hoe subwoofer high level aansluiten op stereo ucd400 eindversterker ?

Gestart door yorkie13, april 7, 2014, 23:06:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yorkie13

Met volle tevredenheid draai ik al een tijdje met een ucd400HG eindversterker op mijn Kef ls50 fronts.

nu wil ik echter een subwoofer HIgh Level aansluiten middels een Neutrik kabel.

Dit kan niet zomaar, en daar zijn dure oplossingen voor .

199 euro voor een speciale adapter, beetje uit verhouding.

Weet iemand een andere mooie oplossing hiervoor ?


CZ79

Ik ben dan toch echt benieuwd waarom dat niet kan, ik kan toch gewoon één plus en één min op de linker mono aansluiten, ik laat dan één plus achterwege....Dit achterwege laten van een ader heb ik eerder gedaan bij een REL en een MJ Acoustics omdat zij beiden een brom hadden die ik wegkreeg door één plus los te koppelen (in de Neutrik SpeakOn plug).

Ik heb dan, zo aangesloten, wel maar bas van één kanaal, maar hindert dat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika


garmtz

Je luistert dan naar het laag van slechts 1 kanaal... Lijkt me niet de bedoeling...

jossie

Exotische opnames daargelaten maakt het niks uit.

Gewoon op een kanaal aansluiten en als je wat mist verder prutsen. Er is wel een weerstandsnetwerkje te maken maar voordat je alles uitgezocht hebt...

Beter van dat geld een extra sub neerzetten?

Wat voor sub gebruik jij dan?
Omni !


CZ79

Ik heb er nog nooit eerder last van gehad en hoef ook geen complete extra frequentieband te hebben met de sub...het is net even een heel klein beetje diep en punch, niet keer dan een ietsje...klein stukje dimensie erbij.
Ik vermoed dat dat ook prima met de bas van een kanaal kan, zo niet...dan niet en gaat de sub weer in de verkoop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jossie

Ik heb even in de BK manual gekeken en er begint mij iets te dagen. Je bedoelt of er een goedkopere oplossing is om de BK's op een digitale eindtrap aan te sluiten.

Zoals BK aangeeft ligt dat aan het ontwerp van de eindtrap. Het hoeft niet perse een probleem te zijn. Heb je geïnformeerd bij Hypex?

Als het niet kan is er de genoemde oplossing. Op de site van MJ Acoustics is dat ding niet te vinden (?)

Ik ga ervan uit dat er een paar audio trafo's inzitten om een galvanische scheiding te realiseren. Aangezien het hier om laagfrequent signalen gaat zijn die dan juist de duurste uitvoeringen. Goedkopere oplossing lijkt mij dan vrijwel uitgesloten.

Ik zie echter geen reden waarom je het inputsignaal dat naar de eindtrap toegaat niet kunt splitsen en direct naar de sub kan voeren. Dat moet gewoon kunnen.
Omni !

garmtz

Er zijn ook subwoofers die je wel aan kunt sluiten op een gebrugde versterker. Velodyne bijvoorbeeld. Bij Velodyne ligt de "nul" niet aan aarde.

jossie

Citaat van: garmtz op april  8, 2014, 21:59:20
Er zijn ook subwoofers die je wel aan kunt sluiten op een gebrugde versterker. Velodyne bijvoorbeeld. Bij Velodyne ligt de "nul" niet aan aarde.

Dus jij denkt dat TS zijn BK's gaat omruilen voor Velodyne?   ::)
Omni !

yorkie13

heb de MJ DHL-01 eens open gemaakt.

1 bonk siliconen , wordt dus een hoop gepriegel om dit eruit te krijgen.


yorkie13

het gaat overigens om een dual mono class D stereo versterker, en niet om een gebrulde versterker.

jossie

Dat is het punt niet. Het zou toch kunnen zijn dat de luidsprekers volledig zweven maar dat denk ik eigenlijk niet. (elektrisch gezien komt dat dan overeen met bruggen maar dat 'zie' je niet).

Maar nogmaals, heb je Hypex gevraagd of het een probleem is? Ik denk het niet eigenlijk.

Waarom niet mijn suggestie proberen om het low level signaal te splitsen? Zie ik iets over het hoofd?


Omni !


John Wx

In car hifi heb je toch ook van die "splitter/filters" zijn vele malen goedkoper om de sub apart aan te sturen ? ideetje maar 
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

yorkie13

Wil die niet en heb die in bet verleden al getest.

Nadeel is extra filter in signaalweg.