Op zoek naar gekwalificeerde audiogroep installateur

Gestart door Zodiac, augustus 29, 2014, 08:41:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rusher

En hierop moet het gemonteerd worden.

Ik laat snel van mij horen.




erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

michel69

No Rush...hoor Rusher ;) en als je/juliie nog vragen hebt kan je die uiteraard ook aan mij stellen en die zal ik dan aan hem voorleggen....(want aan mij hebben jullie wat dat betreft niet zoveel)en dan hoor je het wel weer van mij.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Zodiac

Citaat van: michel69 op oktober 29, 2014, 20:13:28
No Rush...hoor Rusher ;) en als je/juliie nog vragen hebt kan je die uiteraard ook aan mij stellen en die zal ik dan aan hem voorleggen....(want aan mij hebben jullie wat dat betreft niet zoveel)en dan hoor je het wel weer van mij.

Dank je zeer! Ik ga je zometeen even een PM sturen want wil graag in overleg met Berry.
Nogmaals dank. Ben er blij mee!

(Forumgenoot Rens wilde me ook helpen, maar is zo druk met zijn eigen verbouwing dat ik hem er niet mee wil belasten nu)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

#129
Wellicht kan Berry een combi deal/trip maken (gewoon netjes met factuur), zodat hij op één dag dezelfde klus kan doen waarbij hij dubbele "audiofiele" spullen heeft ingekocht om bij Zidiac en mij te installeren?

Mits Zodiac dat een goed idee vindt....

Misschien zelfs een triple-deal, want je (michel69) wilde ook zelf een audiogroep?

Zodiac

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 20:55:23
Wellicht kan Berry een combi deal/trip maken (gewoon netjes met factuur), zodat hij op één dag dezelfde klus kan doen waarbij hij dubbele "audiofiele" spullen heeft ingekocht om bij Zidiac en mij te installeren?

Mits Zodiac dat een goed idee vindt....

Misschien zelfs een triple-deal, want je (michel69) wilde ook zelf een audiogroep?

Dat vind ik een prima suggestie!

Ik zie in een ander topic dat je ook met wcd's aan het 'stoeien' bent. Ik denk dat ik ga voor 'goed', maar niet voor perfect (Furutech, Belden en siemens). Ik geloof dat een goede ymvk AS grondkabel, goed Jung wcd materiaal en een gewone automatische zekering en aardlekschakelaar voor mij voldoende is. Anders loopt het wel erg in de papieren. Ik weet niet of er inkoopvoordeel te halen valt voor jou omdat je al heel wat spullen in huis hebt, toch?

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

De Furutech zijn me (jammer genoeg) ook te duur. Jung is prima, mits geschroefde draadconnectie, want dat lijkt me steviger dan die prikdingen. Een aardlekschakelaar is ook bij mij nodig (verplichte veiligheid), hoewel echte audiofiele puristen aanraden dit weg te laten.... Ik wil liever dat Berry volgens de regels installeert, daar voel ik me beter bij (en ik denk Berry ook).

Wellicht dat Berry eea kan adviseren.

Ik zeg: "Kom maar op Berry!!! [emoji2]"

Zodiac

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 20:00:31
Ik heb nog niet:
- Dubbele geaarde WCD opbouw
- Installatiekastje voor cartridge
- Hoofdschakelaar
- Aardlekautomaat
- ??? Wat nog nodig is. Geen verstand van.

O sorry, hierin is wel een combi deal te maken (qua inkoop). Misschien heeft Berry wel een kortingpas van de TU waarmee hij goed kan inkopen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

michel69

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 20:55:23
Wellicht kan Berry een combi deal/trip maken (gewoon netjes met factuur), zodat hij op één dag dezelfde klus kan doen waarbij hij dubbele "audiofiele" spullen heeft ingekocht om bij Zidiac en mij te installeren?

Mits Zodiac dat een goed idee vindt....

Misschien zelfs een triple-deal, want je (michel69) wilde ook zelf een audiogroep?

Hij is mijn buurman ;) dus dat zit wel goed.....ik ga de aparte groep later pas doen moet nog eerst op de timmerman wachten die mijn huiskamer(lees ingang uit huiskamergedeelte verwijderen en buitenplaatsen)gaat doen en dan wordt tegelijkertijd de audiogroep aangepakt aangezien die in de hal zit.

En ik weet echt niet hoeveel werk dat ongeveer is maar als het mogelijk is en ik las al dat Zodiac dat ook prima vind dan heeft Berry daar ook geen problemen mee.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

Citaat van: Rusher op oktober 29, 2014, 21:12:10
De Furutech zijn me (jammer genoeg) ook te duur. Jung is prima, mits geschroefde draadconnectie, want dat lijkt me steviger dan die prikdingen. Een aardlekschakelaar is ook bij mij nodig (verplichte veiligheid), hoewel echte audiofiele puristen aanraden dit weg te laten.... Ik wil liever dat Berry volgens de regels installeert, daar voel ik me beter bij (en ik denk Berry ook).

Wellicht dat Berry eea kan adviseren.

Ik zeg: "Kom maar op Berry!!! [emoji2]"

Dat was het eerste wat gelijk tegen mij zei(had ook iet anders verwacht van hem)dat hij volledig volgens de regels werkt toen ik het destijds voor me zelf vroeg ;)

En Zodiac heb ik al zijn mail en 06 nummer gegeven dus wbt alle technische vragen dat komt helemaal goed mannen.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Rusher


michel69

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Rusher

In plaats van een wandcontactdoos, kan ik net zo goed een goed en niet duur stekkerblok kiezen die je tegen de wand plaatst. Oersterk en afgescherm:

Rittal Stekkerdoos in aluminiumkanaal DK 7240.110 Aluminium; 3 stopcontacten · Zonder schakelaar


Zodiac

Citaat van: Rusher op oktober 30, 2014, 19:31:58
In plaats van een wandcontactdoos, kan ik net zo goed een goed en niet duur stekkerblok kiezen die je tegen de wand plaatst. Oersterk en afgescherm:

Rittal Stekkerdoos in aluminiumkanaal DK 7240.110 Aluminium; 3 stopcontacten · Zonder schakelaar



Kan ook, maar dan zou ik die bij Jouw HiFi kopen. Heb ik ook aan zitten denken.
(Erik leest dit natuurlijk ook, @ Erik: heb je die ook in het wit?)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

erik s.

Citaat van: Zodiac op oktober 30, 2014, 20:30:41
Kan ook, maar dan zou ik die bij Jouw HiFi kopen. Heb ik ook aan zitten denken.
(Erik leest dit natuurlijk ook, @ Erik: heb je die ook in het wit?)
helaas.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rusher


Rusher

Of bedoel je dat je het niet in wit kan leveren?

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Ok, voor mij maakt het niet uit; bevestiging op lelijke betonmuur in de voorzolder.....

Maar het blok ziet er goed uit op de website van Erik, toch? Robuust of niet!

erik s.

Citaat van: Rusher op oktober 30, 2014, 21:50:35
Ok, voor mij maakt het niet uit; bevestiging op lelijke betonmuur in de voorzolder.....

Maar het blok ziet er goed uit op de website van Erik, toch? Robuust of niet!
een heel stuk degelijker dan een Rittal.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher


Citaat van: erik s. op oktober 30, 2014, 21:58:57
een heel stuk degelijker dan een Rittal.

En monteerbaar op de muur? Volgens mij zie ik op jouw site een inkeping op de kopsekant van het stekkerblok waar de stroomkabel ernaast in het blok zit. Zit die inkeping ook aan de andere kant? En heeft dat als doel om het stekkerblok ergens op vast te zetten?

Zo ja, dan heb je er een verkocht....

CZ79

Het blok van Erik kun je tegen de muur bevestigen door middel van de inkepingen aan beide zijkanten, ik heb dat blok onder in mijn meubel aan de bodem vastgezet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rusher


CZ79

Zijn mooie degelijke blokken voor relatief weinig geld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika