Anthem MRX Receivers - 710, 510, 310

Gestart door CinemaDream, september 27, 2013, 10:44:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Maro op maart  2, 2014, 11:29:23
Aan de 700 begin ik niet eens, alleen al dat gedoe met verloop stekkers ed. Ook geen direct stereo vergelijk mogelijk omdat alles door de dac van de 700 gaat. Nog een nadeel is dat je met een PC in de kamer moet zitten om de boel af te regelen. Ik heb alleen een desktop PC en die staat in een aparte kantoor kamer. Heb geen laptop....nee handig is anders.
Snap ik. Geeft overigens wel een goede indicatie over de te verwachten afschrijving.  :D

yorkie13

Zelfs de ARC van het instapmodel mrx300 doet het beter dan de XT32 van de Onkyou 3008.

Wat stereo betreft, dan zal een aparte stereoversterker altijd beter zijn.

Voor wat meer power gewoon extra eindversterkers gebruiken.

Maro

Citaat van: RA SUBS op maart  2, 2014, 11:41:57
Zelfs de ARC van het instapmodel mrx300 doet het beter dan de XT32 van de Onkyou 3008.

Wat stereo betreft, dan zal een aparte stereoversterker altijd beter zijn.

Voor wat meer power gewoon extra eindversterkers gebruiken.

Dat is toch precies de zelfde software als in alle andere Anthem modellen? Verder hangt veel af van je set en kamer. Ook zou je ADSY Pro moeten vergelijken met ARC. Als je een Marantz SR-7008 koopt en een ADSY Pro set aanschaft dan vergelijk je eerlijker. Zit je met de Marantz +ADSY meetkit nog altijd. goedkoper dan de Anthem 710. Die twee zou je dan moeten afregelen in een zelfde kamer en dan vergelijken. Dat je die meet microfoon ed er "gratis" bij krijgt is natuurlijk lariekoek. Kijk eens naar die prijzen, je betaald er gewoon voor natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

#203
kijk eens wat een Audyssey Pro meetkit los kost , wordt je niet vrolijk van.

dacht iets van 400 euro en dan nog een licentie van 150 euro.

tel dat eens op bij de 1299 euro die de 7008 kost. 8)

Maro

#204
Citaat van: RA SUBS op maart  2, 2014, 11:59:45
kijk eens wat een Audyssey Pro meetkit los kost , wordt je niet vrolijk van.

dacht iets van 400 euro en dan nog een licentie van 150 euro.

tel dat eens op bij de 1299 euro die de 7008 kost. 8)

Kom ik op een kleine €1900,- wat kost die 710 ook alweer? Voordeel is ook nog dat je die ADSY kit voor elke volgende receiver weer opnieuw kunt gebruiken.

[edit] typo
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

Dan heb je wel een eerlijk vergelijk.

Zelf was je je meting van Audyssey Pro toch kwijt na een nieuwe meting van XT32 ?

Dan is het idd handig om zelf een kit te hebben.

boekhour

#206
De package die Anthem biedt is gewoon zeer compleet, en biedt momenteel geen enkel ander merk in deze prijsklasse. Auddessy pro kopen lijkt me ook weer zo een gedoe. Moet ik dat uit de Amerika laten komen? En krijg je dat als gewone consument wel voor elkaar, je moet toch een "inmeetbedrijf" hebben? Een mannetje inhuren om dit te doen is een no-go. Als je een meubel verplaatst of iets verandert kan je hem weer opnieuw inhuren.

Bovendien is de basis versterkerkwaliteit van de Anthem erg goed, ook zonder inmeten klinken ze al mooi. Zo geven de reviewers van avsforums niet voor niets 10 uit 10 punten en het stempeltje. "beste reciever" Dan moet je wel echt iets goed doen.

RA-SUBS, ik heb ook de 3008 gehad en ja de Anthem is echt beter.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

frank2

Zoals je zegt adysee Pro is er niet voor consumenten. Dus alleen via een bedrijf eenmalig te laten doen, stel je veranderd iets moet je het bedrijf weer laten komen. Geen handige maar vooral dure zaak.
En dus moet je toegeven dat hoewel er vast ook andere merken zijn die goed zijn, er maar 1 merk is wat die goede ARC heeft.

@ Maro: een laptop heeft iedereen, een verloopkabeltje en eenmalig instellen op de laptop (de software) en daarna kun je onbeperkt meten en opnieuw inregelen als je dat wilt.

Ik heb nu een ander kabeltje in de stroomtoevoer zitten ipv een Draka nu een Alpha 3; en ja dan hoor je dus een verschil als je opnieuw inmeet; ik had de oude meting met de Draka er nog in staan en had de Alpha ondertussen 90 uur laten spelen, hij klonk een fractie aan de heldere kant, na opnieuw inmeten met de Alpha was die heldere kant weer neutraal, ik heb nu de roomgain nog iets aan de hoge kant ingesteld, binnenkort even aanpassen en dan is dat ook weer goed zoals ik het wens. En ja via de grafieken kan ik duidelijke verschillen zien tussen enerzijds de Draka en anderzijds de Furutech Alpha 3. Laastgenoemde geeft een mooiere grafiek die rechter verloopt dan de Draka, vreemde is dat de klank bij de Alpha pittiger is dan de Draka die juist een minder mooie grafiek geeft. Maar de grafieken geven je wel een indicatie. Bijvoorbeeld dat bij een dip in het lage tonen gebied wat ik heb dat bij de Alpha die dip met 3 DB verbeterd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

yorkie13

#208
Wat heeft de draka kabel nu met dit ARC en Anthem topic te maken ?

deze kabel heeft toch invloed in iedere set lijkt me.


Maro

Citaat van: boekhour op maart  2, 2014, 17:56:05
De package die Anthem biedt is gewoon zeer compleet, en biedt momenteel geen enkel ander merk in deze prijsklasse. Auddessy pro kopen lijkt me ook weer zo een gedoe. Moet ik dat uit de Amerika laten komen? En krijg je dat als gewone consument wel voor elkaar, je moet toch een "inmeetbedrijf" hebben? Een mannetje inhuren om dit te doen is een no-go. Als je een meubel verplaatst of iets verandert kan je hem weer opnieuw inhuren.

Bovendien is de basis versterkerkwaliteit van de Anthem erg goed, ook zonder inmeten klinken ze al mooi. Zo geven de reviewers van avsforums niet voor niets 10 uit 10 punten en het stempeltje. "beste reciever" Dan moet je wel echt iets goed doen.

RA-SUBS, ik heb ook de 3008 gehad en ja de Anthem is echt beter.

Je kunt gewoon zo'n pro kit bestellen natuurlijk. Misschien Amerika, who cares? Daarna kun je gewoon zelf de licentie kopen en gaan inmeten daar ben je geen mannetje voor nodig hoor. Elke nieuwe receiver kun je daarna ook gewoon in gaan meten. Je hoort mij ook niet zeggen dat de Anthem receivers slecht zijn. Boeit me ook totaal niet. In Amerika zijn ze nogal chauvinistisch en dus erg positief over spul uit noord Amerika, de Duitsers zijn in mijn ogen wat realistischer in dit soort zaken. Die testen wijzen wel een andere richting uit iig. Ik ben slechts wat argwanend tov de Anthem hosanna hier op dit forum. Shoot me.. Dat jullie de Anthems beter vinden dan de 3008 van Onkyo zegt me ook maar weinig eerlijk gezegd. In Duitsland denken ze daar weer anders over gezien de tests.

@Frank: Niet iedereen heeft een laptop, ikke niet en ik ken genoeg mensen die niet zo'n ding hebben. Heb een lading i-Pads in huis voor 90% van het internet gebeuren en een desktop voor het serieuzere werk kwa rekenkracht ed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

#210
Citaat van: RA SUBS op maart  2, 2014, 19:28:04
Wat heeft de draka kabel nu met dit ARC en Anthem topic te maken ?

deze kabel heeft toch invloed in iedere set lijkt me.
Klopt, wat ik alleen er mee zeggen wil, is dat je als je iets veranderd je ook opnieuw moet inmeten. Dat geld voor stroomkabels, maar ook voor interlinks. Met de Arc gaat dat gemakkelijk, maar als je adysee pro meting hebt laten doen, zou dat ook opnieuw moeten en wordt het een dure business. Officieel kun je geen pro versie kopen.

De Arc is erg goed,als er nu eens andere merken waren die dit ook hadden......
Wat ik van anthem slecht vind is de USB aansluiting voor muziek streamen (bij de 700) die werkt niet lekker, en is achteraf ook niet zo geweldig, een touch digitaal aangesloten is beduidend beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Verschillende kabels zijn niet zichtbaar op de metingen. Ik weet dat jij (Frank) meent van wel en zelfs dat je bewijs hiervoor hebt middels de metingen. Maar doe maar eens meting met dezelfde kabels op de eerste dag van iedere week en dat dan een maand lang. Zal je zien dat je iedere week nieuwe kabels in je set hebt...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

boekhour

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 08:27:58
Wat ik van anthem slecht vind is de USB aansluiting voor muziek streamen (bij de 700) die werkt niet lekker, en is achteraf ook niet zo geweldig, een touch digitaal aangesloten is beduidend beter.

Zou kunnen maar ik heb liever dat ze de geluidsmeting en versterking goed doen, dan dat er allerlei foefjes qua mediastreamen inzitten. Hier zijn dedicated apparaten voor die het veel beter kunnen dan elke andere versterker kan bieden. In de 10 serie kan dat toch ook niet meer, of heb ik dat verkeerd? Daar zijn de poorten volgens mij (ehternet +usb) uitsluitend voor ARC en firmware updaten.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

WickedGame

Citaat van: Magura op maart  1, 2014, 20:04:08
Zo, even mijn bevindingen van vandaag. De test was een arcam avr450 vs anthem mrx 710 op b&w N804D
De arcam was een demo exemplaar van audiac en had al wat enige uurtjes gespeeld. De anthem had net 1 dag gedraaid.
We (+ 2 vrienden) begonnen met de arcam. Wat een verfijnde receiver! De muziek kwam lekker los van de speakers, het laag was voldoende aanwezig. Iets wat ik met mijn avr300 dus duidelijk mis...
Het hoog was af en toe wat schel/fel, wat misschien door de diamanten tweeter veroorzaakt werd.
Wij vonden de arcam erg sterk presteren op de N804D.Mode stereo direct.

En toen was het tijd voor de anthem. Er is geen roomcorrection uitgevoerd op de anthem.Ik was erg nieuwschierig naar deze receiver, vanwege de positieve reacties van diverse forumleden. We begonnen net als bij de arcam met chris jones. Het laag was iets terughoudender/minder aanwezig. Het hoog en mid en laag was minder verfijnd dan de arcam. De muziek was ook niet zo levendig als bij de arcam.
Of dat dit het karakter van anthem is of dat de receiver weinig uren gespeeld heeft weet ik niet.
Roomcorrection zal misschien een grote verbetering geven. Anthem klinkt zeker niet verkeerd!

De verschillen waren voor mij duidelijk hoorbaar en mijn conclusie is dat arcam mij wederom overtuigd heeft op muzikaliteit, verfijning in het hoog,mid en het laag. Misschien is de match tussen anthem en n804 wat minder dan de arcam.
Mijn voorkeur ligt dus bij een arcam avr450. Wellicht probeer ik de anthem thuis met roomcorrection nog uit, om er zeker van te zijn dat ik de juiste keus maak. Tot nu toe deel ik twani's mening.

