Markt ingestort? Waar blijven de nieuwe midprice AV processoren?

Gestart door Kjelt, mei 13, 2014, 12:34:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Dit lijstje was bedoeld om een indicatie te geven over de prestaties van de Integra.

Lars de eigenaar van Hollywood zuhause heeft een dedicated ruimte en gebruikt voor zover ik weet geen room EQ wat ook totaal overbodig is door de aanpassingen van de ruimte. 

De 7701 CM is een gemodificeerde versie.

Zie hier de volledige review :






Citaat van: Fox op november 15, 2014, 10:52:11
Staan wel meer verassende zaken in.

De Rotel 1098 scoort ook prima  :o

Ik heb die ook gehad voor mijn Onkyo en ik was daar helemaal niet van onder de indruk  :exclamation:

Daarnaast scoort de Marantz 7701 veel beter dan de 8801   :huh2:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Citaat van: jaco op november 15, 2014, 07:05:46
D&m hebben dan wel 18 GHz maar geen HDcP 2.2
De nieuwe HDMI chipsets die de volle bandbreedte voor 4K aankunnen zouden pas in 2015 geleverd worden. Nu vraag ik me af hoeveel Gb/s ( dus niet GHz  ;) ) zouden die dan zijn? Ik vermoed dus dat de huidige DM deze ook nog niet heeft. Wellicht de 8802 tzt wel.

jaco

Op AVSforume gelezen dat de AV8802 een update kunnen krijgen als die nieuwe HDMI 2.0 borden er zijn.

Tja blijft bijna keer zo duur.. (ten opzichte van AV7702)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Claudio

Aangezien ik aan het oriënteren ben, me hier ook maar even inlezen.

Ik neig naar een pré en losse eindtrap. In eerste instantie de Onkyo PR-SC5530 en de 5501. De pré is natuurlijk een heikel punt met accuEQ en HDMI-perikelen, maar de 5501 komt redelijk uit de bus, maar zoals gezegd zal ik me eerst hier inlezen. De Arcam trok me ook wel, maar zo zie je maar.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Cobraatje

Citaat van: vik op november 15, 2014, 10:01:22
Misschien kun je deze foto meenemen in je advertentie, hier staat een 80.3 in het lijstje (geen idee wat het verschil is):

Het is een redelijk goede indicatie over hoe goed de Integra presteert.  ;)

Thx voor de tip en lijst Vik ;D.

Erg interessante lijst en de reviewer vind ik altijd zeer kundig en uitgebreid commentaar geven.
Buiten HDMI versie en wat streamingmogelijkheden zijn de 80.2 en 80.3 vergelijkbaar.


Fox

Citaat van: vik op november 15, 2014, 11:13:40
Dit lijstje was bedoeld om een indicatie te geven over de prestaties van de Integra.

Lars de eigenaar van Hollywood zuhause heeft een dedicated ruimte en gebruikt voor zover ik weet geen room EQ wat ook totaal overbodig is door de aanpassingen van de ruimte. 

De 7701 CM is een gemodificeerde versie.

Zie hier de volledige review :



De standaard 7701 versie koop je nu al voor onder de 1.200 ipv 2.000 eu, en de CM versie?

jaco

De werkzaamheden zullen wel niet goedkoper worden lijkt me..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Fox

Interessante test   8)

Grappige opmerking over de VW Golf  :D

Fox

Mijn Onkyo PRC886 staat inmiddels te koop (ook op dit forum)  ;D

En ik ga voor de Marantz AV8801, want die presteert goed in zowel surround als stereo  :music:  :inlove:
De 7702 is mooi, maar daar ga ik 40% van de gadgets toch niet gebruiken ...  :hehe:

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Fox

Citaat van: jaco op november 22, 2014, 10:39:47
Een AV7702 schijnt beter te klinken dan een 8801..

"schijnt"  :nowink:

Nee de 7702 klinkt wel anders!
En dat komt vooral door de "extra" behandelingen van het geluid in surround.

Puur / direct in surround en vooral stereo klinkt hij minder (muzikaal) en kunstmatiger (minder homogeen) was mijn indruk v/d week. Maar dat komt misschien omdat ik ook een soort allergie heb voor van die nep / upmix 5.1 surround zooi ...

Overigens wel een prima (mutimedia) surround processor  :popcorn:

Kjelt

Tja ik ben er al lang achter dat als je echt puur stereo wilt luisteren dat geen enkele surround processor <8k goed genoeg is.
Dan kan de 8801 net iets beter zijn maar een dedicated stereo setup van rond de 4k speelt deze ook volkomen weg.
Er gebeurt gewoon teveel in die kast waardoor alle digitale domein troep het analoge domein verprutst.
Processoren zul je toch iedere 4 jaar dienen te vervangen door veranderde formaten, als je mee wilt gaan, om dan steeds een enorm bedrag neer te tellen gaat wel ver.

scrutinizer

Citaat van: Kjelt op november 22, 2014, 13:22:50
Tja ik ben er al lang achter dat als je echt puur stereo wilt luisteren dat geen enkele surround processor <8k goed genoeg is.
Dan kan de 8801 net iets beter zijn maar een dedicated stereo setup van rond de 4k speelt deze ook volkomen weg.
Er gebeurt gewoon teveel in die kast waardoor alle digitale domein troep het analoge domein verprutst.
Processoren zul je toch iedere 4 jaar dienen te vervangen door veranderde formaten, als je mee wilt gaan, om dan steeds een enorm bedrag neer te tellen gaat wel ver.

^^
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

H&C Hifi

Citaat van: Fox op november 22, 2014, 13:04:28

Puur / direct in surround en vooral stereo klinkt hij minder (muzikaal) en kunstmatiger (minder homogeen) was mijn indruk v/d week.

Waar heb je deze beide al zo snel kunnen vergelijken  :)
De 7702 is pas vanaf afgelopen Dinsdag leverbaar.

Fox

Citaat van: HcHifi.nl op november 22, 2014, 13:36:40
Waar heb je deze beide al zo snel kunnen vergelijken  :)
De 7702 is pas vanaf afgelopen Dinsdag leverbaar.

Ik was vorig weekeind in Duitsland  ;)

H&C Hifi

Citaat van: Fox op november 22, 2014, 17:06:22
Ik was vorig weekeind in Duitsland  ;)

Ok, en toen hadden ze hem al rappe jongens  ;D
In Nederland krijgen we normaal het 1e geleverd omdat de distributie van Marantz in Europa in Eindhoven word geregeld, wel is het zo
dat het magazijn hier net over de grens in Duitsland ligt en Marantz ze de 14e binnen heeft gekregen.

jaco

 Tja in direct mode zal ik wel niet vaak draaien. Wil toch wel graag 7 speakers horen i.p.v 5 om de achter soundstage goed te krijgen. Maar dat ligt dan aan de opstelling van de speakers bij mij.
Als de DSU goed is zal die wel standaard aan komen te staan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Maro

Citaat van: Kjelt op november 22, 2014, 13:22:50
Tja ik ben er al lang achter dat als je echt puur stereo wilt luisteren dat geen enkele surround processor <8k goed genoeg is.
Dan kan de 8801 net iets beter zijn maar een dedicated stereo setup van rond de 4k speelt deze ook volkomen weg.
Er gebeurt gewoon teveel in die kast waardoor alle digitale domein troep het analoge domein verprutst.
Processoren zul je toch iedere 4 jaar dienen te vervangen door veranderde formaten, als je mee wilt gaan, om dan steeds een enorm bedrag neer te tellen gaat wel ver.

Niet mijn ervaring. Mijn Pre heft een eigen analoog pad mits ik de CD inputs gebruik. Als ik dan in de direct stand draai gaat het buiten de DSP kermis om en speelt hij veel dedicated stereo amps naar huis. Heb een aantal stereo versterkers geïntegreerd gehad maar die brachten bitter weinig extra.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jaco

Het probleem is bij haast iedereen de akoestiek. Ergens een vergelijk doen anders dan thuis is al niet heel zinvol voor wat je uiteindelijk thuis krijgt.
Verschil zal er wel zijn, maar ik kijk toch alleen maar films in die ruimte, of een keer multi kanaals muziek. 2 kanaals muziek heb ik al 15+ jaar niet in 2 kanaals gehoord anders dan via de auto radio.

Het gaat om AV processoren, niet om stereo..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: Maro op november 22, 2014, 17:38:34
Niet mijn ervaring. Mijn Pre heft een eigen analoog pad mits ik de CD inputs gebruik. Als ik dan in de direct stand draai gaat het buiten de DSP kermis om en speelt hij veel dedicated stereo amps naar huis.
De Integra is van binnen een gepimpte Onkyo en ook in de direct stand laat dat heel veel te wensen over. Ik heb zelf een Onkyo en op stereo komt die niet in de buurt van mijn 10 jaar oude voorversterker.
Als je alleen maar naar de voeding sectie kijkt dan houdt het al op in vergelijking met echte goede voorversterkers.
Dan hebben we het nog niet eens over de opamps, scheiding van de kanalen en ga nog maar even door. En in de direct mode stand staat echt niet de gehele digitale kermis stil, de processoren draaien nog steeds door, HDMI wordt nog steeds afgehandeld etc. etc.
Maar nogmaals dat kun en mag je ook niet met elkaar vergelijken, het zijn totaal andere apparaten gebouwd voor een ander gebruik.

Maro

Citaat van: Kjelt op november 22, 2014, 19:04:58
De Integra is van binnen een gepimpte Onkyo en ook in de direct stand laat dat heel veel te wensen over. Ik heb zelf een Onkyo en op stereo komt die niet in de buurt van mijn 10 jaar oude voorversterker.
Als je alleen maar naar de voeding sectie kijkt dan houdt het al op in vergelijking met echte goede voorversterkers.
Dan hebben we het nog niet eens over de opamps, scheiding van de kanalen en ga nog maar even door. En in de direct mode stand staat echt niet de gehele digitale kermis stil, de processoren draaien nog steeds door, HDMI wordt nog steeds afgehandeld etc. etc.
Maar nogmaals dat kun en mag je ook niet met elkaar vergelijken, het zijn totaal andere apparaten gebouwd voor een ander gebruik.

Ik luister slechts en zoals al aangegeven heb ik 1:1 met een aantal stereo amps vergeleken en de verschillen waren zeer marginaal. Wat er allemaal aan of uit staat in de direct stand boeit me verder niet het gaat om wat je hoort. Dat jij wel grote verschillen hoort prima hoor. Zal best beter kunnen maar dan hebben we het meer over smaak verschillen. Dat een stereo amp dit soort pre's in stereo helemaal weg speelt is naar mijn ervaring dan ook op zijn minst zwaar overdreven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

genesis

Citaat van: Maro op november 22, 2014, 20:01:35
Ik luister slechts en zoals al aangegeven heb ik 1:1 met een aantal stereo amps vergeleken en de verschillen waren zeer marginaal. Wat er allemaal aan of uit staat in de direct stand boeit me verder niet het gaat om wat je hoort. Dat jij wel grote verschillen hoort prima hoor. Zal best beter kunnen maar dan hebben we het meer over smaak verschillen. Dat een stereo amp dit soort pre's in stereo helemaal weg speelt is naar mijn ervaring dan ook op zijn minst zwaar overdreven.

NOT!

Genesis
Carpe Diem

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

genesis

Carpe Diem