aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Contour

47kg weegt die eindtrap, 16 stuks eindbuizen erin!

Mr.M

#13176
Speeelt!!!

Nieuwschool :ref 110 / Ls17se vs
old school     : Sp11mk2 /vt200mk2

Dit Is een mooie vergelijk!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

gave bakken!

wel oudjes...? vanwaar deze keuze?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

pvd_66

Nice  :clapping:
Ik hou van Audio Research , geweldige klank  :worship:
Het zal bij jou niet snel koud worden zo  ;D ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Contour

En hoe klinkt dat nou Maz? Was vroeger echt alles beter?

Mr.M

Citaat van: Contour op mei  7, 2017, 15:39:45
WOOOWW, hoe groot is dat ding wel niet...
Behoorlijk groot.  Ik vond de ref al groot. Dit is een kop groter en een been langer dan de ref 110. Lol.
Citaat van: Mitch-- op mei  7, 2017, 15:55:11
gave bakken!

wel oudjes...? vanwaar deze keuze?
Ik ben al hele tijd bezig met de nieuwste spul met de hobby.

Nu heeft Scrutinizer me aangezet tot vergelijk van wat klassiekers tegen Nieuw!

Zoals jullie mij kennen , ik loop niet weg van een uitdaging en me nieuwsgierigheid heeft me weer genekt! ;) lol.

Ik vroeg Scruut  wat is een mooi vergelijk tegen wat ik nu heb  ?

En de opties waren:

Sp10
Sp11
Sp15.

Die hebben nog de Oude buizen sound.

Waarbij de sp10 de mooiste zou moeten zijn.

In de eindversterking zou de opties zijn:

ARC classic 120
Arc   Classic 150

Of zoeen vt200. Die hebben nog de klassieke Arc sound.

Mooiste zou de classic 150 zijn maar die passen niet bij mij in de kamer. 2 mono blokken zijn teveel hier , dus ik koos voor de vt200mk2.

Ik wilde ook weten wat een 200 watt buizen versterk kan doen. En of de extra Kracht echt een toevoeging is in de sound.




Citaat van: pvd_66 op mei  7, 2017, 16:07:30
Nice  :clapping:
Ik hou van Audio Research , geweldige klank  :worship:
Het zal bij jou niet snel koud worden zo  ;D ;D
Tnx pvd.

Hier is lekker warm hooor. S avonds muziek luisteren en de verwarming kan de volgende dag gewoon uit !. ;).
Citaat van: Contour op mei  7, 2017, 17:06:00
En hoe klinkt dat nou Maz? Was vroeger echt alles beter?
Ik ga straks aan de tand voelen. De vv is al aangesloten op de ref 110. De eindtrap moet ik even van binnen  schoonmaken voordat ik hem aansluit. Hij heeft al een tijdje stil gestaan namelijk en is behoorlijk stoffig van binnen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Hallo Maz, weet je zeker dat alle buizen nog in orde zijn etc?

HuubF

Tamelijk intimiderend setje.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mr.M

Citaat van: Contour op mei  7, 2017, 18:42:44
Hallo Maz, weet je zeker dat alle buizen nog in orde zijn etc?
Ja, ik weet waar de spullen vandaan komen.

Alles is in hele nette staat.
De Eindbuizen hebben +- 400 uur erop en zijn Origineel gematchde buizen van Arc zelf. ;).

**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Goed om te horen Maz, in dat geval, veel plezier met luisteren!

Mr.M

#13185
Citaat van: HuubF op mei  7, 2017, 18:51:18
Tamelijk intimiderend setje.  :o
Hoi Huub  het ziet er in ieder geval heel indrukwekkend uit zo.

Vooral de eindtrap is een hele grote jongen. Op de foto zie je nog lang niet hoe groot dat ding in echt is.

Tis iets van 60kg zwaar !  Ben zeer benieuwd naar de sound van dit set.



**UNDER CONSTRUCTION**

pvd_66

Mooie bak ook trouwens die VT200, ik heb de VT100 gehad en was er al lyrisch over.
Ik zou toch een beetje ruimte maken voor 2 Audio Research REF 600 MKIII , ook al beetje uit de oude doos  :worship:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Marco66

Wat een prachtig spul, zou mooie kandidaat zijn in toekomstig vrijstaand huis.
Dit in de woonkamer, en rest in de ht ruimte.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

Citaat van: pvd_66 op mei  7, 2017, 19:33:09
Mooie bak ook trouwens die VT200, ik heb de VT100 gehad en was er al lyrisch over.
Ik zou toch een beetje ruimte maken voor 2 Audio Research REF 600 MKIII , ook al beetje uit de oude doos  :worship:
Tnx pvd

Alles op zijn tijd. Die komt er ook ooit aan. ;).

We moeten een beetje de pad volgen toch?
Citaat van: Peerless Monster op mei  7, 2017, 21:03:55
Mooi Maz Mooi!! Oh zo Mooi.
Tnx peerless. Ben zeer benieuwd naar de prestatie tegen over de ref 110



De vt200 heeft net huizen maz verlaten naar Thanathos om op de testbank even getest te worden en schoongemaakt worden intern voordar ik hem aan de kharmas hang , want er zat heel veel stof in en hij heeft jaren stilgestaan.

Even een foto van mij naast de vt200. Dan krijg je pas een idee hoe groot dit is.
**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Citaat van: maz op mei  7, 2017, 21:14:18
...
Even een foto van mij naast de vt200. Dan krijg je pas een idee hoe groot dit is.

Of hoe klein jij bent :P


Concratz ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Dat is een hele grote versterker...of jij bent de eeneiige tweelingbroer van Van Velzen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

#13192
Citaat van: Blue-Eyes op mei  7, 2017, 21:18:32
Of hoe klein jij bent [emoji14]


Concratz ;)

Tnx blue eyes!
Ik ben 1.80 dus zo "klein" ben ik niet. Ben niet de breedste maar ook niet de kleinste. Lol.
Citaat van: Nahpets op mei  7, 2017, 21:19:35
Dat is een hele grote versterker...of jij bent de eeneiige tweelingbroer van Van Velzen.
Lol. Die Amp is gewoon groot!  Toen ik het ging ophalen had ik ook geen idee hoe groot het was.
Was me wel verteld maar je beseft pas hoe groot die is als je hem in het echt ziet.
Gelukkig zitten aan de voorkant en achterkant handvaten , dus met zijn tweeën optillen gaat nog wel redelijk goed.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13193
Ondertussen is de sp11mk2 nagekeken , schoongemaakt en beetje warm gedraaid.

Eerste wat ik heb gedaan is het phono gedeelte testen om te kijken  hoe en wat.

wat moet ik zeggen: alleen al voor de phono gedeelte zou je dit  kunnen /mogen/willen kopen!!!! JA ZO GOES IS HET.
Daarnaast is het zo simpel te bedienen en instellen! Bizar hoe ze dit toen hebben gemaakt! Zo vriendelijk in gebruik!
Gezien ik hier de ARC REF PHONO heb staan zou je verwachten dat dit een UNDERDOG is. En niet te vergelijken  met de Ref Phono.

De phono stage van de Sp11mk2 speelt de sterren van de hemel! JA ,Zo goed is de phono!
Als ik dit apparaat eerder had dan had ik nu 4 k extra in me broekzak gehouden.

Dan had ik waarschijnlink NOOIT de REF PHONO gekocht wetende dat het verschil niet gigantisch is.


Niet dat de ref phono niet beter is , want hij is in alle opzichten de sp11mk2 phono een stapje voor.

Maar Dat "stapje" is een net iets te duur stapje . De sp11mk2 koop je voor onder de 3k en het is een VV en phono in een. En de Ref PHONO alleen al kost 4k.

Maargoed voor iemand die een serieus Analoog Setup heeft staan zou ik  voor de Ref PHONO kiezen. Want hij is in alle opzichten beter dan de sp11mk2 phono.

De muzikale presentatie van de sp11mk2 Vv en phono is zo bevredigend dat ik momenteel geen behoefte / onrust voel om op te staan en meteen over te schakelen  naar de Ref phono.

Dat is een heel compliment voor een phono wat op een VV STANDAARD bij zit .

De tonale balans van de SP11MK2 is in een woord ZALIGMAKEND voor iemand als ik , die een heerlijk MUZIKALE SAUSje kan warderen.

De LS17SE is de "BETERE " Arc kwa frequentie bereik maar dit oud gebak is Zeer muzikaal.

De manier waarop stemmen / instrumenten /soundstage /aura gepresenteerd wordt is zo goed in balans dat je maar door blijft luisteren.

De diepte van de de stage , plaatsing en losheid van geluid is echt onvoorstelbaar voor een voortrap die in 1987 in geïntroduceerd!

En dan komt het MIDGEBIED!!!!! Dat is waar ik heel gevoelig op Ben! Vrouwenstemmen En  instrumenten hebben een bepaald volheid en EMOTIE wat een transistor of zelfs de ls17se niet heeft.

De ls17se heeft naar mijn idee een "Schoner" en een iets "Opener" hoog  , hij is ook iets "dynamischer" en "sneller"  maar heeft niet de "levendige saus " waardoor instrumenten tot leven komen.

De sp11mk2 heeft naar mijn idee niet de meest "extended" hoog wat ik ooit heb gehoord of de strakste laagweergave maar het geheel is zo goed met elkaar in balans dat je eigenlijk daar niet eens op gaat Letten.

Dit is een van de MUZIKAALSTE Voortrappen naar de smaak van MAZ.

Ik heb geen moment het idee dat ik de ls17se of de Ref PHONO mis!

Als je een PLATENSPELER hebt dan is dit VV met zijn phono een onvoorstelbaar en onverslaanbaar COMBO.

Mits je een perfectionist bent en van "strak"/"droog"/snel/ geluid hou.

Dit is een muzikaal Voortrap en geen AUFIOFIEL voortrap! Hij "mist" de hoogste hoog , laagste laag en de snelheid van een GOED transistor vv maar daar in plaats krijgen je een presentatie die Boeiend en heerlijk luisterend is met een grote mate van levendigheid van INSTEUMENTEN EN STEMMEN.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ps . De sp11mk2  heeft geen AFSTANDSBEDIENING.

Ik heb de volume nu al vanaf de eerste noten op DE ZELFDE NIVEAU met verschillende soort muziek en GEEN moment hen ik de neiging gehad om op te staan om hem zachter te zetten omdat de "balans" in bepaalde muziek niet in samenhang is met de rest.

IK ZIT AL 1.5 uur met een en de zelfde volume naar van alles te  luisteren en geen moment anders gezeten dan met een  glimlach of tappende voeten.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#13195
Hier lees ik een stukje tekst uit de Revieuw  wat een beetje de spijker op de kop slaat betreft het verschil tussen de Nieuwe ls17se en oude  Sp11mk2.

http://www.tonepublications.com/review/audio-research-ref-150-power-amplifier/

ARC diehards, take note: The change in overall sound is almost identical to the improvement between the REF 3 preamplifier and REF 5.  Audio Research achieves a delicate balance of delivering extra, almost-indefinable tonal tube richness while avoiding the common trap of masking resolution with warmth—or speed with an overblown soundstage.

Dat laatste gedeelte komt overeen met mijn bevindingen.

De sp11mk2 heeft iets minder resolutie maar klinkt heerlijk "warm" en is iets minder snel en droog in het laag maar gooit een gigantisch mooie soundstage en Aura!

Ik denk dat er geen "BETERE" is hierin.
Allemaal kwestie van smaak , smaak,smaak!

Owjaa en Het IDEE dat je aan upgraden bent met nieuwer spul.

Want in principe heb ik nu zwaar zitten downgraden op Papier.
Maar me gehoor beleeft dat echt niet zo!

De sp11mk2 speelt in bepaalde opzichten mooier dan de ls17se naar mijn idee.(luisterend gemak en Rust).

De ls17se doet weer in veel gebieden veel dingen paar stappen  mooier dan de sp11mk2. Maar daardoor is die vergeleken met de sp11mk2 iets "Droger en acurater".
Van mij hoef het allemaal niet meer zo Accuraat en technisch correct met perfecte parameters.

Ik wil een HEERLIJK SAUSJE waar ik een glimlach van krijg en geraakt wordt wanneer ik naar een Instrument luister of een stem. En dat doet de SP11MK2 Heeel goed. Een magie in het mid  gebied die alles een beetje extra levendigheid geeft.

Er zullen vast velen zijn die de sp11mk2  "opgeblazen" zullen vinden in zijn presentatie maar voor de BUIZEN liefhebbers heet dat de MAGIE VAN BUIZEN. ;).

Zo is er voor ieder Pan een Deksel. Zeg Ik dat goed ?


Wat een mooi, optievol,  simpel bedienbaar  en ongelofelijk goed opbouw apparaat ! En dat voor een VV van de 80ge jaren!

RESPECT.
**UNDER CONSTRUCTION**

patsijb

dikke eindtrap zeg..meterkast draait overuren haha

Contour

Die nieuwe VT 200 eindbak heeft hij nog niet aangesloten volgens mij...

felix01

Citaat van: maz op mei  7, 2017, 21:14:18
Tnx pvd

Alles op zijn tijd. Die komt er ook ooit aan. ;).

We moeten een beetje de pad volgen toch?Tnx peerless. Ben zeer benieuwd naar de prestatie tegen over de ref 110



De vt200 heeft net huizen maz verlaten naar Thanathos om op de testbank even getest te worden en schoongemaakt worden intern voordar ik hem aan de kharmas hang , want er zat heel veel stof in en hij heeft jaren stilgestaan.

Even een foto van mij naast de vt200. Dan krijg je pas een idee hoe groot dit is.
hoeveel en welke buizen zitten hierin Maz?? :crazy:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Mr.M

#13199
The VT200 vacuum tube stereo power amplifier is the most powerful of the three VT-series models. Rated at 200 watts per channel into a wide range of speaker loads, the VT200 encompasses a "dual mono" circuit layout reaching back to the massive single power transformer. Eight matched pair of 6650C output tubes and 674 joules of distributed energy storage give the VT200 unwavering control over the most difficult speaker loads, without sacrificing dynamic freedom or musical nuance.
Separate left and right input and output circuit boards, with distributed power supplies, keep signal path lengths at a minimum for quicker transient attack and explosive musical dynamics. As with other VT models, constant-current sources in the input stage help maintain stable drive characteristics and differential balance of the output stage under the rapidly changing demands of actual music reproduction. Ultralinear output transformers with partial cathode coupling to the output terminals give the VT200 higher efficiency and lower output impedance than conventional vacuum-tube amplifiers. This results in better control of the loudspeaker throughout its frequency and impedance spectrum.

Both single-ended (100K ohms) and balanced (200K





Er zitten nu 16 gematchde Arc buizen in.


**UNDER CONSTRUCTION**