Nice review, dat de ARCAM er beter uit komt in stereo vind ik nog niet eens zo verrassend. Het is de kracht van Arcam. Het schelle van de 804D (geen N804D ;)) verbaasd me wel een klein beetje, vermoed toch dat de Arcam het hoog wat anders aanstuurt. heb namelijk met de 803D op de Anthem geen last van schel/hoog. Nu moet ik eerlijk zeggen heb de Arcam niet meegenomen toen omdat ik de prijs van 2799,- te hoog vond worden. In mijn geval met de Anthem had dat een prijsverschil opgeleverd van 850,- euro. Dat was mij te gortig.

Denk als je voor een receiver gaat als all-in-one Arcam zeker goed presteert. Enige wat ik mij wel afvraag is hoe de Arcam nu surround doet, en welk systeem zij als roomcorrection gebruiken? Het verhaal van Arcam goed in stereo en minder in surround was bij de vorige serie wat vaker aanwezig in recensies.

Dus als je een compleet vergelijk wil, zou je niet alleen stereo maar ook surround moeten doen.

Over de match anthem met B&W ga ik niet in je mee, maar dat kan ook kwestie van smaak zijn  ;D

frank2

Citaat van: boekhour op maart  3, 2014, 08:53:46
Zou kunnen maar ik heb liever dat ze de geluidsmeting en versterking goed doen, dan dat er allerlei foefjes qua mediastreamen inzitten. Hier zijn dedicated apparaten voor die het veel beter kunnen dan elke andere versterker kan bieden. In de 10 serie kan dat toch ook niet meer, of heb ik dat verkeerd? Daar zijn de poorten volgens mij (ehternet +usb) uitsluitend voor ARC en firmware updaten.
Klopt de X710 serie kan dit niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

maximus79

Citaat van: RA SUBS op maart  2, 2014, 11:41:57


Wat stereo betreft, dan zal een aparte stereoversterker altijd beter zijn.



Dacht ik ook maar mijn oude musical fidelity a5 kom niet op tegen mijn mrx700........ :crazy:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

twani

Citaat van: maximus79 op maart  3, 2014, 09:33:41
Dacht ik ook maar mijn oude musical fidelity a5 kom niet op tegen mijn mrx700........ :crazy:
Dan moet jij welhaast een erg slechte akoestiek hebben :blink:

maximus79

Citaat van: twani op maart  3, 2014, 09:38:52
Dan moet jij welhaast een erg slechte akoestiek hebben :blink:

Of goeie oren. ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

frank2

Of gewoon heel simpel; de anthem is gewoon beter dan de MF.

Snap nog steeds niet dat velen dat niet willen geloven omdat het een reciever is en geen stereo versterker.
De anthem is qua soundkwaliteit een erg goede reciever, die zich kan meten met een aparte stereo versterker.
En in mijn geval ook als voorversterker, hij speelde immers gelijkwaardig of fractioneel iets beter dan een Belles voorversterker van 4000 euro. Door 3 mensen (snowmaster, ik en iemand anders) beoordeeld en allen vonden de anthem beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

boekhour

Ook voor stereo kan inmeten van belang zijn en voordelen bieden. En hoezo stereo? 2.1 draaien das pas lekker "stereo", met een subtiele kwalitatief goede bas van mijn svs sb13plus erbij die maar weinig vloerstaanders kunnen benaderen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

frank2

Inderdaad ook voor stereo is inmeten belangrijk. Ik draai weliswaar zonder subs, dat is met mijn speakers echt niet nodig, maar zonder of met ARC in stereo is ook een duidelijk verschil. In mijn huiskamer heb ik rond de 500 Hz een dip zitten waardoor de midbass verminderd en het geluid een beetje kalig wordt. Door de ARC aan te zetten omzeil je dit probleemgebied.

Ik lees vaker dat men het zo'n nadeel vind dat de Anthem 00 serie alles via zijn dac laat lopen, ik vind dit geen nadeel omdat ik consequent de ARC overal gebruik, juist vanwege bovengenoemd probleemgebied.

Wel is het zo dat weliswaar heel minimaal de mid en hoge tonen iets minder mooi klinken met ARC aan, maar omdat het verschil erg klein is vind ik dit geen issue.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#221
Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 09:59:41
Of gewoon heel simpel; de anthem is gewoon beter dan de MF.

Snap nog steeds niet dat velen dat niet willen geloven omdat het een reciever is en geen stereo versterker.
De anthem is qua soundkwaliteit een erg goede reciever, die zich kan meten met een aparte stereo versterker.
En in mijn geval ook als voorversterker, hij speelde immers gelijkwaardig of fractioneel iets beter dan een Belles voorversterker van 4000 euro. Door 3 mensen (snowmaster, ik en iemand anders) beoordeeld en allen vonden de anthem beter.
Nou meen ik me te herinneren dat juist jíj een "ruk-akoestiek" hebt.  Iets met "hout skelet". Lastig om apparatuur bij jou op z'n merites te beoordelen en ook logisch dat juist de Anthem (met z'n uitstekende ARC) er nog "wat van maakt".

Begin bij de wortel en zorg dat de akoestiek op orde is, dan pas kun je weer méépraten over de kwaliteitsverschillen tussen de diverse componenten.

boekhour

Goede akoestiek of niet. Ik heb rechtstreekse relevante vergelijkings-ervaring tussen xt32 en ARC. ARC heeft mijn null-problemen op de luisterplek grotendeels gefixt, waar xt32 dit niet voor elkaar kreeg. Zo simpel is het.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

frank2

Citaat van: twani op maart  3, 2014, 12:37:23
Nou meen ik me te herinneren dat juist jíj een "ruk-akoestiek" hebt.  Iets met "hout skelet". Lastig om apparatuur bij jou op z'n merites te beoordelen en ook logisch dat juist de Anthem (met z'n uitstekende ARC) er nog "wat van maakt".

Begin bij de wortel en zorg dat de akoestiek op orde is, dan pas kun je weer méépraten over de kwaliteitsverschillen tussen de diverse componenten.

Onjuist, ik heb een redelijk goede akoestiek, al 1000x geschreven, toch eerst eens lezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Magura

Citaat van: WickedGame op maart  3, 2014, 08:58:50
Nice review, dat de ARCAM er beter uit komt in stereo vind ik nog niet eens zo verrassend. Het is de kracht van Arcam. Het schelle van de 804D (geen N804D ;)) verbaasd me wel een klein beetje, vermoed toch dat de Arcam het hoog wat anders aanstuurt. heb namelijk met de 803D op de Anthem geen last van schel/hoog. Nu moet ik eerlijk zeggen heb de Arcam niet meegenomen toen omdat ik de prijs van 2799,- te hoog vond worden. In mijn geval met de Anthem had dat een prijsverschil opgeleverd van 850,- euro. Dat was mij te gortig.

Denk als je voor een receiver gaat als all-in-one Arcam zeker goed presteert. Enige wat ik mij wel afvraag is hoe de Arcam nu surround doet, en welk systeem zij als roomcorrection gebruiken? Het verhaal van Arcam goed in stereo en minder in surround was bij de vorige serie wat vaker aanwezig in recensies.

Dus als je een compleet vergelijk wil, zou je niet alleen stereo maar ook surround moeten doen.

Over de match anthem met B&W ga ik niet in je mee, maar dat kan ook kwestie van smaak zijn  ;D

Dit was slechts een korte impressie. De Anthem was bij deze test niet volledig op bedrijfstemperatuur.
Dus de test met Anthem en Arcam zou pas echt eerlijk zijn als je beide thuis kan beluisteren.
De Arcam kan ik alleen testen door deze aan te schaffen   ;D
Anthem zou ik misschien thuis mogen beluisteren. Lastig die keuzes...

We hebben nog Elac's fs 407 aan de Arcam gehangen en dat klonk ook erg lekker.
Deze zijn ook vrij lastig om aan te sturen en de Arcam deed dat met veel overtuiging!

Arcam gebruikt eq volgens mij en is niet helemaal te vergelijken met arc.

Ik ben er nog niet uit....
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest