RZeemering's set

Gestart door RZeemering, augustus 6, 2014, 14:14:55

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 27, 2025, 23:11:51En zoals dat gaat in audioland kreeg ik via @Laan vanochtend de tip om voor een mooie prijs een Plixir Elite BAC MKI te kopen in Leeuwarden. Ondertussen is versie II van PLixir al een tijdje uit. Maar ik ga er vanuit dat deze ook zijn werk doet :)
Deze ga ik morgen ophalen. Ik moet toch nog wat ingelijste foto's naar Leeuwarden brengen dus dat is een mooie combi trip.
Dan morgen aansluiten en eens luisteren of ik iets hoor :)

Je gaat m direct ophalen bij de importeur begrijp ik ? Aardige vent, heeft mijn Plixir hier zelf aan huis gebracht.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

RZeemering

Klopt. Ik hoor van meerdere kanten dat het een aardige vent is. Ik ga het zo meemaken :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Spijkie

Je houd de spanning er wel in  :colgate: .

addesmo

Spijkie

Citaat van: addesmo op januari 28, 2025, 19:38:33230 volt ;D

En gebalanceerd. Zou die ademloos zitten te luisteren ?

mmuetst

Citaat van: RZeemering op januari 28, 2025, 08:32:37Ik wist wel dat condensatoren en spoelen in de signaalweg van een speaker klank anders maakt maar ik snap nu een klein beetje meer waarom.

Superleuk al die Jip en Janneke uitleg dingen van de mensen hier, dank!
Niet helemaal. Een luidspreker kan zich capacitief of inductief gedragen. Capacitief kan bij lage frequenties zorgen dat een versterker heel hard moet werken. Dus een luidspreker die qua impedantie rond zijn specs blijft (laten we zeggen 8 Ohm en zich inductief gedraagt is heel versterker vriendelijk. Een luidspreker die onder de 4 Ohm duikt bij lage frequenties en ook nog eens capacitief gedraagt is niet versterker vriendelijk. Voor menig stevige solid State versterker meestal geen probleem. Voor buizen een ramp. Maar daar heb jij geen last van  ;). Hoe dat met jou luidsprekers zit. Tja daar komt ie weer, meten is weten. Helaas geven veel fabrikanten die specs niet en moet je wachten dat er een goede audio review komt van het product zoals bij Stereophile of ASR die de metingen en gedrag van de luidspreker laten zien.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

haha, ik heb nog meer hobby's heren :)
Dinsdagavond is de vaste bowlingavond. Dit keer 200 gemiddeld gegooid over 5 games. Lekker :)

En voor de rest laat ik nog niets los.
@addesmo komt morgenmiddag langs. En hij mag zonder mijn invloed er wat over zeggen.
Daarna kom ik er wel weer in :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 28, 2025, 23:33:53haha, ik heb nog meer hobby's heren :)
Dinsdagavond is de vaste bowlingavond. Dit keer 200 gemiddeld gegooid over 5 games. Lekker :)

@addesmo komt morgenmiddag langs. En hij mag zonder mijn invloed er wat over zeggen.

Leuk en gezellig  :colgate:

pameijer

Citaat van: RZeemering op januari 28, 2025, 23:33:53haha, ik heb nog meer hobby's heren :)

Ik vond je al wat van die John Goodman hebben  ;D

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

RZeemering

Qua drank en drug gebruik zit ik meer in het straatje van Jeff Bridges zijn rol :)
En ik heb niet in het leger gezeten... En ben ook niet zo opvliegerig. En ik bowl beter dan de rol van Goodman hahaha

addesmo

Nou dat was een erg gezellig bezoek bij Ronnie! Best wat raakvlakken, zoals wijn, voorkeuren qua mens zijn en wonen.
En oja, ook nog heel klein beetje muziek geluisterd  ;D
Bij binnenkomst kun je er niet om heen: de Magnepans. En zoals elke keer dat ik ze beluister, wat een gaaf midden gebied. Dat kan niet mooier denk ik dan.
Toen de plixir proef. Eerst luistern zonder en toen met. Wat doet dat nou? Ik omschrijf het maar als strakker en meer forward. Jou win some, bas-hoog-presentatie, you lose some, en dat is voor mij dat magische midden bereik van de Maggie's. Denk dat het nog best een moeilijke keus wordt.
Dus Ronnie, sterkte  ;) en super bedankt voor je prima gezelschap en ontvangst!

RZeemering

Vandaag een leuk bezoek van @addesmo gehad.
Het leuke aan dergelijke bezoeken vind ik dat je een redelijk onbekend persoon over de vloer krijgt. En dat vind ik altijd interessant. Zeker als je weet dat je in ieder geval een hobby deelt. In ons geval was er ook nog een andere gezamenlijke liefhebberij: wijn.
Altijd leuk om over te kletsen.
Dan de Plixir, het eerste doel van de middag.
Ik had de set draaien zonder de Plixir, dus zoals ik altijd speelde om Ad wat te laten wennen aan mijn sound. Want iedere set en vooral ruimte is weer anders.
Na de switch was het na 1 nummer al duidelijk voor Ad. 'Puntiger' was volgens mij het eerste woord wat hij zei. Ik gok dat dit ging over een duidelijkere plaatsing van de instrumenten. Tevens kwamen een aantal zaken meer naar voren in de soundstage. Ergens heb ik ook nog opgevangen dat het 'cleaner' klinkt. En dat hij het idee had dat de set luider klonk. Dit is niet zo had ik al gemeten met een dB meter.
Leuk vond ik dat Ad niet echt kon zeggen of hij nou met of zonder Plixir beter vond :)
Ik zat tijdens het vergelijk redelijk dicht op 1 van de speakers bij de bassectie en heb mij gefocust bij enkele nummer op de bas. We hadden als laatste een nummer van Melanie de Biasio op staan en ik hoorde verschil in de ronkende bas in 1 van de nummers. Zonder de Plixir had het iets meer 'grain'. Met Plixir dus iets cleaner, iets meer alleen de bastonen ipv nog iets anders.

Aangezien ik de Plixir gekocht heb ga ik de komende tijd er gewoon lekker naar luisteren en zo af en toe een switchen om te kijken wat mij beter bevalt. En zal jullie dan ook op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Voorlopig is de eerste conclusie: ja het doet wat..................   :ohmy:   :crazy:  :lookaround:  :blink:
Iets waar ik natuurlijk wel over gelezen had maar nu ik het in het echt hoor. Bizar!
Is het verschil groot? Nee. Is het hoorbaar? Ja.     :ohmy: :crazy:  :lookaround:  :blink:

RZeemering

gek wordt ik van die Auralic streamer die na van het stroom af zijn geweest ontzettend veel moeite heeft om wired connectie weer te maken.
De truc was tot nu toe om nadat het stroom er af was geweest en het apparaat geen verbinding kon maken het apparaat weer uit te zetten en dan de aan/uit knop de switchen. Wat erg raar is want dat deed ik daarvoor ook al ;)
Ik bedacht me vanmiddag dat ik eens wilde testen als ik de switch die ik heb nu ook eens via de Plixir laat voeden. Zou er dan ook verschil zijn?
Dus de switch die in een kastje stond verplaatst naar achter de set en een andere switch in mijn kastje neergezet.
Alle lampjes op alle utp aansluitingen zijn groen, ook die achterop de Auralic.
Maar de Auralic blijft maar beweren dat ie bedraad niet kan connecten. Ook niet met de killswitch en zelfs de stroomkabel eruit en er weer in.
Kan ik niet twee switches achter elkaar zetten? Gaat er dan iets fout?
Ik reset de boel nog een paar keer en dan vertrek ik naar een luxe 5 gangen diner en heerlijke wijnen. Hoef ik even niet meer aan dat kloten netwerk gedoe te denken. En anders gooi ik morgen de boel maar weer terug....

RZeemering

gek wordt ik van die Auralic streamer die na van het stroom af zijn geweest ontzettend veel moeite heeft om wired connectie weer te maken.
De truc was tot nu toe om nadat het stroom er af was geweest en het apparaat geen verbinding kon maken het apparaat weer uit te zetten en dan de aan/uit knop de switchen. Wat erg raar is want dat deed ik daarvoor ook al ;)
Ik bedacht me vanmiddag dat ik eens wilde testen als ik de switch die ik heb nu ook eens via de Plixir laat voeden. Zou er dan ook verschil zijn?
Dus de switch die in een kastje stond verplaatst naar achter de set en een andere switch in mijn kastje neergezet.
Alle lampjes op alle utp aansluitingen zijn groen, ook die achterop de Auralic.
Maar de Auralic blijft maar beweren dat ie bedraad niet kan connecten. Ook niet met de killswitch en zelfs de stroomkabel eruit en er weer in.
Kan ik niet twee switches achter elkaar zetten? Gaat er dan iets fout?
Ik reset de boel nog een paar keer en dan vertrek ik naar een luxe 5 gangen diner en heerlijke wijnen. Hoef ik even niet meer aan dat kloten netwerk gedoe te denken. En anders gooi ik morgen de boel maar weer terug....

RZeemering

hmmm, nu werd het helemaal raar.
Een andere switch in de kast geprobeerd. Alle lampjes druk groen aan het knipperen. Ik zag dat de Auralic verbinding had. Kreeg ik in Roon de melding dat ROCK niet gevonden kon worden.
Even later meldt Auralic ook weer dat er geen verbinding is.
ik denk dat beide switches ruzie met elkaar maken... maar weet niet of dat kan?

Faxe

Twee switches zou geen probleem moeten geven als de switches goed werken. Heeft de Auralic een vast IP adres of krijgt hij deze van een DHCP server die op je modem/router draait?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

vanzomereng

Citaat van: RZeemering op januari 29, 2025, 17:56:08hmmm, nu werd het helemaal raar.
Een andere switch in de kast geprobeerd. Alle lampjes druk groen aan het knipperen. Ik zag dat de Auralic verbinding had. Kreeg ik in Roon de melding dat ROCK niet gevonden kon worden.

Ik blijf het altijd lastige materie vinden zoveel, IT in je hifi-set.
Gelukkig kom ik er (vaak met veel gevloek) er altijd wel uit. Je netwerk zo mean & clean mogelijk inrichten, werkt vaak prima om het aantal issues sterk te reduceren.
Hier draait alles op wifi, met moderne gear en werkt prima. Geen gedoe met switches, voedingen voor switches.

Wellicht eerst maar wat wijntjes nemen, mischien kom je nog op briljante ideeën en oplossingen. :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Spijkie

Citaat van: RZeemering op januari 29, 2025, 17:56:08hmmm, nu werd het helemaal raar.

Bijzonder dat de auralic gelijk helemaal van t padje is, ik zou zeker alles op de Plixir aansluiten en zeker ook de switch.

addesmo

Ik zei nog, neem een cd speler en platendraaier!
Hoewel ik ook een Auralic heb.... ;D

mmuetst

Met switches kun je veel verkeerd doen. Zoals een loop creëren. Ik heb hele netwerken plat zien gaan.
Er komt dan zoveel broadcast verkeer dat de switch qua verkeer vast loopt. Maar als je maar één touwtje tussen je switches hebt kan het geen kwaad. Mocht je er niet uit komen, ik kan wel even EHBO voor netwerken uitvoeren op afstand. Stuur me dan maar een BP.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

RZeemering

Citaat van: Faxe op januari 29, 2025, 18:03:38Twee switches zou geen probleem moeten geven als de switches goed werken. Heeft de Auralic een vast IP adres of krijgt hij deze van een DHCP server die op je modem/router draait?
Omdat ik eerder ook al eens last had van drop outs heb ik een jaar geleden de Auralic via de router een vast IP adres gegeven. Auralic wil wel dat ik verbind via een auto DHCP iets (IT nitwit hier). Dat ging tot nu toe op wat opstart hickups wel goed.

RZeemering

Citaat van: vanzomereng op januari 29, 2025, 18:34:46Ik blijf het altijd lastige materie vinden zoveel, IT in je hifi-set.
Gelukkig kom ik er (vaak met veel gevloek) er altijd wel uit. Je netwerk zo mean & clean mogelijk inrichten, werkt vaak prima om het aantal issues sterk te reduceren.
Hier draait als op wifi, met moderne gear en werkt prima. Geen gedoe met switches, voedingen voor switches.

Wellicht eerst maar wat wijntjes nemen, mischien kom je nog op briljante ideeën en oplossingen. :colgate:
Misschien eerst maar eens alleen naar de router een draadje en via de andere switch naar de Auralic. Kijken of ik dat aan de praat krijg. Oh en natuurlijk nog de ROCK server. Als dat werkt stuk voor stuk nog wat andere zaken op de switch in de kast er aan hangen. Zoals de Ikea hub.

RZeemering

Citaat van: addesmo op januari 29, 2025, 19:23:13Ik zei nog, neem een cd speler en platendraaier!
Hoewel ik ook een Auralic heb.... ;D
hahaha, je weet wat ik van platenspelerts vind ;)

RZeemering

Citaat van: mmuetst op januari 29, 2025, 23:30:33Met switches kun je veel verkeerd doen. Zoals een loop creëren. Ik heb hele netwerken plat zien gaan.
Er komt dan zoveel broadcast verkeer dat de switch qua verkeer vast loopt. Maar als je maar één touwtje tussen je switches hebt kan het geen kwaad. Mocht je er niet uit komen, ik kan wel even EHBO voor netwerken uitvoeren op afstand. Stuur me dan maar een BP.
thnx! Ik pruts nog wat aan, kom ik er niet uit kom ik op afstand naar je toe :)

RZeemering

Citaat van: RZeemering op januari 29, 2025, 23:36:32Misschien eerst maar eens alleen naar de router een draadje en via de andere switch naar de Auralic. Kijken of ik dat aan de praat krijg. Oh en natuurlijk nog de ROCK server. Als dat werkt stuk voor stuk nog wat andere zaken op de switch in de kast er aan hangen. Zoals de Ikea hub.
That did the trick! Iemand nog een ICT'er nodig?  :hehe:
Ik had alle draadjes domweg in de extra switch gedrukt. Daar bleek (net als eerder) een loop te zitten met mijn router. Mijn dikke profi switch kon dat blijkbaar handelen, maar mijn kleinere switch niet. Dus ik heb weer muziek! En een dikke snoerenbende in de kast. Morgen maar even kijken of ik het wat netjes kan maken. Of gewoon het deurtje dicht ;)

Dan nu het lekkere eten even laten zakken en van de wijntjes nagenieten.
Mooie combi tussen Van Jurjen en Niemeyer in de stad Groningen.
IMG_6697.JPG