Vraag naar HT receiver

Gestart door Wim76, januari 11, 2014, 10:58:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim76

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Wim en ben woonachtig in Utrecht.
De laatste tijd ben ik aan het rondneuzen naar wat voor HT systeem ik thuis wil hebben.

Dit heb ik op het moment staan:
3 ES versterker
2 ES cd speler
770 ES tuner
Infinity kappa 70 speakers (blank eiken kleur)
Samsung BR speler
Samsung 3D 800hz Led TV
Alle audio componenten verbonden met monster kabeltjes

Nou was ik in het begin erg Sony minded (iets van huis uit hehe).
Maar ik dat losgelaten want ik was erg teleurgesteld over een reparatie van een Sony TV. Dit werd niet kosteloos gedaan ondanks garantie.
Anyway, nou ben ik aan het lezen geslagen op dit forum en merkt dat er erg veel "know how" aanwezig is.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Marantz receiver sr6008 of eventueel 7008 (als de portemonee dat rekt).
Ik zou erg graag mijn kappa speakers blijven gebruiken want ze klinken erg goed i.c.m. de 3ES versterker.
Ik wil niet aan audio geluid inboeten.

Zou zo'n Marantz receiver i.c.m. de Kappe's een leuke combi zijn? Qua impedantie voldoen ze (6ohm).
Wat zou een leuke set zijn als center, sub en rears zijn eventueel?
Ik heb een primus surround setje zien staan van Infinity maar heb geen enkel idee of het wat is.

Alvast bedankt voor de eventuele input :)

Mvg
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

fluissie

beste wim

perfecte oplossing:

mail marcel is van h&Chifi hier op het forum.

deze kan Marantz voor hele mooie prijzen aanbieden....
nog mooier als ie iets heeft voor je: speakers inladen en er naar toe

alleen luisteren bied wat u vraagt.... sommigen zijn gek van Marantz  ,andere van denon, andere en ik van onkyo (hogere modellen)
en zo heeft ieder zijn eigen voorkeur  :thumbs-up:

suc 6!

quattronl

Grote voordeel van de 7008 is Audyssey XT32. Dat voegt veel toe.
En idd, luister zelf naar de combi. Marcel maakt mooie prijzen!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Wim76

Alvast bedankt voor de input.
Nou ben ik natuurlijk niet gelijk Marantz minded maar vind Denon/Onkyo er ook erg goed uitzien qua specs en uitstraling.

ps, is de XT32 van de 7008 t.o.v. 6008 zoveel meerwaarde? Ervaring?

Mvg
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

fluissie

persoonlijk: volmondig ja!

heb nu een receiver met xt32, hiervoor meerdere receivers (onkyo en denon) gehad met andere uitvoeringen van audessy
maar het zou mij een verschil van bv 150/200 euro rechtvaardigen. uitvoering is gewoonweg veel beter

xt32 is geloof ik (correct me if im wrong) ook de enige audessy die het sub kanaal zeer positief kan beinvloeden...

ps marcel heeft ook denon....


Wim76

Nou ben ik vast aan het neuzen gegaan bij Saturn (excuus voor het vloeken :) ) om een idee op te doen hoe de componenten er uit zien.
Denk dat de keuze iets zal gaan worden als Denon avr-x4000 icm de 3313 BR speler.
Maar vond de Denon avr4520 en de Marantz 7008 er erg imposant uitzien.

Hoe verhouden de Denon avr-x4000, Denon avr4520, Marantz 7008 en de Onkyo van soortgelijk kwaliteit zich tot elkaar?
Is de ene zoveel beter dan de andere of is dat meer smaak?
Wel opvallend dat Denon net wat duurder is en Onkyo nog wat duurder is dan Marantz.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Cobraatje

Uitgaande van gelijkwaardige modellen is Onkyo het goedkoopste dan Denon en Marantz is het duurste.

Je bent appels met peren aan het vergelijken  ;).
De Denon AVR4520 zit net onder de klasse van de Marantz AV8801, Integra dch 80.3 ev. en is het topsegment van Denon op dit moment.
De x4000 en sr7008 zijn middenklassers en vergelijkbaar.


fluissie

pure bullshit die prijzen op deze manier te benaderen.........

je hebt een denon van 300 tot 1500/2000 euro
je hebt een onkyo van 300 tot 1500/2000  euro
je hebt een Marantz van 300 tot 1500/2000 euro

gelijkwaardige modellen cbraatje ztten allemaal rond de 1000 euro, denon,marantz of onkyo

citaat:Hoe verhouden de Denon avr-x4000, Denon avr4520, Marantz 7008 en de Onkyo van soortgelijk kwaliteit zich tot elkaar?
Is de ene zoveel beter dan de andere of is dat meer smaak

nogmaals: kijken wat je wilt zien op/in/onder/ de receiver, bijbehorend model van desbetreffende merken opzoeken en gaan
luisteren!, het blijft smaak!!!!.

kwaliteit en dan zeker vd duurdere receivers (700 of meer) is van eerder genoemde merken om het even!

Cobraatje

Citaat van: fluissie op januari 25, 2014, 21:07:04
pure bullshit die prijzen op deze manier te benaderen.........

je hebt een denon van 300 tot 1500/2000 euro
je hebt een onkyo van 300 tot 1500/2000  euro
je hebt een Marantz van 300 tot 1500/2000 euro

gelijkwaardige modellen cbraatje ztten allemaal rond de 1000 euro, denon,marantz of onkyo

citaat:Hoe verhouden de Denon avr-x4000, Denon avr4520, Marantz 7008 en de Onkyo van soortgelijk kwaliteit zich tot elkaar?
Is de ene zoveel beter dan de andere of is dat meer smaak

nogmaals: kijken wat je wilt zien op/in/onder/ de receiver, bijbehorend model van desbetreffende merken opzoeken en gaan
luisteren!, het blijft smaak!!!!.

kwaliteit en dan zeker vd duurdere receivers (700 of meer) is van eerder genoemde merken om het even!

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar jouw reactie is van laag nivo.
Uit jouw reactie blijkt dat jij de receivers en prijsstellingen niet eens kent  :sigh: :sigh:.

Ga de Denon x-4000 en 4520 maar eens naast elkaar beluisteren in een 5.1 opstelling met speakers die wat power nodig hebben je hoort zeker verschil.
Dan heb ik het nog niet eens over de interne opbouw.
De Denon X-4000 en Marantz SR7008 zijn bijna identiek en toch is de Marantz behoorlijk veel duurder, hoezo geen prijsverschil???
Onkyo levert de meest uitgebreide receivers en is dus het goedkoopte.

 

Wim76

@Cobra,

Kan ik hieruit halen dat de Denon's de betere zijn?
Qua prijs verschil zit er tussen de sr7008 en de avr-x4000 niet zoveel verschil.
Heb de sr7008 gezien voor 960 euro en de avrx4000 voor net onder de 800.
De 4520 blijft zo'n beetje rond de 1500 hangen.

Zijn er geen mensen hier die deze receivers hebben beluisterd en wat hun bevindingen zijn?

Mvg
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Joske007

Citaat van: Wim76 op januari 25, 2014, 21:41:00
Qua prijs verschil zit er tussen de sr7008 en de avr-x4000 niet zoveel verschil.
De 4520 blijft zo'n beetje rond de 1500 hangen.
In geluid zit er tussen de sr7008 en de avr-x4000 namelijk geen verschil  :music:
Helaas nooit een direct vergelijk kunnen doen tussen een X4000 vs 4520, misschien is hier iemand die hier meer over kan zeggen ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Cobraatje

Citaat van: Wim76 op januari 25, 2014, 21:41:00
@Cobra,

Kan ik hieruit halen dat de Denon's de betere zijn?
Qua prijs verschil zit er tussen de sr7008 en de avr-x4000 niet zoveel verschil.
Heb de sr7008 gezien voor 960 euro en de avrx4000 voor net onder de 800.
De 4520 blijft zo'n beetje rond de 1500 hangen.

Zijn er geen mensen hier die deze receivers hebben beluisterd en wat hun bevindingen zijn?

Mvg

Nee ik bedoelde dat de 4520 beter is dan de X4000. Voor HT iets(afhankelijk van je set) en voor stereo behoorlijk beter.

Vroeger zat er klankverschil tussen Denon en Marantz. Dat is nu met HT erg klein en ligt ook aan je set.
Voor stereo is er nog wel verschil.
Onkyo is wat 'agressiever' van geluid. Zelf heb ik het topmodel van Onkyo, de Integra dch 80.2, en dat bevalt mij voor HT beter dan de Denons en Marantzen die ik heb gehad. Voor stereo houd ik van de oude Marantzsound en gebruik ik de CD16 met PM14KI.

Het zijn allemaal prima recievers: het is gewoon een smaakkwestie, wat wil je uitgeven en hoe veeleisend ben je.

Joske007

Citaat van: Cobraatje op januari 26, 2014, 13:01:57
Nee ik bedoelde dat de 4520 beter is dan de X4000. Voor HT iets(afhankelijk van je set) en voor stereo behoorlijk beter.
Heb je dit met de eigen oortjes en in eenzelfde ruimte/set ook kunnen vaststellen of ga je enkel op de technische gegevens af?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

fluissie

#13
Citaat van: Cobraatje op januari 25, 2014, 21:29:04
Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar jouw reactie is van laag nivo.
Uit jouw reactie blijkt dat jij de receivers en prijsstellingen niet eens kent  :sigh: :sigh:.

Ga de Denon x-4000 en 4520 maar eens naast elkaar beluisteren in een 5.1 opstelling met speakers die wat power nodig hebben je hoort zeker verschil.
Dan heb ik het nog niet eens over de interne opbouw.
De Denon X-4000 en Marantz SR7008 zijn bijna identiek en toch is de Marantz behoorlijk veel duurder, hoezo geen prijsverschil???
Onkyo levert de meest uitgebreide receivers en is dus het goedkoopte.

denon x-4000 en de marantz sr7008 zijn beide rond de 900 euro.......... een GELIJKwaardige onkyo bv tx-nr 8 of 9 ook

denon 4520 is 1500 en niet gelijkwaardig met bovenstaande modellen

als je dan zegt ja denon is duurder dan die of die ja dat is toch appels met peren vergelijken
EN DUS PURE BULLSHIT als je daarnaar kijkt

maar cobraatje ik ben blij dat jij op hoger niveau zit dan houd dat de boel in balans kerel  :yinyang:




fluissie

#14
ik zie dat de post helaas niet helemaal gelukt is....

waarschijnlijk te wijden aan mijn laag niveau (of nivo zoals cobraatje zou schrijven)

als je even goed leest moet daar wel uit te komen zijn.

@wim: luisteren.......en niet op iemand anders smaak afgaan blijft het beste advies.

Cobraatje

Jij moet reacties leren lezen voordat je reageert, ik geef in mijn eerste reactie aan dat je geen appels met peren moet vergelijken en geef dus aan wat jij ook zegt. En idd niet goed een reactie lezen en dan termen als pure bullshit gebruiken zegt veel over jou en jouw nivo(beide spellingen zijn goed Nederlands) ::) ::).

Dit is mijn laatste reactie op jouw gebazel, ik wil het topic niet vervuilen.

fluissie

#16
dus we bedoelen wel hetzelfde.....

maar ik mag dan geen commentaar geven met een term bullshit??? want dan is meneer van slag af...

denk dat je zelf terug moet naar de basisschool, om begrijpend te leren lezen (nivo is trouwens niet goed nederlands geschreven,
maar dat kan je dan gelijk mee nemen)

en inderdaad hier heeft wim niks aan dus wees gelukkig met je hogere niveau in je verdere zielige leven

@wim:  suc6 met je keuze en laat even weten wat het geworden is, altijd leuk!

evilniek

Citaat van: fluissie op januari 27, 2014, 17:42:27
dus we bedoelen wel hetzelfde.....

maar ik mag dan geen commentaar geven met een term bullshit??? want dan is meneer van slag af...

denk dat je zelf terug moet naar de basisschool, om begrijpend te leren lezen (nivo is trouwens niet goed nederlands geschreven,
maar dat kan je dan gelijk mee nemen)

en inderdaad hier heeft wim niks aan dus wees gelukkig met je hogere niveau in je verdere zielige leven

@wim:  suc6 met je keuze en laat even weten wat het geworden is, altijd leuk!

Lees jouw bovenstaande reactie nou is, vind ik niet echt heel sjiek, en je vorige reactie kwam ook behoorlijk bot over. Misschien dat je thuis gewend bent om zo te praten, maar het kan heel raar overkomen als je gelijk met krachtermen gaat smijten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

cardas49

Citaat van: Wim76 op januari 11, 2014, 10:58:04
Zou zo'n Marantz receiver i.c.m. de Kappe's een leuke combi zijn? Qua impedantie voldoen ze (6ohm).

Welkom Wim.

Mijn korte antwoord is  :nowink: Ik denk dat er veel meer uit je speakers te halen valt als je de features en snufjes op mid level receivers laat voor wat ze zijn, en de 2e hands markt gaat afzoeken naar een lekkere krachtige stereoversterker van een jaar of 6 oud. Maar dat is een keuze, 2e hands kopen brengt risico's en mogelijk "gedoe" met zich mee. Als 2e hands geen optie is, of je wilt graag features, zijn de genoemde receivers leuk voor het geld.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Wim76

@Mark,

Mijn wens is om naar een HT systeem te gaan. Dat gaat niet lukken wanneer ik een andere stereo versterker gaat kopen.
Ik wil alleen mn Infinity's blijven gebruiken als front speakers voor mn 5.1 set up.

Mvg
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

cardas49

Dan zou je kunnen overwegen om een meerkanaals eindversterker toe te voegen aan de receiver. Geeft meer rust in de weergave, diepere bas, ontspannender hoog etc. Maar dat zal je budget relatief ver omhoog gooien. Ik zou het zeker als optie in het achterhoofd houden, en indien mogelijk een keer testen als je wat moois kan lenen van een verkoper.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

fluissie

beste wim

nog niks gevonden/gekocht in de tussentijd?
(zou bijna voor niks met cobraatje in de clinch zijn gegaan.... :wow:)

gr jeroen

Wim76

Citaat van: fluissie op maart  8, 2014, 17:51:07
beste wim

nog niks gevonden/gekocht in de tussentijd?
(zou bijna voor niks met cobraatje in de clinch zijn gegaan.... :wow:)

gr jeroen

Hey Fluissie,

Ik heb genoeg gevonden alleen ben ik het niet eens met de recentelijke prijsverhogingen wat doorgevoerd is op vrijwel alles wat met HT te maken heeft.
Heb zelfs verhogingen gezien tot 1000 euro.
Dus ik ben aangewezen op de 2ehands markt wanneer er iets leuks voorbij komt.
Dus het staat op een lager pitje om in bepaalde tijd m'n HT aan te schaffen.
Maar bedankt dat je nog aan me dacht haha  ;D
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

fluissie

Graag gedaan hoor, was benieuwd

Vergeet marcel van h&chifi hier op het forum niet,
Scheelt vaak vele euros :thumbs-up:

Gr jeroen

Wim76

Citaat van: fluissie op maart 12, 2014, 07:01:40
Graag gedaan hoor, was benieuwd

Vergeet marcel van h&chifi hier op het forum niet,
Scheelt vaak vele euros :thumbs-up:

Gr jeroen

Met alle respect voor Marcel H&C hifi,

Als ik zie dat de Denon 4520 nu op zijn website 2499 euro kost en nog geen 3mnd geleden 1500 moest kosten bij meerdere verkooppunten, haak ik snel af.
Kan er nog staan dat het advies prijzen zijn, imo zet er prijzen neer waarvoor je het wilt verkopen.
Dat bedrijven ook moeten leven snap ik best, maar ga dan niet verwachten dat de klant staat te springen om de prijsverhogingen vd laatste tijd.
Dan kijken ze de leveranciers maar aan die nog meer proberen te verdienen op deze manier.
Ik denk dat veel bedrijven zichzelf uit de markt hebben geprijsd in opdracht/onder druk van de leverancier.

Mvg
Wim
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000