Tannoy dual concentric 12"

Gestart door AbZ, oktober 31, 2013, 09:57:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deleted member

Henk 'to the rescue'!!!  ;D

Onder013   16:28:01 Reporting a topic to a moderator.

AbZ

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:30:17
Henk 'to the rescue'!!!  ;D

Onder013   16:28:01
Dat jij dit soort dingen in de gaten houdt  :wacko:  geeft alleen maar aan hoe obsessed je bent.

Nahpets

#52
[
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ


Deleted Member 2

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:30:17
Henk 'to the rescue'!!!  ;D

Onder013   16:28:01 Reporting a topic to a moderator.

Beneden alle peil wat jij hier allemaal aan termen gebruikt. Bovendien vind ik het stuitend dat mijn melding aan een mod over termen die je hier gebruikt, publiek maakt.

Nahpets

Wat ik dan weer heel apart vind is dat hij weet dat jij een RTM hebt gedaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted member

Citaat van: AbZ op oktober 31, 2013, 16:29:42
Ik weet van jou dat je toehapt en jezelf dan teveel gaat opwinden, ging geheel volgens verwachting  :D 
Je kunt nalezen dat je zelf per ongeluk toegeeft dat je baskasten ongeveer net zoveel bijdragen als een Ikea Molger stand.

Ik weet van jou wanneer je ... (vul zelf maar in) dat je door blijft gaan. Weer geheel volgens verwachting ook!  ;D

En lees maar terug, ik geef niks dergelijks toe. Jij kwantificeert de vermeende bijdrage nu, ik ben daar nog helemaal niet geweest. Draagt 't bij dan draagt 't bij.  :music:

Deleted member

Citaat van: Onder013 op oktober 31, 2013, 16:35:42
Beneden alle peil wat jij hier allemaal aan termen gebruikt. Bovendien vind ik het stuitend dat mijn melding aan een mod over termen die je hier gebruikt, publiek maakt.

Dat was al publiekelijk die informatie anders kon ik die niet delen. Klikspaan. Ben je nou nog steeds donateur trouwens?  :D

Deleted Member 2

Citaat van: Nahpets op oktober 31, 2013, 16:37:40
Wat ik dan weer heel apart vind is dat hij weet dat jij een RTM hebt gedaan.

Dat snap ik ook niet. Hij mag van mij weten dat ik het naar elkaar gebruiken van termen die duiden op een psychische stoornis zeer ongepast vind.

Dat hij kennis heeft van wat ik beschouw als een PM aan een mod is bijzonder.

Pjotr27

Ik dacht dat het draadje over Tannoy`s ging....
De laatste 2 pagina`s zijn ze blijkbaar al verkocht.... ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:43:38
Dat was al publiekelijk die informatie anders kon ik die niet delen. Klikspaan. Ben je nou nog steeds donateur trouwens?  :D

Ik ben voor u geen 'je' en wilt u mij aanspreken met mijn forumnaam en zeker niet met mijn voornaam.

AbZ

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:42:12http://www.htforum.nl/yabbse/Smileys/classicOR/grin.gif
Ik weet van jou wanneer je ... (vul zelf maar in) dat je door blijft gaan. Weer geheel volgens verwachting ook!  ;D

En lees maar terug, ik geef niks dergelijks toe. Jij kwantificeert de vermeende bijdrage nu, ik ben daar nog helemaal niet geweest. Draagt 't bij dan draagt 't bij.  :music:
Jaaa gaat lekker, Antoine komt z'n eigen speakers afbreken  :D

Ga zelf maar na:  XO op 200Hz en op 80Hz, neem de hellingen erbij, en er blijft bijna niets over.
Jij had er toch voor doorgeleerd?

Deleted member

Citaat van: Onder013 op oktober 31, 2013, 16:45:17
Dat snap ik ook niet. Hij mag van mij weten dat ik het naar elkaar gebruiken van termen die duiden op een psychische stoornis zeer ongepast vind.

Dat hij kennis heeft van wat ik beschouw als een PM aan een mod is bijzonder.

Een psychische stoornis is iets HEEL anders dan de uiting van iets dat typisch bij zo'n stoornis kan horen.  :omg: We zijn allemaal wel eens verdrietig maar lijden we dan gelijk ook aan een depressieve stoornis?

AbZ

Citaat van: Pjotr27 op oktober 31, 2013, 16:45:47
Ik dacht dat het draadje over Tannoy`s ging....
De laatste 2 pagina`s zijn ze blijkbaar al verkocht.... ;D
Nog geen reactie van verkoper.  Maakt niet uit, tuinfeestje is pas op zaterdag.

AbZ

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:48:07
Een psychische stoornis is iets HEEL anders dan de uiting van iets dat typisch bij zo'n stoornis kan horen.  :omg: We zijn allemaal wel eens verdrietig maar lijden we dan gelijk ook aan een depressieve stoornis?
De enige reden dat jij dit onderscheid maakt is dat je anders meteen een ban krijgt bij het gebruik van dat soort termen.

Deleted member

Citaat van: AbZ op oktober 31, 2013, 16:48:02
Jaaa gaat lekker, Antoine komt z'n eigen speakers afbreken  :D

Ga zelf maar na:  XO op 200Hz en op 80Hz, neem de hellingen erbij, en er blijft bijna niets over.
Jij had er toch voor doorgeleerd?

Ik ondersteun mijn VR-5's met een sub, that's it. Jij haalt er allerlei zaken bij die voor mij niet relevant zijn en probeert me te overtuigen van een "kat in de zak" omdat je van horen zeggen heb dat 't bij anderen zogenaamd niet goed uitpakte. Het is echt compleet idioot en 't raakt kant noch wal!  :D

Deleted member

Citaat van: Onder013 op oktober 31, 2013, 16:47:17
Ik ben voor u geen 'je' en wilt u mij aanspreken met mijn forumnaam en zeker niet met mijn voornaam.

Henk, ge bent enne lollige vent!  :P

Deleted member

Citaat van: AbZ op oktober 31, 2013, 16:49:50
De enige reden dat jij dit onderscheid maakt is dat je anders meteen een ban krijgt bij het gebruik van dat soort termen.

Onzin. Je denkt weer eens voor me, en geheel niet verrassend, ook compleet verkeerd.

AbZ

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:51:52
Ik ondersteun mijn VR-5's met een sub, that's it. Jij haalt er allerlei zaken bij die voor mij niet relevant zijn en probeert me te overtuigen van een "kat in de zak" omdat je van horen zeggen heb dat 't bij anderen zogenaamd niet goed uitpakte. Het is echt compleet idioot en 't raakt kant noch wal!  :D
Keep dreaming.  Je doet zelf een high-pass XO op 80Hz voor je mains, heb je geschreven. 
Ik ga het niet voor je opzoeken.

Perfectionist

#69
Zo in ieder geval 1 iemand heeft een ban te pakken (Antoine). Wellicht komen daar ook nog andere leden bij voor de voortdurende stalking die er bestaat tussen een aantal personen hier. Daar kom ik nog op terug.
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Citaat van: Antoine op oktober 31, 2013, 16:15:53
Die mannen zijn nooit te beroerd om iets of iemand af te fikken dus dat doen ze graag verwacht ik.  ;)

Metingen Harbeth? Ik gok op een bult in 't laag rond de 100Hz voor wat "magische warmte" en dan 20Hz zo op -30dB. Verder een dip in 't midhoog om alle "scherpte", leven en detail uit de muziek te filteren en vervolgens een sterk aflopend hoog om elke vorm van ambiance de nek om te draaien.  :D

Ik denk dat als Keyser de behoefte voelt er wel iets over kan zeggen. Volgens mij staat het ook beschreven in het topic van Huub (hoe zou het met hem zijn).

Voor de rest lees ik een beee stemmingmakerij.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Antoine zat er niet zo heel gek ver naast, behalve wat betreft het aflopende hoog. Google gaf dit als eerste link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55806.msg2236796#msg2236796
Dutch & Dutch

chansig

Gevonden...zelf nog niet gelezen...dus ik weet niet of het de opmerkingen van Antoine ondersteunt..daarnaast gaat het natuuurlijk specifiek over de Harbeths van Huub:


Gedeelte uit een post van Keyser in het showcase topic van Huub van augustus 2012:

Vaak is het klankkarakter in belangrijke mate terug te vinden in de frequentieresponse en het afstraalgedrag van de luidsprekers. Zoals al door de anderen gezegd heb ik aan de speakers gemeten, maar zojuist vond ik een veel beter meetrapport online: http://www.soundstagenetwork.com/measurements/speakers/harbeth_30_domestic/ Mijn (beperkte aantal) metingen komen goed overeen met deze metingen, maar de metingen van Soundstage zijn gedaan in een dode kamer - daar kan ik met mijn gated metingen in de kamer van Huub niet tegenop. De luidspreker laat vanaf het middengebied (ook in mijn metingen) een keurig vlakke on-axis frequentieresponse zien, daar valt weinig aan af te dingen. Als je naar het afstraalgedrag onder hoeken kijkt, dan valt op dat er net boven 2 khz een gat in de response ontstaat. Dit wordt veroorzaakt doordat een relatief grote woofer op een verhoudingsgewijs hoge frequentie aan een veel breder afstralende tweeter wordt gekoppeld. Je ziet dat het afstraalgedrag net onder het crossoverpunt (waar de woofer sterk bundelt) veel smaller is. In feite ben ik van mening dat dit een kwestie van slecht ontwerpen is - hier had eigenlijk een middentoner tussen gemoeten - ware het niet dat het zeker in Huubs situatie erg prettig klinkt. In een opnamestudio is het directe geluid doorgaans veel sterker dan het indirecte geluid, waardoor je dus eigenlijk bijna uitsluitend het neutrale directe geluid van de Monitor30 waarneemt en dus geen 'last' hebt van het ongelijkmatige afstraalgedrag, maar in Huubs woonkamer met z'n sterke galm en vroege reflecties hoor je juist ook in sterke mate het afstraalgedrag en de power-response.

Bovendien zit er een duidelijke 'tilt' in het frequentieverloop van de woofer, hij loopt heel gelijkmatig iets af naar hogere frequenties (die tilt kon ik niet meten in Huubs kamer, maar dat ligt aan de gating die ik heb moeten toepassen). Daarnaast heeft de ontwerper er voor gekozen een bultje in de response aan te brengen rond 100 hz (ook herkenbaar in mijn close-range metingen aan de woofer). Deze twee zaken dragen bij aan de warme, volle klank. Huub noemde dat volle, rijke karakter een groot pluspunt van de set, welke met name met piano en stemmen tot uitdrukking kwam. Eigenlijk is het een soort effectje, en hoewel vaak een aangenaam effect, had het voor mij iets minder gemogen. Het bultje helpt wellicht te verbloemen dat de Monitor 30 niet zo diep doorloopt in het laag, want ondanks de grote woofer, het redelijke kastvolume en de poortafstemming op ongeveer 45 hz, valt de response op de luisterplek hard af onder 50 hz.

De frequentieresponse gemeten op de luisterplek ziet er goed uit. Er zit een flinke kanteling in de frequentiecurve, wat goed correleert met de volle en enigszins terughoudende klank. De dip in het afstraalgedrag rond een goeie 2 khz is op de luisterplek goed terug te zien in de metingen. Onder 150 hz zijn de staande golven duidelijk herkenbaar, maar dat gaat eigenlijk in elke ruimte op. Met sommige instrumenten (contrabas) klonk het wat boemerig, maar op de luisterplek leek het laag beter dan op een aantal andere plekken in de ruimte. Hier zijn goede maatregelen tegen te nemen, maar Huub durft die niet aan de schoonheidscommissie voor te leggen.


Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op oktober 31, 2013, 17:13:24
Antoine zat er niet zo heel gek ver naast, behalve wat betreft het aflopende hoog. Google gaf dit als eerste link: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55806.msg2236796#msg2236796

elkaar net gekrozen....je cd's liggen overigens bij Technative.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Ok tot zover dan yesterday's news over Harbeth  :sleepy:  Martijn mag eventueel nog ff uitrekenen wat een speaker te doen heeft tussen crossovers op 200Hz en op 80Hz met (ik gok) 12dB/oktaaf.

Anders kunnen we terug naar de Tannoys, waarover ook niet veel te melden is.  Dank aan Martin236637968 voor de identificatie!  (Heb pdf'je gevonden met idd iets over de controller om lager te komen.)