optoma HD91

Gestart door home@the movies, november 4, 2013, 21:21:25

Vorige topic - Volgende topic

home@the movies

Net het goede nieuws gekregen dat de eerste Optoma Led projector de HD91 onderweg is naar ons, wil je hem als eerste kunnen bekijken kom dan zeker langs op onze beurs op 9 en 10 November.
http://www.cinedream.be/nieuws/cinedream-homecinema-happening-2013-9-10-november-2013

Ook kunnen we jullie de adviesprijs van dit toestel reeds meedelen, kijk even op de website voor meer info
http://www.cinedream.be

Zelden zo uitgekeken naar een nieuw toestel  ;D ;D

Gr
Werner
Home@The Movies/Cinedream

john2910

Ben hier ook erg benieuwd naar.. ;)

Het word de epson tw9200 of de sony hw55es of deze optoma :-\

home@the movies

Citaat van: john2910 op november  4, 2013, 22:33:27
Ben hier ook erg benieuwd naar.. ;)

Het word de epson tw9200 of de sony hw55es of deze optoma :-\

Ik denk dat dit voor velen een wenslijst is, je kan ze allemaal naast elkaar bekijken en betasten op onze beurs  dit weekend ;) ;)

Gr
Werner

tjobbie

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

williams

Ook ik ben erg benieuwd naar deze projector en dan vooral naar het contrast en lichtopbrengst.
Ik kom zondag dan ook even kijken op de beurs.

Williams.
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

eelco74

Werner,

Begrijp ik nu goed dat deze DLP geen kleurenwiel meer heeft doordat er 3 kleuren leds gebruikt worden ?

Ik heb jaren met een optima DLP gespeeld en er erg veel plezier van gehad. Tot de Epson met de 8100 kwam :-)
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

john2910

Ik ben ook erg benieuwd naar het blacklevel van deze optoma...
en natuurlijk de licht opbrengst.. :)

home@the movies

Even een kleine maar belangrijke update, Optoma heeft zonet de HD91 teruggeroepen, zij gaat dus NIET aanwezig zijn op de beurs.

Levering is uitgesteld tot eind November, tot onze spijt is dit iets waar wij totaal machteloos tegen staan, voor diegenen die enkel kwamen voor dit toestel wees dus gewaarschuwd.

Groeten
Werner

tjobbie

Reden? Technische problemen?
Was ook wel erg benieuwd naar deze pj
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

home@the movies

Hij is weer onderweg naar ons, als het goed gaat deze keer komt hij morgen of ten laatste op Woensdag toe :pompom:

Lets hope for the best now.

Gr
Werner

theshadow

Op de engelse site heb ik gelezen dat de levering vertragd is tot feb\mrt

flakkees

ik zag deze net in een nieuwsbrief langskomen voor €3499.-
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

squeek

Ik vind het maar erg stil rond deze projector. Is er eigenlijk interesse voor of kapen de sony's en epsons de klanten weg?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mace83

Ik heb gelezen op het avsforum dat hij de verwachtingen niet waar kan maken. Vooral zwartwaarden zijn dramatisch voor deze prijsrange. Daarnaast biedt ie maar iets van 500 lumens na calibratie. Alleen in een batcave met een relatief klein scherm qua lightoutput te doen. Dat led-effect wat een illusie geeft van hogere output bleek niet echt waar te zijn.

De kans dat de de gemiddelde gebruiker inderdaad baat heeft bij de levensduur van de lamp en de daarmee bespaarde kosten ivm lampvervanging is nihil. Volgens mij kom je vergeleken met de tw7200 na 4 of 5 nieuwe lampen op hetzelfde prijspunt. Dan hebben de meesten al een nieuwe projector ivm nieuwe opties / tech.

Als ze de output kunnen verhogen, de zwartwaarden kunnen verbeteren, 4k enzo kunnen realiseren voor hetzelfde prijspunt... Dan wordt het interessant denk ik! Voor nu zou ik voor de epson sony of jvc gaan.
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

donaldk

Als je de kwaliteit van LED gaat weghalen met een limited colourspace 'calibratie' dan haal je ook het Helmholtz-Kohlrausch weg, of zie ik dat verkeerd...

Lampduur/prijs had ik destijds al voorgerekend met de TW2900/Casio WXGA hybride LED LASER.

Output had ik al voor gewaarschuwd, lumens is nog steeds moeilijk met LED en een enkele, kleine DMD.

Volgende ronde, nieuwe kansen.

mace83

Inderdaad dat is ook logisch qua calibratie. Dan zou je dus eigenlijk op een andere manier moeten calibreren?

Wel sneu voor optoma eigenlijk. Probeert toch een grens te doorbreken en vernieuwend zijn ze wel. De eerste die zijn kop boven het maaiveld steekt.... Maar wat je zegt: volgende ronde, nieuwe kansen idd
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

donaldk

Nou ja, de eerste. Maar de Viewsonic hebben we ook niet meer van vernomen. Ik weet dat ze er bij Delta ook aan werken, maar ik verwacht op zijn vroegst wat op CES/ISE. 2000 Lumens jaja, geloof jij het, die 700 lumens picoHD dingen zie je ook niks mee;-).

Laser is leuk, maar de kleinere units zijn ook voor kleinere schermen, de 6, 10, 12K lumens machines die ik heb gezien zijn duidelijk niet voor grote schermen. Panasonic en DPI demonstreerden ze op echt kleine schermpjes, met reden.