De ideale vakantie camera

Gestart door Starred, mei 16, 2014, 09:54:41

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Pas wel op met de rumor sites.
Er gaan namelijk al jaren geruchten dat zowel canon als nikon hetzelfde gaan doen en daar is al jaren geen sprake van.

Fuji heeft wel goede papieren voor dit aangezien ze al een middenformaat camera hebben en een volledige lijn met lenzen. Maar nog steeds zou ik er niet te zeker van zijn.

Van sony word bv hetzelfde aangegeven bv en dat zie ik ook niet gebeuren. Denk dat die eerst gaan zorgen voor een opvolger van de a99 en misschien een goedkopere versie van de A7. Fullframe compact met FE Mount.

Probleem met MF is dat je een totaal nieuwe lijn met lenzen moet ontwikkelen omdat de image circle totaal anders is. Met een ff lens kom je er nooit. Daarnaast is de markt een stuk kleiner dan bv de markt voor de a serie camera's.

Hasselblad, phase one en pentax gebruiken nu de sensor in hun systemen en daarmee casht sony natuurlijk ook. Ik neem aan dat Leaf ook volgt. Tenzij Dalsa wat aparts gaat doen, maar dat zie ik ook niet gebeuren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 21, 2014, 13:14:00
Als ik ALLROUND maar 1 camera mocht kiezen was het de A7r.
Ik hoop dat Sony snel wat zeer goede lenzen voor dat formaat uitbrengt.
Alleen die prijzen ik keek eens voor de 50mm prime 1.8 iets van bijna 1000 euro. Dan gaat de lol er wel snel van af, €500 voor een goede prime is voor mij wel de max voor een beetje hobby.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Klopt de Carl Zeiss ;)
Je kan het beste een convertor voor a mount kopen en flink los gaan met minolta glas.
Wel iets groter maar je bent dan wel goedkoop klaar.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Maar je verliest dan wel autozoom toch? Aangezien mijn doelen nogal veel bewegen is snelle autozoom voor mij wel noodzakelijk
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Primes hebben sowieso geen zoom
Autofocus bedoel je denk ik, dat hebben nagenoeg alle minolta lensen gewoon op een a7(rs) body.
Custom installer

VlisChris

Ik vermoed dat Erik autofocus bedoelde ;)
Autozoom ken ik sowieso niet :)

Erik

:D autofocus idd, autozoom moet nog uitgevonden worden
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Custom installer

LittleNinja

Autozoom bestaat ook... Nadat mijn dochter op een vakantie de Canon had laten vallen, zoomde de camera altijd in na inschakelen. :-X :D

VlisChris

roland p

Dit lijkt me ook een mooi apparaat. De prijs lijkt helaas wel het dubbele van dat van de eerste RX100.
24mm versus 28mm lijkt me ook wel een mooie verbetering (ik film graag in groot-hoek). Tele is wat minder, maar als dat de enige concessie is vind ik dit niet erg. Ik ben benieuwd of dit ook mijn camcorder kan vervangen (canon hv20 met een groothoek converter), waarschijnlijk in slechte lichtomstandigheden is de rx100 al superieur (volgens de youtube videos heb je aan een kaarsje al genoeg :D).
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Erik

Dat was de Sony A7S niet de RX100, maar de sensor is wel stuk groter ;-)
Voor foto's in schemer genomen ziet er uit als bij daglicht en bijna donker haal je makkelijk op in RAW formaat. Zoom ook erg goed op 7 en 14x zoom door sony's speciale digizoom technieken
- Winston Churchill

roland p

Nog een filmpje:

Het lijkt wel een Sony verkoper :D

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

roland p

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Even https veranderen in http.
Dan doet embedden het ook gewoon goed. Al zie ik je eerste link wel als video zelf.

WickedGame

Tweakers komt in iedergeval al met een review:

http://tweakers.net/reviews/3546/1/sony-cyber-shot-rx100-iii-bijna-een-dslr-in-je-broekzak-inleiding.html

Meeste punten vind ik wel boeiend aan deze camera, alleen de zoom die wat minder is geworden tegenover de MK2 is dan wel een minpuntje. Ander minpunt vind ik toch wel de prijs die naar mijn mening erg stevig is. Nu ik dit gelezen heb is een MK2 misschien zelfs een betere keus vanwege net iets meer zoom, en een wat schappelijkere prijs welke ook wel zal dalen.

Tenzij je echt heel graag de groothoek wil hebben tenkosten van de zoomfunctie dan zou de MK3 een pluspunt hebben.

roland p

Citaat van: WickedGame op juni  4, 2014, 08:43:32
Tweakers komt in iedergeval al met een review:

http://tweakers.net/reviews/3546/1/sony-cyber-shot-rx100-iii-bijna-een-dslr-in-je-broekzak-inleiding.html

Meeste punten vind ik wel boeiend aan deze camera, alleen de zoom die wat minder is geworden tegenover de MK2 is dan wel een minpuntje. Ander minpunt vind ik toch wel de prijs die naar mijn mening erg stevig is. Nu ik dit gelezen heb is een MK2 misschien zelfs een betere keus vanwege net iets meer zoom, en een wat schappelijkere prijs welke ook wel zal dalen.

Daar komt nog bij dat de camera's steeds dikker worden. De MK3 is nu 5mm dikker geworden t.o.v. de eerste RX100: http://camerasize.com/compact/#332,467,555,ha,t
Bij de eerste RX100 twijfel ik eerlijk gezegd al of deze nog makkelijk in je broekzak past...

Rielplayer

de mk1 past zonder problemen in je broekzak.

Ik heb hem nu een aantal weken en in Rome voor het eerst gebruikt. Het is gewoon een hele fijne camera met een meer dan goede fotokwaliteit en een goed werkende panoramafunctie

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Erik

Yep broekzak, achterzak, jaszak gaat overal makkelijk in mee de MK1. Ik draag dan ook geen strakke broeken misschien is dat het.
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Alles is goed met deze camera (vooral de mk III), maar je moet alleen niet de eis hebben om meer te willen zoomen. Iemand die weet dat er een grote sensor in zit, gecombineerd met een goede lichtsterke lens, die weet dat er hoge prijs aan hangt.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Zoomen kan anders prima voor noodgevallen als je jpg genoeg vindt zit nog een soort digitale zoom op en die is echt erg goed zo goed dat je niet eens door hebt dat het geen echte optische zoom is.
- Winston Churchill

roland p

Ik ben nu voor de mk2 gegaan. In principe vond ik de mk1 al een goeie deal, maar ik wil graag een kantelbaar scherm hebben, vandaar dus de mk2. Je kunt dan makkelijk mooie shots maken onder moeilijke hoeken (laag bij de kids in mijn geval :)). Ik kon hem voor een mooie prijs bij een webshop kopen.

Erik

€600 doet die geloof ik nu he? Leuk toestel alhoewel voor €200 ga ik wel iets meer door mn knieen :D
- Winston Churchill