Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

#250
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 00:45:11
Nee, de studio is in een grote loods welke los van de woning staat en een eigen aansluiting heeft op het electriciteitsnet. En dat ging vaak om half tien in de morgen aan en soms om half vier in de nacht uit. Er waren maanden dat ik een electriciteitsrekening had welke ik liever wil vergeten.

Op een en het zelfde perceel?
Voorzover ik weet 1 meter per huisnr....

En deze 3-fase zijn, ondanks misschien gescheiden meters, dezelfde voor het woonhuisgedeelte.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Han S op november  5, 2014, 00:52:37
Maar dat is nou juist het kansloze van dergelijke discussies. Iemand beweert dat hij duidelijk het grote verschil hoort tussen iets dat we maar A en B zullen noemen. Dan krijg je eerst de mensen die dat wel geloven en de mensen die dat niet geloven en dat leidt tot niets.

Dan besluit zo'n forum om dat grondig te gaan onderzoeken en daar wordt door een stuk of wat mensen veel tijd en energie in gestoken. Er komen veel mensen op af en men onderneemt een dubbelblinde test en iedereen is echt heel serieus bezig, luistert met aandacht, maar er wordt geen enkel verschil aangetoond.

En vervolgens wordt er door een aantal mensen van alles ingebracht om het niet horen van de verschillen te verklaren. Het lag aan de ruimte, de apparatuur, aan van alles en nog wat, want die verschillen horen ze toch nog steeds. Maar niemand geeft toe dat die verschillen wel eens suggestie of gewoon kwantitatief kunnen zijn.

Mooi he ...dat noemt men een hobby... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Han S

Ik gun iedereen zijn hobbies, maar vaak gaan de hakken in het zand en worden zaken en mensen belachelijk gemaakt en van mij mag iedereen het totaal oneens zijn met de ander, maar dan wel netjes graag.

scrutinizer

#253
Zo ook je Norton. Voor jouw goud .....voor een ander iets wat, mits 2 cilinder, vrijwel niet synchroon te krijgen is en uiteindelijk het bic-end sloopt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#254
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 00:56:47
Ik gun iedereen zijn hobbies, maar vaak gaan de hakken in het zand en worden zaken en mensen belachelijk gemaakt en van mij mag iedereen het totaal oneens zijn met de ander, maar dan wel netjes graag.

Daar ben ik ook voor, Han.  Neemt niet weg dat ik de vrijheid van mening ook hoog in het vaandel heb en boude uitspraken onder de noemer van KENNIS niet zonder overdenken aanpak.
Want het impliceert namelijk voor de ander het tegenovergestelde. ;)
.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Ach, Scrut, onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" moet ook jij gewoon kunnen beleven wat je denkt te beleven. Ik denk gewoon dat het goed is beide soorten ervaren te belichten zodat mensen een goed geïnformeerde keuze maken.

Zoals Han ook al aangeeft kan het logistieke voordelen opleveren.
Maar voor de geluidskwaliteit an sich hoef je het natuurlijk niet te doen.

We zouden eigenlijk eens kunnen starten met een "audiofiele bucketlist" zeg maar een lijstje van tweaks die je eigenlijk geprobeerd moet hebben en waarvan het enige wat ze toevoegen het stijgen op de audiofiele pikorde lijkt te zijn.
JBL PRX Power!

chansig

#256
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 00:56:47
Ik gun iedereen zijn hobbies, maar vaak gaan de hakken in het zand en worden zaken en mensen belachelijk gemaakt en van mij mag iedereen het totaal oneens zijn met de ander, maar dan wel netjes graag.

:D :D :D :D :D :D :D

En daarmee is het hififorum "groot" geworden...


Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kjelt

Han ik ben het voor het overgrote deel met je eens maar ik denk dat je wel degelijk ook een reden hebt gegeven waarom je jouw audioapparatuur op een eigen fase wilde hebben:
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 00:10:54
Ik denk dat er geen enkel verschil in geluidskwaliteit is, of ik nou fase 1, 2 of 3 gebruik en ik heb volgens mij duidelijk uitgelegd waarom ik voor de controlroom een schone fase heb gebruikt. Maar dat zal ik nog even heel kort herhalen: omdat ik geen schakelklikken van andere apparatuur in de opname wil hebben

Die schakelklikken kun je toch opvatten als een vrij harde storing op het lichtnet van externe bronnen, of dat nu een koelkast is met zijn irritante zwart/wit thermostaat regelgedrag, of dat nu andere gebruikers in huis zijn die de stofzuiger, computer of licht aanschakelen maakt niet uit. Het verstoort de luisterervaring.
Alleen daarom is het al interessant voor enkele liefhebbers om daar een eigen seperate fase voor te gebruiken?

scrutinizer

#259
Citaat van: Raphie op november  5, 2014, 07:30:02
Ach, Scrut, onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" moet ook jij gewoon kunnen beleven wat je denkt te beleven. Ik denk gewoon dat het goed is beide soorten ervaren te belichten zodat mensen een goed geïnformeerde keuze maken.

Zoals Han ook al aangeeft kan het logistieke voordelen opleveren.
Maar voor de geluidskwaliteit an sich hoef je het natuurlijk niet te doen.

We zouden eigenlijk eens kunnen starten met een "audiofiele bucketlist" zeg maar een lijstje van tweaks die je eigenlijk geprobeerd moet hebben en waarvan het enige wat ze toevoegen het stijgen op de audiofiele pikorde lijkt te zijn.

Dank je!! ::)
Ach, Raphie. "Wat niet weet, dat niet deert......And thats a bitch .....
Werkt klaarblijkelijk naar 2 kanten. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op november  5, 2014, 08:41:58
Han ik ben het voor het overgrote deel met je eens maar ik denk dat je wel degelijk ook een reden hebt gegeven waarom je jouw audioapparatuur op een eigen fase wilde hebben:
Die schakelklikken kun je toch opvatten als een vrij harde storing op het lichtnet van externe bronnen, of dat nu een koelkast is met zijn irritante zwart/wit thermostaat regelgedrag, of dat nu andere gebruikers in huis zijn die de stofzuiger, computer of licht aanschakelen maakt niet uit. Het verstoort de luisterervaring.
Alleen daarom is het al interessant voor enkele liefhebbers om daar een eigen seperate fase voor te gebruiken?

Gelukkig zijn er meer mensen 'scherp'. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Raphie op november  3, 2014, 17:12:02
vandaag eens gesproken met een ingenieur over aparte groepen.
Hij vertelde een aantal opvallende zaken:

- meerdere zekeringen om zaken te "splitsen" op een fase, maakt geen drol uit, het enige wat je doet is je belastbaarheid vergroten doordat je je apparatuur over meerdere 16amp groepen kan verdelen. "geluids" technisch wordt er niks gescheiden.
- Een aardpen meet ALTIJD slechter als de retour in het gesloten systeem na de aanvoer. is je huis van na 1990 en staat het niet midden op de hei, dan doe je jezelf vreselijk te kort met het slaan van een eigen aardpen.

Het enige wat nut zou kunnen hebben is een audiogroep z'n eigen fase geven. maar over het algemeen is dat niet mogelijk, behalve bij woningen die een 3-fase hebben om te kijken of je er tijdens de bouw nog een 4e bij kan krijgen.

VDH vervangen door "audiofiele" stroomkabel heeft ook geen nut. stroom is een gesloten lus en gaat alle kanten uit binnen dezelfde fase. (let op dus NIET alleen binnen dezelfde groep!) met het uitzetten van de groep kan je dus wel een gedeelte van je fase uitschakelen. maar tenzij je tijdens het luisteren alle andere groepen op die fase uitzet :D is het lood om oud ijzer. zie een groep gewoon als een grote stekkerdoos met zekering, meer is het niet.

.........en weet je zeker dat je hem goed citeert? .....of was het even Raphie ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rusher


Citaat van: Kjelt op november  5, 2014, 08:41:58
Die schakelklikken kun je toch opvatten als een vrij harde storing op het lichtnet van externe bronnen, of dat nu een koelkast is met zijn irritante zwart/wit thermostaat regelgedrag, of dat nu andere gebruikers in huis zijn die de stofzuiger, computer of licht aanschakelen maakt niet uit. Het verstoort de luisterervaring.
Alleen daarom is het al interessant voor enkele liefhebbers om daar een eigen seperate fase voor te gebruiken?

Dit is precies de reden dat ik een monteur wil laten langskomen voor het maken van een aparte audiogroep. En toch raak ik weer in de war door mijn gebrek aan kennis, want Kjelt schrijft "seperate fase", in plaats van seperate groep.

Ik ga nog eens terug lezen! Naast het interessante van een tweekamp binnen hifi-land, waardeer ik ook jullie kennis op technisch vlak en dat jullie dit willen delen!

Han S

Citaat van: Kjelt op november  5, 2014, 08:41:58
Han ik ben het voor het overgrote deel met je eens maar ik denk dat je wel degelijk ook een reden hebt gegeven waarom je jouw audioapparatuur op een eigen fase wilde hebben:
Die schakelklikken kun je toch opvatten als een vrij harde storing op het lichtnet van externe bronnen, of dat nu een koelkast is met zijn irritante zwart/wit thermostaat regelgedrag, of dat nu andere gebruikers in huis zijn die de stofzuiger, computer of licht aanschakelen maakt niet uit. Het verstoort de luisterervaring.
Alleen daarom is het al interessant voor enkele liefhebbers om daar een eigen seperate fase voor te gebruiken?

In huis staan de hi fi sets gewoon op groepen waar ook andere verbruikers op zitten en ik hoor nooit schakeltikken of ze vallen me niet meer op. En eigenlijk vind ik het ook niet storend, tenzij het harde knallen zouden zijn.

Maar in de studio maak je opnamen voor de klant en dan kun je geen storing hebben. Maar zoals ik eerder zei gebruikt al die apparatuur in zo'n controlroom al zoveel energie dat je wel een eigen fase moet hebben. Een analoge 2 inch 24 sporen recorder gebruikt rond 500 watt en er stonden er drie. Een grote analoge mengtafel heeft meerdere enorme voedingen met grote ventilatoren er voor, ik schat hem op zeker 1000 tot 1500 watt. De eindversterkers moet je ook niet onderschatten, een HK Citation 16 kan 1200 watt slokken als hij hard werkt.

Dat is dus een heel ander verhaal dan de hobbyist met zijn mooie set in een huiskamersituatie.

scrutinizer

#264
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 10:44:20
In huis staan de hi fi sets gewoon op groepen waar ook andere verbruikers op zitten en ik hoor nooit schakeltikken of ze vallen me niet meer op. En eigenlijk vind ik het ook niet storend, tenzij het harde knallen zouden zijn.

Maar in de studio maak je opnamen voor de klant en dan kun je geen storing hebben. Maar zoals ik eerder zei gebruikt al die apparatuur in zo'n controlroom al zoveel energie dat je wel een eigen fase moet hebben. Een analoge 2 inch 24 sporen recorder gebruikt rond 500 watt en er stonden er drie. Een grote analoge mengtafel heeft meerdere enorme voedingen met grote ventilatoren er voor, ik schat hem op zeker 1000 tot 1500 watt. De eindversterkers moet je ook niet onderschatten, een HK Citation 16 kan 1200 watt slokken als hij hard werkt.

Dat is dus een heel ander verhaal dan de hobbyist met zijn mooie set in een huiskamersituatie.

Denk je!!!
Ik heb ook in meer gevallen 3 x 35 amp aan moeten vragen om "het setje" van sap te voorzien.

Maar ....mag ik hier uit opmaken dat je het BELANGRIJK voor de klant vind/vond om geen storingen te hebben maar voor jezelf, en in jouw huis situatie niet? ::)

Apart!! Dus wat je zegt is dat de recording "stil' moet zijn zonder storingen, maar de weergave bij de eindgebruiker mag .......... (Vul de zinnen in en kleur de plaatjes)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Han S

Ik vrees dat je een paar dingen niet goed begrijpt. 3*35 A is ruim 24 kilowatt en dan heb je het over een flinke installatie.

En als ik tijdens het spelen van een CD een klikje zou horen van de schakelende koelkast; lekker boeiend. Maar zou jij een CD kopen waar klikken en ploppen in zitten? Zou mijn klant accepteren dat ik een master aflever waar klikken in zitten denk je?

scrutinizer

#266
Dat bedoel ik dus.
Er zijn dus mensen die dat nu juist 'wel' boeiend vinden.
Hoe moeilijk is het om daar respect voor te hebben en het te begrijpen

Jammer!! In mijn afwezigheid hier op het forum zijn er al vele paden PLAT geslagen en nog maar weinig topics actief waarin meningsuiting 'gerespecteerd"wordt.

Misschien een optie tot fusie, hr Doorhof   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 11:54:06
Dat bedoel ik dus.
Er zijn dus mensen die dat nu juist 'wel' boeiend vinden.
Hoe moeilijk is het om daar respect voor te hebben en het te begrijpen

Jammer!! In mijn afwezigheid hier op het forum zijn er al vele paden PLAT geslagen en nog maar weinig topics actief waarin meningsuiting 'gerespecteerd"wordt.
Misschien een optie tot fusie, hr Doorhof   

Geachte heer Scrutinizer,
Ik mag mij gaarne scharen in de groep Forumleden die alle discussies over audio en toebehoeren met zeer veel interesse volgt.
Ook de topics over persoonlijke interesses, meningen, gekkigheden, aankopen, overwegingen, twijfels, onzekerheden, adviesaanvragen, zijn goud waard en respectabel. Wangedrag is niet goed. een kritische houding wel.

Ik loop hier pas een paar maande rond, maar vind dit Forum een ware verrijking van mijn audio hobby.

Ik hoop niet dat er mensen afhaken!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Han S

#268
Citaat van: scrutinizer op november  5, 2014, 00:58:46
Zo ook je Norton. Voor jouw goud .....voor een ander iets wat, mits 2 cilinder, vrijwel niet synchroon te krijgen is en uiteindelijk het bic-end sloopt.

Ik wil dit topic niet kapen, maar waar dit op slaat moet je me even uitleggen. Even kort: ik heb de Norton waar ik 48 jaar geleden mee reed onlangs kunnen terug kopen nadat hij 43 jaar in kisten heeft gelegen in een schuur.

Ik zal geen foto's plaatsen in dit topic, maar wel een paar url's:

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC10993_zps9a6c5234.jpg

Zoals ik hem heb opgehaald en wat ik er van heb gemaakt in een paar maanden:

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC11211_zps81ce4497.jpg

Ik vind dat ik daar heel trots op mag zijn en ik vind dat een hele prestatie van mezelf.

Wat je er verder over zegt vind ik onzin, zo'n ding loopt perfect sync en er wordt niets gesloopt daar binnen.

Sorry voor het off topic gezwam, maar soms moet dat even.

scrutinizer

#269
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 12:56:56
Ik wil dit topic niet kapen, maar waar dit op slaat moet je me even uitleggen. Even kort: ik heb de Norton waar ik 48 jaar geleden mee reed onlangs kunnen terug kopen nadat hij 43 jaar in kisten heeft gelegen in een schuur.

Ik zal geen foto's plaatsen in dit topic, maar wel een paar url's:

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC10993_zps9a6c5234.jpg

Zoals ik hem heb opgehaald en wat ik er van heb gemaakt in een paar maanden:

http://i1052.photobucket.com/albums/s455/beaufortstudio/SDC11211_zps81ce4497.jpg

Ik vind dat ik daar heel trots op mag zijn en ik vind dat een hele prestatie van mezelf.

Wat je er verder over zegt vind ik onzin, zo'n ding loopt perfect sync en er wordt niets gesloopt daar binnen.

Sorry voor het off topic gezwam, maar soms moet dat even.

Prachtig!! respect....

ik heb zelf een 850 commando en Truimph 750 bonnie gehad.
Heb ik teveel gezegd als het afstellen van de carb's een cream is en ik meerdere druifstang lagers heb moeten laten persen?

Dat bedoel IK ....Sommige mensen leven daarmee andere zoeken een 'moderne' optie.

Oftewel mensen een blinde vlek hebben voor wat hun interesse/ hart heeft ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

Citaat van: Han S op november  5, 2014, 12:56:56
Ik wil dit topic niet kapen, maar.........

Sorry voor het off topic gezwam, maar soms moet dat even.

Maakt niet uit. Interessant juist!
Hoe zit dat met jouw studio? Kan je daarover iets meer zeggen? Ik bedoel over wat je zoal opneemt, over de bands die er komen, etc.

Die installateur die een kabel/ groep kan aansluiten, dat geloven we nu wel...... ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Han S

Over motoren is er een apart topic, dus als je wilt miepen over afstellingen van carbs moeten we daar verder.

Over de studio: daarmee ben ik begin dit jaar gestopt nadat ik met wel duizend bands opnamen heb gemaakt, waaronder een aantal grotere jongens en meiden. Maar dat vind ik niet zo interessant, je doet je best voor iedereen en of die nou beroemd is of onbekend maakt voor mij niet zoveel verschil.

Rusher

Citaat van: Zodiac op november  5, 2014, 13:22:43
Die installateur die een kabel/ groep kan aansluiten, dat geloven we nu wel...... ;D

Mwah.... aansluiten wel, maar..... (Zodiac, jij weet wat ik bedoel). Ik ga denk ik op zoek naar een potentiele derde installateur...

scrutinizer

#273
Citaat van: Han S op november  5, 2014, 13:26:23
Over motoren is er een apart topic, dus als je wilt miepen over afstellingen van carbs moeten we daar verder.


Nee hoor!!! Geen uitleg over nodig, Han.
Zo ook niet voor wat betreft hetgeen topic gerelateerd :)

Ik reageerde alleen, zoals dat gevraagd werd op: "maar waar dit op slaat moet je me even uitleggen" zoals jij dat gewend bent .



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

Citaat van: Rusher op november  5, 2014, 13:28:41
Mwah.... aansluiten wel, maar..... (Zodiac, jij weet wat ik bedoel). Ik ga denk ik op zoek naar een potentiele derde installateur...

Zie PM
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *