Apple introduceert nieuwe iPhones en iOS 7

Gestart door neptune, september 11, 2013, 08:42:49

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

wat kan die nou meer? behalve een dubbelfunctie van de aan button als finger scanner (wat tot op heden nog altijd trager en irritanter werkte dan wel andere access tool dan ook)
JBL PRX Power!

Erik

Die kleurtjes zijn leuk voor vrouwen en jonge kinderen, zelf moet ik er niet aan denken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Syphon

Citaat van: BJF op september 11, 2013, 20:11:18
De prijzen voor Nederland zijn nog niet bekend, dus of de 5S werkelijk duurder wordt is afwachten.
Dat dalen van de aandelen is na iedere keynote en zegt m.i. helemaal niks.

Als iPhone-adept van het eerste uur ga ik even rustig nadenken wat te doen. De 5C wordt het sowieso niet, als ik een kleurige iPhone 5 wil koop ik wel een ander hoesje om mijn huidige 5. De 5S, tsja, ik heb (nog) niet het hebbuh-gevoel. Ik sluit het op termijn niet uit maar ga zeker niet voor de winkel liggen.

De prijzen zijn wel bekend voor Duitsland dus ja de Iphone is net zo belachelijk duur als in Nederland straks. Volgens mij gaat Apple heel veel klanten verliezen. Weet nog dat iedereen in mijn vrienden kring een Iphone had enkele jaren geleden. Nu nog maar een stuk of 3, de rest allemaal een HTC of Samsung en terecht.

neptune

Citaat van: Raphie op september 11, 2013, 20:34:10
wat kan die nou meer? behalve een dubbelfunctie van de aan button als finger scanner (wat tot op heden nog altijd trager en irritanter werkte dan wel andere access tool dan ook)
Ik had ook zo'n (windows) laptop die dat idd brak deed (lenovo) , ik denk dat Apple dit wel goed doet.
Volgens tweaker is het inleren hiervan in minder dan een minuut gebeurd en werkt het echt vloeiend, ze hebben het meerdere personen laten testen.

Verder zit er een nieuwe M7 CPU in die alle sensoren monitoort, dit zal oa in nieuwe Nike fuel apps of zo worden gebruikt en andere apps gericht op fitness e.d.

zet hier iets neer

neptune

Citaat van: Syphon op september 11, 2013, 20:56:28
De prijzen zijn wel bekend voor Duitsland dus ja de Iphone is net zo belachelijk duur als in Nederland straks. Volgens mij gaat Apple heel veel klanten verliezen. Weet nog dat iedereen in mijn vrienden kring een Iphone had enkele jaren geleden. Nu nog maar een stuk of 3, de rest allemaal een HTC of Samsung en terecht.
Wat Apple en prijzen betreft, die zijn redelijk marktconform, alleen Apple is veel consequenter in het vasthouden van de prijs en dan nog steeds goed kunnen verkopen.
Als ik even naar de Galaxy S4 kijk, die is ook van plastic en had ook bij release een prijs van €700 16 GB.
De 5S prijsstelling is wat te verwachten is, de 5 was ook al zo duur, ze komen er mee weg omdat ze goede produkten en ondersteuning leveren en een zeer hoog % gebruikers is zeer tevreden over hun iPhone.
Of je het geld er voor neer wilt tellen is verder persoonlijk toch?
zet hier iets neer

Xstream

Je kunt de S4 niet met dit vergelijken natuurlijk. Die was qua specs echt wel high end en een stap voorruit met concurrentie die ook rond die prijs zaten of nog moesten komen.
Dat is de iPhone 5 niet als je al de S4, HTC one en voor 300 EU een Nexus 4 in de markt hebt zitten.

Maar net zoals ik de iPhone altijd al overprices en overhyped vond, vind ik nu 't argument dat 't "plastic" van de 5C dan ineens de telefoon veel goedkoper maakt ook niet waar. Het is in wezen veel duurzamer en degelijker dan 't aluminium en andere harde materialen van de voorgaande iPhones. Het vangt een klap veel beter op, minder kans op een barst in je scherm.

Dus alle features en hardware zijn ineens niks meer waard omdat de buitenkant van hoge kwaliteit kunststof is? Het dekt bijna de hele lading waarom ik de iPhone overhyped vind ;)
Al kan ik 't design ook niet waarderen. Is ook wel wat waard, maar voor Apple fans meestal 't enige wat telt. En ook de reden waarom ik er soms zo aan stoor denk :D

Ik heb een Nexus 4, destijds gekocht voor 350 EU. Ik vond 700 EU voor een S4, One of iPhone e.d. destijds ook schandalig, want de Nexus biedt min of meer 't zelfde, in sommige gevallen beter. Doet alles soepel en snel waarbij alleen de camera wat minder is. Maar dan wel op native Android met actuele updates ipv maanden / jaar later omdat anderen een eigen skin eromheen hebben die niks toevoegt.

Ik zou dit geld nu voor de iPhone 5C/S ook wederom niet over hebben. Altijd al te duur geweest voor wat 't biedt IMO. iOS vind ik persoonlijk ook een drama. Heb ook al spijt gekregen van m'n iPad. Maargoed, allemaal persoonlijke ervaringen en mening. Al is die vingerscanner wel een mooie feature natuurlijk. Maar 800 EU ga ik er echt niet voor betalen :)

Ik zie Apple sowieso al jaren niet echt meer innoveren. Zelfs de Macbook weten ze zo in te pakken dat 't al niet meer interessant is, terwijl m'n laptops altijd macbook pro's waren. Maar ook daarop ga ik mogelijk overstappen, aangezien er bijna geen reden meer is om bijna 2x zoveel uit te geven aan een macbook. Vroeger hadden ze nog unieke dingen, maar de concurrentie heeft die nu ook.

Voor mijn gevoel gaat 't langzaam weer ten onder ... maargoed, kan ook alleen m'n gevoel zijn na vele negatieve ervaringen met Apple. Ik vind dit, en gelukkig is de massa 't ook een keer met me eens, een treurige release.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gekkemarc

Die achterlopende innovatie vind ik ook slecht en zeker van een bedrijf als apple.
Ik ben ook van mening dat hun fanbase hun sterkste kant is.

De vingerafdrukscanner klinkt leuk maar ik denk dat uiteindelijk de meeste gebruikers toch de klassieke ontgrendeling zullen pakken wat volgens mij nog steeds het snelst is.

Nooff

Citaat van: neptune op september 11, 2013, 21:23:40
Wat Apple en prijzen betreft, die zijn redelijk marktconform, alleen Apple is veel consequenter in het vasthouden van de prijs en dan nog steeds goed kunnen verkopen.
Als ik even naar de Galaxy S4 kijk, die is ook van plastic en had ook bij release een prijs van €700 16 GB.
De 5S prijsstelling is wat te verwachten is, de 5 was ook al zo duur, ze komen er mee weg omdat ze goede produkten en ondersteuning leveren en een zeer hoog % gebruikers is zeer tevreden over hun iPhone.
Of je het geld er voor neer wilt tellen is verder persoonlijk toch?
het grote verschil is echter dat de Samsung al snel in prijs daalt en Apple de prijzen kunstmatig hoog houdt. Als je als Apple zijnde je winstaandeel wilt vergroten dan moet je een goedkopere telefoon produceren (5C) en deze gunstig in de markt zetten. Nu produceren ze goedkoop maar is de verwachting dat het toestel 600 euro moet gaan kosten. Dan heb je het wmb echt niet begrepen. De markt schreeuwt om een instap model en een 128GB model en daar wordt alweer geen gehoor aan gegeven. Ik denk persoonlijk dat ze hier wel iets van gaan voelen straks. Natuurlijk lopen de fanboys straks weer voorop, maar als Apple liefhebber sla ik ook deze generatie gewoon weer over.

