Gaten boren in granieten tegels?

Gestart door CZ79, april 7, 2014, 20:57:45

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Zeg ik ook niet. Ik zeg wat ik heb gedaan...en het advies aan CZ is: even op de onderkant proberen met een steenboor.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Exxar

Koop een keramiekboor van een deftig merk en hou je aan het aanbevolen maximale toerental. Dat heb ik ook altijd gebruikt om in gelijk welk soort graniet of marmer de aanzet te geven voor een te boren gat (nadat je een puntslag hebt gegeven op de juiste plaats natuurlijk). Als je meteen met een klopboor aan het werk gaat, is de kans groot dat de boor wat zal verlopen en je dus nooit op de goede plaats uitkomt.

CZ79

KayaRahnee

Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Ruud-

Maak een frame met wat hout wat om het graniet heenpast, boor daar gaatjes in voor de spikes dan kan het boortje later niet gaan "lopen" op het gladde graniet. Leg dat op het graniet en boor met een goede steenboor de putjes in het graniet...niet de klopboorstand, da's logisch.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

CZ79

Top, nu alleen dan nog even een goede boor regelen

CZ79

Ik ben nog even aan het twijfelen want als ik gaten ga boren dan is het wel definitief, mochten er ooit andere avalons komen die net weer even wat andere afmetingen hebben dan zit ik met twee granieten platen met gaten op de onjuiste plekken en dat is niet zo fraai.

Ik heb voor nu wat dubbelzijdig plakband onder de bestaande onderleggertjes gedaan, maar even kijken of dat de 'trick' doet...