Vervanging Harman Kardon PA-2200 signature series?

Gestart door INIURIA, maart 22, 2014, 23:45:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

INIURIA

Ik heb mijn HK pa-2200 signature series eindversterker alweer een tijdje. Ooit gekocht als tijdelijke overbrugging maar toch blijven staan. Sinds enige tijd heb ik twee Vifa Vivace '87 luidsprekers. Het hoog kan 'sprankelender' maar met name bij hoge volumes heb ik het gevoel dat ik controle en definitie mis.

Je zou mogen verwachten dat de 2x 100W de Vifa's wel onder controle zou moeten hebben gezien dit schijnbaar niet de meest lastige luidsprekers zijn om aan te sturen. Ooit vertelde iemand me dat deze versterker meer dan genoeg power en stabiliteit in zich heeft om lastige speakers aan te sturen. Nu is die eindbak al wat jaartjes oud. Een automotor verliest na verloop van tijd ook zijn kracht. Kan dit ook zo zijn met deze versterker waardoor hij op hoog vermogen minder presteert?

Iemand ervaring met deze eindversterker of bekend met de specificaties, leeftijd e.d.? Ik kan enkel een handleiding vinden van de 'normale' pa-2200, niet zijnde signature series. Is deze bak het waard om na te laten kijken of langzaamaan uitkijken naar iets nieuws?  :thumbs-up:



Bij voorbaat dank!