Iemand de voeding van zn mediaplayer verbeterd?

Gestart door AirTimeDMC12, oktober 18, 2013, 12:43:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AirTimeDMC12

Ik ben zelf in het bezit van een Mede8er MED1000x3d mediaspeler. De laatste tijd ben ik erg veel bezig met de bekabeling van mn set. Nu zijn ook de netkabels aan de beurt. Ik overweeg ook de netkabel van mn led-tv te vervangen voor een Audioquest NRG-1.5. Volgens mij is deze ook gelijk het maximale wat ik wat betreft een kabelupgrade kan doen.

Nu vraag ik me af of er ook winst te behalen valt met de externe voeding (DC 12v 2 amp) van de mediaplayer. Zo kan ik bijvoorbeeld alleen de kabel tot aan de externe adapter vervangen, maar ik kan de voeding ook in zn geheel vervangen. Bijvoorbeeld door een BOTWS 12v te pakken.

Is er iemand die dergelijke tweaks heeft gedaan? En was er winst te behalen?

ff nog een foto van internet. Ik heb een vergelijkbare voeding (met eurostekker uiteraard)  :happy:
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Deleted member

Uiteraard!  :) De standaard bijgeleverde 'switched mode power supplies' worden hier op grote schaal vervangen door lineaire voedingen. De BOTWS voedingen zijn hier een bekend voorbeeld van.

De SMPS voedingen zijn goedkoper en zuiniger en moeten volgens mij tegenwoordig worden meegeleverd door fabrikanten (niet geheel zeker van dit laatste) maar genereren ook veel hoog frequente ruis (vandaar vaak de ferriet kernen in de kabels uit de voeding) en in het algemeen een minder schone spanning met o.a. meer 'ripple' en dat kan invloed hebben op de weergavekwaliteit of anders gezegd: schone stroom kan een positief effect hebben.

frank2

#2
Zelfs een Furutech alpha 3 kabel met iego gold stekkers aan de adapter ( de switch mode) scheelt behoorlijk, bij mij gaf dat een aanmerkelijk beter beeld. (bij de Boxee Box)
nb: dit scheelde meer dan een goede hdmi kabel. (al deed die er ook nog een schepje bovenop)

De Boxee heeft ook een voeding als de foto, met een verloopstekker kun je er een IEC stekker opzetten, zoals ik dat ook heb gedaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

quattronl

Ik heb alleen een BOTW voeding op m'n audiostreamer (Squeezebox Touch) zitten. Scheelt best wel in sound.
Op m'n videostreamer (Dune Smart) niet. Geen idee of daar zo'n voeding voor verkrijgbaar is EN of ik het verschil ga zien. Wel een leuke test.

Mijn prio ligt bij stereo dus daar doe ik meer aan tuning en tweaks.
Qua beeld en surroundsound ben ik veel sneller tevreden :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

AirTimeDMC12

Citaat van: frank2 op oktober 18, 2013, 16:24:16
Zelfs een Furutech alpha 3 kabel met iego gold stekkers aan de adapter ( de switch mode) scheelt behoorlijk, bij mij gaf dat een aanmerkelijk beter beeld. (bij de Boxee Box)
nb: dit scheelde meer dan een goede hdmi kabel. (al deed die er ook nog een schepje bovenop)

De Boxee heeft ook een voeding als de foto, met een verloopstekker kun je er een IEC stekker opzetten, zoals ik dat ook heb gedaan.

Ben ik met een BOTWS 12V niet beter uit? Heb dan ook lineair. En ben goedkoper uit, nl € 135,-.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

quattronl

#5
Proberen. Bij de een doet een goede kabel veel goeds, bij de ander een goede voeding. Allemaal afhankelijk van de set.

ps: Een BOTW is bij forumsponsor Wifimedia 119,95 incl verzending (link) ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Deleted member

Citaat van: AirTimeDMC12 op oktober 18, 2013, 16:48:35
Ben ik met een BOTWS 12V niet beter uit? Heb dan ook lineair. En ben goedkoper uit, nl € 135,-.

Je geeft aan dat jouw mediaplayer een adapter heeft die 12V en 2A levert. De BOTWS gaat tot 1,25A, goed kijken dus of dit voldoende is en even navraag doen bij fabrikant als de specs die niet duidelijk aangeven.

AirTimeDMC12

#7
Citaat van: Antoine op oktober 18, 2013, 18:07:43
Je geeft aan dat jouw mediaplayer een adapter heeft die 12V en 2A levert. De BOTWS gaat tot 1,25A, goed kijken dus of dit voldoende is en even navraag doen bij fabrikant als de specs die niet duidelijk aangeven.

Kan lastig worden. Aan de andere kant is de standaard PSU van de Touch 3A! Met de 1,5A van BOTWS gaat het ook goed.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

AirTimeDMC12

Citaat van: Antoine op oktober 18, 2013, 18:07:43
[...] De BOTWS gaat tot 1,25A, [...]

Voor de Squeezebox Touch is de BOTWS 5v 1,5A.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

Deleted member

Ik heb zelf een 12V variant en daar staat 1,25A op.

AirTimeDMC12

Dit onderwerp heeft even stilgelegen bij mij vanwege andere upgradeprioriteiten. Heb net een paar leuke powerkabels kunnen aanschaffen, namelijk een AQ NRG-1.5 voor de tv en 2 stuks NRG-4, waarvan er eentje met een C7-verloop op de blu-rayspeler gaat. Nu overweeg is de andere, ook met een C7-verloopje, op de Mediaspeler te zetten. Aangezien ik dus de fabrieksadapter behoud vermoed ik dat het verschil minder groot zal zijn dan wanneer ik de complete voeding vervang. Laat jullie het verschil met alleen een upgrade van de netkabel nog ff weten, zal ergens volgende week zijn.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

AirTimeDMC12

Ik ga beiden testen binnenkort; het vervangen van alleen het powercord vs het geheel vervangen van de voeding door een BOTWS.

Ik herinnner met net dat de BOTWS die ik aan de irDAC heb hangen ook 12V is. De huidige supply van de Mede8er is echter 12V 2A, en de BOTWS is 12V 1,25A. Kan dit wel?
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

VTEC_genieter

Uuh....ze hebben niet dezelfde output.
De BOTWS heeft 1,25A.
Je Mede8er wordt standaard gevoed met 2A door de huidige voeding.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Magura

De output van 1,25A en 2A zijn maximale waardes wat de voeding kan leveren.
De med8er gebruikt in bedrijf ongeveer 5W. Dat moet geen probleem zijn. ;)
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

hdnoob

De stroom dat die BOTWS kan leveren is uiteraard ruim voldoende.

Ik kan alleen bijna niet geloven dat de voeding vervangen hogere kwaliteit audio/video geeft? Die mediaplayer is 190euro zie ik op webshops.

Als jullie toch zoveel willen investeren met stabiele voedingen (daar gaat het om denk ik?) waarom nemen jullie geen hoge kwaliteitsvoeding uit de PC markt? Die beschikken over 3.3v, 5v, 12v voorzieningen die stabiel blijven onder zware belasting.

Dat lijkt me goedkoper dan al die BOTWS adapters. Of praat ik nu onzin?

AirTimeDMC12

Citaat van: hdnoob op juni 17, 2014, 23:25:05
De stroom dat die BOTWS kan leveren is uiteraard ruim voldoende.

Ik kan alleen bijna niet geloven dat de voeding vervangen hogere kwaliteit audio/video geeft? Die mediaplayer is 190euro zie ik op webshops.

Als jullie toch zoveel willen investeren met stabiele voedingen (daar gaat het om denk ik?) waarom nemen jullie geen hoge kwaliteitsvoeding uit de PC markt? Die beschikken over 3.3v, 5v, 12v voorzieningen die stabiel blijven onder zware belasting.

Dat lijkt me goedkoper dan al die BOTWS adapters. Of praat ik nu onzin?

De huidige nieuwprijs van de mediaplayer is idd 199,-, maar dan is het alleen nog maar een streamer, want dan zit er nog geen SSD/HD in. Samen met Dune, en enigszins Popcorn Hour, zit je toch wel in het hogere segment van de dedicated mediaplayers. Ik weet dat een HTPC met bv XBMC meer functionaliteit kan geven, vroeger allemaal gehad, maar qua beeld heeft het me tot op heden nog niet van de meerwaarde kunnen overtuigen. Aangezien ik nauwelijk van de extra functies gebruikt maak is dat toch hetgene waar het me omgaat, zeker als het gaat om het afspelen van 3D wat is regelmatig doe.

Maar goed, daar hadden we het niet over. Powerkabels geven met alle AV-apparatuur een verbetering. Of een lineaire voeding ook met beeld een verbetering geeft heb ik nog nooit ervaren, vandaar dit topic. Kan er naast zitten, maar PC-voedingen zijn volgens mij geen optie, want die zijn gewoon schakelend. Daarnaast heb je de fans die er vaak inzitten. Ook is een PC-voeding meer goedkoop gebouwde 'raw power' zeg maar, veel watt en nog steeds storingsgevoelig, en dat is juist wat je niet wil in als upgrade voor AV.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -