Job 225, Job Pre2 en Job 250

Gestart door Isflicka, juni 13, 2014, 09:47:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyreg

#125
geen idee wat de Job Int kost, maar 'n knappe klankprestatie als deze op het nivo vd Alabaster (€1600) speelt.  ;)

Ik vond de Alabaster hier thuis op bepaalde gebieden echt beter klinken dan m'n LFD.

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Isflicka

Citaat van: jaaptina op januari 22, 2016, 19:11:51
Vandaag heb ik mijn oude set met Sonneteer Alabaster en Metrum Octave vergeleken met de Job INTegrated.



Ik heb eerst een aantal klassieke nummers geluisterd met niet al te veel instrumenten. Ik heb nummers gekozen die ik de laatste tijd vaak en graag beluister. Ik ben begonnen met hele nummers te luisteren, dan de speakers op de andere versterker te zetten en daarna het nummer nog een keer te beluisteren. Met het "lichte" klassiek kon ik geen duidelijke verschillen ontdekken.
Daarna ben in overgestapt op moderne muziek. Onder andere Mark Lanegan, Howe Gelb en Lucinda Williams. Nu begon ik wat verschillen te horen. De bas van de INT lijkt iets strakker en het muziekbeeld van de Alabaster is iets rommeliger. Daarom ook nog naar orkestraler klassiek geluisterd. Stukje Requiem van Mozart en een stukje Pictures of an Exhibition van Mussorgsky. Ook hier vind ik de INT wat precieser klinken. Mijn voorkeur gaat elke keer uit naar de INT, zonder dat het verschil groot is. Heel zeker van m'n zaak ben ik dus niet, maar voorlopig denk ik dat de INT iets beter klinkt.
Ik was aan het twijfelen tussen een nieuwe dac, een nieuwe streamer of de Job INT. Ik had gedacht dat de INT de grootste stap zou zijn. In mijn huiskamer en met mijn oren is het verschil minder groot dan ik dacht.
De Alabaster en de Octave staan nu op zolder. Als er nog nieuwe mogelijkheden voor andere vergelijken of andere oren voorbij komen dan horen jullie het.

Groet, Jaap  :music:
Laat h'm eerst maar eens een paar weken spelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

Zal ik doen. Het is best wel een prettig ding om mee om te gaan en naar te luisteren  :colgate:.

Isflicka

Citaat van: jaaptina op januari 28, 2016, 18:50:14
Zal ik doen. Het is best wel een prettig ding om mee om te gaan en naar te luisteren  :colgate:.
En? Al een stuk beter?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

#129
Citaat van: Isflicka op februari 12, 2016, 14:05:49
En? Al een stuk beter?

:smile: Prima geluid, maar ik durf niet te zeggen dat het beter klinkt dan de Sonneteer Alabaster + Metrum Octave.

Vandaag druk geweest met het meten van bas response tussen 50 en 500Hz met een Dayton iMM-6 microfoon en AudioTool op m'n Android mobiel. De te verwachten pieken t.a.v. luisterdiepte van de kamer vind je mooi terug (of niet zo mooi eigenlijk). 

Groet, Jaap

jaaptina

Ik heb navraag gedaan bij Job wat de beste aansluiting zou zijn voor een Aries Mini. Job geeft aan dat het weinig verschil maakt. Voor DSD is USB de juiste keuze, anders wordt in het algemeen de voorkeur gegeven aan SPDIF. USB is asynchroon. Een USB reclocker voegt niets toe, omdat intern gesynchroniseerd wordt.

Groet, Jaap

jaaptina

#131
Vandaag met twee maten ondermeer de Job INTegrated met Penaudio Cenya speakers beluisterd in een woonkamer twee keer zo groot als de mijne. Ik schat 4 bij 8 meter. Het klinkt fenomenaal. Het geluid en stereobeeld groeit mee met de luisterruimte. Ik had o.a. Nils Lofgren's Keith Don't Go mee. Dat spat echt uit de speakers, zonder ooit te scherp te worden. We hebben ook nog een Rega platenspeler via een Sonneteer Sedley op de INTegrated aangesloten. Klonk ook prima. Vergeleken met de Sonneteer Alabaster versterker is het laag van de INTegrated strakker en lijkt deze wat sneller. Klankmatig zijn beide verder vergelijkbaar. Het is duidelijk dat de Job INTegrated en de Penaudio Cenya's goed bij elkaar passen.

jaaptina

De Job INTegrated mag blijven! De Sonneteer Alabaster en Metrum Octave heb ik op MP te koop gezet  :).

jan-rotterdam


jaaptina

#134
Helaas is de 6moons review nog steeds de enige review. Zeker een goede review, maar een paar meer reviews zou het product goed doen. Ik kan me zeker vinden in dit review. De INTegrated klinkt heerlijk en ook op laag volume heeft ie een mooie klank.

Isflicka

Ach, Job verkoopt zichzelf......vooral aan liefhebbers
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Pjotr27

Citaat van: jaaptina op maart 26, 2016, 19:30:32
Helaas is de 6moons review nog steeds de enige review. Zeker een goede review, maar een paar meer reviews zou het product goed doen. Ik kan me zeker vinden in dit review. De INTegrated klinkt heerlijk en ook op laag volume heeft ie een mooie klank.

Hoe gaat het met de Job integrated na een aantal weken? Ik zit sterk te overwegen er 1 te bestellen. Weet jij of hij minder als 10 kg netto weegt?
Welk netsnoer gebruik je erbij?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jaaptina

Citaat van: Pjotr27 op mei  4, 2016, 11:40:21
Hoe gaat het met de Job integrated na een aantal weken? Ik zit sterk te overwegen er 1 te bestellen. Weet jij of hij minder als 10 kg netto weegt?
Welk netsnoer gebruik je erbij?

De Job INTegrated weegt 6kg volgens het boekje. Ik gebruik het gewone meegeleverde netsnoer. De INT bevalt verder prima. Ik heb de CD-speler die ik eigenlijk niet meer gebruik op de analoog in hangen. De streamer via Coax en USB en een Airport Express (voor de rest van de familie) via toslink. Airport Express en Streamer wisselen elkaar keurig af, waarbij de INT naar toslink schakelt zolang Airplay actief is.
In vergelijking met de Sonneteer Alabaster (inmiddels verkocht) heeft de INT nog iets meer focus en vallen er net wat meer dingen op in de muziek.
Sinds twee weken heb ik naast mijn Pioneer N-30 streamer ook een Auralic Aries Mini met SBooster. Die update lijkt veel meer te doen dan de verandering van versterker. Met de Aries Mini is de focussering en de ruimtelijkheid nog veel groter geworden. Dat is op zich heel interessant en is ook wat ik hoopte, maar het effect is zodanig dat ik het vermoeiend vind. M'n oren dreunen ervan en dat heeft niet alleen met het volume te maken. Misschien is dat nog even wennen. Isflicka, heb jij nog suggesties of opmerkingen ten aanzien van deze combinatie?
Misschien moet ik eerst gewoon eens even uitrusten van een drukke periode. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.
Achteraf jammer dat ik de Alabaster en de Metrum Octave dac verkocht heb voor aanschaf van de Aries Mini. Ik zou wel willen weten dat die combinatie doet.
Ik heb ook beide streamers aan de INT gehangen. De Pioneer via toslink en de Aries Mini via coax. Dan krijgt toslink voorrang zolang de Pioneer actief is. Als die in slaapstand wordt gezet speelt prompt de Aries Mini via coax verder.
Ik heb de Aries Mini zowel via USB (printer kabel) als via eenvoudige coax kabel geprobeerd. Beide klinken heel vergelijkbaar. Een QED Performance Digital Coax is onderweg.

Groet,
Jaap

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jaaptina

Citaat van: jaaptina op mei  4, 2016, 19:32:24
Sinds twee weken heb ik naast mijn Pioneer N-30 streamer ook een Auralic Aries Mini met SBooster. Die update lijkt veel meer te doen dan de verandering van versterker. Met de Aries Mini is de focussering en de ruimtelijkheid nog veel groter geworden. Dat is op zich heel interessant en is ook wat ik hoopte, maar het effect is zodanig dat ik het vermoeiend vind. M'n oren dreunen ervan en dat heeft niet alleen met het volume te maken. Misschien is dat nog even wennen.

Ik bedacht me deze week dat ik eerder last van druk op de oren had. Dat was toen ik m'n nieuwe speakers net had. Toen bleek dat ik last had van staande golven rond 53Hz. Ik heb dat destijds via digitale EQ verholpen. Inmiddels heb ik via EQ de 53Hz bas nog verder teruggedrukt. Dat helpt. Ik kan nu lekker luisteren naar de Aries Mini. Ruimtelijkheid en spatiering zijn gebleven, maar de dreun is weg. Ik hoor bij veel albums nieuwe elementen in de muziek. Vooral bij CD-kwaliteit en hoger hoor ik veel verschillen. Bij m'n oude iTunes m4a downloads is het verschil niet zo aanwezig. Ik ben in iedergeval blij dat het op z'n plek is gevallen en ga van de Aries en de Job genieten.

Isflicka

Citaat van: jaaptina op mei  4, 2016, 19:32:24
Misschien is dat nog even wennen. Isflicka, heb jij nog suggesties of opmerkingen ten aanzien van deze combinatie?
Waarschijnlijk is het ook een beetje wennen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

sebassie

Heb de kogel maar door de kerk gejaagd en gisterenavond de Job INT besteld. Reuze benieuwd. Hoop dat DHL er n beetje vaart achter zet...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

jaaptina


sebassie

#143
Thx. Jij bent er wel erg tevreden mee, zo te lezen... Wat me trouwens niet helemaal duidelijk is, is of er n afstandsbediening bij zit... Misschien heb ik daar overheen gelezen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Isflicka

Citaat van: sebassie op september 20, 2016, 09:40:36
Heb de kogel maar door de kerk gejaagd en gisterenavond de Job INT besteld. Reuze benieuwd. Hoop dat DHL er n beetje vaart achter zet...
Weer een liefhebber erbij, gefeliciteerd!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

sebassie

#145
Strikt genomen ben ik nog geen liefhebber[emoji6]; heb namelijk nog nooit n Job gehoord... En ik wilde eigenlijk de 225 bestellen. Pieter Treurniet van Tribute Audio is nl een passieve vv voor me aan t bouwen. En dat schijnt erg goed te gaan met de 225. Maar las zoveel goeds over de INT dat ik toch die maar besteld heb. Voor de Tribute vv vind ik op den duur wel weer n ev...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

StereoMike

Citaat van: sebassie op september 20, 2016, 17:13:49
Strikt genomen ben ik nog geen liefhebber[emoji6]; heb namelijk nog nooit n Job gehoord... En ik wilde eigenlijk de 225 bestellen. Pieter Treurniet van Tribute Audio is nl een passieve vv voor me aan t bouwen. En dat schijnt erg goed te gaan met de 225. Maar las zoveel goeds over de INT dat ik toch die maar besteld heb. Voor de Tribute vv vind ik op den duur wel weer n ev...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Dat is dan op z'n minst een aparte keus.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

sebassie

De Job INT is binnen. Bleek al de sinds vanochtend bij de buren te staan :notify: Geen briefje oid in de bus en ook geen belletje van DHL. Maar goed strakkies aansluiten en ff luisteren...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

mijkie

dan is ie snel binnen !!

ben benieuwd, staat ook nog steeds op mijn lijstje  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

sebassie

De INT staat nu alweer n paar daagjes te spelen. Wat me opvalt is hoe gemakkelijk alles wordt weergegeven. En neutraal. Wat me ook opvalt, is dat als ik boven de versterker 'hang' er n lichte brom/zoem hoorbaar is. Ervaren andere bezitters dat ook?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera