Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Gisteren vertelde ik aan een stel mede audio liefhebbers dat ik een aparte groep ging aan laten leggen. Een van hen reageerde: : "Hans, wil je dat aub aan mij geven of van mij part gooi je het gewoon weg...ook goed. "

:D

Ik ga het wel laten doen hoor. Het is een relatief makkelijke ingreep omdat er al een kabel ligt. Deze komt in de keuken uit en zit in een lasdoos. Dus mijn idee is om de het stekkerblok direct op de kabel aan te sluiten. Scheelt weer een aantal overgangen. Dan komt er voor de groep een zekering en aardlek.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 09:27:11
Naast het feit dat hij veel te laat op afspraak kwam en de offerte door verkeerde Excel SOM formule bereik veel te hoog was en bij aanpassing nog steeds niet een juiste optelling werd gemaakt en dit laatste nog steeds niet is aangepast (ook al gaat het nu nog maar om een tientje optelverschil), merkte ik dat de installateur totaal geen feeling heeft met onze hobby. Hij uitte zelfs zijn twijfels over de Kemp/Siemens Cartridge en wilde eigenlijk niet de Belden afgeschermde kabel (3 x 4 mm, Diameter 1,1 cm) trekken door de leiding van 16mm.
Ik twijfel niet aan zijn vakmanschap, dus het netjes en goed aanleggen van de groep, maar het voelt niet prettig, omdat hij kennelijk tegen zijn zin in de Cartridge en kabel "moet" monteren.
Was ik al een beetje bang voor. Ze zijn een bepaalde way of working met bepaalde spullen gewend en dit soort opdrachten zijn uitzonderingen waarbij ze goed moeten nadenken en vooral veel meer moeite moeten doen om het goed af te ronden. Voor die dikke kabel is het veel makkelijker om 19mm buizen te pakken dus snap wel dat hij even zat te vloeken  :D
Maar mooi dat het goed is gekomen, het belangrijkste is dat het nu goed is aangesloten en je verder kunt.

Rusher

Citaat van: Kjelt op oktober 29, 2014, 11:43:11
Maar mooi dat het goed is gekomen, het belangrijkste is dat het nu goed is aangesloten en je verder kunt.

Ik heb de "go" nog niet gegeven.....  :blush:

De Kemp/Siemens cartridge en Belden kabel liggen al een tijdje werkloos niets te doen.

fokke-gerrit

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 09:27:11
Naast het feit dat hij veel te laat op afspraak kwam en de offerte door verkeerde Excel SOM formule bereik veel te hoog was en bij aanpassing nog steeds niet een juiste optelling werd gemaakt en dit laatste nog steeds niet is aangepast (ook al gaat het nu nog maar om een tientje optelverschil), merkte ik dat de installateur totaal geen feeling heeft met onze hobby. Hij uitte zelfs zijn twijfels over de Kemp/Siemens Cartridge en wilde eigenlijk niet de Belden afgeschermde kabel (3 x 4 mm, Diameter 1,1 cm) trekken door de leiding van 16mm.

Ik twijfel niet aan zijn vakmanschap, dus het netjes en goed aanleggen van de groep, maar het voelt niet prettig, omdat hij kennelijk tegen zijn zin in de Cartridge en kabel "moet" monteren.

Dat met de kabel kan ik mij wel wat voorstellen met name als het flexibele ribbelbuis zou zijn maar ook de normale 16mm gebeurt vaak genoeg dat het niet goed vast gezet is dat je de hele buis uitelkaar trekt
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Han S

Ik weet niet hoe soepel of stug die kabel is, maar ik vrees dat je die niet door een 5/8" buisje trekt. Dat gaat met drie losse draden vaak al heel moeilijk als er een stuk of wat bochten genomen moeten worden.

quattronl

Die Belden kabel past niet door de 16mm flexibele buis (BTDT).
De 16mm rechte buis zou moeten gaan, al kan het (letterlijk) krap worden in de bochten.
Gelukkig lag er bij mij een 19mm buis, dat ging (uiteindelijk). Goed vastmaken aan de trekveer was essentieel, Dreft was soms ook handig.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rusher

#106
De elektrotechnicus heeft een trekveer getrokken door de buis, waardoor we wisten dat het een lege buis was en bij de meterkast uit komt. Ik wist dat het krap zou worden, echter de buis loopt nagenoeg recht naar beneden, alleen op zolder zit een bochtje.

Maar.... het feit dat we ontdekten dat er een lege buis van zolder naar de meterkast loopt, is (hopelijk) een mooie bijkomstigheid. De initiële vraag aan de technicus was: ik wil een aparte audiogroep op zolder; de vraag "op welke wijze?" kan ik niet beantwoorden. Stel dat de lege buis niet bestond, dan zou toch ook een oplossing geboden kunnen worden? Of heb ik dan pech?

quattronl

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 13:05:41
De elektrotechnicus heeft een trekveer getrokken door de buis, waardoor we wisten dat het een lege buis was en bij de meterkast uit komt. Ik wist dat het krap zou worden, echter de buis loopt nagenoeg recht naar beneden, alleen op zolder zit een bochtje.

Maar.... het feit dat we ontdekten dat er een lege buis van zolder naar de meterkast loopt, is (hopelijk) een mooie bijkomstigheid. De initiële vraag aan de technicus was: ik wil een aparte audiogroep op zolder; de vraag "op welke wijze?" kan ik niet beantwoorden. Stel dat de lege buis niet bestond, dan zou toch ook een oplossing geboden kunnen worden? Of heb ik dan pech?
Een oplossing is er altijd. Ligt eraan of de installateur er genoeg moeite in wil steken.

Het aanleggen is redelijk recht-toe-recht-aan. De installateur hoeft niet echt kaas gegeten te hebben van een specifieke audiogroep.
Een installateur levert natuurlijk het liefst zijn eigen spullen aan je. Daarop zit een stuk van de winst. Als jij de spullen zelf al hebt gekocht dan zullen ze wat minder happig zijn. Sommigen willen dan gewoon niet.
Je moet er dus een treffen die jouw eigen spullen wil installeren. Kortom: kabel trekken door bestaande buis, extra groep plaatsen, wcd plaatsen en alles aansluiten. Niks spannends.
Gewoon dus even verder rondvragen, er is er vast wel een die zo'n klein klusje wil doen.
En voor het geval ze twijfelen: je hebt nou niet bepaald Gamma-spul in huis gehaald, het is hoogwaardig en gecertificeerd spul.

Als je in de buurt zou wonen had ik het voor je kunnen doen. 't Is dat ik alleen erg weinig tijd heb.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Han S

Zo moeilijk is het niet en als je een beetje handig bent kun je het zelf. Als je met twee man bent en de een trekt aan de veer en de ander duwt de kabel aan de andere kant van de buis naar binnen, dan gaat het een stuk makkelijker en zeker als je er wat afwasmiddel bij gebruikt voor het betere glijwerk.

Het aansluiten is ook niet moeilijk, maar denk aan de veiligheid, hoofdschakelaar is er niet voor niets. Bruin is fase, blauw is nul en geel/groen is massa.

Rusher

Ik waardeer de aanmoediging voor het fixen van een audiogroep, maar wie fixt eerst mijn twee linker handen?

Rusher


Citaat van: Han S op oktober 29, 2014, 13:59:47
Bruin is fase, blauw is nul en geel/groen is massa.

Het lukt mij niet zo te denken; ik denk meer aan:
- Bruin is hetgeen 's ochtends in de pot ligt
- Blauw is de hemel  van de Cote d'Azur
- Geel zijn de zonnebloemen in Frankrijk
- Groen is het gras bij de buurman

fokke-gerrit

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 14:18:17
Ik waardeer de aanmoediging voor het fixen van een audiogroep, maar wie fixt eerst mijn twee linker handen?

Zijn er geen meer installatie bedrijven bij jou in de buurt (weet niet waar je vandaan komt) of vrienden / kennis die wat handig is.
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

erik s.

Citaat van: quattronl op oktober 29, 2014, 12:56:59
Die Belden kabel past niet door de 16mm flexibele buis (BTDT).
De 16mm rechte buis zou moeten gaan, al kan het (letterlijk) krap worden in de bochten.
Gelukkig lag er bij mij een 19mm buis, dat ging (uiteindelijk). Goed vastmaken aan de trekveer was essentieel, Dreft was soms ook handig.
jij hebt meen ik de 3.3, die is ook van buiten aanzienlijk dikker dan de 2.1.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Citaat van: quattronl op oktober 29, 2014, 13:27:45
Als je in de buurt zou wonen had ik het voor je kunnen doen. 't Is dat ik alleen erg weinig tijd heb.

de reden waarom ik dit topic startte was dat ik een geschikte installateur zoek om een audiogroep aan te leggen.
Blijkbaar toch niet zo'n raar motief....Al is het een 'simpele klus', het blijkt toch niet zo simpel iemand te vinden die het kan/ wil.

ik zoek nog steeds iemand die het voor me wil doen. Gewoon betaald, ik ga zelf onder de vloer, regio Utrecht.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Han S

Zoek eens bij de klusbedrijven, die jongens kunnen dat ook prima doen.

michel69

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 14:18:17
Ik waardeer de aanmoediging voor het fixen van een audiogroep, maar wie fixt eerst mijn twee linker handen?

Beste Rusher mijn buurman/vriend heeft jarenlang asl elektromonteur gewerkt en sinds kort voor zichzelf begonnen en is een jongeman die zijn werk zeer serieus neemt.

En bij mij heeft hij al aangegeven dat hij het voor mij ook wilt aanleggen dus ik weet niet waar je precies woont maar wellicht kan hij iets voor je betekenen?

Groetjes Michel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Zodiac

Citaat van: michel69 op oktober 29, 2014, 17:29:56
Beste Rusher mijn buurman/vriend heeft jarenlang asl elektromonteur gewerkt en sinds kort voor zichzelf begonnen en is een jongeman die zijn werk zeer serieus neemt.

En bij mij heeft hij al aangegeven dat hij het voor mij ook wilt aanleggen dus ik weet niet waar je precies woont maar wellicht kan hij iets voor je betekenen?

Groetjes Michel.

Ik wel in ieder geval. Waar komt ie vandaan? Ik woon in Utrecht.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Citaat van: Zodiac op oktober 29, 2014, 19:15:19
Ik wel in ieder geval. Waar komt ie vandaan? Ik woon in Utrecht.

Hoi zodiac hij komt uit Oosthuizen en dat is vlakbij Purmerend en Utrecht is voor hem geen probleem.
Ik hoor het wel van je als je meer wilt weten.

Groetjes Michel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Rusher

En is het een probleem als hij via Huizen naar Zodiac gaat...[emoji2]

Zodiac

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 19:40:27
En is het een probleem als hij via Huizen naar Zodiac gaat...[emoji2]
Op zich handig
@Rusher, heb jij al materiaal?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Ik loop even naar de buurman ;D mannen jullie horen het zo van me,maar ik denk en vermoed dat Huizen ook geen probleem is.

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Zodiac

#121
Citaat van: michel69 op oktober 29, 2014, 19:27:40
Hoi zodiac hij komt uit Oosthuizen en dat is vlakbij Purmerend en Utrecht is voor hem geen probleem.
Ik hoor het wel van je als je meer wilt weten.

Groetjes Michel.

Hoi Michel,
Ik heb zeker interesse. Dank voor je 'bemiddeling'. Ik wil wel met hem verder als de afstand geen probleem is. Een combi met aanleg bij Rusher is al een mogelijkheid. Daar moeten we uit kunnen komen.
Groet,
Z
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Geen dank en graag gedaan hoor...net ff met hem gesproken en zoals ik al dacht is Utrecht en Huizen geen probleem.
Ik heb hem al voorgesteld dat als jullie wat meer wilt weten dat je hem bv ook kunt bellen(hij weet namelijk wel de technische dingen en ik niet ;) )en dat is uiteraard geen probleem.
Laten we dat dan alleen wel via DM doen ;D

Groetjes Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Rusher


Citaat van: Zodiac op oktober 29, 2014, 19:46:59
Op zich handig
@Rusher, heb jij al materiaal?
Yep, maar niet alles. Ik heb:
- Belden kabel
- Siemens/Kemp Cartridge

Ik heb nog niet:
- Dubbele geaarde WCD opbouw
- Installatiekastje voor cartridge
- Hoofdschakelaar
- Aardlekautomaat
- ??? Wat nog nodig is. Geen verstand van.

michel69

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 20:00:31
Yep, maar niet alles. Ik heb:
- Belden kabel
- Siemens/Kemp Cartridge

Ik heb nog niet:
- Dubbele geaarde WCD opbouw
- Installatiekastje voor cartridge
- Hoofdschakelaar
- Aardlekautomaat
- ??? Wat nog nodig is. Geen verstand van.

Dat kan hij(Berry)ook allemaal regelen in onderling overleg.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x