Waar blijft mijn bestelling?

Gestart door JOVOS, januari 25, 2014, 17:03:30

Vorige topic - Volgende topic

JOVOS

Hallo,

Ik loop momenteel rond met een slecht gevoel over een audio dealer waar ik een bestelling geplaatst heb.  :unhappy:
Onlangs heb ik Speakers besteld bij een  *edit* . Het contact met de verkoper verliep goed...tot het moment van betaling.
Nu heb ik de speakers betaald, maar al een week nog niks ontvangen, telefonisch krijg ik niemand meer te pakken en ook op mail wordt niet meer gereageerd.
Zijn er mensen die slechte ervaringen hebben met deze zaak ?  :unhappy:
Of zijn er ook goede ervaringen en hoef ik me verder niet druk te maken?

Graag hoor ik van jullie!

AbZ

Heb er geen koopervaring mee maar dacht dat het geen verkeerde winkel was.
Hoe lang geleden heb je besteld?

JOVOS

Een week geleden...en ik begreep dat het product op voorraad was.
Ik heb ook geen bevestiging ontvangen van m'n betaling?
Als ik inlog staat de status van m'n bestelling op "wachtende" ook staat er nog steeds dat verzending geschiedt na betaling, maar dat heb ik al gedaan.

AbZ

Da's dan idd vreemd.  Is het wel afgeschrevenen?  Naar de juiste rekening gegaan?

JOVOS

Ja hoor, bedrag is netjes afgeschreven t.n.v. deze "Hifi zaak"

AbZ

Dan lijkt me het hoog tijd om heel erg boos te worden...

en eerst checken of je de overboeking ongedaan kunt maken (ik ken je bank niet).

chansig

Volgens mij ook geen slechte winkel. Ik heb precies dezelfde ervaring op dit moment met een andere winkel. Maandag weer eens bellen...want ik zou de produkten eerst begin afgelopen week en vervolgens eind afgelopen week binnen hebben moeten krijgen ( telefonisch toegezegd).

Producten waren ook op voorraad (6 stuks volgens de website). Inmiddels is die status veranderd naar 2 in bestelling, 2 backorder en eerste mogelijkheid levering 24 februari. Als dat ook voor mijn bestelde spullen geldt dan cancel ik de order.

Dan ga ik de spullen wel elders kopen.

Gr Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Maakt ook niet uit of het expres is.  Ze moeten gewoon leveren zoals beloofd,
of anders tenminste wat communiceren, op hun eigen initiatief.
Valt het onder 'kopen op afstand' dan is het iig makkelijk om het niet te nemen.

Weet overigens niet of het correct is om hier de naam al te noemen ('t is ook geen Afterhours).

edgnoj

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met deze zaak. Zelfs op zondag nog weleens intensief emailcontact gehad met één van de verkopers. Maar ja, dat zegt natuurlijk niets over de huidige situatie.
Mijn laatste contact met hun was trouwens in augustus van het afgelopen jaar.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

JOVOS

Citaat van: chansig op januari 25, 2014, 17:46:06
Ik heb precies dezelfde ervaring op dit moment met een andere winkel. Maandag weer eens bellen...want ik zou de produkten eerst begin afgelopen week en vervolgens eind afgelopen week binnen hebben moeten krijgen ( telefonisch toegezegd).

Producten waren ook op voorraad (6 stuks volgens de website). Inmiddels is die status veranderd naar 2 in bestelling, 2 backorder en eerste mogelijkheid levering 24 februari. Als dat ook voor mijn bestelde spullen geldt dan cancel ik de order.

Dan ga ik de spullen wel elders kopen.

Ja...erg vervelend. Ik vind dat internetzaken gewoon vanaf het begin eerlijk moeten zijn of iets wel of niet op voorraad is. En vertel ook eerlijk vanaf wanneer iets wel te leveren is zodat je in geval van spoed je zaken elders kunt kopen. Vaak gaat het ook wel goed, maar soms heb ik het gevoel dat het een kwestie van binnenloodsen is en daarna hebben ze schijt aan je.

Ik heb laatst ook al zoiets gehad met
Eerst gebeld of ze iets met de prijs konden omdat het 200,- euro verschil was met een duitse zaak...nou...dat kon niet, ja...een of ander flutsnoertje konden ze dan erbij doen voor een "goede deal"...ja daaaag. Zie ik een paar dagen later dat het product wel ineens in prijs verlaagd is naar dezelfde prijs als in duitsland...nou...lijkt mij dat ze dat toen ook al wisten dat ze dat gingen doen. I.v.m. garantie toch maar bij hun besteld want de garantie in duitsland was maar 1 jaar terwijl ik hier in nederland de volle 5 jaar fabrieks kreeg. Product was op voorraad en met dikke letters staat er dan bij "Op werkdagen voor 17:30 besteld, morgen in huis!"..jaja...na twee dagen telefoon dat het toch niet op voorraad was en na twee keer zelf bellen en na nog eens een week was het dan eindelijk zover....sjonge jonge...wat een service!

Citaat van: AbZ op januari 25, 2014, 17:49:10
Weet overigens niet of het correct is om hier de naam al te noemen ('t is ook geen Afterhours).

