Goodbye fysieke opslag welkom streaming muziekdienst?

Gestart door skank1, augustus 29, 2013, 14:42:43

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Goh ,

Ik denk er soms toch serieus aan om te betalen voor een muziekstreaming dienst..
Wie kent ze, en gebruikt ze?

Vrouw koopt af en toe es een liedje via itunes.. en dan zit je ook heel snel aan 5 euro...
Is het dan niet beter om zo'n streaming abo te nemen denk ik dan...

Ik moet nog eens rondkijken naar deezer, spotify of andere?
Welke zijn de beste..?

Voorwaarden die ik stel zijn :
- Moet minimum 320kb/s kwaliteit zijn
- Overal toegankelijk
- Combineerbaar met xbmc library
- Je moet vooral heel makkelijk "albums" kunnen opslaan... Hiermee bedoel ik , niet echt opslaan op hdd ofzo, maar gewoon een paar albums kunnen vastzetten, die je dan zeeeer makkelijk terug vind in een eigen album lijst .

Vooral dat laatste gaat een probleem worden denk ik.

Tips en alles erond zijn welkom
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

johan d

Mijn "grote" probleem met deze diensten is vooral, je moet lid blijven (tot de dood bij wijze van spreken) of je bent alles kwijt en je blijft achter met "niets".

skank1

Citaat van: johan d op augustus 29, 2013, 15:14:42
Mijn "grote" probleem met deze diensten is vooral, je moet lid blijven (tot de dood bij wijze van spreken) of je bent alles kwijt en je blijft achter met "niets".

Goh ja, daar zie ik geen graten in eigenljik..
stel dat de dienst teniet gaat.. pak je gewoon een andere, moet je wel alles opnieuw opzoeken..
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Nahpets

Een mogelijk probleem wat kan spelen bij de iTunes-achtigen van deze wereld is dat bij het staken van de activiteiten je gekochte muziek ook weg is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

johan d

Citaat van: skank1 op augustus 29, 2013, 15:17:30stel dat de dienst teniet gaat.. pak je gewoon een andere, moet je wel alles opnieuw opzoeken..
Dat niet zozeer, wel dat je je leven lang 10€/maand gaat betalen, of anders, niks muziek meer... Daarom gebruik ik Spotify of Deezer meer om muziek te ontdekken en niet meteen de CD hoeven te kopen...(Kan ik ook via Youtube ed). Maar luisteren naar Spotify leert me wel welke cd's ik zeker wil kopen.
Citaat van: Nahpets op augustus 29, 2013, 15:21:20Een mogelijk probleem wat kan spelen bij de iTunes-achtigen van deze wereld is dat bij het staken van de activiteiten je gekochte muziek ook weg is.
Dat zo ik sowieso niet doen bij deze diensten.

skank1

Iemand die duidelijk kan zijn ivm de laatste voorwaarde? Voor spotify bv

johan d

Zowel bj Sotify als Deezer kan je albums in je favorieten opslaan. Daar staan ze dan gerangschikt. Maar je kan beide diensten ook 15 dagen gratis uitproberen.

skank1

Dus bv ik wil 500 albums hebben
En van die 500 wil ik bv heel snel pink funhouse hebben
dan lukt dat?

Of bv toon me alle albums van pink die "ik" heb...

skank1

En staat er dan een beperking op je favorieten?

Welke is beter? Deezer of spotify?

johan d

Citaat van: skank1 op augustus 29, 2013, 15:33:10Of bv toon me alle albums van pink die "ik" heb...
Als je naar de "p" scrolt, zal je ze daar terugvinden ja. Zoek- en rangschikmogenlijkheden zijn wel niet zo uitgebreid als bij een Squeezebox of sonos.
Citaat van: skank1 op augustus 29, 2013, 15:34:12En staat er dan een beperking op je favorieten?
Welke is beter? Deezer of spotify?
In playlists is (was?) er bij spotify een beperking van 500 songs heb ik al gemerkt, qua aantal albums in de favorieten weet ik niet.
Beter...? Naar gevoel zijn er meer albums beschikbaar op spotify.

Etiennevh

Volgens mij kun je bij Spotify niets kopen, alleen een abbonement nemen? Ik gebruik het al tijden en ben er erg te spreken over. Gewoon je eigen afspeellijsten samenstellen, syncen met je iDevices als je die hebt, en je kunt ze gewoon onbeperkt lokaal vanaf je speler afspelen. Zo lang je maar een internetverbinding hebt en / of eenmaal in de 30 dagen contact maakt met het internet werkt het gewoon.

Ik heb het zelfs geprobeerd in Canada, werkt prima terwijl de dienst daar (aldus een van de locals) niet mag worden gebruikt/afgenomen.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: johan d op augustus 29, 2013, 15:37:12
Als je naar de "p" scrolt, zal je ze daar terugvinden ja. Zoek- en rangschikmogenlijkheden zijn wel niet zo uitgebreid als bij een Squeezebox of sonos.In playlists is (was?) er bij spotify een beperking van 500 songs heb ik al gemerkt, qua aantal albums in de favorieten weet ik niet.
Beter...? Naar gevoel zijn er meer albums beschikbaar op spotify.
Volgens mij is playlists nu beperkt tot 3000 songs ipv 500.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skank1

ik wil gewoon zeker zijn dat ik bv albums kan toevoegen, en dat ik in deze selecte kan scrollen, zonder albums te zien die ik niet wil...
Akkoord zoek en rangschikmogelijkheden zijn misschien niet zo uitgebreid, maar in combi met xbmc is dit weer anders :p

Is allmusic van google play een beter alternatief dan spotify?

gast2018

Je kunt toch gewoon een maandje een premium abbo nemen om eens te kijken hoe het werkt en of het je bevalt.

skank1

ik ben nu eens bezig met de gratis versie
Toevoegen aan favorieten lukt me niet precies, ofwel kan dit niet met de browser versie
i dunno
Nog wat verder zoeken.

Ik vraag me trouwens af of die unlimited versie niet genoeg is..
Daar heb je ook alle liedjes en onbeperkt zonder reclame.
Gaat dit dan echt niet op de ipad, iphone?

5 vind ik goed, 10 vind ik net teveel

angel1978

Citaat van: skank1 op augustus 29, 2013, 16:15:16
ik ben nu eens bezig met de gratis versie
Toevoegen aan favorieten lukt me niet precies, ofwel kan dit niet met de browser versie
i dunno
Nog wat verder zoeken.

Ik vraag me trouwens af of die unlimited versie niet genoeg is..
Daar heb je ook alle liedjes en onbeperkt zonder reclame.
Gaat dit dan echt niet op de ipad, iphone?

5 vind ik goed, 10 vind ik net teveel

Alleen niet offline..
de rest werkt prima

skank1

alles werkt prima behalve offline?
Ook 320 kb/s ?

Etiennevh

Als je KPN Internet hebt is Spotify Premium gratis :)

angel1978

Citaat van: Etiennevh op augustus 29, 2013, 16:32:27
Als je KPN Internet hebt is Spotify Premium gratis :)

en sowieso 30 dagen gratis proberen

skank1

skank1

http://community.spotify.com/t5/ideas/v2/ideapage/blog-id/ideaexchange/article-id/5411/page/1#comments

Damn

Dus toch niet mogelijk?

Ik heb even de desktop app geinstalleerd
en ik krijg inderdaad geen album in mn bibliotheek.
Hoe doen jullie dat dan? (niet via playlist aub)

gast2018

Let wel het blijft gecomprimeerde mp3 meuk dus nooit een goed alternatief voor zelf opslaan.

Xander32

Citaat van: ergé op augustus 29, 2013, 20:40:38
Let wel het blijft gecomprimeerde mp3 meuk dus nooit een goed alternatief voor zelf opslaan.
Je doet iig. de Premium variant flink tekort. Ook deze betreft mp3, dus gecomprimeerd, maar is echt niet slecht hoor!
Oke, in een 1 op 1 vergelijk met een fysiek schijfje of een ripp in Flac zal die het niet helemaal redden, maar voorts een zeer behoorlijke kwaliteit! En het gemak van een schier onuitputtelijke muziekbibliotheek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gast2018

Ik heb ook een premium  abbo en vergelijk met mijn opslag. Op dit forum waar alles over kwaliteit gaat verbaas ik me echt over het gemak waarmee dit als volwaardig wordt beschouwd. Dat is het gewoon niet. En dat hoor je duidelijk.

skank1

Ik hoef geen flac hoor...
Absoluut niet.
320kb/s is voldoende voor mij
Muziek is voor mij ook ondergeschikt aan films

Zoeken in je favorieten/bibliotheek lijkt me niet te lukken via desktop progje
Ok sorteren gaat maar schiet te kort
Als ik bv op album sorteer, zie ik niet een album, maar bv 10 keer hetzelfde album met de 10 liedjes
ipv 1 klikbare album en dan de liedjes

Is de app op android/ios beter?

Los van het feit dat het voor sommige niet zo kwalitatief is als een flac bestand, is deze nu een alternatief voor je verzameling thuis.. dat vraag ik me af..