neptune

Citaat van: Nooff op september 11, 2013, 23:29:27
het grote verschil is echter dat de Samsung al snel in prijs daalt en Apple de prijzen kunstmatig hoog houdt. Als je als Apple zijnde je winstaandeel wilt vergroten dan moet je een goedkopere telefoon produceren (5C) en deze gunstig in de markt zetten. Nu produceren ze goedkoop maar is de verwachting dat het toestel 600 euro moet gaan kosten. Dan heb je het wmb echt niet begrepen. De markt schreeuwt om een instap model en een 128GB model en daar wordt alweer geen gehoor aan gegeven. Ik denk persoonlijk dat ze hier wel iets van gaan voelen straks. Natuurlijk lopen de fanboys straks weer voorop, maar als Apple liefhebber sla ik ook deze generatie gewoon weer over.

Sorry hoor....kunstmatig hoog houden?
Als fabrikant heb je een kostprijs en een bepaalde marge die je zelf bepaald en daarna een verkoopprijs.
Je kan Apple van alles verwijten maar ze voeren wel een consistent prijsbeleid, koop je een iPhone voor x bedrag dan is de kans groot dat ie zeg een jaar later nog exact zoveel kost, wel zo eerlijk naar je kopers van het eerste uur toch?

Nee dan Samsung, zet de S4 bij release op een verkoopprijs van maar liefst €700, dan na een paar maanden blijkt kennelijk dat de verkopen tegenvallen , gaat de prijs fors omlaag. Leuk zou je zeggen? Nou je zal maar dat ding bij release hebben aangeschaft voor €700, ik zou me best bekocht voelen als ie 2 mnd later ineens €200 goedkoper in de winkel ligt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat Samsung een echte prijsvechter is om de concurrentie weg te drukken.
Wat denk je waarom HTC,Nokia en Sony zoveel moeite hebben om in de smartphonemarkt überhaupt overeind te blijven? Niet vanwege de ruime marges hoor. Dat doet Apple (en Samsung naar voorbeeld van Apple) toch een stuk beter.

Wellicht zijn ze met de 5C toch bang dat ze zichzelf te hard beconcurreren en dan geen toptoestel zoals de 5S meer verkopen of een stuk minder, kannibalisering dus, zoals je ook zag bij de iPhone en de iPods en recent ook met de iPad mini en de grote iPad.

Misschien is het wel een meesterzet waardoor Apple meer van het high end toestel 5S verkoopt dan ooit te voren en gebruiken ze de 5C als stimulans hiervoor met nog wat leuke sales als gevolg...Who knows.

zet hier iets neer

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Nooff

Sorry hoor maar day one buyers kiezen daar toch zelf voor, heeft volgens mij echt helemaal niks met eerlijkheid naar de koper te maken. Early adopters weten dit maar al te goed. Apple heeft echt geen eerlijkheid naar de koper als voornemen, maar gewoon een zo groot mogelijke winstmarge. Ik zou me niet bekocht voelen als een telefoon opeens 200 euro goedkoper zou zijn twee maanden later, dat is vrij normaal. Apple teert nog steeds op iets van een aantal jaren geleden. Dat hebben ze goed gedaan, maar dat gaat ze nu ook parten spelen.

Kleinere marges kunnen prima een hogere winst tot gevolg hebben overigens. We zullen zien hoe het ze af gaat de komende maanden. Ik verwacht echter niet dat hier heel veel mee gaan rechtzetten. Het is ook niet voor niets dat de iphone 4(S) nog zo populair is. Je zou toch verwachten dat ze daar wel enigszins op in zouden gaan spelen.

neptune

Citaat van: Hanky Panky op september 12, 2013, 00:10:00
Wat snap je daar niet aan?
Ik noem het gewoon een prijs bepalen en consequent zijn c.q. aanhouden  ;)
zet hier iets neer

neptune

zet hier iets neer

Nooff

Citaat van: neptune op september 12, 2013, 00:16:11
Ze doen het nog steeds goed volgens mij ;D
het kan altijd slechter, maar beter gaat het in ieder geval niet  ;)

Nahpets

Citaat van: neptune op september 11, 2013, 23:59:48
Als fabrikant heb je een kostprijs en een bepaalde marge die je zelf bepaald en daarna een verkoopprijs.

Bijna goed. Je hebt een kostprijs, je hebt de verkoopprijs die je op basis van je prijsstrategie kunt hanteren en daar volgt je marge uit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

neptune

Citaat van: Nahpets op september 12, 2013, 00:56:34
Bijna goed. Je hebt een kostprijs, je hebt de verkoopprijs die je op basis van je prijsstrategie kunt hanteren en daar volgt je marge uit.
Calculatie-technisch gezien heb je gelijk, ik doelde echter op de factor die je bovenop je kostprijs gooit om daarna op de verkoopprijs te komen. Ik noem dat marge aangezien je van je marge moet eten ;D
zet hier iets neer

Nahpets

Nope. Jouw methode, kostprijs + marge geeft de verkoopprijs kan maar in zeer beperkte mate gehanteerd worden. Denk daarbij aan verkopers met een monopolie positie.

Elke normale verkoper zal moeten bepalen welke prijs hij kan halen uit de markt. Die prijs staat los van de kostprijs en de marge.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

Citaat van: neptune op september 12, 2013, 00:11:43
Ik noem het gewoon een prijs bepalen en consequent zijn c.q. aanhouden  ;)

Je kunt het noemen wat je wilt maar dit is uitmelken en dat is precies de marktpositie die Apple lijkt te krijgen: uitmelker van een concept ipv een innovator. Nagenoeg alle 'nieuwe' features waarmee ze anno 2013 komen zijn allang in gebruik bij de concurrentie en daar waar ze wereldwijd lopen te janken dat hun ontwerpen worden gejat zetten ze nu een Lumia die op iOs draait in de markt....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Raphie

onderaan de streep zijn het allemaal nagenoeg dezelfde kastjes van dezelfde ODM's in China geassembleerd door dezelfde Chineesjes in dezelfde productie omstandigheden  :D het enige verschil is het OS (android / osx) en de verkoopprijs. Heb je dat er voor over, dan heb je dus voor méér geld een verouderde exclusieve telefoon.
JBL PRX Power!

WickedGame

Ik ben zeker geen Apple Fanboy maar toch hoor ik jaar op jaar en release na release dezelfde argumenten, van het is niet innoverend, de prijs is te hoog etc. etc. Ga je kijken naar verkopen van Apple dan doen ze het nog steeds goed. En dat is toch noemenswaardig te noemen.

Heb zelf een aantal jaren met een Samsung Galaxy SII rond gelopen. Moet zeggen een zeer fijn toestel, maar door firmware updates werd het soms slechter dan beter. De ondersteuning van toestellen is bij Android of bij Samsung ook slechter. Zo is de SII al uit het update programma en de SIII zal spoedig volgen.

Als je dan bekijkt dat Apple een iOS bouwt die nog op een iPhone4 gezet kan worden dan kan je toch wel zeggen dat ze qua ondersteuning en support het beter doen.

Dan de argumenten die je ook vaak hoort van mensen:

- Waarom heeft apple geen full HD scherm. Ik vind dit zo'n belachelijke vraag, want wat voor nut heeft full Hd op 4" nu? Dan moet je groter en worden telefoons voor mijn beleving geen telefoons meer maar phablets. Het schiet zijn doel compleet voorbij naar mijn mening.

- Waarom geen groter scherm of grotere telefoon:
Ben blij dat apple dit niet doet. Ook 1 van de redenen dat ik S4 en HTC One heb laten schieten. Ze zijn gewoon te groot! Zeker als je dagelijks met 2 telefoons op zak loopt.

Wat ik wel mis aan de 5S:
- Groter aantal Gb's, had dan instap 32GB gemaakt, 64GB daarna en top 128Gb met de prijsstelling die ze nu hebben. Dan is het al wat beter te verkopen.

Over het voordeel van de 5S is het denk ik wel te zoeken in de A7 chip. Deze 64-bits chip zal technische aanzienlijk sneller moeten zijn dan menig smartphone. Testen zullen dit nog moeten uitwijzen. Maar technisch zou het moeten.

Maar dan de hamvraag voor alle smartphone users, hoeveel % van de capaciteit van je ultra smartphone gebruik je werkelijk? Heel veel van jullie hebben niet eens een snelle smartphone nodig om te doen wat je ermee doet.

Raphie

ik vind juist dat zaken als 64bits adreslijnen voor een smartphone gewoon onzin zijn. grootste voordeel van 64bits is dat je boven de 8gb werkgeheugen (heb het dus niet over 16/32/64/128gb opslagcapaciteit) kan addresseren. dat heeft voor een 1gb (of kleinere flashrom) helemaal geen nut  :D en is dus puur marketing

64 klinkt beter en nieuwer als 32, maar je hebt er geen flikker aan.
hetzeflde als de "dual core" in smartphones paar jaar geleden, qua usabillity ook niet echt sneller geworden.
full HD zou i.d.d. ook onzin zijn en er is een sweetpot qua schermformaat i.d.d.

de iphone 5 is al een batterij slurpend monster als je features als wifi (thuis en op het werk ipv 3g) en bluetooth (carkits, jabra oortje) etc gewoon hebt aanstaan
dat ding ligt de hele nacht op de lader en tegen lunchtijd MOET die er al weer op omdat die anders rond een uurtje of 2 's middag helemaal leeg is.

geef mij maar een tragere zuinigere CPU, die gewoon een week werkt, hoef er dan geen getranscode MKV'tjes mee te kunnen kijken, hoef er dan ook niet de laatste 3D games met IN APP purchases mee te kunnen spelen. Gewoon bellen, email, evt beetje browsen en een redelijke camera. that's it.

de laatste generatie phones worden veels te heet en zuipen veels te veel stroom.
JBL PRX Power!

WickedGame

Citaat van: Raphie op september 12, 2013, 09:10:58
ik vind juist dat zaken als 64bits adreslijnen voor een smartphone gewoon onzin zijn. grootste voordeel van 64bits is dat je boven de 8gb werkgeheugen (heb het dus niet over 16/32/64/128gb opslagcapaciteit) kan addresseren. dat heeft voor een 1gb (of kleinere flashrom) helemaal geen nut  :D en is dus puur marketing

64 klinkt beter en nieuwer als 32, maar je hebt er geen flikker aan.
hetzeflde als de "dual core" in smartphones paar jaar geleden, qua usabillity ook niet echt sneller geworden.
full HD zou i.d.d. ook onzin zijn en er is een sweetpot qua schermformaat i.d.d.

de iphone 5 is al een batterij slurpend monster als je features als wifi (thuis en op het werk ipv 3g) en bluetooth (carkits, jabra oortje) etc gewoon hebt aanstaan
dat ding ligt de hele nacht op de lader en tegen lunchtijd MOET die er al weer op omdat die anders rond een uurtje of 2 's middag helemaal leeg is.

geef mij maar een tragere zuinigere CPU, die gewoon een week werkt, hoef er dan geen getranscode MKV'tjes mee te kunnen kijken, hoef er dan ook niet de laatste 3D games met IN APP purchases mee te kunnen spelen. Gewoon bellen, email, evt beetje browsen en een redelijke camera. that's it.

de laatste generatie phones worden veels te heet en zuipen veels te veel stroom.

Amen! Dit is iets wat de meeste mensen eigenlijk willen. Want als ik naar mijzelf kijk wat ik met mijn smartphone doe is:
- mailen
- internet (klein beetje)
- whatsapp
- facebook
- bellen (ja echt! :D)
- fototjes maken

En voor deze toepassingen heb je helemaal geen S4, HTC One, iPhone etc eigenlijk nodig.

Audiofiel

Ik vind de 5s een normale upgrade ten opzichte van het vorige model. Voor degene die dat model al bezit, geen noodzaak, maar voor wie 1 of 2 modellen lager in de reeks zat is het een welkome verbetering.

De meeste verbeteringen zijn interessant, vooral de 64 bit en de betere camera. Wat ik echter geen voordeel vind, is die vingerafdrukscanner. Ik lees er nauwelijks over, maar vind bijna niemand het een probleem dat zijn vingerafdruk zo makkelijk 'voor het grijpen ligt'? Ik noem NSA, of welke andere hack dan ook, en het digitale bestand komt in de verkeerde handen. Zo wordt identiteitsfraude naar een hoger niveau getild.

Ik hoef alleen al om die reden geen 5s. Als ik hem nog niet had, kocht ik nu de gewone 5. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2013, 09:18:06
Ik vind de 5s een normale upgrade ten opzichte van het vorige model. Voor degene die dat model al bezit, geen noodzaak, maar voor wie 1 of 2 modellen lager in de reeks zat is het een welkome verbetering.

De meeste verbeteringen zijn interessant, vooral de 64 bit en de betere camera. Wat ik echter geen voordeel vind, is die vingerafdrukscanner. Ik lees er nauwelijks over, maar vind bijna niemand het een probleem dat zijn vingerafdruk zo makkelijk 'voor het grijpen ligt'? Ik noem NSA, of welke andere hack dan ook, en het digitale bestand komt in de verkeerde handen. Zo wordt identiteitsfraude naar een hoger niveau getild.

Ik hoef alleen al om die reden geen 5s. Als ik hem nog niet had, kocht ik nu de gewone 5. ::)

Je vingerafdruk is allang opgeslagen. Je moet die ook afgeven bij een nieuw paspoort, en bij de VS binnenkomen word deze ook geregistreerd. Dus tja... welke privacy hebben we het nu nog. Overigens de vingerafdruk scanner is geen verplichting in de telefoon. Het kan, werkt goed! Maar je kan ook nog steeds met pincode en swipe ontgrendelen.

angel1978

Citaat van: WickedGame op september 12, 2013, 09:17:27
Amen! Dit is iets wat de meeste mensen eigenlijk willen. Want als ik naar mijzelf kijk wat ik met mijn smartphone doe is:
- mailen
- whatsapp
- facebook
- fototjes maken

En voor deze toepassingen heb je helemaal geen S4, HTC One, iPhone etc eigenlijk nodig.

:withstupid:
Heb jaren geleden de Iphone 3GS gehad en die heeft 5 a 6 jaar perfect zijn werk gedaan ( en zou nog steeds zijn werk doen als de batterij niet inmiddels was overleden ).
Wat dat betreft doet Apple het wel goed door een telefoon te maken die zo lang mee kan en tot aan IOS 6 gewoon mee te updaten is.

Heb nu gekozen voor een Huawei W1 ( puur om de prijs --> 170 ipv. 570 scheelt nogal wat op een telefoontje  :D en wilde ook W8 wel eens proberen ).
Bevalt tot nu toe uitstekend, zeker als je alleen maar:
Citeer
- mailen
- whatsapp
- facebook
- fototjes maken

Android is voor mij nooit een optie geweest en nog steeds niet. Dat gepruts met allerlei firmwares waarbij het soms alleen maar slechter wordt.
Doe je dat niet, dan heb je gewoon een draak van een toestel ( heb er genoeg in handen gehad ).

IOS 7 en de Iphone 5(S/C) zijn leuke dingen, maar ik heb het er niet voor over..