De beste elektronische muziek - Waar MOET je naar luisteren?

Gestart door Deleted member, augustus 16, 2014, 13:50:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Naz

Giraffage - Niet al te moeilijk zoals bijv. Amon Tobin.

Fever Ray link ik met Niki and the dove, FKA Twigs klinkt stiekem ook erg strak (Water Me). FKA Twigs is een soort van R&B versie van Fever Ray.

Ben je into the beats dan zou ik ook even Prefuse 73, Elliot Lipp en zekers JAY DILLA (Donuts) checken.

Sander_Kaa

De nieuwe plaat van Grouper - Ruins.

en +1 voor FKA twigs

Naz

@ Sander_Kaa: Tja ik moest wat verzinnen aangezien jij al alles hebt genoemd, haha.

Komt hij ook met +1 FKA twigs! Bijna eng :music:

Massive Attack - Mezzanine
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (Xtal, een van de dikste nummers die ik ken op dit gebied)
Underworld - Born Slippy, Dubnobasswithmyheadman
Fever Ray - Fever Ray
Burial - alles
Chromatics - Kill for Love
Grouper - eigenlijk alles, bloedstollend mooie muziek
The Avalanches - Since I left you (het album, maar ook zeker die fantastische single met dezelfde naam).

Naz

Ooh Jah, Squarepusher, Simian Mobile Disco en Justice.

En inderdaad Flume live erg goed (Pukkelpop)

Lightspeed

CitaatThe Avalanches - Since I left you (het album, maar ook zeker die fantastische single met dezelfde naam).
Ja dat album had ik ook gekocht in 2001, fantastisch al die samples en gekkigheid. (= een duo uit Australië, niet veel van gehoord behalve wat produktie/remix-werk)

Ook leuk... Luke Vibert, DJ Food en meer van Ninja Tune.

Ook nieuw van oudjes... The Black Dog, Eno & Hyde.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Rusher

Al heel wat heeft de revue gepasseerd..., maar voordat ik alles doorworstel... Welke artiesten weten een sfeertje van melancholische en prachtig melodieuze elektronica neer te zetten, met een lekkere beat?

Ondertussen ga ik uiteraard wel met twk de tips doorworstelen.

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

DofN

Citaat van: Rusher op november  6, 2014, 17:37:47
Al heel wat heeft de revue gepasseerd..., maar voordat ik alles doorworstel... Welke artiesten weten een sfeertje van melancholische en prachtig melodieuze elektronica neer te zetten, met een lekkere beat?

Ondertussen ga ik uiteraard wel met twk de tips doorworstelen.

Precies, daar ben ik ook verzot op. Is niet heel veel van. Maar check mijn postings, ik heb er wel eea van gepost.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rusher


Citaat van: doorofnight op november  6, 2014, 22:26:22
Precies, daar ben ik ook verzot op. Is niet heel veel van. Maar check mijn postings, ik heb er wel eea van gepost.

Tof! Bedankt!!!

Ik ga specifiek jouw postings uitpluizen!

DofN

Citaat van: Rusher op november  6, 2014, 22:30:30
Tof! Bedankt!!!

Ik ga specifiek jouw postings uitpluizen!

Dan hoop ik niet dat het tegenvalt. Ik zal ze nog eens nalezen en kijken of er iets tussen zit wat precies voldoet aan jouw beschrijving. Altijd lastig.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted member

Citaat van: Rusher op november  6, 2014, 17:37:47
Al heel wat heeft de revue gepasseerd..., maar voordat ik alles doorworstel... Welke artiesten weten een sfeertje van melancholische en prachtig melodieuze elektronica neer te zetten, met een lekkere beat?

Ondertussen ga ik uiteraard wel met twk de tips doorworstelen.
Het is al vaker genoemd en ik weet niet of je het al kent, maar Jon Hopkins (de albums Immunity en Insides bijvoorbeeld) en Fever Ray zijn op dat gebied toch wel de toppers, wat mij betreft.
Stereo-fan for life!

larsonator

Alles wat deze mevrouw draait is tha bomb. Electro ten top. Zoek op Fraulein Z, DJ & eigenaresse van Herr Zimmerman
http://www.frauleinz.com/
http://www.herrzimmerman.eu/fraulein-z

:pompom: :pompom: :pompom:

Naz

Chemical Beats!!

Chemical Brothers - Planet Exit Dust
Th Crystal method - Vegas

Deleted member

Citaat van: Naz op november  7, 2014, 11:30:45
Chemical Beats!!

Chemical Brothers - Planet Exit Dust
Th Crystal method - Vegas
Doet het voor mij helemaal niet. Rechttoe-rechtaan stampwerk... leuk voor op een vrijdagavond, maar verder inhoudsloos. Sorrie... [emoji16]
Stereo-fan for life!

german

Eraldo Bernocchi Harold Budd Robin Guthrie - Winter Garden

http://www.youtube.com/watch?v=LlBQEoUL5rw

Ik vind hem erg mooi en relaxing. :music:
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Xstream

Citaat van: Rusher op november  6, 2014, 17:37:47
Al heel wat heeft de revue gepasseerd..., maar voordat ik alles doorworstel... Welke artiesten weten een sfeertje van melancholische en prachtig melodieuze elektronica neer te zetten, met een lekkere beat?

Ondertussen ga ik uiteraard wel met twk de tips doorworstelen.
Ik had er ook wel een paar.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rickw

Citaat van: master30 op augustus 21, 2014, 22:50:02
Zit al jaren vast op kraftwerk en jean michel jarre,
Kom hier leuke titels tegen van andere voor mij onbekenden.

Bedankt

Misschien leuk voor de fans onder ons. Kraftwerk geeft in januari 2015 acht (3D) shows in Paradiso Amsterdam. Volgens mij zijn twee shows nog niet uitverkocht.


broodro0ster

Bonobo
Trentemoller
Burial
Booka shade

Alleen erg goed en heerlijk om savonds te relaxen :)
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Nelis6

Ik zal wat dieper, minder standaard materiaal aandragen.

Nick Warren - The Soundgarden

Cd van zijn eigen radioshow.

Is wat mij betreft de beste ambient/progressive/downtemp cd die dit jaar is uitgekomen.
Cd1 ambient chill with a bite
Cd2 wel met beat erin, maar weer niet alleen maar dansvloer materiaal.


HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Rusher

Volgens mij kan ik sinds mijn laatste post al behoorlijk blij worden als het gaat om "melancholische melodieuze elektronika met beat".

Bedankt voor al jullie suggesties.

Dat wordt een fijn weekendje!!!

[emoji2]

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Naz

Citaat van: technative op november  7, 2014, 14:02:40
Doet het voor mij helemaal niet. Rechttoe-rechtaan stampwerk... leuk voor op een vrijdagavond, maar verder inhoudsloos. Sorrie... [emoji16]

Geen sorry, je hebt namelijk helemaal gelijk wat betreft rechttoe-rechtaan. Maar soms is dat zo lekker!!! Maar moest het wel even vermelden want mag volgens mij niet ontbreken in de lijst van beste elektronische muziek.

VTEC_genieter

@Technative,
Als eerste en enige wat bij me op komt, is de muziek van Synthesizer [emoji1]
Heb wel het gevoel dat het vaak kraakhelder klinkt. Lijkt wel gecomputiseerd.
De tweeters en het midden moeten vaak hard werken.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

AnubisNefer

- Chromatics
- Trentemoller
- Andrew Bayer
- The M Machine
- Anoraak
- Sasha
- Sully
- Jeremy Olander
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo