iPhone 6 en 6 plus

Gestart door Starred, september 2, 2014, 18:13:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Ik praat niets goed. Als hij bij mij buigt gaat hij terug. Maar ik ga ermee om zoals ik denk dat het goed is. Dus denk dat het wel mee zal vallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

lynch1979

En het is maar een telefoon.......

neptune

zet hier iets neer

Hanky Panky

Citaat van: lynch1979 op oktober  5, 2014, 16:03:26
En het is maar een telefoon.......

Neen, het is een lifestyle....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Citaat van: Xstream op oktober  5, 2014, 15:36:54
Windows start knop weg halen: slecht
Android die Google+ door je strot ramt: slecht
Een iPhone die buigt en stuk gaat: slecht.

Allemaal slechte dingen. Maakt me niet uit of 't merk A of B is, het is gewoon slecht. Als je ondanks dat nog steeds 't product wilt kopen, prima :) Maar wat is 't nut om wat slecht is goed te praten?

Omdat alles in het leven een compromis is, Android die google+ door je 'strot' ramt is bv een bedrijf dat geld wil verdienen aan services waar niemand voor wil betalen. Elk product heeft zijn grenzen en je kan een hele discussie houden of product A of product B de goeie compromissen heeft gekozen de markt bepaald. Dit is niet een vorm van goed praten maar een realistisch beeld hebben. Het lijkt wel of 'wij' 'fanboys' daar minder een probleem mee hebben dan een aantal mensen hier, wij verwachten niet dat apple perfect is sterker nog er zijn een aantal dingen waar ik mij al jaren aan dooderger maar het is net zoals alles een compromis en ik kies daarom voor privé gebruik iOS en niet android en heb er geen probleem dat andere dat anders invullen.

Wat is nu eigenlijk jullie probleem ?, Dat jullie vinden dat een product van deze prijs bij 30kilo niet zou mogen doorbuigen ? Prima we weten het nu laat ons lekker onze eigen afwegingen maken over wat de voor en nadelen van elk product zijn en ons geld uitgeven aan wat we willen.

En als het onze 'lifestyle' is ook prima, lifestyle producten zijn niets nieuws of wil je die gaan verbieden omdat je het 'maar onzin vind'.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

#305
Er zijn wat gevoelige snaren geraakt zie ik :D
Toch nog steeds een sekte voor enkele achterlopende hippies :D
Het is maar een slimme telefoon met handige extra's.

Iedereen kan er wel eentje kopen. Niets bijzonders of elitaire aan. Kwestie van paar tientjes op je abonnement gooien. Kan werkelijk elke puber met een zaterdag baantje betalen.

Danielo de verplichte Google plus is ondertussen afgeschaft.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Citaat van: Erik op oktober  5, 2014, 17:32:15
Er zijn wat gevoelige snaren geraakt zie ik :D
Toch nog steeds een sekte voor enkele achterlopende hippies :D
Het is maar een slimme telefoon met handige extra's.

Iedereen kan er wel eentje kopen. Niets bijzonders of elitaire aan. Kwestie van paar tientjes op je abonnement gooien. Kan werkelijk elke puber met een zaterdag baantje betalen.

Danielo de verplichte Google plus is ondertussen afgeschaft.

Je mist volkomen mijn punt en het is duidelijk dat je mij in een bepaalde hoek wilt plaatsen. Prima geen reacties meer van mij in deze of andere threads op jouw als persoon.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  5, 2014, 14:41:59
Het buigen zullen we beleven, als het echt zo erg is dan zal over 2-3 maanden waarschijnlijk 80% van de mensen zijn telefoon terug brengen en is Apple failliet aangezien ze er miljoenen verkocht hebben, vertrouwen is weg van de klant, aandelen zullen zakken en het is het einde...... Toch heb ik het idee dat dit niet gaat gebeuren.
Dit gaat niet gebeuren omdat Apple je geen garantie op doorbuigen gaat geven. De reden dat je nu ook geen garantie krijgt als je het toestel kapot laat vallen.
Je hebt het apparaat dan kennelijk gebruikt op een manier buiten het normale gebruik om want het product heeft tenslotte hun buigtests doorstaan.
Dat heb ik tegen Apple dat ze zich niet aan de europese consumenten regels houden (de EU 2 jaar garantie gate weet je nog?).

neptune

#308
Zijn er nog gebruikers die een iPhone 6 hebben die wat over hun ervaringen willen vertellen ipv gefrustreerde ex-iphone gebruikers die nu met veel plezier Android gebruiken of Windows phone en die dat daarom veel beter vinden werken en laten we het niet vergeten om nog maar een keer te vertellen dat die veeel minder duur zijn ?   :devil: :D

Oh en voor ik het vergeet, denk er aub goed overna voor je zon duur ding koopt want er zijn er geweest die zijn omgebogen!  :D
zet hier iets neer

Erik

Hier kun je goed zien hoe slecht de Note het eraf brengt met filmen vergeleken met een Iphone 6   :blink:

Wisten jullie trouwens dat een Note veeeel goedkoper is dan een iphone 6   :devil:

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

Note veel lichter beeld maar heel erg gelig.
Iphone wat donkerder maar accuratere kleuren had ik het idee.
Citaat van: Erik op oktober  5, 2014, 20:10:11
Hier kun je goed zien hoe slecht de Note het eraf brengt met filmen vergeleken met een Iphone 6   :blink:

Wisten jullie trouwens dat een Note veeeel goedkoper is dan een iphone 6   :devil:
Nee dit is een enorme verrassing, wie had nu gedacht dat Samsung goedkoper zou zijn dan Apple, Samsung toch het statussymbooltje niet?

zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

iPhone 1080p.
Galaxy 4k.

iPhone geen verkleuringen, galaxy laat enorm veel kleurvlekken zien.
Moet nog op een goede monitor kijken maar dat viel wel meteen op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: Erik op oktober  5, 2014, 20:10:11
Hier kun je goed zien hoe slecht de Note het eraf brengt met filmen vergeleken met een Iphone 6   :blink:

Wisten jullie trouwens dat een Note veeeel goedkoper is dan een iphone 6   :devil:


ik wil niet veel zeggen maar die SAMSUNG ziet er VEEEEEEEEL beter uit, veel hoger contrast en helderheid, die iphone is maar een donkere contrastlose bedompte boel. Goede video compleet duidelijk nu waar we over praten :D
JBL PRX Power!

RonG

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 08:00:48
ik wil niet veel zeggen maar die SAMSUNG ziet er VEEEEEEEEL beter uit, veel hoger contrast en helderheid, die iphone is maar een donkere contrastlose bedompte boel. Goede video compleet duidelijk nu waar we over praten :D

Ik vind in dit vergelijk ook de samsung veel beter uit de verf komen :).


Raphie

Ach zullen volgens Frank ook wel weer jaloerse tongen zijn die hem niet kunnen betalen :D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#315
Je kan niet serieus vinden op een HOME THEATER forum dat de Samsung natuurlijke kleuren heeft?
Het lijkt op een TV die uit de doos komt, contrast en kleur staan veels te hoog.

Daarnaast
Ooit wel eens gehoord over video grading ?
Met de iPhone video kun je nog effecten toevoegen en de kleuren etc. beter maken, de Samsung ziet er behoorlijk "opgepompt" uit, of wel erg onnatuurlijk.
Nu weet ik niet hoe de situatie was...

Beetje hetzelfde als RAW vs JPG.
Ik heb liever een vlakke RAW file waar ik nog zelf contrast in kan brengen als een opgepompte JPG waar ik waarschijnlijk zwart en highlights kwijt ben.
Je ziet dit ook bij bepaalde witte huizen, op de Samsung zijn die geclipped waar er bij de iPhone nog gewoon detail te zien is (met je neus op je scherm gaan zitten).



Dat gezegd hebbende.... voor de particulier ziet de Samsung er natuurlijk beter uit.
Ik ben alleen gewend om met video een grading toe te passen, dus ik denk ook hier weer... een andere doelgroep.
En dat is niet bedoeld als goedpraten trouwens, maar als ik naar de Samsung video kijk dan zie ik niet iets zoals de werkelijkheid er WAARSCHIJNLIJK heeft uitgezien, als ik de iPhone video bekijk zie ik wat er ook van onze camera's af komt als ik met een flat curve film, en die flat curve word dan later in FCPx of Premiere aangepast naar de contrasten die ik wil zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Kijk trouwens een goed naar de luchten op de Samsung, bv op 1.29 je ziet daar duidelijk enorme magenta en gele vlekken waar de iPhone gewoon een strakke blauwe lucht heeft, en zoals in mijn post hierboven aangegeven ik kan me niet herinneren dat er in de natuur grote kleurvlekken door een lucht lopen.

Misschien komt het door de HDR functie?
Maar ik vind het dus NIET beter, sorry.

Qua scherpte zal 4K het natuurlijk winnen van 1080P maar dat is amper te zien op deze grootte, je zal dan de videos echt op een 4K monitor moeten zien en los van elkaar, vandaar ook dat de Samsung bij pans waarschijnlijk wat meer "jaggies" laat zien op de huizen, dit zijn denk ik scalings artifacts dus daar heb ik het niet eens over.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#317
onzin, nu ben jij Pro en ga je software argumenten gebruiken om op een CCD sensortje af te dingen  :laugh:
bottom line is dat er hardwarematig géén verschil is, hoogstens dat de SAMSUNG zelfs nog wat beter presteert
je weet zelf natuurlijk ook prima dat contrast HUE en saturatie gewoon een software instelling zijn. De samsung zal dus net zo donker kunnen filmen als de Apple
Qua editing mogelijkheden praat je alweer op app niveau, dit kan zowel wel een telefoon van €300 als van €900
een telefoon is dan natuurlijk ook barely mission ciritical voor een echte fotograaf, geloof niet dat wanneer je een betaalde gig hebt mensen het kunnen waarderen als je loopt te prutsen met een fablet ipv een een prof camera.

Onderaan de streep mag je er als consument natuurlijk gewoon blij mee zijn, jou op het liif geschreven en zo, allemaal prima.
Maar stop a.u.b. met profi verhaaltjes alsof het voor jou allemaal anders is als jan doedel.

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ik praat naar aanleiding van een video die ik hier zie... en die video van de Samsung is gewoon (sorry voor de uitdrukking) consumenten crap.
Natuurlijk is de iPhone ook consumenten crap aangezien de video redelijk zwaar gecomprimeerd is voor pro doeleindes.
Feit is dat er gevraagd word naar DIT gedeelte te kijken en DAN is mijn conclusie dus anders als die van jou blijkbaar......

Natuurlijk kijk ik anders naar video dan een particulier.
Ik weet niet of je bij de Samsung de contrast en saturatie kan aanpassen, maar als dat kan had ik dat zeker gedaan in dit voorbeeld.

Maar je negeert mijn opmerking over de grote kleurvlekken bij de Samsung........ of is dat nu net dat stukje magie dat toegevoegd word aan de teletubbie wereld die je mooi vind :D
Ik zie toch echt liever een blauwe lucht zoals hij in de natuur voorkomt. De kleurvlekken zie je trouwens ook in de huizen.

Die kleurvlakken kunnen door 3 dingen veroorzaakt worden.
1. Lensflare, dit zou betekenen dat de iPhone een superieure lens heeft (kan)
2. HDR, slechte processing
3. Zware compressie bij de Samsung en smoothing... is logisch aangezien 4K in een telefoon waarschijnlijk erg gecomprimeerd word.

Buiten de sherpte en kleur en contrast vind ik die kleurvlakken nog het meest storend, zou je de settings aan kunnen passen natuurlijk, kan dat niet...dan vind ik Samsung ronduit onnatuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#319
ziet eruit als conversie/compressie, zelfde als met 1gb downloads van blurays op een slechte plasma, zal dus waarschijnlijk software zijn.
iPhone 6 is natuurlijk lekker licht, niet veel kwestbaarder dan andere telefoons in die klasse, laatste generatie scherm, waar de anderen ook mee komen of al zijn. Maar hij is NIET bijzonder, het is niet de nieuwe gods gift to mankind. Het is gewoon een telefoon van foxcon met dezelfde componenten van dezelfde ODM's. met een mooi marketing/lifestyle verhaal eromheen. dat is IMHO niet de dubbele prijs waard.

Het 2e wat mij ENORM begint te storen aan Apple, Is dat Apple geen moer om z'n gebruikers geeft. Het OS is een groot excuus geworden voor datamining en developer tools om maar zo veel mogelijk geld en big data uit de gebruiker te kunnen trekken.
Van search suggestions tot localisation, echt ALLES heeft een dubbele bodem. Family share van apps, om mensen dubbel te laten betalen als ze denken dat ze de apps van mama ook ff snel op dochters iPad kunnen zetten
IOS is niet profi, het is een grote marketingtool geworden waarbij ANDROID toch veel meer de Linux van de telefoon OSen blijft.

JBL PRX Power!

neptune

Citaat van: Raphie op oktober  6, 2014, 09:17:29
ziet eruit als conversie/compressie, zelfde als met 1gb downloads van blurays op een slechte plasma, zal dus waarschijnlijk software zijn.
iPhone 6 is natuurlijk lekker licht, niet veel kwestbaarder dan andere telefoons in die klasse, laatste generatie scherm, waar de anderen ook mee komen of al zijn. Maar hij is NIET bijzonder, het is niet de nieuwe gods gift to mankind. Het is gewoon een telefoon van foxcon met dezelfde componenten van dezelfde ODM's. met een mooi marketing/lifestyle verhaal eromheen. dat is IMHO niet de dubbele prijs waard.

Het 2e wat mij ENORM begint te storen aan Apple, Is dat Apple geen moer om z'n gebruikers geeft. Het OS is een groot excuus geworden voor datamining en developer tools om maar zo veel mogelijk geld en big data uit de gebruiker te kunnen trekken.
Van search suggestions tot localisation, echt ALLES heeft een dubbele bodem. Family share van apps, om mensen dubbel te laten betalen als ze denken dat ze de apps van mama ook ff snel op dochters iPad kunnen zetten
IOS is niet profi, het is een grote marketingtool geworden waarbij ANDROID toch veel meer de Linux van de telefoon OSen blijft.

Dan koop je hem toch niet ?

Oh nee dat was sowieso al niet de bedoeling :D
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

Dat is een kant van het verhaal.

Andere kant is :
Filmrol komt al binnen een paar weken terug (dus er word wel degelijk geluisterd)
Family sharing is fantastisch, we werken nu met 1 account op verschillende accounts binnen 1 huishouden en wat meer controle vind ik wel fijn.

Als we het hebben over data van gebruikers gebruiken... dan zou ik eerder Google en Facebook daarvan betwisten dan Apple.

Het is zeker niet een wereldschokkende telefoon, maar het is een voortzetting van een zeer goede lijn telefoons met weer nieuwe verfijningen.
Zelf kijk ik ook erg uit naar Apple pay dat lijkt me echt een super uitvinding, wij reizen veel en om in winkels in het buitenland gewoon met je telefoon of Apple watch te kunnen betalen is natuurlijk een stuk veiliger en handiger dan elke keer je CC te voorschijn moeten halen.

Daarnaast (als je naar de keynote hebt gekeken) zie je dat Apple bij het betalingsverkeer juist erg heeft gelet op de klant en zorgt voor goede bescherming.

Het is altijd net vanaf welke kant je er naar kijkt.

Zelf kan het me eigenlijk geen moer schelen wat ze met mijn informatie doen, ik doe niets dat geheim moet blijven en vind het zelfs wel handig dat ik nu in mijn Google addblocks geen reclames voor maandverband meer zie maar juist dingen over home theater en fotografie, precies mijn interesses.

Met andere woorden je hebt bij alles mensen die overal over zeuren en het negatief zien, en mensen die gewoon denken "Ok dit is wat er nu komt/is, laten we er volop voor gaan".
Toen Apple begon met find my Phone waren er ook veel mensen zeer negatief over, dus je kan het uitzetten, ik vind het ideaal, als ik thuis kom van een calibratie tour is het eten bijna klaar want Annewiek weet via find my Phone precies waar ik rij dus hoe laat ik thuis ben. Dus ook een voordeel...... als je echter dingen doet die je liever niet bij je vrouw terecht wilt laten komen tja..... :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: neptune op oktober  6, 2014, 09:24:02
Dan koop je hem toch niet ?

Oh nee dat was sowieso al niet de bedoeling :D
Nee klopt idd.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Nog even met Annewiek naar de video gekeken.... nu moet ik wel zeggen dat Annewiek veel van onze videos doet.... haar reactie
"Links is VEEL natuurlijker en de kleuren zijn natuurlijker, de bomen zijn rechts gelig en links mooi groen".

De verkleuringen zijn trouwens waarschijnlijk lensflare, als je het filmpje goed afkijkt zie je bij de Samsung namelijk om de haverklap lensflare waar je bij de iPhone het heel soms ziet.

Nog een klein detail (viel me nu pas op) kijk eens goed naar de weg op de iPhone versie zie je duidelijk paaltjes staan welke op de Samsung weg vallen.
Dit is duidelijk een voorbeeld van waarschijnlijk teveel verscherping op de Samsung, wat vreemd is aangezien je met 4K meer bron materiaal hebt.

Overall.... iPhone wint het in dit huis, en Annewiek wist trouwens niet waar ze naar keek....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

#324
zitten zeker wel goede features in het OS Frank, maar ik vind gewoon een OS moet bloatware vrij zijn
ik betaal liever 100€ voor een OS upgrade zonder fratsen dan dat ik er een door m'n strot krijg geduwd die een resource hog blijkt te zijn, die weer 20% meer capaciteit opslurpt.
JBL PRX Power!