Ultra HD Televisie-Topic

Gestart door millon, mei 24, 2014, 23:51:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M:iNdO

Citaat van: A3-D op april 27, 2016, 22:07:14
Als je dan toch vraagt wat er "mis" is met jouw tv....niets, alleen die speakers hadden voor mij achterwege mogen blijven, dan had ik hem zo van je over willen nemen!  ;D

Ok, helder. Die speakers en het design maken het danwel weer "uniek". Maar ik begrijp het...
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Bios

Onlangs een Samsung UE48JU7000 aangeschaft voor mijn moeder wegens de goede recensies van dit toestel.
Eenmaal aangesloten moet ik zeggen had ik niet echt het wauw gevoel (beetje sneu voor mijn moeder die er bij was maar ja).
Na wat instellingen veranderd te hebben werd het allemaal al beter alhoewel ik denk dat deze TV echt gekalibreerd moet worden om er nog een stuk meer uit te halen.
Vergeleken met mijn Panasonic GT50 plasma vond ik het tegenvallen (blij dat ik nog plasma heb).
Maar het vervelendste vond i k en ook mijn moeder viel dit direct op is de kijkhoek, die is echt waardeloos te noemen.
Zodra je ook maar een beetje schuin voor de tv zit wordt het allemaal wat flets.
Ze heeft de tv in de hoek hangen aan een verstelbare muurbeugel dus recht ervoor is prima maar voor de andere kijkers geen genot...
Hierdoor zit ik eraan te denken het toestel retour afzender te sturen maar moet dan dus een ander toestel hebben voor haar van max. 50 inch en budget van ca. € 1500,- max

Kunnen jullie mij een TV aanbevelen met goed beeld en waarvan de kijkhoek in ieder geval een stuk beter is dan dit toestel  ?!
Zelf kijk ik nu naar merken zoals Sony en Panasonic.

M:iNdO

Citaat van: Bios op mei 23, 2016, 09:21:36
Onlangs een Samsung UE48JU7000 aangeschaft voor mijn moeder wegens de goede recensies van dit toestel.
Eenmaal aangesloten moet ik zeggen had ik niet echt het wauw gevoel (beetje sneu voor mijn moeder die er bij was maar ja).
Na wat instellingen veranderd te hebben werd het allemaal al beter alhoewel ik denk dat deze TV echt gekalibreerd moet worden om er nog een stuk meer uit te halen.
Vergeleken met mijn Panasonic GT50 plasma vond ik het tegenvallen (blij dat ik nog plasma heb).
Maar het vervelendste vond i k en ook mijn moeder viel dit direct op is de kijkhoek, die is echt waardeloos te noemen.
Zodra je ook maar een beetje schuin voor de tv zit wordt het allemaal wat flets.
Ze heeft de tv in de hoek hangen aan een verstelbare muurbeugel dus recht ervoor is prima maar voor de andere kijkers geen genot...
Hierdoor zit ik eraan te denken het toestel retour afzender te sturen maar moet dan dus een ander toestel hebben voor haar van max. 50 inch en budget van ca. € 1500,- max

Kunnen jullie mij een TV aanbevelen met goed beeld en waarvan de kijkhoek in ieder geval een stuk beter is dan dit toestel  ?!
Zelf kijk ik nu naar merken zoals Sony en Panasonic.

Die van mij? Sony KD-55X9005B. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157574.0.

Is weliswaar 55 inch maar valt zeker binnen het budget. Voor deze tv had ik het curved topmodel UHD televisie van Samsung. Ook een scherp plaatje maar ik vond de kijkhoek ook echt waardeloos en de kleuren vond ik ook niet zo mooi als die van de Sony (Triluminos beeld-techniek voor levensechte, natuurgetrouwe kleurschakeringen). Gelukkig kon ik de Samsung nog inruilen tegen de Sony (met bijbetaling) en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Ik hoor het wel.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Bios

Citaat van: M:iNdO op mei 23, 2016, 09:48:50
Die van mij? Sony KD-55X9005B. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=157574.0.

Is weliswaar 55 inch maar valt zeker binnen het budget. Voor deze tv had ik het curved topmodel UHD televisie van Samsung. Ook een scherp plaatje maar ik vond de kijkhoek ook echt waardeloos en de kleuren vond ik ook niet zo mooi als die van de Sony (Triluminos beeld-techniek voor levensechte, natuurgetrouwe kleurschakeringen). Gelukkig kon ik de Samsung nog inruilen tegen de Sony (met bijbetaling) en daar heb ik geen moment spijt van gehad.

Ik hoor het wel.

Ik had je advertentie gezien inderdaad ;-)
Waarom doe je het toestel weg eigenlijk, lijkt me toch een goed schermpje .

M:iNdO

Citaat van: Bios op mei 23, 2016, 10:29:36
Ik had je advertentie gezien inderdaad ;-)
Waarom doe je het toestel weg eigenlijk, lijkt me toch een goed schermpje .

Het is naar mijn mening 1 van de beste zo niet de beste in zijn klasse (LED). Schitterend beeld en geluid met alles erop en eraan op zoals je hebt gezien/gelezen en een schitterend design.
De reden waarom ik de tv eventueel weg wil doen is omdat ik (tijdelijk) oververhuisd ben en ergens in de zomer weer ga verhuizen en het zonde vind om de tv al die tijd in een doos te bewaren (en stof te happen) en er niks mee te doen. Tevens ben ik gecharmeerd geraakt van een OLED tv en wil ik tegen de tijd dat ik daadwerkelijk over verhuisd ben kijken of een dergelijke tv haalbaar is.

Als het allemaal niet lukt etc. hou ik de televisie gewoon en ga ik er later van genieten in mijn nieuwe woning. Ik zou deze Sony televisie namelijk echt niet willen ruilen voor een andere LED televisie. Alleen OLED vind ik een mooier plaatje geven (perfect zwart e.d.), vandaar......
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

millon

Ik ben aan het rondkijken voor een ultra-HDR tv maar bij kieskeurig kan ik niet op HDR zoeken!
Op welke site kan ik ook op HDR zoeken?

DofN

#131
Vandaag TVs gekeken.

De hoogste ogen gooit Samsung met de UE55JS8000. Maar wat een belabberde geluidskwaliteit. Moet er weer een soundbar met subwoofertje bij en dat vind ik allemaal vertroeping in de woonkamer.

De bovengenoemde Sony KD-55X9005B Ultra HD  heb ik ook nog gezien (demo model toch nog ver boven de vraagprijs van M:iNdO) en voor een paar jaar oude TV doet die nog heel aardig mee. De opvolger ervan ook gezien. Net een maatje te groot voor mij. Verder verdwaalde ik een beetje in de mogelijkheden en modellen. Wat een aanbod.

Ik heb nog naar OLED's gekeken, maar de betaalbare ( < 2000 euro) vond ik niet zo goed dat ik er zulke bedragen aan uit wil geven. Eigenlijk vond ik de TV-s ronduit teleurstellend. Door de ultrascherpe focus bij langzame beelden valt op dat snel bewegende beelden snel wat wazig en schokkerig worden. Een tennisbal laat een gele streek achter en formule 1 auto's schokken een beetje. Ook de hele dure modellen doen het. Bij gewone (HD) filmcontent enzo zal het allemaal reuze meevallen, maar toch. Ik had vroeger een meter diepe truecolor philips breedbuis en kan me die foutjes niet herinneren.

Als iemand nog goede tips heeft?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

M:iNdO

#132
Citaat van: doorofnight op mei 28, 2016, 15:45:06
Vandaag TVs gekeken.

De hoogste ogen gooit Samsung met de UE55JS8000. Maar wat een belabberde geluidskwaliteit. Moet er weer een soundbar met subwoofertje bij en dat vind ik allemaal vertroeping in de woonkamer.

De bovengenoemde Sony KD-55X9005B Ultra HD  heb ik ook nog gezien (demo model toch nog ver boven de vraagprijs van M:iNdO) en voor een paar jaar oude TV doet die nog heel aardig mee. De opvolger ervan ook gezien. Net een maatje te groot voor mij. Verder verdwaalde ik een beetje in de mogelijkheden en modellen. Wat een aanbod.

Ik heb nog naar OLED's gekeken, maar de betaalbare ( < 2000 euro) vond ik niet zo goed dat ik er zulke bedragen aan uit wil geven. Eigenlijk vond ik de TV-s ronduit teleurstellend. Door de ultrascherpe focus bij langzame beelden valt op dat snel bewegende beelden snel wat wazig en schokkerig worden. Een tennisbal laat een gele streek achter en formule 1 auto's schokken een beetje. Ook de hele dure modellen doen het. Bij gewone (HD) filmcontent enzo zal het allemaal reuze meevallen, maar toch. Ik had vroeger een meter diepe truecolor philips breedbuis en kan me die foutjes niet herinneren.

Als iemand nog goede tips heeft?

Ik heb een goede tip: koop mijn tv hahaha  :P
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Zymotic

Citaat van: M:iNdO op mei 30, 2016, 13:05:33
Ik heb geen goede tip: koop mijn tv hahaha  :P

Is een verkooptopic niet genoeg? Ik heb al meerdere posts gelezen waarin je jouw tv probeert te verkopen.

M:iNdO

Citaat van: Zymotic op mei 30, 2016, 15:44:32
Is een verkooptopic niet genoeg? Ik heb al meerdere posts gelezen waarin je jouw tv probeert te verkopen.

:police:
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Zymotic


M:iNdO

Te agressieve verkooptechniek?  :notify:

Excuses als het storend is, is niet de bedoeling.
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Zymotic

Persoonlijk vind ik het wel een beetje storend, maar misschien ben ik de enige  ;D

M:iNdO

Citaat van: Zymotic op mei 31, 2016, 11:25:35
Persoonlijk vind ik het wel een beetje storend, maar misschien ben ik de enige  ;D

Excuses
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Zymotic

CitaatSEOUL - Op de smarttelevisies van Samsung is binnenkort reclame te zien. Niet in de televisieuitzendingen, maar in de menu's van de televisies zelf. Samsung wil advertentieruimte verkopen om extra geld te verdienen, meldde The Wall Street Journal.

De reclames zouden vanaf volgende maand in de Verenigde Staten te zien zijn. In de maanden erna zou het worden uitgebreid naar Europa. Met software-updates zouden oudere televisietoestellen geschikt moeten worden gemaakt voor de reclames.

DofN

Citaat van: Zymotic op mei 31, 2016, 11:25:35
Persoonlijk vind ik het wel een beetje storend, maar misschien ben ik de enige  ;D

Ik heb er dan weer geen problemen mee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

fasteddie

Dat is nou precies de reden dat ik mijn plasma nog niet ingeleverd heb voor een nieuwe tv.....nooit last van vervagende beelden als iets sneller gaat als een nieuwsuitzending!

Nog steeds niet overtuigd of een ander type tv het aan kan!

Fasteddie


Syphon

Zijn hier leden die een grotere TV hebben dan 65inch? Heb nu een 65inch op een muur van 5M. Straks in mijn nieuwe huis wil ik een 75/78inch 4K halen. Ben benieuwd hoe groot het eruit ziet op de muur in de woonkamer. Dus wie o wie deelt een mooie foto

fasteddie

Aa Welke 60 inch zat je dan te denken?

Syphon

75 inch he, de 80000 serie. Heb nual een 65 imch

papaleo

#145
Citaat van: Syphon op juni 10, 2016, 20:35:51
Zijn hier leden die een grotere TV hebben dan 65inch? Heb nu een 65inch op een muur van 5M. Straks in mijn nieuwe huis wil ik een 75/78inch 4K halen. Ben benieuwd hoe groot het eruit ziet op de muur in de woonkamer. Dus wie o wie deelt een mooie foto
Tja,ik weet niet of je er wat aan heb,en dat je er een (juiste) voorstelling van kunt geven want het is een foto in/van mijn huiskamer...met een Sony 75",de KD75X9405C


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Syphon

Citaat van: papaleo op juni 10, 2016, 22:15:25
Tja,ik weet niet of je er wat aan heb,en dat je er een (juiste) voorstelling van kunt geven want het is een foto in/van mijn huiskamer...met een Sony 75",de KD75X9405C


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Super vet! Mooi om te zien en het lijkt helemaal niet zo groot.

Francisco

En dan ook nog projectie mooi hoor Papaleo  :worship:

RonG

Ben me ook aan het oriënteren naar een UHD tv, heb nu een oudere 42" plasma van Panasonic.

Ik wordt alleen niet blij door al die afstands calculators en tabellen en doel dan vooral op die afstand waar 4K pas zinvol is.
Bedoel, wanneer ik een 60/65" zou nemen, wat ik dus al erg groot vind, klopt het dan dat men niet meer dan ongeveer 1,5 meter van de tv moet zitten om 4K pas te kunnen herkennen? Wie zit er nu zo kort op een tv?

Als ik onderstaand plaatje moet geloven dan herken ik nu net op pas Full HD maar daar geloof ik niks van. Ik zie echt wel verschil van SD naar HD op grotere afstand.


Ik zit er een kleine 3,5 meter vanaf nu trouwens, zou ik een tv van bijna 100" moeten kopen voor 4K ???

Heb trouwens oog naar de LG 65UH850V, Oled is me te duur.

Raymond187

Heb een 55" 4K en zit er 4m vanaf. Meeste is toch 1080p. En heb een PJ op 110" full HD. Dat vind ik wel de ideale grote. Kleiner zou het dan weer net niet zijn.