Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rusher


Citaat van: Kjelt op november 19, 2014, 12:57:54
Wat/wie is dat? Een vrouwelijke elektrotechnicus wellicht?  ;D
Gefeliciteerd en veel luisterplezier.
Whahahaha, nu weet je meteen dat niet alleen mijn handen verkeerd staan, maar dat ik ook de ballen verstand heb van elektra/elektro/??? Hoewel ik toch wat wijzer ben geworden door alle postings in dit topic!


Zodiac

De groep draait nu al een tijdje en jk had beloofd mijn ervaringen te delen.
Wat kan ik zeggen? Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt eerlijk gezegd. Het heeft geen effect op mijn muziek/ geluid ervaring.
Ik heb veel geld gestoken in een groep, kabels, connectoren en stekkerdozen, het ziet er fraai uit, maar of het nou echt iets anders dan dat toevoegt? Mwah....?

Wat me echt stoort is dat als de koelkast aan springt of de droger boven aan slaat (anti- kreuk programma), dan hoor ik een tik uit mijn (gedeeltelijk actieve) speakers komen.
Dat was ook al zo voordat ik de audiogroep aanlegde. Geen positief effect dus.
Hier baal ik echt van!

De groep met alles erbij heeft denk ik een kleine 400,- gekost. Veel geld!

@Rusher: hoe is het bij jou?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: Zodiac op januari 19, 2015, 21:29:27
Wat me echt stoort is dat als de koelkast aan springt of de droger boven aan slaat (anti- kreuk programma), dan hoor ik een tik uit mijn (gedeeltelijk actieve) speakers komen.
Dat was ook al zo voordat ik de audiogroep aanlegde. Geen positief effect dus.
Hier baal ik echt van!
Heb je een meerfase aansluiting of enkele fase?

Zodiac

Dit gaat seniel klinken. Er komen 3 zwarte en 1 rode kabel binnen. Zie foto's

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

#356
Zo te zien heb je drie fasen waarvan er twee gebruikt worden voor normale groepen (die gaan naar de aardlekschakelaar en de bijbehorende 4 automaten).
Waar zit nu je speciale audiogroep is dat de aardlek rechts van de hoofdschakelaar? Die zie ik dus niet goed. Is dat een aparte fase (lastig te zien zo op een foto) dan is het wel goed aangelegd dan snap ik niet goed waarom je nog ploppen van andere gebruikers hoort, tenzij de kabels over een zeer lange afstand parallel aan elkaar liggen. Als je audio groep een van de 4 automaten is dan is het niet goed aangelegd dan blijf je inderdaad last houden van de overige gebruikers van dezelfde fase.

Zodiac

Citaat van: Kjelt op januari 20, 2015, 08:52:48
Zo te zien heb je drie fasen waarvan er twee gebruikt worden voor normale groepen (die gaan naar de aardlekschakelaar en de bijbehorende 4 automaten).
Waar zit nu je speciale audiogroep is dat de aardlek rechts van de hoofdschakelaar? Die zie ik dus niet goed. Is dat een aparte fase (lastig te zien zo op een foto) dan is het wel goed aangelegd dan snap ik niet goed waarom je nog ploppen van andere gebruikers hoort, tenzij de kabels over een zeer lange afstand parallel aan elkaar liggen. Als je audio groep een van de 4 automaten is dan is het niet goed aangelegd dan blijf je inderdaad last houden van de overige gebruikers van dezelfde fase.
Hoi Kjelt,
dank voor je reactie. De audiogroep is inderdaad de aardlek automaat van Holec, naast de hoofdschakelaar.
De alleronderste (te lange, beetje fladderende) blauwe en bruine draad zijn van de audiogroep. Die gaan onderin in de aardlekautomaat van de audiogroep, bovein deze automaat zit de belden kabel die naar de woonkamer gaat.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Witalik

Als die bij een van die bovenste aardlek automaten zit, zit ie nog steeds in de rest van je installatie toch ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kjelt

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 11:37:58
De audiogroep is inderdaad de aardlek automaat van Holec, naast de hoofdschakelaar.
De alleronderste (te lange, beetje fladderende) blauwe en bruine draad zijn van de audiogroep.
Die gaan onderin in de aardlekautomaat van de audiogroep, bovein deze automaat zit de belden kabel die naar de woonkamer gaat.
Ja dat zou toch goed moeten zijn dan, zeer vreemd dat je nog last hebt van de koelkast en droger. En alle apparatuur ook de luidsprekers staan aangesloten op die audiogroep?
Enigste dat ik dan nog kan verzinnen is om die apparaten waar je nog last van hebt zo goed mogelijk ter plaatse te filteren. Dus een zwaar netspanningsfilter met smoorspoel ervoor plaatsen. Voor een koelkast ben je dan niet veel kwijt maar een wasdroger met zo'n groot vermogen zal niet makkelijk en goedkoop zijn en of het dan voldoende werkt is de vraag.

Zodiac

Citaat van: Kjelt op januari 20, 2015, 12:02:08
Ja dat zou toch goed moeten zijn dan, zeer vreemd dat je nog last hebt van de koelkast en droger. En alle apparatuur ook de luidsprekers staan aangesloten op die audiogroep?
Enigste dat ik dan nog kan verzinnen is om die apparaten waar je nog last van hebt zo goed mogelijk ter plaatse te filteren. Dus een zwaar netspanningsfilter met smoorspoel ervoor plaatsen. Voor een koelkast ben je dan niet veel kwijt maar een wasdroger met zo'n groot vermogen zal niet makkelijk en goedkoop zijn en of het dan voldoende werkt is de vraag.

Ik heb net een mail aan de installateur gestuurd die de boel heeft aangesloten. Kijken of er gereageerd wordt......
Overigens staat mijn voorversterker (nog) niet op de audiogroep. de rest wel (speakers/ eindversterkers). Zou de tik dan doorgegeven kunnen worden door de voorversterker??
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 12:19:31
Ik heb net een mail aan de installateur gestuurd die de boel heeft aangesloten. Kijken of er gereageerd wordt......
Overigens staat mijn voorversterker (nog) niet op de audiogroep. de rest wel (speakers/ eindversterkers). Zou de tik dan doorgegeven kunnen worden door de voorversterker??
dat lijkt me niet ondenkbeeldig.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

#362
Citaat van: Zodiac op januari 19, 2015, 21:29:27
De groep draait nu al een tijdje en jk had beloofd mijn ervaringen te delen.
Wat kan ik zeggen? Ik denk dat het vrij weinig uitmaakt eerlijk gezegd. Het heeft geen effect op mijn muziek/ geluid ervaring.
Ik heb veel geld gestoken in een groep, kabels, connectoren en stekkerdozen, het ziet er fraai uit, maar of het nou echt iets anders dan dat toevoegt? Mwah....?

Wat me echt stoort is dat als de koelkast aan springt of de droger boven aan slaat (anti- kreuk programma), dan hoor ik een tik uit mijn (gedeeltelijk actieve) speakers komen.
Dat was ook al zo voordat ik de audiogroep aanlegde. Geen positief effect dus.
Hier baal ik echt van!

De groep met alles erbij heeft denk ik een kleine 400,- gekost. Veel geld!

@Rusher: hoe is het bij jou?
En zo is het. maar aangaande klikken en brommen, dan heb je geen aparte groep, maar gewoon een extra aansluiting op je keukengroep?
JBL PRX Power!

Zodiac

Citaat van: Raphie op januari 20, 2015, 12:32:11
En zo is het. maar aangaande klikken en brommen, dan heb je geen aparte groep, maar gewoon een extra aansluiting op je keukengroep?
Lijkt me niet. Ik heb 2 foto's geplaatst, daarop kun je t zien, vlgs mij. Of zit er ergens een draadje verkeerd, waardoor t system niet werkt zoals t zou moeten?
Mijn vorige post: de voorversterker, die niet op deze groep zit, kan ook de boosdoener zijn, wellicht?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 12:19:31
Zou de tik dan doorgegeven kunnen worden door de voorversterker??
Dat zou ik dan eerst even testen  :exclamation:
Een andere mogelijkheid is dat het in de groepenkast zelf gebeurt maar dat kleine stukje, ik weet het zo net niet  :-\

Zodiac

Citaat van: Kjelt op januari 20, 2015, 12:48:49
Dat zou ik dan eerst even testen  :exclamation:
Een andere mogelijkheid is dat het in de groepenkast zelf gebeurt maar dat kleine stukje, ik weet het zo net niet  :-\
Ik ga eerst die test maar eens doen.
Dank voor het meedenken allen!!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Raphie

Ja je apparauut splitsen over 2 groepen is sowieso niet handig
JBL PRX Power!

Zodiac

Citaat van: Raphie op januari 20, 2015, 14:00:06
Ja je apparauut splitsen over 2 groepen is sowieso niet handig
Niet? tenzij het 2 dedicated groepen zijn?
Ik ga het omgooien, mijn voorversterker op de audiogroep zetten. Kan met een paar metertjes kabel opgelost zijn. Maar eerst even testen met een gamma verdeeldoosje.......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 14:06:11
Niet? tenzij het 2 dedicated groepen zijn?
Ik ga het omgooien, mijn voorversterker op de audiogroep zetten. Kan met een paar metertjes kabel opgelost zijn. Maar eerst even testen met een gamma verdeeldoosje.......
bij meer als 1 groep kun je aardlus krijgen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: erik s. op januari 20, 2015, 14:48:33
bij meer als 1 groep kun je aardlus krijgen.
Wat is aardlus? verklaart dat schakeltikken van huishoudelijke apparatuur (koelkast/ droger)?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kjelt

Citaat van: Zodiac op januari 20, 2015, 15:11:30
Wat is aardlus? verklaart dat schakeltikken van huishoudelijke apparatuur (koelkast/ droger)?
nee meer brom zie voor details:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus

quattronl

Citaat van: erik s. op januari 20, 2015, 14:48:33
bij meer als 1 groep kun je aardlus krijgen.
Moet je wel apparatuur hebben die geaard aangesloten zijn.
Bij mij is dat alleen nog maar de Oppo en die gebruik ik nog maar zelden.

Bij mij zitten de tv en de spaarlampen op het tv-meubel op de standaard huiskamergroep, de rest van de apparatuur op de audiogroep.
En idd, ook ik hoor geen verschil :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

#372
Een "audiofiele groep" is audiofiele gekkigheid, een "tick in de box" op het lijstje om door andere "audiofielen" als "volwaardig" te worden aangezien. Natuurlijk voegt het niks toe. Maar het is leuk om aan vrienden en familie te vertellen hoe "serieus" je deze hobby neemt..... :D

Je hebt er veel meer aan om vervuilers van je groep af te halen, signaal kabels en voedings kabels zo veel mogelijk te scheiden en een goed filter zoals FURMANN te gebruiken om je ruisvloer nog met een dB of 10 te verlagen. Dáármee verhoog je je dynamisch bereik en heb je een daadwerkelijk meetbaar en hoorbaar voordeel

M.a.w. Zet je oor aan de tweeter, vooral met hoogrendement speakers versterkers zal je een rose ruis horen, door deze ruis zit een 50hz brom en de som van beiden kán omlaag.
JBL PRX Power!

Kjelt

Nou het is wel degelijk interessant om storingen op andere fases (zoals de genoemde koelkast ploppen) buiten je audio beleving te houden,
des te frustrerender als dit niet het geval blijkt te zijn natuurlijk.

Dat je apparatuur niet anders klinkt is maar goed ook anders is het een bagger ontwerp. Net als dat eindversterkers met honderdduizenden microfarads aan elco's echt geen last hebben van wat ruis op de 230VAC ingang.

quattronl

Citaat van: Raphie op januari 20, 2015, 16:27:40
Een "audiofiele groep" is audiofiele gekkigheid, een "tick in de box" op het lijstje om door andere "audiofielen" als "volwaardig" te worden aangezien. Natuurlijk voegt het niks toe. Maar het is leuk om aan vrienden en familie te vertellen hoe "serieus" je deze hobby neemt..... :D

Je hebt er veel meer aan om vervuilers van je groep af te halen, signaal kabels en voedings kabels zo veel mogelijk te scheiden en een goed filter zoals FURMANN te gebruiken om je ruisvloer nog met een dB of 10 te verlagen. Dáármee verhoog je je dynamisch bereik en heb je een daadwerkelijk meetbaar en hoorbaar voordeel
:D Zoiets ja.
Ach, het is nooit erg om ons speelgoed met kwalitatief goed spul aan te sluiten. Dan zit in ieder geval dat gedeelte goed snor.
(al klinkt dit alsof de rest van de electra niet goed zou zijn).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW