , hoe het "matchen"tot stand komt .

Ik dacht dat ik wist wat het betekende maar dat is me pas  echt duidelijk geworden toen ik de ARC SP10 voortrap aan de AUDION EINDTRAP koppelde .

Mij was al verteld dat deze 2 machines niet met elkaar overeenkomen qua "match" maar eigenwijs dat ik ben , ik ga ze toch aan elkaar verbinden met idee zal wel meevallen, bedoel hoe fout kan het gaan als je een MOOIE voortrap aan een Prachtige EINDTRAP hangt?  Wat er gebeurde heeft me ogen en oren opengemaakt.

Nooit gedacht dat een voortrap en eindtrap "samen" zo belabberd resultaat konden geven.

*De sp10 op zich is een cult apparaat.
*De audion 845 is ook een ZELDZAAM EV die muziek maakt in hoogste klasse.

Beide worden dus als creme de la creme beschouwd en hebben de status "een van de beste in hun soort".Vanzelfsprekend denk je dan: beste+beste=WAUWWWWW...

Nou nee .... als de 2 machines niet met elkaar willen "babellen" dan gaat dat dus klinken als een sp10 + 845 audion. Lol.

Wat er gebeurde was het volgende....

Boven 8khz was er haast geen muziek, soundstage , geen soundstage geen plaatsing, niets..... ik dacht dat me tweeters kapot waren gegaan of de versterker stuk was gegaan tijdens vervoer.
Stemmen wat normaal tegenover me geprojecteerd waren stonden ineens ergens onder de linker speaker met de gitaar ergens op de grond onder de rack.

Een Bose speaker met 2 kapotte tweeters kon niet zo slecht klinken als dit.

Daarna heb ik de sp10 losgekoppeld en de marantz Dac rechtstreeks aan de Variabel ingang gezet van de  Audion 845 , Wat er toen gebeurde...... bijna geen woorden voor. Mijn kapotte speakers verdwenen ineens in een bizzar holografisch soundstage waar je haast het idee hebt een instrument te kunne aanraken om maar te overdrijven. Dat  er een Verschil van dag een nacht  kon ontstaan door een "mismatch" tussen twee TOP COMPONENTEN was voor mij "onbegrijpelink".

Met deze samenstelling is me zo erg duidelijk geworden hoe belangrijk matching van componenten en kabels is  dat ik nu pas begin te snappen wat er bedoelt werd toen  mij verteld werd dat componenten met elkaar moeten "matchen".

Pas als je dit zelf zo ervaart,  kan je pas zeggen dat je het snapt.
Ik wil niet zeggen dat ik nu  "snap"/"weet" waardoor en hoe dit mismatch precies ontstaat , maar ik weet ieder gaval hoe erg het fout kan gaan.


Een van de EYE openers in mijn audio hobby was deze ervaring.....


Even een fototje van de trots van MAZ.   

ga zometeen een de prachtige NBS PROF AMP/STATEMENT powercords eens aansluiten. Kijken of de voeding trafos met deze kabels willen "babellen" ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Bij een goed afgestelde set is het 'totaal groter als de som der delen'. ;)

Ik heb een 'bescheiden' set tov sommige jongens waar ik heb mogen luisteren, maar dan kon scrut nog wel eens knorrig worden als ik dat zei, juist vanwege de eerste regel

Enne het zal een stukje eergevoel zijn omdat de set voor 90% van zijn hand is ;D

Genesis
Carpe Diem

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind het eigenlijk best jammer dat jij ook een soort orakel wordt, langzamerhand.... Met bijhorende audiofiele idiotie... Een poos geleden was je gewoon nog lekker knopjesgeil en onbehouwen aan het freubbelen. Nu lijk je wel een praatpop van Scrut...

Ik vond je als Maz leuker.

:wub:

Richi

Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 08:02:37
Ik vind het eigenlijk best jammer dat jij ook een soort orakel wordt, langzamerhand.... Met bijhorende audiofiele idiotie... Een poos geleden was je gewoon nog lekker knopjesgeil en onbehouwen aan het freubbelen. Nu lijk je wel een praatpop van Scrut...

Ik vond je als Maz leuker

:wub:
Nou ja, wat een onbehouwen bericht zeg.

:nopompom:

Ik kan me helemaal vinden in wat MAZ schrijft, met goede matching van mooie apparatuur kan je tot veel moois komen, dat is ook waar ik op ben uitgekomen.  En dat wil niet zeggen dat je niet meer knopjesgeil kan of mag zijn.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Een technische match is natuurlijk wel nodig om fatsoenlijk geluid te krijgen. Daar is volgens mij weinig bijzonders aan. Wanneer deze match er is, is de rest smaakmatch.

Voor de rest kan Baard wat onbehouwen overkomen. Maar het was nog vroeg en mogelijk nog geen koffie op.

Deel overigens wel wat Baard schrijft. En als Maz nog de Maz is die hij was, dan zal hem dat weinig tot niets boeien.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Wat mij betreft is dit toch 1 van de mooiste topics op dit forum, erg leuk om de audio en auto reizen van Maz te volgen.

Richi

Citaat van: chansig op september  8, 2018, 08:51:19
Voor de rest kan Baard wat onbehouwen overkomen. Maar het was nog vroeg en mogelijk nog geen koffie op.
Baard, neem ff een kop koffie...  :coffee:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.


Mr.M

#16033
Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 08:02:37
Ik vind het eigenlijk best jammer dat jij ook een soort orakel wordt, langzamerhand.... Met bijhorende audiofiele idiotie... Een poos geleden was je gewoon nog lekker knopjesgeil en onbehouwen aan het freubbelen. Nu lijk je wel een praatpop van Scrut...

Ik vond je als Maz leuker.

:wub:

Hoi Baardmannetje,

Ik ben nog altijd Mazke hoor. Er is aan mij niets veranderd. Hou nogsteeds van Bling bling imposant apparatuur en duur zeldzame shizzel.
Zijn er beperkingen die mij weerhouden van hobby zoals vroeger ? JAZEKER , mijn Audio kamer is een stuk kleiner geworden vergeleken met de mijn vorige woning, Dus kan geen hele grote systemen meer neerzerten.
Ik begin ook meer dingen te snappen wat ik vroeger niet snapte .
Noem het wat je wilt, ervaring of "invloed van derden" , maakt mij niet veel uit .
Begin sommige dingen BETER te snappen nu over buizen.

Buizen wereld is een heel apart wereld vergeleken met Solidstate spul wat overigens veel makkelijker en beter op elkaar afgestemd zijn.

Uit persoonlijke ERVARING / Gehoor kan ik  je vertellen dat Buizen matriaal (vooral Singel ended spul) heeeeel anders met andere componenten  kopellen/matche/ babellen dan een solid state Voortrap en Eindtrap dat doet samen. Daar zijn de mismatchs behoorlijk minder goed "hoorbaar".

Ik zou MAZ niet zijn als ik die ZELDZAAM audio SPUL niet probeer te vinden, als iemand dat naar voren haalt. Dus ik ben zeer zeker de oude MAZ en probeer van alles uit wat tegen me geroepen wordt , daar is NIETS aan verandert Baardmannetje.

De "Richting" die ik nu op ben gegaan  is BUIZEN / Vintage  ipv zoels vroeger proberen de Niuewste en de duurste te vinden om te proberen , wat veeeeeel makkelijker was dan DIT wat ik nu aan doen ben.

Dit wat ik nu allemaal probeer te vinden  is VEEL MOEILIJKER te vinden Dan een Audio Researche REF 40 Anniversarry VOORTRAP waar ik vroeger op doelde (Komt ook ooit over de vloer hier).

En weet je wat het grappige is .... zoeen 30 jaar oud Audion quattro Voortrap (eerste serie ) doet in prijs niets minder dan een Ref Audio researche van nu....tjaaa hoe gek is dat.

Dan vraag ik mij af hoe zou dat komen? Dat zal niet zijn omdat dat ding zo belabberd klinkt denk ik dan. Dat die zo populair is tussen BUIZEN AUDIOFIELEN zal toxh een rede hebben ,  Dan gaat het bij MAZ toch knagen om zoiets te vinden en proberen.

Dus wat je zegt klopt wel voor een deel.... ik laat me zeer zeker in een bepaalde richting leiden door Scruut en ben hem daar ZEER DANKBAAR voor.
Dit omdat ik met eigen oren hoor wat zijn adviezen inbrengen in mijn setup.
Bedoel , je kan niet zeggen dat ik niet genoeg spullen in huis heb gehad om de verschille niet Te weten.

Dus MAZKE lult niet uit zijn NEK en praat ook niet Uit ervaringen van REVIEUWERS of derden.
Ik steek tig Duizenden euros in, koop een  apparaat /setting ( nieuw of oud )  en test ze allemaal ZELF UIT in mij EIGEN kamer en luister met mijn EIGEN OREN in mijn EIGEN SETTING.

Dus ik ben NIEMANDS PRAAT POP , ik Heb Tig Duizend euro GEINVESTEERD in mijn hobby OM NIEMAND DE PRAATPOP te zijn.

Ik KOOP EN TEST ZE ALLEMAAL ZELF UIT en hoef niet rekening te houden met fabrikanten die spullen uitlenen voor een revieuw en hun gevoelens en gevolgen.  Een praatpop is iemand  die spullen zelf NOOIT heeft gehad en geprobeert en meepraat over wat die heeft gehoord van derde en of gelezen uit REVIEUWS...

IK HEB ZE HIER GEHAD alle spullen waar ik over PRAAT.
Laat een ander dat ook eerst doen Voordat ze dingen gaan roepen.

Dan kunnen we tegen elkaar praten uit eigen ervaringen.
Zolang je dat niet hebt gedaan , hou je bij de revieuws en bla bla van derden want dat heb ik vroeger ook gedaan Revieuws lezen , maar daarna KOCHT IK ZE OOK. En trok me eigen conclusie en ervaring.

Annyways BAARDMANNETJE vind het alsnog leuk dat je de moeite neemt om me ergens op te wijzen.

Uw input wordt Gewaardeerd en gehoord ,

ik zou mezelf niet zijn als ik u geen gehoor zou geven. Of ik er WAT MEE DOE is wat anders , want Maz doet toch wat hij wilt.

;).

Gr maz


Citaat van: genesis op september  8, 2018, 05:38:14
Bij een goed afgestelde set is het 'totaal groter als de som der delen'. ;)

Ik heb een 'bescheiden' set tov sommige jongens waar ik heb mogen luisteren, maar dan kon scrut nog wel eens knorrig worden als ik dat zei, juist vanwege de eerste regel

Enne het zal een stukje eergevoel zijn omdat de set voor 90% van zijn hand is ;D

Genesis

Lol genesis , wat dat eergevoel betreft , ik kan hem zeer zeker begrijpen daarin en waardeer hem ook zoals die is.

En ja ook hier geld , grote deel wat hier staat momenteel is door Advies van derden   aangeschaft.  Jullie weten donders goed , als iets me niet bevalt , gaat die netzo makkelijk de deur UIT.
Vervelende van het verhaal is:  Bijna alles wat ik nu  heb zal huizen maz Voolopig niet MEER VERLATEN en dat komt echt niet doordat die spullen ZOOO MOOI en imposant zijn Om te zien als je mijn kamer binnen loop. Tegendeel die SHIT ziet er niet uit voor de prijs. Enige wat in mijn kamer staat en niet door zijn advies is gekocht om te proberen is de TRANSROTOR DRAAITAFEL.

Alles wat hij roept is zo zeldzaam dat je daar geirriteerd van raak als je er eentje  zoekt om te proberen. Tis altijd  vervelend als iets duur kost, maar tis nog vervelender als iets niet te vinden is en nogeens duur kost. Lol.


MArgoed ik hobby nogsteeds lekker door ( onder begeleiding van....) maar  ben Blijer met mijn set dan ik OOIT WAS GEWEEST en daar gaat het uiteindelijk om , dat je blij wordt met wat je hebt en wat je aan doen bent.

En MAZ is momenteel een Happy Camper.






Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: maz op september  8, 2018, 09:27:14
Dus ik ben NIEMANDS PRAAT POP , ik Heb Tig Duizend euro GEINVESTEERD in mijn hobby OM NIEMAND PRAATPOP te zijn.

Ik KOOP EN TEST ZE ZELF UIT. Een praatpop is iemand die die spullen zelf NOOIT heeft gehad en geprobeert en meepraat over wat die heeft gehoord van derde en gelezen uit REVIEUWS...

En MAZ is momenteel een Happy Camper.

Expectation bias.

Verder ben ik een geheel andere mening toebedeeld wat betreft het proberen van spullen, al heb ik zelf in het verleden ook veel verschillende spulletjes in huis gehad.

En dat laatste is het belangrijkste, geniet!

chansig

Kijk de koffie heeft zijn werk gedaan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: Richi op september  8, 2018, 08:33:39
Nou ja, wat een onbehouwen bericht zeg.

:nopompom:

Ik kan me helemaal vinden in wat MAZ schrijft, met goede matching van mooie apparatuur kan je tot veel moois komen, dat is ook waar ik op ben uitgekomen.  En dat wil niet zeggen dat je niet meer knopjesgeil kan of mag zijn.
Lol.Richi


Knopjes geil ben ik nogsteeds hoor, hahahaha. Alleen de weg wat ik nu bewandel is niet "imposant" zoals vroeger... zijn geen KONDOS en Dikke Lamms en of Bekende Spul .

Mijn nieuwsgierigheid in de audio heeft me in plaats van vooruit in tijd , terug gebracht in tijd, naar het begin ..... je Kan niet zeggen dst ik de twee uiterste niet heb  uitgeprobeert. ;).

Van uber imposant naar uber vintage, Maz probeert het tenminste....



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#16037
Citaat van: chansig op september  8, 2018, 08:51:19
Een technische match is natuurlijk wel nodig om fatsoenlijk geluid te krijgen. Daar is volgens mij weinig bijzonders aan. Wanneer deze match er is, is de rest smaakmatch.

Voor de rest kan Baard wat onbehouwen overkomen. Maar het was nog vroeg en mogelijk nog geen koffie op.

Deel overigens wel wat Baard schrijft. En als Maz nog de Maz is die hij was, dan zal hem dat weinig tot niets boeien.  :D

Gr. Hans

Hoi Hans

Tis vroeg in de ochtend  , neem niemand wat kwalijk. ;).

Wat de technische match betreft , wat je zegt klopt helemaal , alleen in geval van single enden buizen versterkers en buizen voorversterker had ik niet verwacht dit zo groot verschil zou maken.
Ik heb heel veel spullen aan elkaar gekoppeld maar hoe dot uitpakt is van heel ander Aard.lol.
Dat de een niet in SHATKI stones, Ebbe hout , Shunmuk of klankschaaltjes van 10cm bij 10 cm geloof kan ik me best voorstellen.

Maar dan nog vind ik dat het een onderdeel is van Hobby... laat ze lekker de ding doen. Wie ben ik om te zeggen dat ze geen verschil horen? Met de juiste glas naast me hoor ik ook verschillen na een half uur luisteren . Ook daar verschuift mijn soundstage  iets meer naar achter ieder keer als ik die glas bijvul . :). Tja het is echt gebeurt... en dat door een glaasje wat naast me luister stoel stond.. gek he!!!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Contour op september  8, 2018, 08:57:20
Wat mij betreft is dit toch 1 van de mooiste topics op dit forum, erg leuk om de audio en auto reizen van Maz te volgen.
Tnx counter

Laatste tijd wel wat Rustiger hier , maar dat komt doordat de spullen die ik zoek moeilijk te vinden zijn. Lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Richi op september  8, 2018, 09:02:32
Baard, neem ff een kop koffie...  :coffee:
Koffie... heerlijk. Ik ga er ook een nemen want het is een puinhoop hier...

Mijn bios is onderweg..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 09:21:53
Ik had er al drie op...

;D
Lol... was gooie koffie!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 09:43:56
Expectation bias.

Verder ben ik een geheel andere mening toebedeeld wat betreft het proberen van spullen, al heb ik zelf in het verleden ook veel verschillende spulletjes in huis gehad.

En dat laatste is het belangrijkste, geniet!

Dat eerste deel snap ik niet helemaal maar dat blijkt normaal te zijn in audio land, dat men elkaar niet snapt. ;).

En idd , het gaat uiteindelijk  om het plezier wat je  heb met de hobby en daar ontbreekt hier niet gelukkig .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 08:02:37
Ik vind het eigenlijk best jammer dat jij ook een soort orakel wordt, langzamerhand.... Met bijhorende audiofiele idiotie... Een poos geleden was je gewoon nog lekker knopjesgeil en onbehouwen aan het freubbelen. Nu lijk je wel een praatpop van Scrut...

Ik vond je als Maz leuker.

:wub:

Wat negatief, heb jij wat tegen dit persoon?! ::)

Genesis
Carpe Diem

op eigen verzoek verwijderd.

Nee. Dat zou te ver gaan of teveel eer zijn.

;D

genesis

Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 13:34:07
Nee. Dat zou te ver gaan of teveel eer zijn.

;D

Weer zo'n infantiele reactie, nou what ever,  plezier ermee, denk ik...

Genesis
Carpe Diem

twani

Citaat van: maz op september  8, 2018, 10:29:54
Koffie... heerlijk. Ik ga er ook een nemen want het is een puinhoop hier...

Mijn bios is onderweg..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wordt toch wel speciale akoestische plamuur gebruikt hoop ik :D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: genesis op september  8, 2018, 13:38:37
Weer zo'n infantiele reactie, nou what ever,  plezier ermee, denk ik...

X2

phy

Citaat van: Baardmannetje op september  8, 2018, 13:34:07
Nee. Dat zou te ver gaan of teveel eer zijn.

;D
tjonge wat ben jij vals zeg!
zeg gewoon wat je tegen MAZ hebt gooi het gewoon voor zijn kop
je lijkt wel een wijf met je steekjes

op eigen verzoek verwijderd.


genesis

Citaat van: phy op september  8, 2018, 19:38:12
tjonge wat ben jij vals zeg!
zeg gewoon wat je tegen MAZ hebt gooi het gewoon voor zijn kop
je lijkt wel een wijf met je steekjes

Is niet Maz, maar Scrut, for ever what reason

Genesis
Carpe Diem