The Nikon D800 is the new king of DxOMark with a score of 95

Started by Starred, March 24, 2012, 14:04:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

@Starred,
Op dit moment heb ik naast elkaar een Sony A99, Sony A7r, Fuji XT1, Fuji X-E1
De A7r heeft de beste gezichtsherkenning, de rest volgt.
De XT1 is zeker niet slecht hoor, werkt zeer goed, maar de Sony is gewoon net wat beter.
Zelfde voor video, de XT1 doet wel video maar zeer matig, de A7r en A99 doen dit zeer goed.

De XT1 is een waanzinnig mooie camera, erg vlot, erg scherp en de kleuren zijn fantastisch, het is alleen wat jammer dat de engine erg gebouwd is op JPG, bij RAW gaat de ISO bv maar van 200-6400 bij JPG van 100 naar Hi2, zelfde voor bracketing, bij JPG werkt alles maar bij RAW alleen exposure bracketing.

Verder is er niets mis met de XT1, sterker ik vind het een zeer leuke/goede straat camera.

@Gaeje,
Ik heb erg veel cursisten met D800s en schiet zelf met een flinke hoeveelheid verschillende camera's van de XT-1 tot de Leaf Credo60.
op huidstinten wint de Credo60 het van allemaal (met een ruime marge) gevolgd door de A7r en A99 en dan direct de XT-1 (niet helemaal natuurlijk maar wel erg fijn).
De D800 is zelfs na het gebruik van een colorchecker gewoon iets aan de gele/matte kant.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Quote from: J.A.F._Doorhof on April 16, 2014, 10:31:47
@Starred,

De XT1 is een waanzinnig mooie camera, erg vlot, erg scherp en de kleuren zijn fantastisch, het is alleen wat jammer dat de engine erg gebouwd is op JPG, bij RAW gaat de ISO bv maar van 200-6400 bij JPG van 100 naar Hi2, zelfde voor bracketing, bij JPG werkt alles maar bij RAW alleen exposure bracketing.

Dat vind ik helemaal niet jammer  :D