8gb vs 50gb bluray

Gestart door Syphon, november 23, 2013, 23:50:36

Vorige topic - Volgende topic

John Wx

Als ik snel een film wil kijken is het maar 700/800 mb  ::) :popcorn:

Wel heel soms wat Tetris en een beetje Instagram
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

VTEC_genieter

Met af en toe een hoofd door het scherm? :D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Beetje aparte discussie tuurlijk kan er verschil zijn tussen 4,8,16 of welke andere snelheid van de audio en video encoding maar hoeveel hangt ook erg af van hoe het geencode is zelfs binnen h.264 is er veel geleerd de afgelopen jaren hoe je iets goed doet. Hoeveel zorg je er aan besteed. vooral bij rips kan je je afvragen of dat gedaan wordt. Het is net als bij een cd waar ze ook nog steeds bagger kunnen maken als ze het echt willen tijdens het mixen.

Netflix is een goed voorbeeld dat zit meestal nu rond de 7Mbit en het is soms bijzonder hoe goed het er al uitziet maar zeker niet op alles wat ze doen. Eenmaal gedaan doen ze het niet opnieuw dus een encoding van een paar jaar oud is slechter dan een nieuwe (andere encoding straat). De volgende stap h.265 zal dit alleen maar erger maken we gaan 50% vooruit in de basis maar we starten ook weer op 0 punt in de leercurve hoe er mee om te gaan in de encoding straat.

Misschien wordt ik oud maar toen ik nog bij de vpro werkte (1994-2000) deden we rond 1996/1998 elke 3 maanden een audio test om te kijken of we al 'iets' konden doen met audio over het internet en zoals morca aangeeft als ik hier nu een video stream over het internet zullen de meeste bezoekers in mijn ht denken dat het perfect is we zijn al ver gekomen het wordt nog wel wat dat Internet :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.