aanvulling set

Started by cvm, January 3, 2014, 20:44:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cvm

Beste Forummers,

Ik ben van plan om mijn homecinema een beetje uit te breiden / aan te passen en natuurlijk had ik graag jullie advies en mening eens gehoord.

Momenteel heb ik een medion led tv 
twee b & w md7 mk2 als front speakers
een b&w asw 608 subw
twee rear en center speaker van elect of zoiets  ::)
en een sony srt- DE 598 reciever


naar de toekomst zou ik / had ik in mijn gedachten

eerst

een tx p55st60 panasonic of een ue55f6770 samsung aan te schaffen. twijfel plasma led is groot alhoewel ik plasma primeer

twee

een b&w HTM62 center
en twee b&w dm 686 rear speakers

drie

yamaha rx- v675


of tweedehands speakers en reciever.

mijn budget is in de richting van het hierboven voorgestelde zeker niet meer.

de living is in een L vorm en het deel van de ht meet  ongeveer 5 x 5 m
is dit krachtig genoeg?

het is vooral om films te kijken soms muziek.

wat denken jullie of zouden jullie anders doen.

de yamaha neem ik omdat ik de kinderen voor tv kan zetten en dan zelf op het buiten terras naar de radio kan luisteren  heeft twee zones of zoiets.


alvast hartelijk dank

met vriendelijke groeten

cvm







cvm

niemand een eigen menig ?

ook staat er in de catalogus van b&w dat de 686 ideaal is voor kleinere ruimten, maar wat is een kleine ruimte ?...


alvast bedankt

Dutchmuscle

#2
Marantz kan ook in zones spelen.

Als ik jou was zou ik wel in dezelfde speaker lijn blijven als het kan voor de beste klank.

Ga luisteren bij audio zaken naar verschillende receivers en speakers om te kijken wat jij mooi vind klinken.
Als je iets hebt gevonden vraag dan of je het thuis mag beluisteren want het kan anders klinken bij jou thuis dan in de zaak.

Ik zelf heb ook b&w maar er zijn ook andere merken dus ga luisteren.
Als je toch bij b&w blijft ga dan ook eens luisteren naar de b&w cm1 voor rears.

 

cvm

bedoel je dan dat ik dm's moet zoeken om als rear te gebruikenof gewoon boxen van 1 merk :confused:

RobertVanWoerden

Ik lees dat Dutchmuscle voorstelt om ook de DM1 als rears op je lijst te zetten ,naast de DM686 die je zelf al voorstelt.

Speakers van hetzelfde merk en type is sowieso aan te raden, dan heb je dezelfde klank.


RobertVanWoerden

Quote from: RobertVanWoerden on January  4, 2014, 15:56:57
Ik lees dat Dutchmuscle voorstelt om ook de Cm1 als rears op je lijst te zetten ,naast de DM686 die je zelf al voorstelt.

Speakers van hetzelfde merk en type is sowieso aan te raden, dan heb je dezelfde klank.



Dutchmuscle

Als je B&W speakers als fronts hebt is het mooier voor het geluid ook B&W rears en center te pakken.

Ik zelf heb B&W cm9 fronts  cm5 rears en cmc2 center.
Je ziet hier ik heb dus alles van B&W cm lijn.
De B&W cm1 is ook een hele mooie speaker voor rears niet groot mooi en komt goed uit reviews.

Ga vooral luisteren en ga niet alleen op reviews af of wat ik zeg ik weet niet wat jij mooi vind jij zelf wel.

cvm

ok en wat vinden jullie van de tv en reciever die ik zou nemen?

alvast bedankt

Dutchmuscle

Voor een receiver heb je ook meerdere opties yamaha , Marantz .......zoek op welke nog meer in zones kunnen spelen op  :google:
Maak een lijstje wat je erop wil hebben en kijk welke van die op je lijstje staan dat hebben en ga luisteren met de speakers erop.
Hier zit ook weer verschil hoe het klinkt.......jou oren dus ga luisteren.

1. Welke receivers hebben wat ik wil ?   :google:
2. Maak een lijstje met de merken enzo.
3. Ga reviews lezen op  :google:
4. Pas je lijstje aan na het lezen van reviews of wat jij wil.
5. Nu houd je nog een paar keuzes over die je gaat beluisteren.
6. Maak keuze en koop :pompom:

cvm

en wat vinden jullie van yamaha ? en de tv die ik voorstel?