Het is ook zeker niet m'n bedoeling om iemand zwart te maken, maar zonder naam kan ik moeilijk vragen of iemand ervaring heeft met.....
Dan had ik ook dit topic niet hoeven/kunnen starten ;D

Zoals ik al zei verliep het eerste contact ook goed, foto's waar ik om vroeg werden me netjes toegestuurd...niks mis mee.
Maar nu m'n centjes op hun rekening staan wil ik toch graag weten hoe of wat.

Hanky Panky

Weer een gevalletje stemmingmakerij van de bovenste plank. Gelijk mensen of bedrijven associeren met de term oplichting, waarschijnlijk in de verwachting om ze op deze manier onder druk te zetten  :-X

Misschien heeft de man wel een been gebroken?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

JOVOS

Niks stemmingmakerij, gewoon een vraag hoor.
Als achteraf blijkt dat er niks aan de hand is zal ik dat netjes in orde maken hier.
En als je een been gebroken hebt kun je nog best mailen, of je geeft de zaken even uit handen...je klanten op de hoogte houden is wel zo netjes.

En hoezo onder druk zetten?...zit de beste man ook hier op het forum dan? leest hij dit?...dan is het misschien zo opgelost en heb ik een goed weekend zonder buikpijn ;D

Voor de tere zieltjes zal ik even kijken of ik de topicnaam even wat minder zwaar kan maken...
*edit*...done.

flakkees

je telefoneert toch niet met je been  :withstupid:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

AbZ

Ben het er mee eens dat de naam nog niet genoemd had hoeven worden.
Situatie kan je ook voorleggen zonder premature naming&shaming.

Bij calamiteiten zou ik als zelfstandige wel hard mijn best doen de zakelijke consequenties zoveel mogelijk te beperken.
Moet wel gek lopen als dat in een week niet lukt.

JOVOS

Citaat van: AbZ op januari 25, 2014, 18:29:23
Ben het er mee eens dat de naam nog niet genoemd had hoeven worden.
Situatie kan je ook voorleggen zonder premature naming&shaming.

Hoe kan ik dan vragen of iemand ervaring heeft met deze zaak?

"heeft iemand ervaring met een bep. hifi zaak" ?

Nogmaals ik wil niemand zwart maken, maar ben nu wel wat bezorgd. Het was puur bedoeld als vraag of er mensen met ervaringen zijn.
Daarbij is het voor internetwinkels misschien wel iets om scherp te blijven en dit soort vermeldingen te voorkomen.

Raphie

Ik meen gelezen dat ze failliet waren?
JBL PRX Power!

AbZ

Situatie kan je beschrijven zonder de naam te noemen.  Anders eventueel in Afterhours doen, dan is het niet meteen openbaar. 
Internetwinkels moeten zeker bekritiseerd kunnen worden, maar "oplichting" is een stuk zwaarder dan slechte service. 

Citaat van: Raphie op januari 25, 2014, 18:36:38
Ik meen gelezen dat ze failliet waren?
Geintje?  :lookaround:  of serieus?  Zou dan net afgelopen week gebeurd moeten zijn...

JOVOS

Afterhours..oke...kan dit verplaatst worden dan zodat er niemand benadeeld wordt?

Ik heb inmiddels alle naamsvermeldingen van deze zaak verwijderd om mijn goede bedoelingen te tonen.

En dat "oplichting" wordt hier totaal uit verband getrokken, lees mijn eerste vraag nou eens goed.

edgnoj

Hun site is nog wel in de lucht
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Raphie

Kan zijn dat ik het verkeerd heb, als je vorige week nog contact heb gehad, ik meende dit nov vorig jaar gehoord te hebben
Dit is toch die winkel die de telefoon niet opneemt maar waar je voicemail moet inspreken en dan wordt je teruggebeld? Of heb ik het mis?
JBL PRX Power!

JOVOS

Citaat van: Raphie op januari 25, 2014, 18:55:06
Kan zijn dat ik het verkeerd heb, als je vorige week nog contact heb gehad, ik meende dit nov vorig jaar gehoord te hebben
Dit is toch die winkel die de telefoon niet opneemt maar waar je voicemail moet inspreken en dan wordt je teruggebeld? Of heb ik het mis?

Idd...die

Vaak wordt er idd niet opgenomen, maar dit kan zijn i.v.m. klanten in de zaak...
...en das dan wel  weer wel een goede behandeling van klanten die op dat moment in hun zaak staan.
Ik heb altijd zo'n hekel aan verkopers die weer aftaaien voor het zoveelste telefoontje.
Kijk es aan...ik zeg ook positieve dingen hoor!
  ^^

Maar! Inmiddels is er gereageerd op mijn mail dat de bestelling klaar staat, dus ik wacht even af... :unsure:

AbZ

Citaat van: GONOX op januari 25, 2014, 18:47:18Ik heb inmiddels alle naamsvermeldingen van deze (mogelijk failliet verklaarde zaak) verwijderd om mijn goede bedoelingen te tonen.
Netjes  :thumbs-up:

Citaat van: GONOX op januari 25, 2014, 19:06:58Maar! Inmiddels is er gereageerd op mijn mail dat de bestelling klaar staat, dus ik wacht even af... :unsure:
Nog beter  :thumbs-up:

chansig

Ws getipt door een familielid...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Zit je me nu alweer uit te lachen ?

Niet aardig toch ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon