Audiolab Q-DAC icm Audiolab M-PWR

Gestart door Hans47, augustus 18, 2013, 17:39:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans47

Sinds enige dagen heb ik de genoemde combinatie, als ik er wat langer mee gespeeld heb zal ik een wat uitgebreider verslag doen van mijn indrukken.

In een paar woorden: levendig, muzikaal, analoog aandoend hoog, dynamiek

Alvast wat foto's

mijkie

#1
leuk voor thuis !!

ben benieuwd naar je bevindingen....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Hans47

Hi Mike,

Jup en als het mee zit komen de nieuwe filter onderdelen voor de Tempos ook deze week :-)

Ik gebruik trouwens weer mijn HTPC met Jriver als bron, na een vergelijk met de SB Touch vond ik het toch in mijn oren lekkerder klinker (beter of slechter wil ik het niet noemen).

Harry HT

Hi Hans,

Hoe regel je het volume vanaf de bank? Via jriver?

Kun je de audiolabs niet op elkaar stapelen ? Staat veel schattiger, ha,ha

Mooie set zo !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Hans47

#4
Ah nee weer op de ouderwetse manier opstaan en volume aanpassen, heb ik geen enkel probleem mee, ik luister toch vaak bijna complete albums (ben niet zon nummer zapper).
Ik zal Jriver nooit als "volume regelaar" gebruiken daar ben ik iets te veel van de ouderwetse stempel voor, overigens regelt de Q-DAC (net zoals de M-DAC) het ook in het digitale domein, maar wel erg goed.
Kortom voor het volume ff geen afstandbediening, maar die heb ik in de eerste tig jaren (momenteel ben ik 48) van mijn audio hobby ook niet gehad en nooit gemist, zoals het USA bedrijf waar ik werk (25 jaar) ook altijd zegt: I am easy adaptable :-)

Op elkaar staat leuk maar is niet ok voor de warmte ontwikkeling, warmte ontwikkeling is bedrijfstemperatuur + omgevingstemperatuur, dat wordt door op elkaar stapelen versterkt en is absoluut niet aan te raden.

Hier en daar een Klasse D kan het wel mee omdat die niet boven de 30 graden uitkomen (ik heb er zelf twee, 1 zelfgebouwd die komt niet boven de 28 graden en 1 Pioneer A-50 die komt niet boven de 30).

In het Q-DACje zit een klasse A trapje welke aardig warm wordt en het eindbakje is een conventionele klasse A/B, wordt wel niet erg warm, maar warm genoeg om niets boven op te zetten.
DACje onder is ook geen optie gezien de warmte ontwikkeling.

Daarom deze opstelling.

Hans47

Aanstaande zaterdag de nieuwe filter onderdelen voor de Tempos, kreeg een mail van Tony dat de spullen binnen zijn en hij zaterdag in Amsterdam moet zijn en het spul langs kan brengen, vlakdraad spoelen en wat mooie condensatoren (plus nog wat dempingsplaat), dat is mbt technisch vlak het laatste wat ik met de Tempos ga doen, daarna focus op afwerking.

Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe onderdelen met de Tempos gaan doen, ik vind ze nu al heeeeel erg goed.

Luisterverslag van de nieuwe DAC/ Power amp combi zal ook as weekend worden, deze week andere avonturen wat verder van huis :-)
Maar afgelopen weekend een zeer aangenaam luisterweekend gehad met de nieuwe set, maakt dat je denkt: "ah dat nummer wil ik ook nog even horen, ow wacht stukje klassiek lijkt mij ook wel leuk etc".
Heel muzikaal veel details geen enkele spoort van scherpte is even een snelle omschrijving en wat mij opvalt mbt eindversterkertje, het ding is maar 2 keer 40 watt maar is in staat een prachtige dynamiek te produceren zonder verlies van controle, erg leuk!

Combinatie met de Tempos is dus geen slechte (terwijl die een redelijk laag rendement hebben, dik onder de 90db/w

thebest106

ha hans
ik zie dat je jriver gebruik als mediaplayer, gebruik je hierbij ook jplay als audioengine?
Mocht je dit nog niet doen, dan zul je dit eens moeten proberen, dit geeft in mijn beleving toch een mooi kwaliteitsimpuls aan de muziek.
Gr. John