Quadral Vulkan VIII R

Gestart door Ivo_205, december 16, 2013, 16:00:22

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Daar mag wel weer een stevig "blokje" op. 500/800 watt nominal/piek  :devil:  :devil:  :devil:

Citaat van: RvD op mei  5, 2016, 10:13:44
http://www.r9volution.com/en

Foto's van de nieuwe lijn zijn nu beschikbaar inclusief specs.

AURUM TITAN 9

TECHNICAL DATA
Type 3-way
Design principle pressure chamber/bass reflex
Nominal/music power 500/800 W
Frequency response 18 – 65.000 Hz
Size (w x h x d) 32 x 145 x 51 cm
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

We zullen de metingen af moeten wachten. Ik zal eens vragen aan Mike bij hoeveel db zij de Titan VIII op 16hz hebben gemeten. Het lijkt erop dat de nieuwe Titan 9 en de Vulkan iets inleveren ten op zichte van de 8 serie.

Citaat van: Cantodea op mei  5, 2016, 11:04:07
Indrukwekkende speaker! 18Hz, bij hoeveel -dB zou dat zijn? Dit is iets wat je nooit terug vind bij Quadral. Langs de andere kant, bij mijn Platinum M4 staat 28 Hz, maar inroom haal ik toch echt wel 30Hz op 0dB!

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

treky22

Wat blijven het toch gave speakers  :wub: :wub:
Ergens luisteren blijft toch altijd een probleem.

Ooit weer eens..... ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

DofN

Verschrikkelijk lelijk met dat gordijntje.. Heb weleens een oude Quadral gehoord. Indrukwekkend was het zeker, en groot waren ze ook. Als de nieuwe modellen nu nog steeds zo lekker klinken?

Begon het topic niet met de vraag of een sub matcht met een merk luidsprekers?

Er bestaat niet zoiets bestaat als een match tussen een subwoofermerk met een LS-merk, ook niet op het niveau van klankkleur. Goed spul matcht altijd. Geen rare vraag overigens, toen ik me oriënteerde op subwoofers heb ik die vraag ook gesteld.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Vik

Wat mij betreft is de missie geslaagd!  :thumbs-up:

Het is inderdaad de mooiste Aurum die ze ooit hebben gebouwd. Uiterlijk (mijn mening) en ook kwa sound. De soundstage is toegenomen met een heerlijk beheerst hoog. In de nieuwe bandtweeter (zelf ontworpen) zit een groot deel van winst.

Sascha Reckert (Chief Designer) vertelde dat het haast onmogelijk is een tweeter te vinden die niet al te veel afwijkt. Vandaar dat ze bij de nieuwe serie hebben gekozen voor eigen ontwerp. Veel verbeteringen in het filter, de drivers en ook de behuizing.

Ik vond bij de oude serie ook de afstemming mid/hoog/een klein puntje van kritiek. Ik had vaak momenten dat ik de speaker aan kon wijzen. Vandaar ook mijn voorkeur voor de Elac X-jet tweeter. Bij de modificatie was dit een voor het grootste gedeelte opgelost, en bij de nieuwe lijn heb ik dit absoluut niet kunnen bespeuren.

Het laag is en blijft een feest dus ook bij de 9 serie.  :) :)

Citaat van: RvD op mei  5, 2016, 19:15:25
Titan

Vulkan

Vik

Een link met video materiaal van de nieuwe Aurum 9 Titan.

RvD

De nieuwe Titan is toch wel een droomspeaker, ben wel benieuwd naar het Vulkan 9 model.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Een vriend van Mike heeft zelf de Wilson Audio Alexia en moest nooit iets hebben van de Aurum VIII serie. Op de Highend show in Munchen liet hij vallen dat de klank van de Titan 9 verdomd veel weg heeft van de Wilson Audio Alexia. Mooi compliment want Wilson Audio is toch een klasse apart.

Citaat van: RvD op juni 11, 2016, 00:50:21
De nieuwe Titan is toch wel een droomspeaker, ben wel benieuwd naar het Vulkan 9 model.

Lex Groningen

Citaat van: vik op juni 10, 2016, 22:15:15
Een link met video materiaal van de nieuwe Aurum 9 Titan.

:inlove:

Zien er mooi uit. Maar als ik zo kijk wel enorm groot.
Erg benieuwd hoe deze klinken.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Vik

De Titan 9 145x32x51 (HxBXD) 90 kilo

Het kleine broertje de Vulkan 9 120x28x46 (HXBXD)

Klein is anders  ;D

Citaat van: Alex Groningen op juni 11, 2016, 16:59:04
:inlove:

Zien er mooi uit. Maar als ik zo kijk wel enorm groot.
Erg benieuwd hoe deze klinken.

Vik

Tabcam

Citaat van: Alex Groningen op april  9, 2016, 20:37:32

:D

Lijkt bijna alsof ze zowel de Titan als de Vulcan een d'Apolito opstelling geven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Vik

Klopt.

Citaat van: TabCam op maart 14, 2019, 18:17:17
Lijkt bijna alsof ze zowel de Titan als de Vulcan een d'Apolito opstelling geven.

DofN

Ribbon blijft onverslaanbaar :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

RvD

Mooie review.  :)

De Vulkan 9 bevalt mij nog altijd uitstekend, het vorige model de VIIIR heb ik ook gehad. De Vulkan 9 klinkt wat gedetailleerder en wat plaatsing betreft vind ik het een voordeel dat de poort nu aan de voorkant zit. Het design is persoonlijke smaak maar de 9 modellen ogen kleiner door de schuine randen en vind ze persoonlijk mooier.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Vik

Goed om te horen Rudy.

De Vulkan 9 is ook terecht een upgrade tov de VIII R. De tweeter is enorm verbeterd en klinkt ook een stuk rustiger. Veel nauwkeuriger en ontworpen in eigen huis. Ik vind het uiterlijk ook een vooruitgang.

Citaat van: RvD op maart 16, 2019, 19:01:09

De Vulkan 9 bevalt mij nog altijd uitstekend, het vorige model de VIIIR heb ik ook gehad. De Vulkan 9 klinkt wat gedetailleerder en wat plaatsing betreft vind ik het een voordeel dat de poort nu aan de voorkant zit. Het design is persoonlijke smaak maar de 9 modellen ogen kleiner door de schuine randen en vind ze persoonlijk mooier.

Tabcam

Citaat van: RvD op maart 16, 2019, 19:01:09

Huh, Quadral gebruikt toch drukkamers voor zijn grootste luidsprekers? Dat heeft dezelfde plaatsing daar niet van maar het heeft geen bass reflex-poortgeluid.

Volgens mij blijven ze ruimte nodig hebben. Heb de Titan gehoord met twee meter ruimte en wow, voor zowel muziek als films was dat fantastisch maar zoveel ruimte heb ik niet  :unhappy:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RvD

Bij de Vulkan 9 en Titan 9 zit de bassreflexpoort tussen beide bassdrivers in, zie de foto in de review nog maar eens goed.

Bij de Vulkan 8R zat deze aan de achterkant, Titan 8 zat deze in de bodem van de voet naar beneden gericht.

Vik

Even dit topic een beetje afstoffen, voor de liefhebber : klik