Epson TW9100W vs TW9200W : verschil?

Gestart door lapino, januari 11, 2014, 10:22:24

Vorige topic - Volgende topic

MechanicalAnimal

Keurig!

en kanonne...wat een enorme woonkamer zeg  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Lucky Luke

Citaat van: lapino op maart 19, 2014, 19:19:12
Nieuwe projector (eindelijk) geinstalleerd. Ziet er een pak cleaner uit dan vorige situatie niet? :) Via deze weg een dikke thumbs up voor cinedream. Eerst de 9200 besteld, problemen met die UTP extenders, en zonder morren gewisseld door Werner voor een 9200W. Nu werkt alles prima met draadloos signaal. En tegelijk veel strekker door ontbreken van allerlei kabels. De component en UTP kabels die nu nog uit plafond komen, ga ik later nog verwijderen.

Ervaar je nu meer input lag met het draadloze model?

Ziet er verder mooi uit!

konijntje

Citaat van: Lucky Luke op maart 20, 2014, 10:39:33
Ervaar je nu meer input lag met het draadloze model?

Ziet er verder mooi uit!

De wireless van de epsons schijnt zo goed als geen input lag toe te voegen.

lapino

Heb nog geen games kunnen testen maar ik zie toch geen extra vertraging op de audio ook, dus vermoed dat het zo goed als geen vertraging toevoegt. Het kan even duren voor signaal gesynced wordt (max 30 sec of zo) maar eens dat in orde is, heb ik nog geen nadelen gezien.

lapino

Net uurtje of twee de nieuwe infamous gespeeld op ps4. Daarvoor is die fast processing echt wel nodig, anders voel je de inputlag teveel. Het beeld wordt iets minder scherp maar tijdens gamen merk ik daar echt niks van. Een dlp is op dat vlak sneller en handiger voor gamers maar deze Epson is op zoveel vlakken beter dan mijn vorige projectoren dat ik dat er graag bijneem.

lapino

Nog eens update voor wie deze projector zou overwegen. Heb eigenlijk na pakweg 20u kijken 2 echte "nadelen" gevonden. Eerste is vermoed ik zelfs nooit echt op te lossen, zelfs niet met projectoren die 10x zo duur zijn. Of het ligt aan feit dat ik 1.4 gain scherm heb.

Twee minpuntjes dus:

• ik krijg bij cinema formaat de zwarte balken nooit echt zwart. het blijft een (zeer) donkergrijs. bij 16:9 formaat is zwart echt super (tenzij volledig zwart scherm). ben overigens allesbehalve teleurgesteld in de zwartwaarden, maar zwart zoals mijn plasma is een utopie denk ik. een mens kan maar dromen he. als ik ooit een dedicated ruimte heb met vast doek, ga ik zeker zien voor een masking systeem
  • in normale lamp mode (en dus altijd bij 3D) maakt de projector echt wel behoorlijk lawaai. zeer persoonlijk of je je hieraan stoort maar het valt toch op. ik zit er zo goed als vlak onder in living dus ook dat zal niet ideaal zijn. maar voor wie veel 3D kijkt of graag maximale helderheid gebruikt, misschien toch iets om in gedachten te houden

squeek

Citaat van: lapino op maart 24, 2014, 19:43:52
Nog eens update voor wie deze projector zou overwegen. Heb eigenlijk na pakweg 20u kijken 2 echte "nadelen" gevonden. Eerste is vermoed ik zelfs nooit echt op te lossen, zelfs niet met projectoren die 10x zo duur zijn. Of het ligt aan feit dat ik 1.4 gain scherm heb.

Twee minpuntjes dus:

• ik krijg bij cinema formaat de zwarte balken nooit echt zwart. het blijft een (zeer) donkergrijs. bij 16:9 formaat is zwart echt super (tenzij volledig zwart scherm). ben overigens allesbehalve teleurgesteld in de zwartwaarden, maar zwart zoals mijn plasma is een utopie denk ik. een mens kan maar dromen he. als ik ooit een dedicated ruimte heb met vast doek, ga ik zeker zien voor een masking systeem
  • in normale lamp mode (en dus altijd bij 3D) maakt de projector echt wel behoorlijk lawaai. zeer persoonlijk of je je hieraan stoort maar het valt toch op. ik zit er zo goed als vlak onder in living dus ook dat zal niet ideaal zijn. maar voor wie veel 3D kijkt of graag maximale helderheid gebruikt, misschien toch iets om in gedachten te houden

Een projector kan nu eenmaal geen zwart projecteren, het is altijd donkergrijs. Dat neem je erbij als je gaat projecteren. Sommige plasmas kunnen flink wat zwart tevoorschijn toveren inderdaad.

Mensen vragen me vaker wel waarom ik projecteer en geen tv heb. Tv (kabel of digitaal) boeit me amper tot niet, dus heb ik het ook niet. Doch keek ik vroeger mijn films wel op een tv. Maar voor projectie heb ik echt gekozen. En als je dat doet zijn er heel wat pro's en contras af te wegen wat je doet beslissen tot die stap. En ik heb een tiental jaar geleden gekozen voor projectie, en toen waren er veel meer contras dan nu. Maar die neem je er nu eenmaal bij. Geen diep zwart is er eentje van  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

lapino

Stelt me een stuk gerust dat het idd zo is dat compleet zwart echt niet haalbaar is, op de duur begon ik nog te twijfelen aan mijn scherm of afstelling. Let wel, contrast en kleuren op de Epson zijn echt fenomenaal hoor. Recent nog opmerking gekregen van iemand die zei dat beeld zodanig mooi is dat het wel een gigantische led tv lijkt. Zegt veel he.

Joske007

Je kan in het zwart nog meer winst behalen, mocht je de muren in een donkere verftint zetten 😀
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

lapino

Ja mijn vrouw zal me graag zien komen in onze living  ;D

roteldebotel

Als je inderdaad je (overigens prachtige) woonkamer ziet dan vermoed ik dat de geringe zwartwaarde te maken heeft met jouw witte muren en veel minder met je projector. Op 1 vd foto's zie je zelfs het plafond "oplichten" van de reflectie van het beeld en dat heeft dus weer weerslag op het zwart.
Ik zou me er overigens niet zo druk om maken, je weet dat het beter kan, ligt niet echt aan de beamer en een film kijken in de woonkamer is toch juist ook heel fijn? :)

master30

balken, euhhhhh welke balken  ;)
Ik kijk 21x9 dus heb onder en boven geen balk. Wel bij 16x9 en 4x3 content, maar dat is eenvoudig te masken.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

lapino

Tja masking is iets wat echt de boel meteen een pak beter maakt, maar ik zit met een oprolbaar scherm in living en dan is masking niet zo evident. Nu goed, een mens moet iets hebben om naar uit te kijken hé. Er staat op de planning een aanbouw waar ik dan een specifieke HT ruimte ga voorzien. Timing? Als er geld is :)